![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat niet wat overdreven? De mensen hun laten blauw betalen maar als er getrokken moet worden moet het rap afgeschaft worden? Komaan... ernstig blijven he. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan is het natuurlijk waar dat van onbeperkte werkloosheidsuitkeringen weinig stimulans uitgaat om als werknemer minder kieskeurig te zijn. Controle op werklozen is ook nog steeds een lachertje. Werkgevers van hun kant zouden tegelijk wat minder veeleisend mogen zijn in hun advertenties. Als ik zie wat er soms geëist wordt, verbaast het me niet dat ze niet vinden wat ze zoeken. Het probleem is dat zo'n jobadvertentie ook gezien wordt als een uithangbord van het bedrijf: men wil vooral niet de indruk wekken dat men geen hoge eisen stelt aan wie er werkt. Slecht voor het imago en zo. Tja, kom dan naderhand niet zeuren dat tal van potentieel capabele mensen worden afgeschrikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat het niet helemaal ernstig is mensen op zwart zaad te zetten, zolang ze aantoonbaar inspanningen leveren om aan werk te geraken. Per slot van rekening valt de werkloosheidsuitkering onder het principe van een verzekering: de verzekering betaalt je wanneer je buiten je wil om werkloos wordt. Maar zoals een brandverzekeraar kan eisen dat je maatregelen neemt om je woning brandveilig te maken, zo mag de overheid ook van je eisen dat je maatregelen neemt om uit het slop te geraken. Doe je dat niet, trekt de verzekeraar zijn handen van je af. En dan mag je nog niet klagen, want wie geen inkomen heeft, kan nog terugvallen op het leefloon, krijgt makkelijker toegang tot sociale huisvesting aan lage huurprijzen, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch ook dat na die zogenaamde crisis ( of ze hier nu als drogreden wordt gebruikt of niet doet niet terzake ) men iemand die bv dan 2 jaar van vlak voor de aanvang ervan ook niet onmiddellijk zal willen aannemen. Diegenen die minder 'wegen' of 'te licht' worden bevonden zullen steeds uit den boot blijven vallen... of het nu wat beter gaat of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou dus impliceren dat ge een aantal mensen totaal zonder middelen zet en een drastische ommezwaai in hun levenswandel laat begaan gedurende een jaar ofzo met het uitzicht op het einde van die kredietcrisis dat ze dan toch wel ergens normalerwijs aan de bak zouden moeten kunnen komen. Ik zie het al voor me... een aan lager wal geraakt iemand gaat men onmiddellijk weer willen aannemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of men nu tot zijn 65 of 67 moet werken; onthou 1 ding.
Uw pensioen is te klein om uw rusthuis nog verder te betalen. Trollen hebben dat zo berekend. Ze noemen zichzelf ...slim. Slimme trollen dus.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 oktober 2009 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook erg onnatuurlijk overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je werk hebt voor vijf miljoen mensen en er zijn er zes miljoen dan zit 1 miljoen sowieso zonder werk ... of hij nu dopper is of gepensioneerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, de mensen die werkloos zijn op die leeftijd moeten die dan twee jaar langer doppen?
Men kan die dan nog eens de sollicitatiecursus doen volgen. Zo houdt de VDAB ook zijn bestaansreden en dan kunnen die mensen 2 jaar langer werken. Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2009 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hoop gezeik. Er is geld genoeg om de pensioenleeftijd zelfs systematisch te doen zakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie beweert dat er geen geld is om mensen vroeger op pensioen te laten gaan is ofwel achterlijk ofwel medeplichtig aan diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gewoon een rekensommeke leert me toch dat onze welvaartstaat zulke toestanden inderdaad niet kunnen blijven bekostigen hoor. 1. Men wordt inderdaad steeds ouder 2. Men gaat op oudere leeftijd gaan werken (vroeger begon men op 18 jarige leeftijd te werken, nu op 26 jarige leeftijd gemiddeld) 3. Steeds meer openbare diensten moeten worden betaald van overheidsgeld Dit is inderdaad een onhoudbare situatie. Laatst gewijzigd door Karma : 3 oktober 2009 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Shift met nachtarbeid is zwaar beroep.Op zestig mag je gaan.
Mijnwerkers gingen al op 40.Zwaar beroep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"gewoon een rekensommeke" leert mij dat we dat wel degelijk kunnen bekostigen. Want zoals ik al aangaf: de productiviteit (dus de welvaart) is de afgelopen decennia exponentieel toegenomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |