![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, want dan ga ik wel rustig blaren scharrelen i.p.v. een echte job te doen
![]()
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Door u gezeik lust ik geen Duvel meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Waarom alleen hetzelfde pensioen?
Laten we alles gelijkstellen, ambtenaren en loontrekkenden zelfde loon, een leasewagen, gsm, premies! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat betekent dat er een hoop gaan steigeren op de departementen, want die kunnen gaan vrezen voor hun luilekkerleventje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Fijn. Meer voor mij.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I've been there. Toch leuk, die clichés... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2009 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]()
![]() |
#29 |
Minister
|
![]()
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit begrepen waarom iemand die schoonmaakt zoveel minder verdient dan iemand achter een bureau. Laatst gewijzigd door artisjok : 5 oktober 2009 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou ik dan nog moeite doen om braaf op school te blijven studeren, vijf jaar of langer univ te doen en pas op later leeftijd geld te gaan verdienen? Ik kan dan evengoed op school spijbelen, jarenlang nietsnutten en dan via één of ander sociaal tewerkstellingsprojecdt even veel poen scheppen als een dokter of een advocaat. Dat zou niet echt fair zijn. De loonverschillen zijn deels ingegeven als compensatie voor de moeite en studies die je voor een bepaalde job hebt moeten doen. Daarbij, zo groot is de loonkloof niet tussen een ongeschoolde en een gestudeerde mens als je alle factoren over de ganse levensloop in acht neemt. Hou er rekening mee dat iemand die gestudeerd heeft, vaak pas zeven jaar later op de arbeidsmarkt komt dan een lager geschoold iemand. De lager geschoolde (bv. de poetsvrouw of onderhoudsman) heeft dan al x aantal jaren geld kunnen verdienen, terwijl de gestudeerde tot diep in de twinitig onderhouden moest worden door zijn/haar ouders. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat iemand die intellectuele arbeid verricht meer verdient dan een straatveger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben voor. Ik merk dat er toch kritiek komt op dit voorstel van liberale kant, maar ik vind dit een erg liberaal voorstel. Een soort 'minimumpensioen door de overheid en de rest spaar je zelf'-constructie zorgt ervoor dat meer mensen zelf voor hun pensioen sparen. Het is toch een hele verbetering tov het systeem nu: je gehele pensioen wordt door de overheid gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Lagere) ambtenaren beschouwen dit hoger pensioen als uitgesteld loon, omdat de privé doorgaans beter betaald voor dezelfde job/functie met hetzelfde startdiploma. Ambtenaren hebben wel een veel vastere job als in de privé, maar dan moeten ze wel benoemd geraken. Maar ik kan er mee inkomen dat de privé minder krijgt (60% max), dat weten ze ook op voorhand (de ambtenaren van hun lager loon ook); dus van die meerverdienst zullen ze alles of een groot gedeelte opzij moeten leggen voor een hogere spaarverzekering of een hogere levensverzekering. Laatst gewijzigd door Micele : 5 oktober 2009 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de zelfstandigen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Iedereen kan schoonmaken, niet iedereen kan hartchirurgie uitvoeren.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 5 oktober 2009 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Awel ... dienen achter den buro maakt het vuil en zorgt er dus eigenlijk voor dat de schoonmaker werk heeft ... kwestie van verantwoordelijkheden hé ...
|
![]() |
![]() |