![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik had wel wat leedvermaak als ze die strontkar hadden geledigd aan de EU-instellingen en het goedje richting de Wetstraat liep ! Ik zie die overbetaalde EU-ambtenaren al met hun Italiaanse lederen schoentjes dappen door de koeiendrek ! Ik denk dat de boeren nog wat de enigen zijn die hard durven te betogen (de k*tmarokkaantjes en ander allochtoon tuig niet in acht genomen) en het tegen de politie op te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Zeker niet. Althans niet volledig vrije markt op alle niches.
Een vrije markt zorgt ervoor dat de verkoperskaste aan winstmaximalisatie zal doen, wat onwenselijk is aangezien ze dan producten beginnen te verkopen die de mensen eigenlijk niet nodig vinden. Ik weet dat marktelementen doorgaans noodzakelijk zijn omdat men anders hervalt in planeconomische nachtmerries a la USSR. Maar niet alles mag op de markt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Als de boeren nu eens hun productie zouden verminderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Een koe blijft melk geven, ongeacht de boer het wil of niet.
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Schijnt dat je kan investeren ( kopen ) in een koe ...las ik nog niet zolang geleden. Het onderhoud/kosten en de indirecte opbrengsten zijn voor de boer de koe is dan van jou. Ik weet alleen niet of je die koe kan doorverkopen en hoe het precies zit als die koe gaat kalveren... dan zou het pas erg interessant kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt die uier toch amputeren ?
Laatst gewijzigd door praha : 5 oktober 2009 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() Dan geven melkkoeien geen melk meer, dat is net hun ding. En steak? Dan heb je geen vee meer. Ze moeten gewoon een betere prijs krijgen van de distributiesector. De distributiesector zoals gb, carrefour, delhaize, Colruyt,... zijn dieven. Zij strijken de meerderheid van Europese landbouwsubsidies op omdat ze landelijke producten verwerken tot bv boter die je in de winkel koopt. Daardoor verliezen boeren een deel van hun subsidies. Daar zit het probleem. De distributiesector loopt met alle winsten weg. En als het niet goed genoeg is, bestellen ze de melk uit verre landen. Melk kan je makkelijk transporteren, dit in tegenstelling tot bvb bewerkt vlees.
De boeren kunnen als alternatief de vleesprijs de hoogte in drijven. We verdienen te weinig geld aan de melk, drijf de prijs van het vlees dan op. En herverdeel dit tussen de vlees/melkboeren ofzo?
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 6 oktober 2009 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Voedselonafhankelijkheid is prioritair. De melkprijs opdrijven ten koste van de distributeurs aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is min of meer in opmars... een goede zaak denk ik Al vaak aan gedacht dat te doen Alleen ... 'k vind hier dus geen enkele boer op een fatsoenlijke afstand ![]() |
|
![]() |
![]() |