![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat lijkt me eerder een overwinning van de MR (BTW-verlaging voor horeca)
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() De PS = Elio en Elio moest niks weten met een besparing op de zorg.
(sociale zekerheid ed.) België "stikt" van het geld. De bedrijven idem dito. Er werd wel door NIEMAND iets gezegd over belasting op grote kapitalen... Het leger moet wel serieus inleveren. Het is ongepast van mij maar toch vind ik jammer voor de werkgelegenheid van die 4000 die moeten afvloeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de notionele intrestaftrek blijft, maar wordt een beetje beperkt: overwinning MR de BTW vermindert voor de horeca: overwinning VLD en MR BTW-vermindering voor bouw wordt behouden: overwinning VLD en MR maatregelen voor boeren en zelfstandigen: overwinning CD&V en CDh al de rest zijn echte compromissen. begroting duikt verder de dieperik in: nederlaag voor alle Belgen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 13 oktober 2009 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af of deze verzekeringspremie ook geldt voor de hier aanwezige buitenlandse banken? Laatst gewijzigd door speurneus : 13 oktober 2009 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fortis... hahahaha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de PS altijd wint uiteraard. De PS in België is de Belgische afdeling van de Illuminatie die de wereld domineren. De realiteit is dat iedereen neut op de PS om te verbergen dat ze zelf hun eigen heilige koeien niet willen slachten en iets leuks willen binnenhalen. Denk maar aan de BTW verlaging voor de middenstand en uitstellen van de kernenergieuitstap. Allemaal overwinningen voor de PS.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 oktober 2009 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Losse bedenkingen:
- Bijdragen van banken en "nucleaire sector" moeten de begroting redden. Dat klinkt goed, maar wie gelooft er nu dat dat door deze bedrijven niet zal doorgerekend worden aan de klant? Indirecte belastingverhoging voor jan met de pet. Boerenbedrog. Wij zullen betalen, niet de energiesector noch de banken. - BTW verlaging op nieuwbouw blijft. Zeg nu eerlijk, wie kan er tegenwoordig nog bouwen? Mensen met geld. Veel geld. Jonge mensen kunnen op eigen kracht niet bouwen, die hebben steun nodig van kapitaalkrachtige ouders. Die 15 % op 50.000,00 € (7.500,00 €) zal voor zulke mensen de zaak niet maken. Dat is gewoon een paar kasbons minder of een iets minder riante badkamer/keuken of een paar dingen zelf doen. - BTW op restaurantbezoek naar omlaag. Restaurant = luxe. Als daar dan tegenover zou gestaan hebben dat alle betalingen in horeca voortaan met de kaart zouden moeten gebeuren, teneinde het welig tierende zwart geld in die sector te bestrijden; maar nee. Ze krijgen hun cadeautje, maar moeten niets in de plaats geven. Waar is de quid pro quo? Een vage belofte om meer werkgelegenheid te creëren? Zever. - Als we dan toch blijkbaar nutteloze cadeaus kunnen uitdelen in crisistijd: waarom geen BTW verlaging voor gas en electriciteit, dewelke géén luxe zijn? - Diesel wordt dan weer duurder. Al wie op Diesel rijdt, zal het rechtstreeks voelen. Goederen moeten vervoerd worden = meer kosten voor bedrijven = wordt betaald door de klant = iedereen; dus niet enkel de welstellenden, maar ook jan met de pet. - Waarom geen jaarlijkse vermogensbelasting van 0,5 % op vermogens groter dan 500.000,00 € en dan enkel op hetgeen boven de 500.000,00 € ligt? Taboe? Eigenbelang van ministertjes die zelf elk een vermogen hebben dat dat bedrag overschrijdt? - Waarom geen symbolische besparingen om solidariteit met de bevolking te tonen? Aantal ministers, staatssecretarissen en parlementairen met b.v. 10 % naar omlaag; weddes van ministers, staatssecretarissen en parlementairen met 10 % naar omlaag; afschaffen van voordelen allerlei voor degenen die een politiek mandaat uitoefenen; geen cumul van mandaten meer (gewoonweg verbieden, stoppen van de graaicultuur die ook heerst bij politici); ... ? - Quid met het aanpakken van de sociale hangmat? B.v. werkloosheidsuitkering relateren aan aantal jaren gewerkt. Kan zelfs "zachtjes" beginnen: het aantal gewerkte jaren delen door 2: zolang mag je doppen + geen beperking in tijd voor wie na 55 werkloos wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet? Omdat de PS alles te zeggen heeft in dit land uiteraard. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat ik bij elke verkiezing als kiezer het recht moet hebben om te kiezen tussen a) stemmen; b) elke minister van de aftredende regering een trek op zijn/haar bakkes en een stamp tussen de benen geven.
Ik kies b). Laatst gewijzigd door Sammael : 13 oktober 2009 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop van harte dat je dan nooit ziek wordt. IK hoop van harte dat je geen ziekte krijgt die je jaren kan meeslepen, die je toch bijna halfdood maakt MAAR waarbij je van die ziekte géén uiterlijke kenmerken ziet. Ik hoop van harte dat jouw omgeving enig begrip toont als je dan noodgedwongen in jouw hangmat moet liggen, als is het maar voor een paar uren. Je bent dan te zwak om te werken maar niemand ziet het. Je gaat niet werken... en iedereen ziet het. Ik ben het wel helemaal eens met jouw andere paragrafen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik had het over werkloosheidsuitkeringen, niet over ziekte- en invaliditeitsuitkeringen. Iemand die ziek/invalide is, is geen werkzoekende en trekt geen werkloosheidsuitkering. Ik ben wreed noch harteloos ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de SZ levert 1.1miljard in, dat is toch het grootste gewicht. En maakt u niet veel illusies als ze 30M bij de dokters bezuinigen betaal je gewoon 30M meer, en 100M bij de geneesmiddelen betaal je 100M meer... en dan doen ze ziekenfondsen en vakbonden broederlijk of zusterlijk hun 'werkingsmiddelen' wat inleveren... alhoewel ik mij niet kan inbeelden dat ze daar snijden dat het pijn doet.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 oktober 2009 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zo kennen we ze wel weer, onze 'patriotten'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie hierboven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |