Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2009, 15:01   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Heb jij nog nooit van Gretta Duisenberg gehoord? Meen je dat serieus? Het mens doet je
een proces aan wegens zware belediging als ze dat ooit verneemt!
Waarom zou ik dat niet menen. Ik heb ook nu niet de behoefte te weten wie dat is. Ik kijk liever zelf naar de feiten.

Citaat:
Betreffende die filmpjes: ik wil het allemaal best geloven hoor maar in Israel wordt
dus Hebreeuws gesproken. Ook Arabisch. Mag ik weten in welke taal die gewraakte
teksten opgesteld werden? Engels. En die vernoeming naar Jezus erbij.
Geen enkele Jood erkent dat Jezus door Joden werd gedood. Met andere woor-den: je bent met je twee voeten tegelijkertijd in een propagandastunt gestapt.
Filmpje leek me autentiek. Ik zou het moeten zoeken op youtube. Het waren geen teksten. Het ging over de reaktie van een settler geconfronteerd met een camera. Hij voelde zich waarschijnlijk aangevallen in zijn 'recht' die grond te bewonen. Mensen pogen van zichzelf te denken dat ze 'goed' zijn. De man praatte voor zichzelf het verdrijven van de Palestijnen en het in beslag nemen van hun huizen goed door te stellen dat het 'God's geschenk was'.

Zie, Edelman, was de échte antiracist, de echte tegenpool van de nazis, de oprechte opstandeling ten voordele van de menselijke waardigheid, de echte hoopgever voor de mens. Edelman spreekt voor ons allen, allen die herhaling van een holocaust willen voorkomen, tegen wie dan ook gericht. En Edelman beseft het inherente racisme, het nazivirus zou ik bijna zeggen, aanwezig in de stelling dat er zoiets bestaat als een uitverkoren volk en een beloofde land. Edelman voorzag het leed dat mensen elkaar zouden aandoen vanuit deze gedachten. Edelman is voor mij de degene die met fierheid de vaandel van het antinazisme draagt, niet degenen die een übermenschfilosofie prediken maar met andere actoren in de hoofdrol. Is dat de les die sommigen uit WO2 getrokken hebben? Het zou ons tot schaamte moeten brengen. Het is in niet de les die ik wil onthouden van al die gruwelen. De holocaust dient niet misbruikt te worden.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:04   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb dat 'filmpje' ook ooit gezien, het waren een paar dronken tieners die achtervolgd werden door een cameraploeg en graag wilden provoceren
Ze hadden protestborden en informatie bij de hand. Het leken me betogers die op straat kwamen om hun boodschap duidelijk te maken
Citaat:
- en Bollen plaatst dat hier dan om zijn gelijk te bewijzen en als 'representatief' voor heel Israël!
Je tweede leugen al in dit bericht
Citaat:
Jodenhaat onder het mom van antizionisme zit erg diep en is ook erg vindingrijk ... je prikt er zó doorheen ... door de gebakken lucht(ballon).
Ik voel alsof je een mes in mijn buik plant smerige haatpredikker!!!
Oud 14 oktober 2009, 15:13   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er tranen van in mijn ogen.
Oud 14 oktober 2009, 15:19   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het bestaan van Israël is een beslissing van de VN, van de hele wereld dus in theorie. Er is bijzonder weinig kans dat de VN op die beslissing terug komt, ook al respecteert Israël niet de VN resoluties die tot vrede zouden kunnen leiden.
Ik had het niet over de VN die Israël liever vandaag dan morgen van de wereldkaart ziet verdwijnen en ik denk dat U dat best weet.
Zelfs al zou Israël zich aan élke VN resolutie houden, haar hele grondgebied afstaan, dan nóg zal er daarginds geen vrede zijn!

Citaat:
Ik zou wensen dat Israël geen één religie staat is, geen 'Joodse staat', maar dat alle religies evenwaardig zijn in dat deel van de wereld zoals dat in het verleden het geval was als ik die orthodoxe Joden uit dat filmpje mag geloven. Dat zal de vrede dichterbij brengen. Om dezelfde reden lijkt me de naam 'Islamitische republiek' onaangepast aan een multireligieuze wereld.
Ik zou wensen dat religie geen rol meer speelt in het 3de millennium, ik zou wensen dat U Joden los ziet van de Joodse religie, er zijn ook Joden die helemaal niet geloven in 'godsdienst' of 'religie', dat U hen ziet als het Joodse 'volk/goj', ik zou ook wensen dat U dan met evenveel vuur gaat ageren tegen die 'islamitische republieken', bij mijn weten zijn er daar veel meer van dan 'Joodse staten' en hebben al veel meer ellende in de wereld voortgebracht dan de Joodse staat!, er is nog heel wat werk aan de winkel...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:23   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik voel alsof je een mes in mijn buik plant smerige haatpredikker!!!
Ik ben niet degene die het bestaansrecht van Israël ontkent, ik ben niet degene die die mensen die eeuwenlang vervolgd en onderdrukt werden hun eigen land niet gunt, ik ben niet degene die voortdurend kritiek heeft op de Joden en Israël tout court!
Oud 14 oktober 2009, 15:52   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die het bestaansrecht van Israël ontkent, ik ben niet degene die die mensen die eeuwenlang vervolgd en onderdrukt werden hun eigen land niet gunt, ik ben niet degene die voortdurend kritiek heeft op de Joden en Israël tout court!
Ik ook niet, maar dan kan je niet zien door je racistische houding.
Oud 14 oktober 2009, 15:53   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar dan kan je niet zien door je racistische houding.
Halleluja, ik ben racist, welk ras, Meneer Bollen, discrimineer ik dan?
Oud 14 oktober 2009, 15:56   #28
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij nog piepjong is.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:11   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halleluja, ik ben racist, welk ras, Meneer Bollen, discrimineer ik dan?
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt. Je doet ook alsof ik door 1 voorbeeld van een racistische settler te geven poogde het hele Israëlische volk af te schilderen als racisten terwijl het me ging om te tonen dat racisme niet tot 1 groep beperkt blijft. Maar waar je blijkbaar geen probleem van maakt is een voorbeeld van Islamistisch racisme te gebruiken om die hele groep als dusdanig te bestempelen. Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2009 om 16:16.
Oud 14 oktober 2009, 17:13   #30
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt. Je doet ook alsof ik door 1 voorbeeld van een racistische settler te geven poogde het hele Israëlische volk af te schilderen als racisten terwijl het me ging om te tonen dat racisme niet tot 1 groep beperkt blijft. Maar waar je blijkbaar geen probleem van maakt is een voorbeeld van Islamistisch racisme te gebruiken om die hele groep als dusdanig te bestempelen. Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.
Ja kijk, zijn er nog andere volkeren die je hun staat ontgunt? Elk volk, dus
ook het Joodse, heeft racisten, misdadigers etc etc. Dat heeft niets met de
zaak te maken.
Iedereen zou gewoon moeten mogen staan en gaan en wonen waar het hem zint? En ongeacht zijn afkomst, zijn levensovertuiging of zijn geslacht recht moeten hebben op gelijke behandeling? Lol. Ga jij dat maar eens in de moslimstaten uitzingen.
Oud 14 oktober 2009, 17:35   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja kijk, zijn er nog andere volkeren die je hun staat ontgunt?
Weeral een valse beschuldiging. Ik heb steun het bestaansrecht van Israël en dat heb ik al laten blijken ook. Je probeert van mensen die verder kijken dan de mediapropaganda extremisten te maken door hen af te schilderen als jodenhaters die Israël willen doen verdwijnen. Dat is mijn indruk. J�*j komt me over als een extremist.

Ondertussen is er niet echt een discussie over de vraag of antizionisme nu automatisch inhoudt het wensen van het verdwijnen van de staat Israël, of een discussie over de verschillen tussen antisemitisme en antizionisme. Ik vind inhoudelijke discussies interessanter dan 'op de man spelen'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2009 om 18:02.
Oud 14 oktober 2009, 18:03   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij nog piepjong is.
Ik heb oorlog meegemaakt en veel onrecht gezien.
Oud 14 oktober 2009, 19:19   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik had al een hele tijd besteed aan het 'proberen' formuleren van een antwoord, maar heb het volledig gewist, er is nl. geen beginnen aan, je bijdrage is onsamenhangend, je gaat zaken vergelijken die geen enkele vergelijking doorstaan, en bovenal strooi je te pas en onpas met woorden als 'racisme' en 'haatzaaien, door je veelvuldig gebruik ervan hebben die woorden sowieso hun betekenis verloren.
Ik stel me enkel de vraag, een hypothetische vraag, dus ik verwacht of verlang geen antwoord van je:

Als je naar het MO kijkt (en met je bedoel ik niet 'jij', maar in het algemeen) en je bekijkt de situatie daar in haar geheel, je wil - om de een of andere reden - er een land uitpikken dat niet voldoet aan jouw beeld van hoe een land zou moeten zijn, een land waar onderdrukking is, racisme (blijkbaar), ongelijkheid, apartheid ... en weetikveelwatnog meer - je blik valt automatisch op ... Israël?

Als ik naar het MO kijk zie ik meer, veel meer landen waar onrecht, onderdrukking, apartheid, racisme, armoede, ellende, geweld, ongelijkheid, ... heerst, daarom vraag ik me af; Waaróm net Israël? Omwille van Gaza? Bekijk dan ook de 2 kanten van het verhaal, ga niet eenzijdig zitten wezen. Dát is de reden waarom ik achterdochtig ben, je komt hier steeds maar weer op voor een bevolkingsgroep waarvan jij denkt dat ze de 'nieuwe 'Joden' zullen worden of reeds zijn, je haalt Marek Edelman erbij, je projecteert zelfs je eigen wensen op hem, want je insinueert dat islamieten hetzelfde lot te wachten staat als de Joden, zij zijn geen slachtoffers van ONS, mijn beste, maar van hun eigen ideologie, Edelman sprak zich niet enkel uit tegen het 'nazisme', maar óók tegen 'islamisme' (m.a.w. de politieke islam) dat ten allen tijde moet bestreden worden.

Dus nogmaals; waarom enkel je pijlen richten op Israël?
Oud 14 oktober 2009, 19:44   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Wanneer mensen Zionisten bekritiseren bedoelen ze de Joden, dat heet dan antisemitisme'
“When people criticize Zionists, they mean Jews, You are talking anti-Semitism.”
(Mensenrechtenactivist Dr. Martin Luther King jr., Harvard Universiteit 1968)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 19:46   #35
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb oorlog meegemaakt en veel onrecht gezien.
Platte excuses in dat geval. Want voor mij kan dat ook verklaren waarom u
nooit aandacht hebt besteed aan de capriolen van ene Gretta Duisenberg.
Ik zal proberen u morgen het Israëlische standpunt iets duidelijker te maken.
Nu ben ik daar te moe voor. Ik zorg voor een zieke man die de oorlog ook
heeft meegemaakt.
Oud 14 oktober 2009, 20:30   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom enkel je pijlen richten op Israël?
Ik heb een probleem met alle mensenrechtenschendingen, en schrijf vooral over die die er mee wegkomen. Het 'westen' bewijst Israël geen dienst door haar stilzwijgen. De media geven geen correct beeld van wat er gebeurd. Dat is ook niet in het belang van Israël uiteindelijk, ook al denken de opniniemakers het tegendeel. Ga na waarover ik schrijf op dit forum en je zal zien dat mijn zorg niet in de eerste plaats Israël is, maar de media. Het probleem van het islamisme wordt zowel in de media als op dit forum uitvoerig aangekaart (sommigen houden zich zelfs bezig met het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar). Ik participeer ook in die discussies. Ik las juist een interview met de meermaals dood verklaarde militaire kopman van Al queda, Mohammad Ilyas Kashmiri, om een inzicht te krijgen in het denken van een van de belangrijkste terroristen van dit moment. Ik wil het daar wel over hebben, maar daarover gaat deze topic niet.

De laatste jaren viel Israël Libanon en Gaza binnen. Verder zijn er invasies geweest in Irak en Afghanistan. Daartegenover staat het terrorisme van organizaties zoals Al queda of Hamas. Ik keur al die agressieve daden af voornamelijk vanuit een mensenrechtenperspectief.

De problemen met migratie in Europa bekijk ik vanop een afstand. Ik zie gezaag en pesterijen maar geen wil naar de onderliggende oorzaken van die migratie te kijken, zoals een verouderende bevolking in het westen, of een economisch systeem dat gefixeerd is op 'groei' (waardoor 'nieuwe' werkrachten nodig geacht worden), of een semikoloniale wereldorde. Het opzetten van de Christenen tegen de Moslims in Europa zie ik als gevaarlijk en vooral contraproductief voor de belangen van Europa. Als je niets aan de migratie 'kan' doen, leer er dan mee leven, en maak er het beste van. En eerlijk gezegd wie heeft er ooit migratiestromen kunnen tegenhouden tenzij het misschien om wildebeesten of zoiets gaat . En nu zitten we nog verder off topic.

De invasie van Gaza was een grote vergissing van Israël. Israël toonde zich als medogenloos, isoleerde zich en wakkerde het anisemitisme en antizionisme aan. De mediapoging het conflict als een conflict tussen gelijken af te schilderen, het uit het nieuws (en zelfs uit deze website) houden van beelden die het leed van de Palestijnen tonen (itt in your face berichtgeving van het mesnelijk leed ten tijde van de Iraanse verkiezingen, met Neda enz...) kunnen niet verhinderen dat de werkelijkheid aan de oppervlakte komt. Gaza is een gevangenis. En als je er beelden over zoekt zie je menselijk leed en onrecht. Palestijnse raketten kunnen die waarheid niet verhullen. De Gaza inval was geen strijd tussen gelijken maar een slachtpartij. Als je dat verdedigt verdedig je niet Israël, je verdedigt een moorddadig regime. Mensen zijn geshokeerd over wat Israël deed en dat ondanks de media. Denk je dat de mediacontrole nog niet voldoende was? Wel je vergist je. De waarheid is niet op die wijze te onderdrukken, integendeel zou ik bijna zeggen.

Er mag over antizionisme/antisemitisme niet gesproken worden blijkbaar. Toch is het bespreekbaar maken geen stimuleren van die zaken, ook integendeel zou ik zeggen. Dus mischien denk je dat je Israël een dient bewijst door me pogen in de hoek van extremisten te duwen, ik denk dat je het tegendeel doet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2009 om 20:31.
Oud 14 oktober 2009, 20:33   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
'Wanneer mensen Zionisten bekritiseren bedoelen ze de Joden, dat heet dan antisemitisme'
“When people criticize Zionists, they mean Jews, You are talking anti-Semitism.”
(Mensenrechtenactivist Dr. Martin Luther King jr., Harvard Universiteit 1968)
Dus jij gelooft dat de joden uit het beginfilmpje zelfhaters zijn? Ik denk dat ik er meer respect voor heb dan jij in dat geval.
Oud 14 oktober 2009, 20:37   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Platte excuses in dat geval. Want voor mij kan dat ook verklaren waarom u
nooit aandacht hebt besteed aan de capriolen van ene Gretta Duisenberg.
Ik zal proberen u morgen het Israëlische standpunt iets duidelijker te maken.
Nu ben ik daar te moe voor. Ik zorg voor een zieke man die de oorlog ook
heeft meegemaakt.
Ik heb niet 'de' oorlog meegemaakt. Ik begrijp niet waarom u steeds schermt met die Gretta Duisenberg. U probeert me te linken aan iemand die als een extremist bekend staat vermoed ik. Dit is geen serieuze discussie meer.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2009 om 20:39.
Oud 14 oktober 2009, 21:32   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik keur al die agressieve daden af voornamelijk vanuit een mensenrechtenperspectief.

...
Dus mischien denk je dat je Israël een dient bewijst door me pogen in de hoek van extremisten te duwen, ik denk dat je het tegendeel doet.
Ik heb jou persoonlijk in geen enkele hoek geduwd, mijn eerste bijdrage was meer in het algemeen bedoeld, ik viseerde jou niet, indien jij dit zo aanvoelde; mijn verontschuldigingen daarvoor, ik vroeg me enkel af waarom je net Israël viseert, je antwoord was uitgebreid, maar voor mij niet afdoende, omdat ik je ook gevraagd had - vooral ivm dat 'mensenrechtenperspectief' - om élke kant van het verhaal te bekijken, je niet éénzijdig op te stellen - élk aspect te bekijken, volgens mij doe je dat niet. Je kaart wel het Gaza-probleem aan - wat je volste recht is en ik het volmondig met je eens ben - maar je (nogmaals) richt daarvoor enkel je pijlen op Israël, terwijl - in mijn ogen - de rest vd Arabische wereld het probleem gecreëerd heeft - zoniet kunstmatig in leven houdt ter meerdere eer en glorie van henzelf - als stok om Israël te kunnen slaan - de Gazanen zijn hier slachtoffer van, maar de schuld eenzijdig bij Israël leggen is mij toch ietsje te simpel.
Oud 15 oktober 2009, 08:09   #40
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb niet 'de' oorlog meegemaakt. Ik begrijp niet waarom u steeds schermt met die Gretta Duisenberg. U probeert me te linken aan iemand die als een extremist bekend staat vermoed ik. Dit is geen serieuze discussie meer.
Ik probeer u aan niemand te linken. Dat doet u zelf met een propalestijns standpunt dat absoluut geen rekening houdt met het Israelische standpunt.
Een klein voorbeeldje: Joden kochten daar grond op voor tien keer meer
dan hij op dat ogenblik waard was en ontwikkelden hem. De Arabieren (nu Palestijnen) wilden die grond terug en hun wettige eigenaars hoorden in de zee te worden geworpen.
Israel wil gewoon een staat blijven met een fikse Joodse meerderheid. Ver-draaid, in Belgie houdt de klaagzang over zeven of acht procent moslims
niet op. Israel heeft een moslimbevolking van 20 percent die gelijke rechten
heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be