Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2004, 10:24   #21
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Was er een Blok Francophone, die had ook heel snel veel stemmen.
Dat bestaal al : FN. En waar zijn ze? Nergens.
Het Front National haalt in Brussel nu iets minder stemmen als het Blok. Gemiddeld scoort het Blok zo'n 6%, het FN zo'n 3%. Maar met de ruzies binnen het Blok in Brussel vooral bij diegenen die indertijd tot de partij zijn toegetreden via B.I.S is de kans wel reeel dat ze hun overstap maken naar Ferets Front National of het kleinere FNB.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:24   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Jamaar ,niet "systematisch" verboden dingen zeggen.

Vlamingen zijn een verbasterd zogenaamd ras.

Maar kom het is uw eerste overtreding vandaag en dus zullen we de gedapo nogniet op de hoogte brengen. Maar ge zijt nu ook gewaarschuwd he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:28   #23
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral niet begrijp, is dat Franstalige Brusselaars ook voor het Blok stemmen
Omdat vele 'allochtonen' franstalig zijn en hun Islam cultuur ook 'ordnung muss sein' voorstaat. Raar maar waar. Les extremes se touchent.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:33   #24
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mieke je bent een verwerpelijke raciste.

Door het zinnetje : "Vlamingen zijn geen ras" bevestig je dat je in de rassentheorie gelooft.

En weet ge dan niet dat het verboden is om nog maar te denken dat er zo iets zou bestaan als rassen ?

Je had moeten schrijven Vlamingen zijn geen zogenaamd ras. Dat was correct geweest.

Allez ge komt er vanaf met een waarschuwing voor deze keer, maar zie dat ik U niet meer betrap op het verkondigen dat er rassen bestaan. Er bestaan alleen mensen.
Doe niet belachelijk. U weet wat ik bedoel. Lees er de racismewet op na. Lees er IETS op na, want u weet zelden iets inhoudelijk interessant te vertellen.

Maar allez, omdat gij het zijt, u heeft helemaal gelijk. Het moet zijn: een 'zogenaamd ras'. Of neen, zal ik nog es de discussie opstarten: Vlamingen, een ethnie of niet? Wat denk je?

Ter info:

Art. 444 Strafwetboek
De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot tweehonderd frank, wanneer de tenlasteleggingen geschieden: hetzij in openbare bijeenkomsten of plaatsen; hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken; hetzij in om het even welke plaats, in tegenwoordigheid van de beledigde en voor getuigen; hetzij door geschriften, al dan niet gedrukt, door prenten of zinnebeelden die aangeplakt, verspreid of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld worden; hetzij tenslotte door geschriften, die niet openbaar gemaakt, maar aan verscheidene personen toegestuurd of meegedeeld worden.

Art. 1.
Onder "discriminatie" in de zin van deze wet wordt verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt.
Elke handelwijze die er in bestaat om het even wie opdracht te geven tot discriminatie jegens een persoon, een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wordt beschouwd als een discriminatie in de zin van deze wet..

Met gevangenisstraf van een maand tot een jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft :

1° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, zijn afkomst of zijn nationale of etnische afstamming
2° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek aanzet tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen;
3° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming;
4° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat, geweld of segregatie jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen

Art. 2.
Hij die bij het leveren of bij het aanbieden van een levering van een dienst, van een goed of van het genot ervan, discriminatie bedrijft jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of de nationale of etnische afstamming, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot een jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank of met een van die straffen alleen.
Dezelfde straffen worden toegepast wanneer de discriminatie bedreven is jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen.

Art. 2bis.
Hij die bij de arbeidsbemiddeling, de beroepsopleiding, het aanbieden van banen, de aanwerving, de uitvoering van de arbeidsovereenkomst of het ontslag van werknemers discriminatie bedrijft jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit, wordt gestraft met de straffen bepaald in artikel 2.
Dezelfde straffen worden toegepast wanneer de discriminatie bedreven is jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan wegens het zogenaamde ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen.
De werkgever is burgerrechtelijk aansprakelijk voor de betaling van de boeten waartoe zijn aangestelden of lasthebbers zijn veroordeeld.

Art. 3.
Met gevangenisstraf van een maand tot een jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die behoort tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verleent.

Art. 4.
Met gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar wordt gestraft ieder openbaar officier of ambtenaar, ieder drager of agent van het openbaar gezag of van de openbare macht die in de uitoefening van zijn ambt discriminatie bedrijft jegens een persoon wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming, dan wel een persoon de uitoefening van een recht of van een vrijheid waarop deze aanspraak kan maken, op willekeurige wijze ontzegt.
Dezelfde straffen worden toegepast wanneer de feiten begaan zijn jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens een zogenaamd ras, zijn huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming van deze leden of van sommigen onder hen.
Indien de verdachte bewijst dat hij heeft gehandeld op zijn bevel van zijn meerderen, in zaken die tot hun bevoegdheid behoren en waarin hij hen als ondergeschikte gehoorzaamheid verschuldigd was, worden de straffen alleen toegepast op de meerderen die het bevel hebben gegeven.
Indien openbare officieren of ambtenaren beticht worden de bovengenoemde daden van willekeur te hebben bevolen, toegelaten of vergemakkelijkt, en indien zij beweren dat hun handtekening bij verrassing is verkregen, zijn zij verplicht de daad in voorkomend geval te doen ophouden en de schuldige aan te geven; anders worden zij zelf vervolgd.
Indien een van de bovengenoemde daden van willekeur is gepleegd door middel van de valse handtekening van een openbaar ambtenaar, worden de daders van de valsheid en zij die er kwaadwillig of bedrieglijk gebruik van maken, gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.

Art. 5.
De instellingen van openbaar nut en verenigingen die op de dag van de feiten ten minste vijf jaar rechtspersoonlijkheid bezitten, met uitzondering van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding dat niet onder deze termijn valt, en zich statutair tot doel stellen de rechten van de mens te verdedigen of discriminatie te bestrijden, kunnen in rechte optreden in alle rechtsgeschillen waartoe de toepassing van deze wet aanleiding kan geven, wanneer afbreuk is gedaan aan hetgeen zij statutair nastreven.
In rechte kunnen eveneens optreden in alle geschillen waartoe de toepassing van artikel 2bis aanleiding kan geven:
1° de representatieve werknemers- en werkgeversorganisaties zoals die bij artikel 3 van de wet van 5 december 1968 betreffende de collectieve arbeidsovereenkomsten en de paritaire comités zijn bepaald;
2° de representatieve beroepsorganisaties in de zin van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;
3° de representatieve organisaties van de zelfstandigen.
Wanneer het echter gaat om een misdrijf bedoeld in de artikelen 1, 1°, 2, eerste lid, 2bis en 4, eerste lid, en gepleegd tegen natuurlijke personen, is de vordering van de instelling van openbaar nut, van de vereniging of van de representatieve organisatie alleen ontvankelijk als deze aantoont dat zij de instemming van die personen heeft gekregen.

Art. 5bis.
In geval van een misdrijf als bedoeld in de artikelen 1, 2, 2bis, 3 en 4 van deze wet, kan de veroordeelde bovendien overeenkomstig artikel 33 van het Strafwetboek tot de ontzetting worden veroordeeld.

Art. 5 ter.
Onverminderd de bevoegdheden van de officieren van gerechtelijke politie, houden de door de Koning aangewezen ambtenaren toezicht op de naleving van deze wet en de uitvoeringsbesluiten ervan.
Deze ambtenaren oefenen dit toezicht uit overeenkomstig de bepalingen van de wet van 16 november 1972 betreffende de arbeidsinspectie.

Art. 6.
Alle bepalingen van het Eerste Boek van het Strafwetboek, hoofdstuk VII en artikel 85 niet uitgezonderd, zijn van toepassing op de misdrijven omschreven in deze wet.
Oud 29 april 2004, 10:41   #25
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi

Wat is dat nu voor een belachelijke opmerking !! Ge stemt toch voor wie dat ge wilt , zeker ! Dat is juist democratie
Toch zou het logisch dat Franstaligen voor Franstalige partijen stemmen en Vlamingen voor Vlaamse partijen stemmen. Dat is de logica zelf.
zoals het logisch is om nederlands in Vlaanderen te spreken?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:42   #26
Tegendradigaard

Standaard

[size=6][/size]MIEKE IK LAAT MIJ NIET ZEGGEN DOOR ANDEREN HOE IK MIJ MOET GEDRAGEN. ALS IK BELACHELIJK WIL DOEN DAN DOE IK DAT.

[size=3][/size]

Waarom reageert ge dan altijd op mij ?

Als ik toch niks interessant te vertellen heb ?

Maak U niet dik Mieke, oeps te laat.

Tja we weten al langer dat mijn gevoel voor humor U nie ligt he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:43   #27
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Waarom er mensen voor het Blok stemmen????
Omdat ze onmondig, onnozel en onvolwassen zijn....+
Dit is dus een typische opmerking van de publieke opinie en de "zogenaamd" 'democaratische partijen. Dit soort stiefmoederlijke behandeling van kiezers bevestigd hen enkel in hun keuze.

Denk je nu echt dat alle 800.000 kiezers van het vlaams blok "idioten", "debielen", "onnozelaars", "kinderen", etc... zijn.

Het onderschatten van een tegenpartij (en voor sommigen zelfs vijand) is 1 van de grootste fouten die men kan maken.
Ja zeker...
het zijn schapen zonder kop...
en koppen zonder hersens...
Oud 29 april 2004, 10:44   #28
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anti-vlaams racisme? Zwijg maar aub, voor een partij als het Blok die 100% anti-franstalig is. En die Franstalige lullen die voor het Blok en ook voor andere Vlaamse partijen zijn pure idioten. Ze vergeten blijkbaar wat hun echte identiteit is.
Doe maar al een hoop procenten van die 100%, het Vlaams Blok adverteert in Brussel ook in het frans, dus anti-franstalig zijn ze niet. Misschien weten die 'franstalige lullen' meer dan jij, gezien jij blijkbaar slecht geïnformeerd (of is het geïndoctrineerd) bent. En ik denk dat elk mens voor zichzelf wel kan uitmaken wat zijn ware identiteit is, uw dictatoriaal gedrag is blijkbaar niet erg trendy bij uw franstalige 'broeders'.

Citaat:
U bent Vlaming en u stemt voor een Vlaamse partij, ja? Logisch dan dat de Franstaligen voor Franstalige partijen stemmen. Volg de logica.
Wat ik doe met mijn stem is mijn zaak, en dat geldt voor gelijk welke burger in dit land. Als u daar een raciale dimentie wil aan geven, dan mag u dat voor mijn part, maar het is tegenwoordig wel strafbaar.

Maar laten we ook eens de situatie omdraaien, wat vind je ervan als nederlandstaligen voor een franstalige partij stemmen? Dat zijn dan geen verraders maar intelligente mensen zeker?
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:47   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Toch zou het logisch dat Franstaligen voor Franstalige partijen stemmen en Vlamingen voor Vlaamse partijen stemmen. Dat is de logica zelf.
Tuurlijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:48   #30
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom de mensen op het Blok stemmen.
Omdat het Blok ontzettend veel geld pompt in reclame.

In tegenstelling tot Dash, ook een produkt dat goed verkoopt dankzij Barnumreclamecampagnes, is de doos van het Blok echter leeg

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:54   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Citaat:
Anti-vlaams racisme? Zwijg maar aub, voor een partij als het Blok die 100% anti-franstalig is. En die Franstalige lullen die voor het Blok en ook voor andere Vlaamse partijen zijn pure idioten. Ze vergeten blijkbaar wat hun echte identiteit is.
Doe maar al een hoop procenten van die 100%, het Vlaams Blok adverteert in Brussel ook in het frans, dus anti-franstalig zijn ze niet. Misschien weten die 'franstalige lullen' meer dan jij, gezien jij blijkbaar slecht geïnformeerd (of is het geïndoctrineerd) bent. En ik denk dat elk mens voor zichzelf wel kan uitmaken wat zijn ware identiteit is, uw dictatoriaal gedrag is blijkbaar niet erg trendy bij uw franstalige 'broeders'.

Citaat:
U bent Vlaming en u stemt voor een Vlaamse partij, ja? Logisch dan dat de Franstaligen voor Franstalige partijen stemmen. Volg de logica.
Wat ik doe met mijn stem is mijn zaak, en dat geldt voor gelijk welke burger in dit land. Als u daar een raciale dimentie wil aan geven, dan mag u dat voor mijn part, maar het is tegenwoordig wel strafbaar.

Maar laten we ook eens de situatie omdraaien, wat vind je ervan als nederlandstaligen voor een franstalige partij stemmen? Dat zijn dan geen verraders maar intelligente mensen zeker?
Het Vlaams Blok adverteert in het Frans in Brussel, enkel en alleen om meer stemmen te krijgen met leugenachtige slogans voor de Franstaligen. Ze "vergeten" bijvoorbeeld te zeggen dat ze voor de splitsing van België zijn. En ja, er zijn Franstalige lullen die in hun fabeltjes geloven en die voor hen stemmen. Met die Franstaligen heb ik zeker en vast niets te maken. Het zijn geen echte Franstaligen.

En uiteraard, het feit dat Vlaamse Brusselaars voor Franstalige partijen zouden stemmen, zou volgens mij niet normaal zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:01   #32
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uiteraard, het feit dat Vlaamse Brusselaars voor Franstalige partijen zouden stemmen, zou volgens mij niet normaal zijn.
Je antwoordt naast de kwestie, bovendien spraken we niet over Vlaamse Brusselaars maar over franstalige / nederlandstalige Brusselaars.

Maar ik neem aan dat je bedoelt dat nederlandstalige Brusselaars die kiezen voor franstalige partijen lullen zijn,.. en verraders natuurlijk?
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:06   #33
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
Waarom de mensen op het Blok stemmen.
Omdat het Blok ontzettend veel geld pompt in reclame.

In tegenstelling tot Dash, ook een produkt dat goed verkoopt dankzij Barnumreclamecampagnes, is de doos van het Blok echter leeg

Deze humor ligt me dan weer wel.
Oud 29 april 2004, 11:10   #34
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct

Dit is dus een typische opmerking van de publieke opinie en de "zogenaamd" 'democaratische partijen. Dit soort stiefmoederlijke behandeling van kiezers bevestigd hen enkel in hun keuze.

Denk je nu echt dat alle 800.000 kiezers van het vlaams blok "idioten", "debielen", "onnozelaars", "kinderen", etc... zijn.

Het onderschatten van een tegenpartij (en voor sommigen zelfs vijand) is 1 van de grootste fouten die men kan maken.
Ja zeker...
het zijn schapen zonder kop...
en koppen zonder hersens...
Over vooroordelen, discriminatie en veralgemening gesproken.

Dit kan tellen
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:14   #35
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
[size=6][/size]MIEKE IK LAAT MIJ NIET ZEGGEN DOOR ANDEREN HOE IK MIJ MOET GEDRAGEN. ALS IK BELACHELIJK WIL DOEN DAN DOE IK DAT.

[size=3][/size]

Waarom reageert ge dan altijd op mij ?

Als ik toch niks interessant te vertellen heb ?

Maak U niet dik Mieke, oeps te laat.

Tja we weten al langer dat mijn gevoel voor humor U nie ligt he.
Weest gerust, ik maak mij niet dik. Ik ben toch wel een beetje bezig met mijn gezondheid.

Idd, uw humor ligt me niet, omdat u altijd, altijd, altijd ook serieuze argumenten afdoet met zinloze praat (waarom zeg ik 'altijd'? Dit is alleen het geval wanneer het argument u niet aanstaat) die u dan beschrijft als 'humor'. Maar zo werkt het niet. Want het is niet altijd duidelijk wat u meent en wat uw 'humor' is... zodanig zelfs dat uw berichten wel invloed hebben. U brengt dus wel degelijk een bepaalde boodschap over, maar je hebt geen goede inhoudelijke argumenten of kan ze niet formuleren. Daarom vergoeilijk je jezelf met het feit dat je posting zogezegd 'humor' is. Welnu, dit is niet zo, want u wil wel degelijk een bepaalde houding overbrengen. Zoals bv. dat topic over Patrick Janssen. Er gaat duidelijk van uit: hij is een slechte, dikkenekkerige burgemeester. Een duidelijke politieke houding, die u hier wil tentoonspreiden. Dat is uw goed recht. Maar als er tegenargumenten komen, moet u die ook aanvaarden en weerleggen, enz... en niet onzin uitkramen om het daarna 'humor' te noemen.

Enfin, zo zie ik het.
Dus ik zou zeggen: wees een beetje serieus, als u echt iets wil meegeven, i.p.v. het achteraf af te doen als 'humor'... bij gebrek aan goede argumenten.

Maar wees gerust, ik kan nog lachen hoor!!!
Oud 29 april 2004, 11:18   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

tja als je in een villawijk woont of in een landelijke gemeente is het zeker niet evident om voor het Vlaams Blok te stemmen ... in vele wijken van onze grootsteden daarintegen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:19   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dit is voor deze briefschrijver in elk geval de reden:

Lezersbrief verschenen in Humo nr 3321 van 30 april 2004 – pag.30
Vlaams Blok (3)

't Blok zal straks de elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen.

Voor alle duidelijkheid: ik woon in Molenbeek, was idealistisch, links, humanistisch, progressief, had een lidkaart van het Antifascistisch Front, enfin, de hele stamboom... en ik stem straks met de dood in het hart voor datzelfde vermaledijde Blok, en zeer velen met mij!

Ik ken de realiteit op het terrein, en na zes jaar tussen de kut-Marokkaantjes is de maat vol. Men heeft er blijkbaar echt geen idee van hoe agressief, smerig, achterlijk, fundamentalistisch en totaal ondemocratisch de meerderheid van deze mensen is, en hoe totaal irreëel, duur en belachelijk amateuristisch de zogezegde initiatieven ter bevordering van de integratie zijn. Ben ik nu ook strafbaar?

Moet ik blijven verdragen dat mijn leven kapot gemaakt wordt, dat de wijk een vuilnisbelt is, dat geen enkele wet wordt nageleefd, dat de moskeeën en de steeds groeiende groep bezoekers ervan haat, racisme en homofobie propageren op een niveau dat zelfs Blokkers zou doen blozen; dat mijn vrouw uitgescholden wordt voor hoer, dat vrienden niet meer durven langskomen, dat we niet :meer kunnen slapen (in vergelijking hiermee is vliegtuiglawaai echt een luxeprobleem, hoor); dat meisjes van vier a vijf in boerka's rondlopen, dat er ingebroken en gestolen wordt, dat we constant geïntimideerd worden en dat werkelijk niemand - noch gemeente, noch politie, noch parket, noch de park-, plein-, zebrapad- en andere wachters - daar iets aan doen!

Ik stel dagelijks vast dat de traditionele politieke partijen het probleem (van Marokkanen) ontkennen, verdoezelen en onbespreekbaar houden, en daar moet dringend een einde aan komen.

Ook de berichtgeving in de media komt me de strot uit. Men liegt, vergoelijkt en verzwijgt. Na 11/9 bijvoorbeeld stonden ze hier in de straat te joelen dat het een lust was (en dat waren niet die paar enkelingen, zoals de politiek correcte verslaggeving het wil). Gezien de Midden-Oostenproblematiek kan ik die reactie nog goed begrijpen; wat ik niet begrijp is dat ik achteraf op tv hoor dat 'de moslimgemeenschap' met afschuw op de gebeurtenissen reageerde. Of dat ik via het journaal verneem dat er tijdens het Offerfeest in de voorziene slachtplaatsen wordt geslacht, terwijl we de schapen de huizen zien binnengesleurd worden, en we ze horen mekkeren op het balkon naast ons. Please, get real! Als men wil dat er niet voor 't Blok gestemd wordt, zijn dergelijke (veelvuldige) mediareflexen zeer contraproductief.

Ga eens in de oude journalistieke traditie de boer op en praat met mensen in bioscopen, metro, cafés, zwembaden, winkels, uitzend-, post- en andere kantoren, maar ook in progressieve bolwerken zoals gemeenschapscentra, kinderopvangcentra... Peil daar naar wat men denkt, voelt en ervaart. Ga eens kijken in wijken zoals de mijne hoe men daar werkelijk alles kapotmaakt, terwijl het blok van democratische partijen dat ontkent.

Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem Blok, niet omdat ik racistisch ben, maar omdat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. Ik ben echt een 'bange, blanke man' geworden. Niet omdat ik bang ben van het onbekende, wel net andersom.

Naam en adres bekend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:35   #38
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Tuurlijk.
zoals het logisch is om op dit forum enkel nederlands te gebruiken?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:46   #39
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral niet begrijp, is dat Franstalige Brusselaars ook voor het Blok stemmen. En aan die verraders zou ik willen zeggen dat ze echte lullen zijn. Ze zijn Franstalig en stemmen dus voor een Vlaamse partij, wat al een schande is.
Allons enfants de la patrie!
Le jour de gloire est arrivé;
Contre nous de la tyrannie
L'étendard sanglant est levé.
(Le Marseillaise)

En meer van dit fraais op 13 juni. Zalig, die paar verstandige anderstaligen

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:48   #40
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Waarom heeft het belang dat hij Mohammed (tiens, tiens) noemde was? Een autochtone crimineel kan ook de benen nemen als er te weinig personeel is...
Niks belang dus, dat zulke dingen gebeuren is de schuld van de politiediensten en van de ministers van binnenl. zaken en justitie dus. Zij moeten zorgen voor voldoende personeel.

Buiten paars zijn er nog andere partijen dan het Vlaams Blok!
Iedereen stelt het hier altijd voor als: 'ben je tegen de huidige regering, moet je blok stemmen.' Dit klopt gewoonweg niet!
Geef eens een treffelijk alternatief, Mieke. Een alternatief die een reële kans maakt bedoel ik.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be