![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: "Bobby Brown" van Frank Zappa: politiek incorrect naar de maatstaven van vandaag? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 100,00% |
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() In het geval van ordinaire scheldwoorden is dat zeker waar.
Het is echter zo dat subversieve meningen vaak op zichzelf als een belediging beschouwd worden door diegene waarop kritiek werd geuit.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In die zin kan je volgens mij nooit spreken van "de christenen zijn beledigd" of "dit is beledigend voor christenen", want dat zou impliceren dat ze zonder enige twijfel stuk voor stuk beledigd zullen zijn. Iets wat onmogelijk hard te maken is en mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 26 september 2009 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() zappa heeft gelijk, it's just words
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben normaal heel klassiek van goesting, niet van stijl, maar het moet wel strak zijn. Ik vind de lyrics waanzinnig goed, hoewel ik mijzelf eerder beschouw als een conservatief zaagje.
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Da's ZINGEN over verkrachting, hij begaat de daad niet! Maar sommige mensen hebben een heilige koe, die ze kost wat kost ZELF ALLEEN WILLEN melken. Als jij aan haar uiers gaat rukken, worden ze woest!
BV in cartoons: Als Elmer Fud Buggs Bunny in z'n reet neukt, gaan we toch ook niet zeggen: RAPE AINT FUNNY. RAPE IS FUNNY.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bv. Overlaatst bekeek ik een aflevering van de Britse sitcom "The IT-crowd" waar de draad gestoken werd met mensen die aan permanente esotropie. Ik vroeg me af waarom dit minder beledigend zou zijn dan de draak steken met pakweg zwarten of homo's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ik vermoed dat hij slechts de eerste strofe van het nummer gelezen heeft (eindigend op "Let her do all the work 'n maybe later I'll rape her") en veronderstelt dat de discussie daarover gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat bedoel jij eigenlijk met 'de lijn doortrekken'?, dat alles gezegd mag worden?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Wel, zo goed als ja. Met alles moet de draak gestoken kunnen worden, zonder dat daar iemand met het wijzend vingertje of het bloedend hartje moet op afkomen. Als we rekening moeten houden met de lange tenen van iedere minderheidsgroep, glijden we af naar een Orwelliaanse situatie. Dat is ook de boodschap waarvan de animatiereeks South Park doordrongen is.
Ik wou slechts aantonen dat de tekst van dit nummer vandaag de dag als politiek incorrect zou worden aanzien en dat het betoog van dhr. Zappa, "it's just words", vandaag niet meer als geldig zou worden aanzien. Maak vandaag in België een analoog nummer in 't Nederlands en breng het op Tien om te Zien of whatever, en je zult de wind horen waaien uit de richting van bepaalde lobbygroepen en opiniemakers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn maar woorden... |
|
![]() |
![]() |