Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 11:56   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Het restaurant begon echter op een bepaald moment steeds minder klanten te krijgen
ai. de taloren waren nie proper genoeg?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:59   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ook niet ZOOO zwaar hoor dat werk, tenzij je natuurlijk zoals jij hier schrijft 14 uren per dag werkt.
Heb dit als jobstudent, heel lang geleden dus, ook nog een hele tijd gedaan maar dan telkens voor een uur of vier, vijf (enkel 's avonds).
Het restaurant begon echter op een bepaald moment steeds minder klanten te krijgen met als resultaat dat de afwasser werd bedankt voor bewezen diensten en niet meer werd vervangen.
Misschien was het bestek niet zo proper dat de klanten wegbleven
Oud 20 oktober 2009, 12:01   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
spijtig genoeg heb je dan geen tijd voor bijscholing enzo terwijl je werkloos bent
Dat valt te combineren hoor. Waar ik momenteel werk studeert bijna iedereen (allemaal universitaire graduaten) nog iets bij. Ik volg nu ook avondlessen van maandagavond tot en met donderdagavond. Tijdens de weekdagen werk ik +- 9 uur per dag, daarna 2 uur avondschool en in de weekends studeer ik. Je verlof moet je dan ook wel inzetten als studieverlof, anders lukt het niet. Maar het is zeker mogelijk om je bij te scholen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:05   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat valt te combineren hoor. Waar ik momenteel werk studeert bijna iedereen (allemaal universitaire graduaten) nog iets bij. Ik volg nu ook avondlessen van maandagavond tot en met donderdagavond. Tijdens de weekdagen werk ik +- 9 uur per dag, daarna 2 uur avondschool en in de weekends studeer ik. Je verlof moet je dan ook wel inzetten als studieverlof, anders lukt het niet. Maar het is zeker mogelijk om je bij te scholen.
Ongeacht wie de persoon is bedoel je? U kan het dus iedereen kan het?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:07   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Dat is vooral een kwestie van inzet en mentaliteit, Xenophon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:08   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Hebben moderne restaurants geen industriele afwasmachines ?
Oud 20 oktober 2009, 12:08   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
na een hele dag afwassen zou er voor mij niks anders opzitten dan neerliggen zenne.
ook een hele dag zitten enveloppes plakken betekent thuiskomen en kruipen van de zeer.
ik heb ondertussen gemerkt dat ik helemaal niet fulltime kan werken en ondertussen ook nog "overeind blijven". Ik werk nu 3 dagen / week, soms 4, 1 dag per week gaat naar de practica van de bacheloropleiding die ik volg, in het weekend doe ik de voorbereidingen voor m'n werk en studeer ik.
fulltime werken en studeren lukt misschien voor de mensen die geen gezin hebben en gezond zijn, voor de rest is dat simpelweg onmogelijk.
Oud 20 oktober 2009, 12:09   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
leven mag gerust een beetje meer zijn dan enkel overleven.
Oud 20 oktober 2009, 12:16   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
leven mag gerust een beetje meer zijn dan enkel overleven.
Door bij te scholen maak je zelfs dat het leven meer dan overleven wordt dus ik snap je commentaar niet goed
Oud 20 oktober 2009, 12:16   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
na een hele dag afwassen zou er voor mij niks anders opzitten dan neerliggen zenne.
ook een hele dag zitten enveloppes plakken betekent thuiskomen en kruipen van de zeer.
ik heb ondertussen gemerkt dat ik helemaal niet fulltime kan werken en ondertussen ook nog "overeind blijven". Ik werk nu 3 dagen / week, soms 4, 1 dag per week gaat naar de practica van de bacheloropleiding die ik volg, in het weekend doe ik de voorbereidingen voor m'n werk en studeer ik.
fulltime werken en studeren lukt misschien voor de mensen die geen gezin hebben en gezond zijn, voor de rest is dat simpelweg onmogelijk.
Waart gij geen assistent/postdoc ergens aan een unief ? Dat idee kreeg ik toch steeds....
Oud 20 oktober 2009, 12:20   #31
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als dit erdoor komt zie ik veel borden en glazen sneuvelen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:20   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door bij te scholen maak je zelfs dat het leven meer dan overleven wordt dus ik snap je commentaar niet goed
fulltime werken en studeren, hetgeen hier naar voor gebracht wordt als "goed mogelijk, hangt gewoon af van uw inzet en mentaliteit" is voor sommigen, waaronder ik, gewoon moordend en dus helemaal onmogelijk.
Dat gaat niet om "een paar jaar efkes op uw tanden bijten".
Oud 20 oktober 2009, 12:21   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de zaken wel simpel voorstellen, zo werkt het niet bij iedereen. Iemand die geen aanleg heeft om talen te leren die ga je nu eenmaal geen vreemde talen aanleren. "Hij moet zich dan maar wat meer inzetten", is gewoon niet realistisch.

Of "hij moet maar even zijn mentaliteit wijzigen dan", zo werkt het niet

Iemand die twee meter groot is met een slechte rug die kan geen 10 uur kromgebogen over een te lage pombak staan afwassen, zo simpel is het.

Iemand die tot zijn 18 jaar zijn broek heeft zitten verslijten op school omdat hij gewoon te lomp was, die ga je op zijn 40 ook niet meer herscholen, dat is de realiteit.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:21   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waart gij geen assistent/postdoc ergens aan een unief ? Dat idee kreeg ik toch steeds....
dat was ik, ja.
een mens doet al eens verschillende dingen in z'n leven.
Oud 20 oktober 2009, 12:23   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iemand die twee meter groot is met een slechte rug die kan geen 10 uur kromgebogen over een te lage pombak staan afwassen, zo simpel is het.
Je moet daarvoor geen 2 meter groot zijn.
Een week afwassen en ik kan me een maand niet meer bewegen denk ik.
Maar dan zullen er nogaltijd kwieten zijn die stellen dat ik me met genoeg inzet en de juiste mentaliteit wél ga kunnen bewegen.
Oud 20 oktober 2009, 13:00   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben moderne restaurants geen industriele afwasmachines ?
ik heb aan zo `n industrieel monster gestaan een car wash voor potten en teljooren ... alleen het klein grut ging daar niet door.

en zelf dat is niet te onderschatten want al die spullen komen er heet uit en ge moet het tempo van `t machien volgen, ... dus rap stappelen wegzetten en op de juiste plaats zetten, anders krijgt de chef het op zijn heupen dat m die pot nie terug vindt.

Als ge dan in een kleine restaurant keuken moet werken waar ze misschien juist een kleine industrieele vaatwas hebben, en ge ondertussen ook moet zorgen dat messen en pannen proper blijven, en misschien zelf nog even moet bijspringen als hulp of om gerief van en naar frigo`s / stock te brengen, dan hebt ge uw bezigheid wel.

Wij hadden dan ook uitsortering van maaltijden op ne lopende band, dat is pas om zot van te worden, ik heb altijd bewondering blijven houden voor die mensen die dat rap en goed deden, ge hebt dus een kaartje aan de hand van kleuren codes, moet ge het juiste op de plateau mikken en op een half uur , 3 kwartier tijd passeren er zo een 200 a 300 tal plateau`s,

of bij ne metser gaan helpen zie, stenen aangeven, en kruiwagens, steengruis de container inkappen, betonblokken sleuren van 20 kilo `t stuk dat die mannen hunne prijs weten per uur, is ook nie meer als normaal.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 13:04   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was ik, ja.
een mens doet al eens verschillende dingen in z'n leven.
En nu een bachelor opleiding volgen ?

Vanwaar de career change, als ik mag vragen
Oud 20 oktober 2009, 13:06   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
fulltime werken en studeren, hetgeen hier naar voor gebracht wordt als "goed mogelijk, hangt gewoon af van uw inzet en mentaliteit" is voor sommigen, waaronder ik, gewoon moordend en dus helemaal onmogelijk.
Dat gaat niet om "een paar jaar efkes op uw tanden bijten".
Ik had het over avondonderwijs.

2 avonden per week + de zaterdagvoormiddag bvb. Dat is nu niet zo moordend he, want zowat iedereen die ik ken die houdt zich daar mee bezig (vooral D-cursussen, om les te mogen geven). Het is zwaar maar het is ook maar van korte duur. En de vakanties heb je ook, dus dan zijn er periodes waar het rustiger in is.

Een universitaire opleiding zo volgen is naturlijk heel andere koek, daar geef ik je volmondig gelijk in !

Laatst gewijzigd door Tavek : 20 oktober 2009 om 13:07.
Oud 20 oktober 2009, 13:07   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is de zaken wel simpel voorstellen, zo werkt het niet bij iedereen. Iemand die geen aanleg heeft om talen te leren die ga je nu eenmaal geen vreemde talen aanleren. "Hij moet zich dan maar wat meer inzetten", is gewoon niet realistisch.

Of "hij moet maar even zijn mentaliteit wijzigen dan", zo werkt het niet

Iemand die tot zijn 18 jaar zijn broek heeft zitten verslijten op school omdat hij gewoon te lomp was, die ga je op zijn 40 ook niet meer herscholen, dat is de realiteit.

Daar is inderdaad iets van aan, ik ben ook vrij groot en het is inderdaad zo dat er heel wat zaken voor dwergen gemaakt zijn waardoor ge dus gebukt moet staan, maar ik zet moeiteloos dingen op het bovenste schap. zaken die je met 2 normale mensen moet opheffen pak ik gewoon op, dus er kan wel wat anders zijn, dat wel gaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 13:10   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onwaardig betaald is nog altijd beter dan niet betaald, zou ik zo denken...

Maar sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dat zulke mensen hun uitkering wordt afgenomen, vind ik nogal normaal, eerlijk gezegd...
Wel Raf, het is niet te geloven , maar ik ben het volledig met u eens. Schorsen, die kerels die niet willen afwassen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 20 oktober 2009 om 13:12.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be