Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2009, 22:38   #21
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Wat een enge kijk. Beangstigend. Het is een kwestie van tijd, na de rokers, dat de jacht op de papzakken kan beginnen. Iedereen moet hetzelfde denken en er hetzelfde uitzien, hetzelfde geloven en hetzelfde dromen. Dan zijn we percies gelijk en gelukkig. Ik vermoed dat de gemiddelde papzak ongelukkig is en dat kan aan vele factoren liggen. Maar wat de één eet, rookt de ander, of drinkt de ander, of sport de ander, of...
En ze doen allemaar maar verder, maar waarom moet ons "sociaal" systeem dit betalen? Ik vind het veel socialer van mij om anderen die kost te besparen door zelf gezond te eten en regelmatig te sporten.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 22:42   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Je moet ook bedenken dat dikzakken minder lang leven. Ze kosten ons dus een pak minder aan pensioenen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 22:43   #23

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een enge kijk. Beangstigend. Het is een kwestie van tijd, na de rokers, dat de jacht op de papzakken kan beginnen. Iedereen moet hetzelfde denken en er hetzelfde uitzien, hetzelfde geloven en hetzelfde dromen. Dan zijn we percies gelijk en gelukkig. Ik vermoed dat de gemiddelde papzak ongelukkig is en dat kan aan vele factoren liggen. Maar wat de één eet, rookt de ander, of drinkt de ander, of sport de ander, of...
Voila ... ik kan me hier wel een beetje achter scharen. Er hoeft geen jacht gemaakt te worden op de dikken, de rokers, de drinkers enz...

Wel moet er blijvend een sensibilisering zijn in die zin dat mensen niet voor de zot worden gehouden.
Als ik hoor bijvoorbeeld dat er in ontbijtgranen gewoonweg veel meer suikers zit dan de fabrikant wil doen laten vermoeden of als diezelfde fabrikant bepaalde gegevens heel bewust verzwijgt of verdoezelt dan is dit eigenlijk een vorm van oplichterij ... (net zoals de tabaksgiganten jarenlang de gevolgen van de sigaret is blijven voorliegen)
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 22:46   #24
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Kijk, mensen, dit moet niet worden gereduceerd tot een financieel of liberaal-relativistisch discours. De vraag is van een heel ander niveau:

Waarom zouden wij perversie en imperfectie koesteren?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 22:47   #25
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... is ook de zaak van iemand anders.

Als een papzak meent naast mij op de bus te komen zitten, zorgt hij voor overlast.
Hij stinkt wegens overmatig zweet dat in de huidplooien blijft zitten. Ik heb minder plaats, wordt geplet en voel me ongemakkelijk.

Ze zorgen voor een grotere belasting voor het milieu wegens extra vuiligheid van etenswaren en een grotere uitstoot bij gemotoriseerde voertuigen.
Dat niet alleen, het is ook een teken van wat er mis is met onze maatschappij. Of vindt jij het soms normaal dat mensen zo dik worden dat ze ervan sterven?

Obesitas is niet normaal. Het is niet iets wat je maar moet tolereren zoals je dat doet met mensen die witte sokken dragen in hun sandalen.
Het is een ziekte, overmatig eten is een verslaving. En de mensen die er aan lijden moeten genezen worden.
Oud 17 oktober 2009, 22:47   #26
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kijk, mensen, dit moet niet worden gereduceerd tot een financieel of liberaal-relativistisch discours. De vraag is van een heel ander niveau:

Waarom zouden wij perversie en imperfectie koesteren?
Laten betijen is niet hetzelfde als koesteren...
Oud 17 oktober 2009, 22:49   #27
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je moet ook bedenken dat dikzakken minder lang leven. Ze kosten ons dus een pak minder aan pensioenen.
Pensioensparen ook privatiseren. Dan hoeven anderen mijn langer pensioen niet te betalen.
Oud 17 oktober 2009, 22:52   #28
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zwaar moeten de straffen zijn voor ouders die hun kinderen slecht voedsel geven waardoor de kinderen papzak worden?

Momenteel staan hier geen straffen op omdat iedereen zodanig bezig is met zich afrukken op Verlichtingsfilosofen dat ze niet begrijpen dat dingen die kinderen vanop jonge leeftijd leren vaak levenspatronen worden.
Ik at als kleine gemiddeld 2 keer per week frieten.
Ik kom uit een middenklassers gezin.
Ik ben toch niet dik. Mijn schildklier werkt goe snel.
Oud 17 oktober 2009, 22:52   #29
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Pensioensparen ook privatiseren. Dan hoeven anderen mijn langer pensioen niet te betalen.
Hoe weet jij hoeveel je opzij moet leggen?
Oud 17 oktober 2009, 22:55   #30
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Obesitas is niet normaal. Het is niet iets wat je maar moet tolereren zoals je dat doet met mensen die witte sokken dragen in hun sandalen.
Het is een ziekte, overmatig eten is een verslaving. En de mensen die er aan lijden moeten genezen worden.
Dat kost ook weer geld...
Oud 17 oktober 2009, 22:55   #31
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kost ook weer geld...
Het mag gerust extra geld kosten. Nogmaals: het gaat hier niet om geld maar om de sociale hygiene en de morele kwaliteiten van een beschaving.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 17 oktober 2009 om 22:56.
Oud 17 oktober 2009, 22:56   #32
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik at als kleine gemiddeld 2 keer per week frieten.
Ik kom uit een middenklassers gezin.
Ik ben toch niet dik. Mijn schildklier werkt goe snel.
Dan heb jij geluk gehad.
Oud 17 oktober 2009, 22:58   #33
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb jij geluk gehad.
Ik ben toen ik klein was relatief mager geweest, dat was ook niet alles.
Oud 17 oktober 2009, 23:00   #34
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Het is, zoals ik al zei, een uitdrukking van ongelukkig zijn, lichtjes depressief.
Het is niet gewoon een verslaving. Een verslaving heeft ook diepere oorzaken buiten het genot alleen. Waarom slikken mensen zoveel antidepressiva, waarom zijn er zoveel zelfdoders, waarom is er zoveel onvree? Omdat mensen ongelukkig zijn. Los dat op en de meerderheid van de maatschappelijke problemen wordt grotendeels vermeden.
Oud 17 oktober 2009, 23:00   #35
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Om echt minder dikke mensen te bekomen moet je gezond eten en meer bewegen promoten. Volgens mij doet westerse media dat het best, zeker hollywood, door vooral mooie fitte mensen als voorbeeld te tonen in films, tv, magazines, muziekvideo's. Oppervlakkig misschien maar het werkt.

En op scholen meer aandacht voor de basics van gezondheid (uitleg over cardio, calorieën en een voedingstabel bv) ipv de spelregels van een bepaalde sport die maar enkelen interesseert.
Oud 17 oktober 2009, 23:01   #36
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is, zoals ik al zei, een uitdrukking van ongelukkig zijn, lichtjes depressief.
Het is niet gewoon een verslaving. Een verslaving heeft ook diepere oorzaken buiten het genot alleen. Waarom slikken mensen zoveel antidepressiva, waarom zijn er zoveel zelfdoders, waarom is er zoveel onvree? Omdat mensen ongelukkig zijn. Los dat op en de meerderheid van de maatschappelijke problemen wordt grotendeels vermeden.
Klopt. Een van de doelstellingen van studiegroep: papzakkerij is dan ook om te zien waarom mensen papzak worden.
Oud 17 oktober 2009, 23:03   #37
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Om echt minder dikke mensen te bekomen moet je gezond eten en meer bewegen promoten. Volgens mij doet westerse media dat het best, zeker hollywood, door vooral mooie fitte mensen als voorbeeld te tonen in films, tv, magazines, muziekvideo's. Oppervlakkig misschien maar het werkt.
Neen.

Dat werkt averechts. Het maakt een nieuw probleem aan (magerzucht), zonder iets te doen aan de papzakkerij.
De grootste groep papzakken woont in de VS. De VS zijn ook het land waarin de dieet-hype het hardst bezig is.

Kunnen de liberalen trouwens zich terug bezig gaan houden met hun beurzen en aandelen en niet tussenkomen in serieuze discussies?
Oud 17 oktober 2009, 23:04   #38
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

En hoe je het oplost. Controleer de koopwaar. Op alles RFID chips en controleren wat mensen kopen in de winkel. Dan heb je wel ook big brother die van monitoring tot control overgaat. Maar het zou denk ik werken. Maar dan gaan mensen minder kopen.

Het kapitalisme ligt mee aan de oorzaak van obesitas. Het kapitalisme is brutaal en het laat vrijwel iedereen koud of jij je dood eet. Je hebt waarschijnlijk 2 �* 4 keer het bedrag geconsumeerd dan de gemiddelde persoon. Goed voor hun!
Oud 17 oktober 2009, 23:04   #39
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij hoeveel je opzij moet leggen?
Hetgeen ik overhoud op het eind van de maand spaar ik voor later of investeer ik in iets waar ik op langere termijn meer uit terugverdien.
Ik kan het ook spenderen aan iets dat ik nu nodig heb, dat is dan mijn keuze en ik zal ermee moeten leven. Als ik alles blijf uitgeven dat ik op jonge leeftijd verdien, zal ik lang mogen blijven werken. Dat is dan ook mijn eigen keuze.
Oud 17 oktober 2009, 23:05   #40
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Het mag gerust extra geld kosten. Nogmaals: het gaat hier niet om geld maar om de sociale hygiene en de morele kwaliteiten van een beschaving.
Het verband tussen "normale" eetpatronen en morele kwaliteiten is mij nog niet geheel duidelijk. Beheersing van de eetdrang gaat niet noodzakelijk gepaard met beheersing van de geweldsdrang bijvoorbeeld. Beschavingsdrang kan opzichzelf, ofschoon ze beheersing nastreeft, ook weer onbeheerst zijn, op het immorele af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be