Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 09:43   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En wie zegt dat beiden geen gelijk hebben? Of totaal ongelijk?

Gutte, ja, de politiek correcte goegemeente zegt dat beide heren meer dan ongelijk hebben.
Oud 8 oktober 2009, 09:59   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat ik me afvraag: zou er buiten politics.be nog volk te vinden zijn dat die fooraap serieus neemt?
We hebben het hier wel over twee foorapen hé.

Ze hebben allebei al bewezen dat ze heel hard kunnen brullen, heel sterk zijn (veel stemmen halen), maar ook ... ongenietbaar ... wegens ... wolf in een schapenvacht.

De dag dat één van beiden echt iets te zeggen zou hebben in Vlaanderen ... zullen we onze pére nogal zien !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 12:25   #23
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wie zegt dat beiden geen gelijk hebben? Of totaal ongelijk?

Gutte, ja, de politiek correcte goegemeente zegt dat beide heren meer dan ongelijk hebben.
Ieder zinnig en logisch denkend wezen ziet wel in dat het hier loslaten van een hoop ongeletterden die de taal niet machtig zijn en uit een totaal andere maatschappij komen met totaal ander waarden en normen synoniem is voor een hoop problemen en uiteindelijk de verloedering van de maatschappij bewerkstelligt. Combineer dit met een laks justitieapparaat en het hek is helemaal van de dam.

Deze twee heren zeggen rake dingen, dat is waar het om gaat. Dingen die men hier liever niet hoort wegens politiek niet correct – zelfs al zijn het de harde feiten. Velen proberen uit zwakte op de boodschapper te schieten in een poging om de boodschap te ondermijnen ( “foorapen” ) omdat ze het niet kunnen halen met rationele argumenten.

Ik vraag me trouwens af uit wat de motivatie is van die mensen die voor massale regularisaties ed zijn. Is louter op basis van emotionele overwegingen ( ”die arme menskens”- weet u wel ), uit naïviteit, omdat ze de feiten niet kennen of gewoon uit dommigheid?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 oktober 2009 om 12:25.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 13:02   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ondertussen blijft het enige dat Dedecker met de cijfers die geciteerd worden aantoont dat migranten in dit land sociaal achtergesteld zijn en blijven. Álle sociaal achtergestelde groepen in élk land ter wereld op élk moment in de geschiedenis kennen hogere werkloosheidscijfers en hogere criminaliteitscijfers. Wie daar een culturele of religieuze verklaring aan wil koppelen moet eens een paar krantenartikels uit pakweg de borinage van eind 19de eeuw ter hand nemen en zich de vraag stellen wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen veranderd is sindsdien. En als bijkomende vraag wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen van het einde van de 19de eeuw van hen zo'n crimineel, lui, verloederd, kortom gevaarlijk volkje maakte. Als we die krantenartikels zouden moeten geloven tenminste. En wie echt hard zoekt kan zelfs statistieken uit die periode over die mensen in die streek vinden waarmee mutati mutandis exact hetzelfde kan 'bewezen' worden over die migranten als over de huidige.

En al de rest is racisme. Of jullie dat nu graag horen of niet.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 13:49   #25
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

waar blijft die hoofddoeken tv soap?
een gat in de markt in crisis tijden!
Oud 8 oktober 2009, 13:53   #26
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ieder zinnig en logisch denkend wezen ziet wel in dat het hier loslaten van een hoop ongeletterden die de taal niet machtig zijn en uit een totaal andere maatschappij komen met totaal ander waarden en normen synoniem is voor een hoop problemen en uiteindelijk de verloedering van de maatschappij bewerkstelligt. Combineer dit met een laks justitieapparaat en het hek is helemaal van de dam.

Deze twee heren zeggen rake dingen, dat is waar het om gaat. Dingen die men hier liever niet hoort wegens politiek niet correct – zelfs al zijn het de harde feiten. Velen proberen uit zwakte op de boodschapper te schieten in een poging om de boodschap te ondermijnen ( “foorapen” ) omdat ze het niet kunnen halen met rationele argumenten.

Ik vraag me trouwens af uit wat de motivatie is van die mensen die voor massale regularisaties ed zijn. Is louter op basis van emotionele overwegingen ( ”die arme menskens”- weet u wel ), uit naïviteit, omdat ze de feiten niet kennen of gewoon uit dommigheid?
Zet er nog bij : "omdat ze er hun vuile boterham mee verdienen" straathoekwerkers, sociaal assistenten, advocaten.....

Laatst gewijzigd door lantjes : 8 oktober 2009 om 13:53.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 14:00   #27
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder zinnig en logisch denkend wezen ziet wel in dat een argumentatie die begint met:"Ieder zinnig en logisch denkend wezen ziet wel in dat..." een drogredenering is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 14:01   #28
driewerf

Standaard

Citaat:
Ieder zinnig en logisch denkend wezen ziet wel in dat het hier loslaten van een hoop ongeletterden die de taal niet machtig zijn
Wie heeft er hun kooi laten openstaan?
Oud 8 oktober 2009, 14:02   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen blijft het enige dat Dedecker met de cijfers die geciteerd worden aantoont dat migranten in dit land sociaal achtergesteld zijn en blijven. Álle sociaal achtergestelde groepen in élk land ter wereld op élk moment in de geschiedenis kennen hogere werkloosheidscijfers en hogere criminaliteitscijfers. Wie daar een culturele of religieuze verklaring aan wil koppelen moet eens een paar krantenartikels uit pakweg de borinage van eind 19de eeuw ter hand nemen en zich de vraag stellen wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen veranderd is sindsdien. En als bijkomende vraag wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen van het einde van de 19de eeuw van hen zo'n crimineel, lui, verloederd, kortom gevaarlijk volkje maakte. Als we die krantenartikels zouden moeten geloven tenminste. En wie echt hard zoekt kan zelfs statistieken uit die periode over die mensen in die streek vinden waarmee mutati mutandis exact hetzelfde kan 'bewezen' worden over die migranten als over de huidige.

Uw allereerste interpretatie is al fout.

Dedecker zegt, net als Dewinter, dat de migratiepolitiek faalt omdat de migranten hier komen 'nemen' in plaats van te 'geven'.
Oud 8 oktober 2009, 14:04   #30
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Dedecker zegt, net als Dewinter, dat de migratiepolitiek faalt omdat de migranten hier komen 'nemen' in plaats van te 'geven'.
Nonsens.
Oud 8 oktober 2009, 14:25   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je ziet toch wel duidelijk aan haar gelaatstrekken wie haar vader is?
Desalniettemin kan ze ook op haar moeder lijken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 14:26   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u, Henri1, bent u uit vrije wil een aanhanger van de 10 miljoen-euro-per-jaar kostende nietsnutten van Laeken?
Ik ben geen aanhanger van Laeken op zich.
Ik ben voorstander van een land of staat met walen en vlamingen.

België mag voor mijn part een Republiek zijn/worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 15:05   #33
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Aha … u ERKENT het probleem al, dat is reeds een hele stap. De eerste fase is immers de ontkenning, een fase waarin ons land lang heeft verkeerd en nog steeds zitten veel mensen in deze fase. Ontkenning is namelijk het gemakkelijkste; “maar meneer er is geen probleem”, dus moet er ook niets aan gedaan worden. Het gevolg daarvan is dat de situatie wel alsmaar verder rot … tot het probleem uit zijn voegen dreigt te barsten. En dat is wat er onder meer hier is gebeurd.

Na de erkenning van het probleem, kan men proberen een oplossing ervoor te vinden.
Die zal bestaan uit een streng, maar rechtvaardig beleid dat bestaat uit kansen maar ook uit repressie. Mensen krijgen de kans hier een nieuw leven te beginnen en het minste wat je dan mag verwachten is dat ze zich aanpassen (studeren, werken, taal leren enz ). Zij die het goed menen zullen die kansen met beide handen grijpen. Jammer genoeg zijn er ook een hoop die hier om andere – niet zo oprechte - redenen komen. Zo weet ik van een kennis die met asielzoekers werkt dat zowat 1/3 een strafblad heeft.

Aangezien u het probleem erkent, neem ik ook aan dat u het niet met mij oneens bent dat we EERST de problemen met migranten die hier reeds zijn trachten op te lossen ALVORENS er nieuwe toe te laten. Anders dreigt het probleem nog verder te ontsporen en nog grotere dimensies aan te nemen, nietwaar?

Wat betreft uw racisme claim. Racisme is verwerpelijk, maar het is maar al te gemakkelijk om het als een goedkoop excuus te gebruiken. Iemand gaat solliciteren voor een bepaalde functie, maar wordt niet aangenomen. Dan zal het wel racisme zijn zeker?
Eerst moet je zorgen dat je de benodigde diploma’s haalt en de competenties hebt alvorens je van racisme kan gaan spreken. Als je niet naar school gaat, je haalt je diploma niet, je ben de taal niet machtig, … dan heb je het in de eerste plaats aan jezelf te danken dat je geen werk vindt.

In die zin raad ik u aan het volgende eens grondig te doorlezen;

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...derwijs.dhtml#

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 oktober 2009 om 15:07.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 15:27   #34
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mijn stelling is dat de interpretatie die Dedecker net als Dewinter aan die cijfers geven bewust verkeerd is.
Oud 8 oktober 2009, 15:29   #35
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aha … u ERKENT het probleem al, dat is reeds een hele stap. De eerste fase is immers de ontkenning, een fase waarin ons land lang heeft verkeerd en nog steeds zitten veel mensen in deze fase. Ontkenning is namelijk het gemakkelijkste; “maar meneer er is geen probleem”, dus moet er ook niets aan gedaan worden. Het gevolg daarvan is dat de situatie wel alsmaar verder rot … tot het probleem uit zijn voegen dreigt te barsten. En dat is wat er onder meer hier is gebeurd.

Na de erkenning van het probleem, kan men proberen een oplossing ervoor te vinden.
Die zal bestaan uit een streng, maar rechtvaardig beleid dat bestaat uit kansen maar ook uit repressie. Mensen krijgen de kans hier een nieuw leven te beginnen en het minste wat je dan mag verwachten is dat ze zich aanpassen (studeren, werken, taal leren enz ). Zij die het goed menen zullen die kansen met beide handen grijpen. Jammer genoeg zijn er ook een hoop die hier om andere – niet zo oprechte - redenen komen. Zo weet ik van een kennis die met asielzoekers werkt dat zowat 1/3 een strafblad heeft.

Aangezien u het probleem erkent, neem ik ook aan dat u het niet met mij oneens bent dat we EERST de problemen met migranten die hier reeds zijn trachten op te lossen ALVORENS er nieuwe toe te laten. Anders dreigt het probleem nog verder te ontsporen en nog grotere dimensies aan te nemen, nietwaar?

Wat betreft uw racisme claim. Racisme is verwerpelijk, maar het is maar al te gemakkelijk om het als een goedkoop excuus te gebruiken. Iemand gaat solliciteren voor een bepaalde functie, maar wordt niet aangenomen. Dan zal het wel racisme zijn zeker?
Eerst moet je zorgen dat je de benodigde diploma’s haalt en de competenties hebt alvorens je van racisme kan gaan spreken. Als je niet naar school gaat, je haalt je diploma niet, je ben de taal niet machtig, … dan heb je het in de eerste plaats aan jezelf te danken dat je geen werk vindt.

In die zin raad ik u aan het volgende eens grondig te doorlezen;

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...derwijs.dhtml#
Ik erken het "probleem" dat Dedecker of Dewinter stellen helemaal niet. Voor hen is het probleem immers niet de sociaal-economische positie van de migrantenpopulatie, maar de migrantenpopulatie an sich.

Overigens moet u mij met al uw mooie volzinnen eens uitleggen hoe het komt dat hooggeschoolde allochtonen (die dus 'aangepast' zijn op het vlak van taal, opleiding, ...) hogere werkloosheidscijfers hebben?
Oud 8 oktober 2009, 15:33   #36
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het boek van Dedecker zal meer gelezen worden omdat er geen cordon rond hem ligt. Maar in wezen is het goed dat er over deze problematiek meer boeken verschijnen. Omdat er in het verleden te weinig over gepraat is.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 17:59   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Maar dan wel ieders met zijn eigen schuppeke, emmertje en pondekes in zijn eigen zandbakske zo dat ze geen zever hoeven te maken dat de ene meer heeft dan de andere.

Sorry Henri, je mag wensen wat je wil en met alle respect, het werkt al meer da 170 jaar niet, het zal de eerst komende 170 jaar nog niet werken, kortom gezegd, …het zal nooit werken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 06:49   #38
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Er zit toch een groot verschil tussen LDD en het VB.

Wie vindt de veschillen, graag een lijstje hieronder:

-
-
-
-
-
-
-
-
-
De Winter heeft nooit een lidkaart van de n-va gehad , De Decker wel.

Laatst gewijzigd door stab : 9 oktober 2009 om 06:50.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 06:56   #39
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zes maanden na het boek 'Inch'Allah' van Filip Dewinter stelt Dedecker zijn boek 'Hoofddoek of blinddoek?' voor.

Om te proberen eenigszins te laten blijken dat hij het licht heeft uitgevonden stelt Dedecker dat zijn verhaal verschilt van het Vlaams Belang omdat "Dewinter de migranten weg wil en de grenzen dicht. Dedecker aanvaardt dat ze hier zijn en niet zullen weggaan. Ze blijven ook welkom als ze willen presteren, niet om te profiteren"
Beiden vertellen dezelfde bullshit. Beiden zijn politieke knechten van het patronaat of willen het zijn.

Citaat:
Maar dat is fout, want het Vlaams Belang (inclusief Dewinter) vragen ook dat de vreemdelingen die komen zouden werken en zich aanpassen. Daar is niets verkeerd aan is.
Daar is alles verkeerd aan. Vreemdelingen zijn NIET welkom. Wie hier werkt, neemt hier werk af van een Vlaming. Wie hier niet werkt, profiteert van de sociale zekerheid. Zo eenvoudig zijn de zaken. Naar ongeschoolde vreemdelingen is zeker al geen vraag want die komen niet aan de bak en geschoolde vreemdelingen trekken weg uit hun land dat hen net nodig heeft om daar de levensstandaard te verbeteren zodat minder dompleaars van ginder illegaal naar hier afzakken. Daarbovenop zitten we hier met een nijpend probleem van overbevolking.

Kortom, immigratie is ongewenst.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 9 oktober 2009 om 06:57.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 07:13   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

België kan een dergelijke (over)dosis democratie niet aan. Bijgevolg zal België altijd een koninkrijk zijn... of het zal niet zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be