Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2009, 17:12   #21
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Hij stelde toch voor om die naar het ziekenhuis te rijden, staat daar gedrukt ? De metgezellen van die persoon wilden dat niet. Moest die taxichauffeur die nu dwingen volgens jou ? Het zijn trouwens de vrienden van die vrouw die haar alleen achterlieten, of heb ik dat verkeerd begrepen ? De vrienden zeiden dat zij er wel zouden op letten , dat ze enkel lucht nodig had. Wat er daarna gebeurd is toch die chauffeur zijn schuld niet ? Die istoch geen dokter, ziekenverpleger, of politieagent ?
Die taxichauffeur hen dwingen en dan zelf door zo'n junks neergstoken worden.Ook daar moet men eens bij stilstaan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 17:42   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Zo'n monster kan niet zwaar genoeg gestraft worden!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 17:56   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Raf;dikke zever.Als die vrienden zeggen en beslissen van ze heeft wat frisse lucht nodig dan zijn deze in de fout.
Hij had - zoals de schoofzak zeer terecht opmerkte - het gratis noodnummer kunnen bellen. Hij kon zelf al zien dat die vrouw hulp nodig had, anders had hij niet voorgesteld om haar naar het ziekenhuis te brengen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 18:11   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
veel fantasie gij, hé ?
en dan heb ik hier nog niks gelogen over mijn seks-leven ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 18:22   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hij had - zoals de schoofzak zeer terecht opmerkte - het gratis noodnummer kunnen bellen. Hij kon zelf al zien dat die vrouw hulp nodig had, anders had hij niet voorgesteld om haar naar het ziekenhuis te brengen.
Om wat te zeggen?
Oud 6 oktober 2009, 18:28   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om wat te zeggen?
Dat de prijs van de patatten weer gestegen is.

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 18:33   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de prijs van de patatten weer gestegen is.

Ja, lach maar, maak het maar belachelijk. Dat is gemakkelijker dan antwoorden blijkbaar.
Oud 6 oktober 2009, 18:39   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, lach maar, maak het maar belachelijk. Dat is gemakkelijker dan antwoorden blijkbaar.
Als je idiote vragen stelt, moet je ook geen serieus antwoord verwachten.

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 18:43   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je idiote vragen stelt, moet je ook geen serieus antwoord verwachten.
Hou toch op klein kind.
Oud 6 oktober 2009, 18:46   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijke aanval gerapporteerd.

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 18:49   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 18:59   #32
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Amusant om de goede Samaritanen hier het hoge woord te zien voeren.

Op basis van de gegevens omtrent deze zaak - heel weinig eigenlijk - kan de taxichauffeur niets verweten worden. Hij is medisch niet bevoegd om zomaar eventjes de conditie van zijn passagiers vast te stellen, en hij stelde zelf voor om naar het ziekenhuis te rijden.

Zijn voorstel werd echter resoluut afgewimpeld door de drie drugsvriendjes van het slachtoffer, en ik kan me goed inbeelden dat een taxichauffeur weinig voelt om in discussie te treden met een aantal opgefokte junkies.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 19:08   #33
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Amusant om de goede Samaritanen hier het hoge woord te zien voeren.

Op basis van de gegevens omtrent deze zaak - heel weinig eigenlijk - kan de taxichauffeur niets verweten worden. Hij is medisch niet bevoegd om zomaar eventjes de conditie van zijn passagiers vast te stellen, en hij stelde zelf voor om naar het ziekenhuis te rijden.

Zijn voorstel werd echter resoluut afgewimpeld door de drie drugsvriendjes van het slachtoffer, en ik kan me goed inbeelden dat een taxichauffeur weinig voelt om in discussie te treden met een aantal opgefokte junkies.
2.

De taxichaffeur treft geen schuld naar mijn bescheiden mening.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 21:25   #34
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Slachtofferrechtspraak.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 21:45   #35
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Taxichauffeur mede-veroordeeld voor dood van junkie in Gent omdat ... hij hem net voor zijn dood vervoerd heeft....

Vijftig uren werkstraf.

Alsof hij al geen overuren genoeg klopt met allerlei zatlappen en junkies.

Als ze me mede-verantwoordelijk hadden gesteld voor alle probleemgevallen die ik ooit vervoerd heb als taxichauffeur, dat zat ik nu wel levenslang...
Een taxi zonder probleemgevallen? Eén klant per dag.
Oud 7 oktober 2009, 08:17   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zelfs taksi-sjoffeurs staan niet boven de wet.

Ik heb het eens opgezocht, hoe dat juist ineen zit.

Enkele woorden in het rood gezet. De rechter in dit geval moet dus overtuigd geweest zijn dan de taksisjoffeur wist dat het slachtoffer 'in groot gevaar" verkeerde.

Daarbij vind ik dat er nog wat forummers hier licht overgaan. Er is begot toch een mens gestorven ...

Citaat:
Art. 422bis. (W 06.01.1961) Met gevangenisstraf van acht dagen tot (een jaar) en met geldboete van vijftig frank tot vijfhonderd frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die verzuimt hulp te verlenen of te verschaffen aan iemand die in groot gevaar verkeert, hetzij hij zelf diens toestand heeft vastgesteld, hetzij die toestand hem is beschreven door degenen die zijn hulp inroepen.
Voor het misdrijf is vereist dat de verzuimer kon helpen zonder ernstig gevaar voor zichzelf of voor anderen. Heeft de verzuimer niet persoonlijk het gevaar vastgesteld waarin de hulpbehoevende verkeerde, dan kan hij niet worden gestraft, indien hij op grond van de omstandigheden waarin hij werd verzocht te helpen, kon geloven dat het verzoek niet ernstig was of dat er gevaar aan verbonden was.
(De straf bedoeld in het eerste lid wordt op twee jaar gebracht indien de persoon die in groot gevaar verkeert, minderjarig is.)
Art. 422ter. (W 06.01.1961) Met de straffen in het vorige artikel bepaald wordt gestraft hij die, hoewel hij in staat is het te doen zonder ernstig gevaar voor zichzelf of voor anderen, weigert of nalaat aan iemand die in gevaar verkeert, de hulp te bieden waartoe hij wettelijk wordt opgevorderd; hij die, hoewel daartoe in staat, weigert of nalaat het werk of de dienst te doen of de hulp te verlenen waartoe hij wordt opgevorderd bij ongeval, beroering, schipbreuk, overstroming, brand of andere rampen, evenals in geval van roverij, plundering, ontdekking op heterdaad, vervolging door het openbaar geroep of van gerechtelijke tenuitvoerlegging.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 08:48   #37
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daarbij vind ik dat er nog wat forummers hier licht overgaan. Er is begot toch een mens gestorven ...
Ja maar dat is niet de taxichauffeur zijn schuld. Dat is de schuld van zowel de persoon zelf, als de voorschrijvende arts (zou blijkbaar een louche figuur zijn) als de omgeving van het slachtoffer, in dit geval de drie vrolijke junkvrienden.

De taxichauffeur komt maar pas volledig op het einde.

Vermoedelijk heeft die taxichauffeur een blik geworpen op het slachtoffer en gedacht: "die ziet er niet al te goed uit", waarna hij voorstelde om naar het ziekenhuis te rijden. Dit mocht echter niet.

En nogmaals, moet een taxichauffeur al medisch bevoegd zijn om uit te maken in hoeverre een klant willens nillens naar een ziekenhuis moet ? Het is niet dat hij iemand vervoerde met drie kogelgaten erin.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 09:02   #38
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Provocatie-actie gelukt ! Over and Out !
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 09:06   #39
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs taksi-sjoffeurs staan niet boven de wet.

Ik heb het eens opgezocht, hoe dat juist ineen zit.

Enkele woorden in het rood gezet. De rechter in dit geval moet dus overtuigd geweest zijn dan de taksisjoffeur wist dat het slachtoffer 'in groot gevaar" verkeerde.

Een taxi-chauffeur is niet bevoegd om vast te stellen of zo een volgespoten junkie op het punt staat om kapot te gaan van een overdosis. Ik zou zeggen dat de drie vrienden mede-junkies daar dan nog beter over kunnen oordelen, en als die zeggen van " t' is OK, zet ons maar af hier, we letten wel op haar " , wel, laat het dan zo zijn.
Die vent daar dan nog eens voor straffen terwijl hij dagelijks zulke menselijke wrakken moet vervoeren, is er ver over wat mij betreft.
Oud 7 oktober 2009, 09:08   #40
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja maar dat is niet de taxichauffeur zijn schuld. Dat is de schuld van zowel de persoon zelf, als de voorschrijvende arts (zou blijkbaar een louche figuur zijn) als de omgeving van het slachtoffer, in dit geval de drie vrolijke junkvrienden.

De taxichauffeur komt maar pas volledig op het einde.

Vermoedelijk heeft die taxichauffeur een blik geworpen op het slachtoffer en gedacht: "die ziet er niet al te goed uit", waarna hij voorstelde om naar het ziekenhuis te rijden. Dit mocht echter niet.En nogmaals, moet een taxichauffeur al medisch bevoegd zijn om uit te maken in hoeverre een klant willens nillens naar een ziekenhuis moet ? Het is niet dat hij iemand vervoerde met drie kogelgaten erin.
Precies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be