![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is Iran een 'sitting duck' zolang het geen WMD heeft? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 48,78% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 51,22% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Top Things you Think You Know about Iran that are not True En dit: http://www.globalsecurity.org/wmd/li...531-irna03.htm Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Israël is de enige in de regio met kernwapens. Dus m.a.w. zij zijn de enigste die unilateraal de hoop op stelten kunnen zetten zonder ooit ten onder te moeten gaan.
Moest Iran er hebben, zou Israël 2 keer nadenken vooraleer zij in hun achtertuintje het zoveelste plundertochtje op poten zetten. Het zou een MAD op regionale schaal zijn.
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af of een Iraanse kernbom gewicht zal toevoegen aan het woord van Iran in onderhandelingen over zulke dingen. Eerlijk gezegd weet ik het niet. Jij staat er dus sceptisch tegenover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tot zover het ideaal van een kernwapenloze wereld van mr. Obama
"Israel has reportedly received an assurance by US President Barack Obama that it would not be pressured into accounting for its alleged nuclear arsenal or signing the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT)."
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik zou me wat dat betreft niet al te veel illusies maken. Ik denk dat je Israël onderschat. Hou u dus maar stevig vast want binnen dit en zes maanden hebben we prijs. En noteer ook maar dat ik Israël al even volg en dat ik mij tot nog toe daarin niet vergist heb.
Uiteraard hoop ik met u dat zo'n Israëlische aanval op Iran er niet komt maar bekijk gewoon even de personen die momenteel deel uitmaken van de Israëlische regering, de huidige minister van Buitenlandse Zaken, bekijk ook even de geschiedenis van Israël en wat de laatste drie jaar in Israël over Iran gezegd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2009 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik besef zéér goed wat er op het spel staat. Wanneer er een Israëlische (of Amerikaanse?) aanval op Iran komt zullen, inderdaad, ook landen als Rusland dat bepaald niet(!) licht opnemen. En ook dat is een reden waarom de huidige Europese leiders de zaak best iets (zelfs veel) meer ernstig zouden mogen/moeten nemen dan ze nu doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De MAD-logica is immers slechts een deel van het bluf-proces tussen staten vandaag de dag. Dat proces kan je misschien best zien als een stapsgewijs iets waarbij men van kleinere vormen van bluf (covert ops, ondersteunen van opstandigheden of zelfs staatsgrepen,...) steeds overstapt naar grotere vormen van bluf (dreiging met conventionele oorlogen) zolang het gewenste resultaat niet binnen is. Iran mist alle mogelijke kleinere blufwapens, terwijl de VS er in overvloed heeft en haar bluf steeds weer geloofwaardig is. Moest de OPEC opnieuw enige vorm van onafhankelijkheid hebben tav het Westerse machtsblok, dan zouden volgens mij de kaarten anders liggen. Dan zouden olieprijsstijgingen 'kleinere wapens' kunnen worden in die machtsstrijd. D�*t, of andere drukkingsmiddelen (zoals een eigen defensiemacht met de mogelijkheid om cov ops uit te voeren, een Westers land dat door Iran een serieuze hak gezet kan worden,...) zullen m.i. nodig zijn om van Iran een gelijke te maken. In zowat elk ander scenario wordt de willekeur van de VS en Israël hoogstens wat beperkt. Dat zie je volgens mij ook ten dele bij bvb China. Hoewel dat land een kernmacht is, kon het totnogtoe niet veel meer doen dan toekijken hoe de VS haar ambassade bestookte, opstandelingen subsidieerde en haar grondstoffenmarkten trachtte in te pikken. Ik vermoed dan ook dat kernwapens hoogstens een conventionele aanval op Iran (en misschien ook aanvallen op de kernwapens zelf) zullen kunnen tegenhouden. Voor het overige lijken ze me vrij nutteloos, op voorwaarde dat men in de VS beseft dat men Iran niet zomaar met haar rug tegen de muur kan zetten. ps: mijn excuses voor deze wel erg late reactie. Vandaag viel mijn internet om de haverklap uit. ![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 oktober 2009 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk logisch dat naties die imminent gevaar lopen manu militare "verdemocratiseerd" te worden door externe machten ,zo snel mogelijk een nucleair afschrikkingspotentieel zoeken... Geen enkele "te verdemocratiseren" regering wil de lijkenstank ,de sociale ontwrichting en de verwoesting zoals in Irak en Afghanistan op zijn grondgebied .En dus zoeken ze een verzekeringspremie.. Eigen atoomwapens schuiven de aanvalsgrens naar omhoog...hopelijk hoog genoeg.. Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je installeert daarbij vooraf zware wapens in de VS zelf.Gebruikmakend van de multi-etnische en multi-culturele realiteit van de Amerikaanse steden moet dit "onder de radar" van de FBI mogelijk zijn..! Totnogtoe waren terroristengroeperingen "half-zelfstandige" onderaannemertjes die vooral bedoeld zijn om...terreur" te zaaien en in de weg te lopen..Als echter geheime diensten en militaire organisaties,geruggesteund door een wanhopig gewordenTeheran, zich daarmee bezig houden,dan worden de gebeurtenissen van 9/11 daarmee vergeleken een detailtje....De bijna amateuristische- en veel te langdurige- AQ-voorbereidingen voor 9/11 (met veel te veel heen- en weer gereis) tonen al aan hoeveel er mogelijk is... veel efficienter dan dat rookgordijn met die kopies van Noord-Koreaanse raketten.... Een andere mogelijkheid is om de Superieure Amerikaanse Wapenindustrie aan te pakken van binnenuit...De honderduizenden werknemers vormen allemaal leuke gezinnetjes,in knusse huisjes,in toegankelijke wijken......kwetsbare targets..net als al die mensen die afgemaakt worden door de producten die ze helpen vervaardigen.... Voor een woedende Taliban- of AQ-operative is er VEEL mogelijk ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2009 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS kan iran met luchtaanvallen compleet ontmannen.Hopelijk komt het ervan. Laatst gewijzigd door grievous : 19 oktober 2009 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
voorlopig alleen een indirecte bedreiging (door het steunen van diverse terreurgroepen die ook diverse Arabische landen bedreigen). Het ambetante met dit land is dat het zich als een soort vrije radicaal heeft gedragen. De bezetting van de Amerikaanse ambassade daar ligt de Amerikanen nog héél vers in het geheugen. Dat was dus een not done thing, zéker niet vanwege een land dat qua beschaving et uitstraling met hoofd en schouders boven zijn buren uitstak. Hoe het nu verder moet... Laten we hopen en bidden dat het niet tot een oorlog komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dood aan Amerika
![]() ![]()
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of ben jij hier aan het ijveren voor kernwapens misschien?
Laatst gewijzigd door illwill : 19 oktober 2009 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt op dit forum een instinctieve reactie te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() buiten het forum ook hoor, de mega reclame campagnes "land of the free" helpen al een tijdje niet meer
het doek valt, de ware aard van het enige land ter wereld dat al sinds ww2 in oorlog is komt duidelijker naar boven