Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 17:48   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Als je het al weet, waarom vraag je het dan?
Omdat ik dacht dat U intelligent genoeg was om te weten wat ik bedoelde - of dat ook 'automatisch leidt naar een 'verloedering??
.

Citaat:
Als het percentage hoog genoeg is zullen de mensen uit de hogere sociaaleconomische klassen verhuizen naar een "nettere" buurt.
Dat is dus ook al gezegd, ze zijn niet verhuisd, maar 'gevlucht' uit die buurt

Leidt dat dan 'automatisch' naar 'verloedering?

Zoja; overal waar mensen wonen met een ietsje minder inkomen, zijn de buurten 'verloederd'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 18:06   #22
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omdat ik dacht dat U intelligent genoeg was om te weten wat ik bedoelde - of dat ook 'automatisch leidt naar een 'verloedering??
Als het percentage hoog genoeg is wel.

Citaat:
Dat is dus ook al gezegd, ze zijn niet verhuisd, maar 'gevlucht' uit die buurt
Ze zijn verhuisd. Wat jij doet is enkel de reden voor de verhuizing preciseren.

Citaat:
Leidt dat dan 'automatisch' naar 'verloedering?
Als er mensen met een lagere sociaaleconomische klasse voor in de plaats komen kunnen we spreken van verloedering.

Citaat:
Zoja; overal waar mensen wonen met een ietsje minder inkomen, zijn de buurten 'verloederd'?
Als daar in het niet zo verre verleden mensen woonden met een hogere sociaaleconomische klasse dan de huidige bewoners kunnen we spreken van verloedering.
Oud 16 oktober 2009, 18:16   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dit doet me denken aan Elias' Winston Parva...
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 19:58   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ze sterven niet van honger, dus hun uitkering is meer dan hoog genoeg.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 20:48   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Niet kinderachtig doen. Wie wil wonen waar men constant lawaai en stank heeft? Ik niet ga maar eens kijken en ruiken naar de wijken waar de moslims leven, afschuwelijk gewoon. Die gasten hebben weinig respect.
Ruw geschat de helft in "mijn" wijk ( "sociale woonblokken ca begin 20° eeuw, 5 verdiepingen) en niets van te merken. J�*, ik zie de mensen, d�*t wél. Stoort mij niet. Ik ken er ook een aantal van.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2009 om 20:53.
Oud 16 oktober 2009, 20:49   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Die wijken waren meestal niet verloederd tot de nieuwkomers er gingen wonen en hun aantal toenam.
Toch niet, omdat ze verloederd waren, met lage huren, gingen de nieuwkomers daar wonen. Anderlecht en Molenbeek waren al lang verloederd en in Antwerpen 't Kiel ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2009 om 20:52.
Oud 16 oktober 2009, 20:58   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Als er mensen met een lagere sociaaleconomische klasse voor in de plaats komen kunnen we spreken van verloedering.

Als daar in het niet zo verre verleden mensen woonden met een hogere sociaaleconomische klasse dan de huidige bewoners kunnen we spreken van verloedering.
Niet vergeten dat de gebouwen ook verouderen: zo de bewoners (de verhuurders) de middelen niet investeren in renovatie (toch duur!) verloedert een wijk automatisch. Begoede mensen kunnen grondige renovatie betalen. Arme mensen vervangen de raamkozijnen en de ketel als die stuk gaan, niet als ze oud worden.
wanneer het woningbestand ouder wordt gebeurt het dat de huishuur er daalt en dan komen er armere mensen wonen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2009 om 21:01.
Oud 16 oktober 2009, 22:31   #28
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Filo quote mij graag.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 16 oktober 2009 om 22:32.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 00:09   #29
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Toen ik 15 was zijn we uit Laken eigelijk 'gevlucht'. Het was er vroeger een zelfs upper middle classe wijk. Maar op enkele jaren tijd zijn we daar overspoeld geweest met Noord-Afrikanen. De sittuatie is er steeds erger op geworden. Nu worden ze daar overspoeld met mensen uit Oost-Europa en Rusland dat zelfs de Noord-Afrikanen zich bedreigd voelen. Anno 2009 zie je daar alléén pure armoede rondlopen. Echt triestig..
Dat de Noord Afrikanen zich bedreigd voelen vind ik nu nog wel een beetje grappig.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 11:48   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus of je iemand bent die bijdraagt tot verloedering is afhankelijk van je sociaal economische klasse?
Van een vooroordeel gesproken! Dus wie minder verdient is pleps die je niet in de buurt wil?
En wie meer verdient automatisch moreel hoogstaander, en betere buur?
Wie heeft jou opgevoed, een gorilla???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 12:04   #31
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus of je iemand bent die bijdraagt tot verloedering is afhankelijk van je sociaal economische klasse?
Van een vooroordeel gesproken! Dus wie minder verdient is pleps die je niet in de buurt wil?
En wie meer verdient automatisch moreel hoogstaander, en betere buur?
Wie heeft jou opgevoed, een gorilla???
Neem eens een woordenboek vast voor je mensen begint te beledigen, hysterisch vrouwmens.
Oud 17 oktober 2009, 12:16   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem eens een woordenboek vast voor je mensen begint te beledigen, hysterisch vrouwmens.
Wanneer je schrijft dat verloedering plaatsvind wanneer mensen uit een sociaal economische klasse de plaats in nemen van wie het sociaal gezien beter deed en dit verbindt met verloedering, kun je maar beter een ander de les niet lezen over woordenboeken!
Ik vind dit een gigantisch vooroordeel waarbij je mensen die minder verdienen gelijkstelt aan pleps, je had het goed gedaan in het tijdperk van Woeste en Daens, toen dacht men ook zo over mensen die de pech hadden uit een arbeidersbroek geschud te zijn!
Een economisch betere situatie zegt niets over een moreel peil, integendeel!
Oud 17 oktober 2009, 13:13   #33
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer je schrijft dat verloedering plaatsvind wanneer mensen uit een sociaal economische klasse de plaats in nemen van wie het sociaal gezien beter deed en dit verbindt met verloedering, kun je maar beter een ander de les niet lezen over woordenboeken!
Voor de tweede keer: neem een woordenboek vast en zoek het woord op.

Citaat:
Ik vind dit een gigantisch vooroordeel waarbij je mensen die minder verdienen gelijkstelt aan pleps, je had het goed gedaan in het tijdperk van Woeste en Daens, toen dacht men ook zo over mensen die de pech hadden uit een arbeidersbroek geschud te zijn!
Een economisch betere situatie zegt niets over een moreel peil, integendeel!
Bij je vorig bericht achtte ik het al beneden mijn waardigheid om te reageren op jouw drogredenering.

Als jij je weekend wil vullen met het aanvallen van stromannen, dan doe je dat maar. Ik ga mij daar niet mee bezig houden.
Oud 17 oktober 2009, 14:03   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toch niet, omdat ze verloederd waren, met lage huren, gingen de nieuwkomers daar wonen. Anderlecht en Molenbeek waren al lang verloederd en in Antwerpen 't Kiel ook.
Dat is dus niet waar...lage huren ontstonden juist in wijken zoals Borgerhout door de oliecrisis waardoor de grote herenhuizen duur waren in verwarming, dat dreef de huur naar beneden, iedereen wilde ene modern Aelickxappartement, de grote herenhuizen waren niet in trek en werden dus massaal verhuurd aan nieuwkomers die nu ook vaak eigenaars zijn van die woningen. Op het Kiel vind je de grootste concentratie sociaal zwakkeren in de volledig gerenoveerde sociale woningbouw, dus wat u zegt klopt gewoon niet.Bovendien ontstaan concentraties van mensen omdat zij er bewust voor kiezen in mekaars buurt te wonen! Omdat daar de moskee is, vereniging en Turkse bakker en ( een gedeelte) moslims ervan overtuigd is dat "onder mekaar blijven beter is dan de invloed van Goddelozen"
Dat mag die keuze van onder mekaar willen blijven maar moet dan niet verkocht worden als slachtoffers van wijken die verloederd waren en waar inemand wilde wonen, das regelrechte bullshit en ver beneden de realiteit!
Oud 17 oktober 2009, 14:15   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dus niet waar...lage huren ontstonden juist in wijken zoals Borgerhout door de oliecrisis waardoor de grote herenhuizen duur waren in verwarming, dat dreef de huur naar beneden, iedereen wilde ene modern Aelickxappartement, de grote herenhuizen waren niet in trek en werden dus massaal verhuurd aan nieuwkomers die nu ook vaak eigenaars zijn van die woningen. Op het Kiel vind je de grootste concentratie sociaal zwakkeren in de volledig gerenoveerde sociale woningbouw, dus wat u zegt klopt gewoon niet.Bovendien ontstaan concentraties van mensen omdat zij er bewust voor kiezen in mekaars buurt te wonen! Omdat daar de moskee is, vereniging en Turkse bakker en ( een gedeelte) moslims ervan overtuigd is dat "onder mekaar blijven beter is dan de invloed van Goddelozen"
Dat mag die keuze van onder mekaar willen blijven maar moet dan niet verkocht worden als slachtoffers van wijken die verloederd waren en waar inemand wilde wonen, das regelrechte bullshit en ver beneden de realiteit!
Jouw legende die je graag verspreidt omdat ze vooroordelen bevestigt.

Ik heb die wijken 40 jaar geleden gekend: Borgerhout, 't Kiel, 't Zuid, Anderlecht, Molenbeek.
In sommige heb ikzelf gewoond.
Familie woonde er en ik had ook kennissen die er woonden.
Toen waren er nauwelijks moslims.
Toen waren die wijken al "goedkope wijken"

Néé, niet de Cogels Osylei.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 oktober 2009 om 14:16.
Oud 17 oktober 2009, 14:22   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de tweede keer: neem een woordenboek vast en zoek het woord op.

Bij je vorig bericht achtte ik het al beneden mijn waardigheid om te reageren op jouw drogredenering.

Als jij je weekend wil vullen met het aanvallen van stromannen, dan doe je dat maar. Ik ga mij daar niet mee bezig houden.
Sorry, blow je wat veel of zo???
U schrijft zaken op een discussieforum en wanneer daarop gereageerd wordt is het elimentaire beleefdheid minstens te antwoorden, dat doet u niet maar gooit onmiddellijk met termen zoals "hystherisch vrouwmens!"
Niet dat ik me beledigd voel, veel mannen moeten onmiddellijk het vrouw zijn erbij sleuren wanneer een vrouw hen bekritiseerd, kwestie van superieur blijven he??
Aanvallen van stromannen, bent u dit dan??
U legt verband tussen marginaliteit en inkomen en ik zeg dat dit zever is, komt er nog een behoorlijke reactie of ben je daar "nog niet klaar" voor?

Waaruit bestaat uw waardigheid eigenlijk behalve ver doorgedreven arrogantie?
Oud 17 oktober 2009, 14:31   #37
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
U legt verband tussen marginaliteit en inkomen en ik zeg dat dit zever is.
Nee, jij legt dat verband, niet ik.
Oud 17 oktober 2009, 14:33   #38
IronChef
Minister-President

Standaard

Neem je woordenboek en gebruik het, alice.
Oud 17 oktober 2009, 14:48   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jouw legende die je graag verspreidt omdat ze vooroordelen bevestigt.

Ik heb die wijken 40 jaar geleden gekend: Borgerhout, 't Kiel, 't Zuid, Anderlecht, Molenbeek.
In sommige heb ikzelf gewoond.
Familie woonde er en ik had ook kennissen die er woonden.
Toen waren er nauwelijks moslims.
Toen waren die wijken al "goedkope wijken"

Néé, niet de Cogels Osylei.
Fijn, ik woonde er ook als migrantenkind trouwens, en heb de komst van de eerste generatie dus van dichtbij meegemaakt..maar uiteraard zeg ik dit om vooroordelen in de hand te werken, uiteraard!
Er vestigden vanaf de jaren zeventig moslims in Borgerhout, vooral in de buurt van de Kwerijstraat, Bijlstraat, Kattenberg en Bothastraat...in leegstaande herenhuizen waar Vlamingen vanwege de dure prijs van stookolie geen belangstelling voor had, het was toen "chic "op een Amelinkxappartement te wonen,en naarmate het aantal migranten toenam veranderde de wijk...de lokale kuidenier trok weg, evenals de frituur en kapper, het nieuwe publiek kwam niet over hun vloer...zo ontstond de lokale economie gericht op migranten, maar das allemaal vooroordeel hoor, uiteraard!
Oud 17 oktober 2009, 14:51   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem je woordenboek en gebruik het, alice.
U schreef "wanneer mensen uit een lagere economische klasse in de plaats komen van de hogere economische klasse spreken we van verloedering...waarvoor moet ik dat woordenboek nemen??Juist ja....
Staat daar in waar uw vooroordeel vandaan komt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be