![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ik ook zeggen: ga eens in de file staan, op de luchthaven, voor een reis buiten het hoogseizoen naar Turkije. Moet je eens zien hoeveel kwieke jonggepensioneerden daar show aan het verkopen zijn. Draait of keert het: vroeger profiteerde een gepensioneerde 'enkele jaren' van zijn pensioen; nu is de gemiddelde leeftijd zodanig opgeschoven, dat het inderdaad onbetaalbaar wordt. En vroeger betaalden heel wat jonge mensen hun deel, vanaf de leeftijd van 16, 18, 21, 22 jaar ... Die leeftijd is inmiddels (en maar goed ook dat het onderwijs zo gedemokratiseerd is, maar wel onnodig veel verlengd ...) ferm opgeschoven. Je mag roepen en tieren zoveel je wil, maar iemand moet het kunnen betalen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er moeten toch andere manieren zijn om dit op te lossen. Ik kan er gewoon niet tegen dat men koudweg zegt... allemaal langer werken!! Misschien moet men wat creatiever gaan zijn in hoe men mensen langer aan het werk wil houden. Gaat men iemand boven de 60 op een stelling een muur laten metsen ? Of kan men misschien jobs aan bepaalde leeftijden toewijzen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Worden de werknemers hier wel voldoende ingelicht over de werkelijke gevolgen van die maatregel of is dit weer eens een gebrek aan communicatie vanwege de bevoegde instanties ?
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Mensen worden ouder. Daar is niks aan te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tavek....dat is wat ik net aanhaal...maar dan moet men dat doen en er werk van maken... nu staat men er bij en kijkt er naar.
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me natuurlijk plezier dat ik op dit forum niet overkom als 'tegen de 60 aanlopend", maar voor de rest mag je wel rekening houden dan den deze reeds met pensioen is momenteel. Het doet me iets minder plezier dat je denkt 'dat je het dan wel gehad hebt'. Een insprirerende (nog oudere) vriend leerde me de spreuk "ik ben nu in de fleur van mijn sleet". Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het overgrote deel van de mensen tussen 50 en 65 alleen maar tegen de verhoging van de pensioenleeftijd zijn, omdat ze denken zo er het maksimale pensioen uit te kunnen trekken. En nog verder daarnaast, ben ik ferm voorstander van het sisteem van de verpleegsters bij ons. Vanaf een zekere leeftijd, en naarmate die oploopt, krijgen ze meer en meer verlof.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast niet volgend jaar,en de daaropvolgende tien jaar ook niet.... ja....juist ja....en maar mekkeren over het daadkrachtige nederlandse beleid wat dat betreft....woehahahaha.... Laatst gewijzigd door Svennies : 18 oktober 2009 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Minder geboorten, minder jongeren, mensen leven langer. Het is maar logisch dat men langer kan werken.
Het probleem is een gebrek aan flexibiliteit: mensen die langer willen werken, met pensioen sturen, en mensen die het niet langer aan kunnen, verplichten verder te werken. Daar zit het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat wij hier levenslang werkloos kunnen zijn, dat gelooft er geen ene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De sociale voorzieningen in Nederland zijn dan nog d e helft ruimer. Betaald door de gasbel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() En één regering in plaats van vijf.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Pensioenleeftijd 2 jaar omhoog, maar dan voor iedereen, ook leerkrachten en ambtenaren.
En die zitten nu al te mekkeren dat 58 te "oud" is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zal wel wat voeten in de aarde hebben om een regeling uit te werken die zowel werknemers als werkgevers tegemoet komt.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou 4 miljard "moeten" opbrengen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |