Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 09:56   #1
eno2
Banneling

Standaard Zou jij afwassen als je anders je uitkering kwijtspeelde?

Yvan Roque, voorzitter Horeca, wil dat OCMW'ers en werklozen geschrapt worden als ze niet als afwasser willen gaan werken in de HORECA.

Wat zou u zelf doen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 10:00   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

gaan afwassen uiteraard.
Oud 20 oktober 2009, 10:04   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gaan afwassen uiteraard.
Bent u al werkloos?
Oud 20 oktober 2009, 10:05   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bent u al werkloos?
neen, wat heeft dat er mee te maken?
Oud 20 oktober 2009, 10:07   #5

Karma's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met afwassen? Afwassen is best geen zware job. Als mijn uitkering er van af zou hangen zou ik dat wel doen ja en mocht ik zo'n jobke als bijverdienste vinden (bijvoorbeeld een avond of twee per week) dan zou ik daar ook geen nee op zeggen (maar vermits ik het niet nodig heb ga ik er ook niet achter zoeken).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 10:09   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, wat heeft dat er mee te maken?
Dat de keuze zich niet opdringt.
Oud 20 oktober 2009, 10:10   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Wat is er mis met afwassen? Afwassen is best geen zware job. Als mijn uitkering er van af zou hangen zou ik dat wel doen ja en mocht ik zo'n jobke als bijverdienste vinden (bijvoorbeeld een avond of twee per week) dan zou ik daar ook geen nee op zeggen (maar vermits ik het niet nodig heb ga ik er ook niet achter zoeken).
Maar het wordt onwaardig betaald.

Het is een van die onwaardig betaalde sectoren waar de vakbonden een campagne tegen voeren voor het moment.
Oud 20 oktober 2009, 10:11   #8
eno2
Banneling

Standaard

Afijn, dt zijn er toch al twee die het zouden doen, als ze niet effectief voor de keuze gesteld werden.
Oud 20 oktober 2009, 10:22   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u al werkloos?
Nee want hj gaat afwassen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 10:59   #10
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Is afwassen niet beter dan werkloos zijn? Ik zou de muren oplopen!
Oud 20 oktober 2009, 11:03   #11

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is een van die onwaardig betaalde sectoren waar de vakbonden een campagne tegen voeren voor het moment.
Wa's dan misschien de wedde van een afwasser?

Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat dat zo'n stielke is dat voor 75 procent in 't zwart wordt gedaan. Bovenop een dop is dat dus mooi meegenomen.
Oud 20 oktober 2009, 11:16   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yvan Roque, voorzitter Horeca, wil dat OCMW'ers en werklozen geschrapt worden als ze niet als afwasser willen gaan werken in de HORECA.

Wat zou u zelf doen?
Het kan nen opstap zijn naar iets anders, en ondertussen ben je bezig, beter iets dan u niet nuttig te maken.

ik weet dat het niet de leukste job ter wereld is, heb het zelf ook nog een paar keer gedaan tijdens een stage, maar het is beter dan niets en het zal misschien motiveren om toch iets anders te gaan zoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:41   #13
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eno2, ik lees nu al een tijdje jouw thread en vind het wel amusant.
Maar ik er kan alleen uit opmaken dat u ofwel een oude man bent die niet aan een job raakt ofwel iemand zonder enigste initiatief.
Heb u een hele tijd geleden reeds aangegeven in welke richting een job te zoeken, uw antwoord was dat u geen vervoer had.
Nu gaat het hier over afwassen, als u liever met uw leefloon leeft moet u vooral niet gaan afwassen, als u de cirkel wil doorbreken gaat u afwassen, simpel niet?

De verdiensten van een afwasser die wil werken kunnen oplopen tot zo een 2000€ per maand.
Waarschijnlijk zal je 2 tot 4 uur per dag ingeschreven worden en zal je uurloon een 8 a 9€ bedragen. Elke zondag na het werk zal je dan waarschijnlijk je loon in je hand krijgen. Je zal in een goede zaak ongeveer 60 uur gewerkt hebben die week 60 uren maal 9€ per uur = 540€ per week.
Je loonstrookje zal waarschijnlijk vermelden 12 uur per week werken aan 9€ bruto.
Er is wel 1 voorwaarde, je zal moeten werken met de juiste ingesteldheid, en dat denk ik ontbreekt je, je zal waarschijnlijk zagen over alles en nog wat en sommige dagen niet kunnen komen omdat je moet internetten of zo.

Ik heb in mijn loopbaan tientallen afwassers gehad, maar slechts enkele die hun beroep aankonnen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 20 oktober 2009 om 11:44.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:46   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ne goeie plongeur is geld waard. Althans, in een grijs verleden heb ik er dik mee verdiend.

Rond 1990 kwam ik, als scholier die in't weekend ging afwassen, naar huis met ongeveer een maandloon van een geschoold arbeider. Ik werkte wel tot 28 uur op 2 dagen.
Helaas heb ik dat geld allemaal opgefeest.

En Karma, het is geen licht werk. Ja, de borden enzo kunnen met de afwasmachine, maar in een goed restaurant wil de chef onberispelijk gereedschap, en die wil zijn messen, potten en pannen niet in de machine zien.

Eigenlijk. Met de huidige kosten die ik heb aan't huis.... ik zou eens moeten horen dat ze op die plek me nog kunnen gebruiken als afwasser.
Oud 20 oktober 2009, 11:47   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onwaardig betaald is nog altijd beter dan niet betaald, zou ik zo denken...

Maar sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dat zulke mensen hun uitkering wordt afgenomen, vind ik nogal normaal, eerlijk gezegd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:48   #16

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maar ik er kan alleen uit opmaken dat u ofwel een oude man bent die niet aan een job raakt ofwel iemand zonder enigste initiatief.
Heb u een hele tijd geleden reeds aangegeven in welke richting een job te zoeken, uw antwoord was dat u geen vervoer had.
Nu gaat het hier over afwassen, als u liever met uw leefloon leeft moet u vooral niet gaan afwassen, als u de cirkel wil doorbreken gaat u afwassen, simpel niet?

De verdiensten van een afwasser die wil werken kunnen oplopen tot zo een 2000€ per maand.
Waarschijnlijk zal je 2 tot 4 uur per dag ingeschreven worden en zal je uurloon een 8 a 9€ bedragen. Elke zondag na het werk zal je dan waarschijnlijk je loon in je hand krijgen. Je zal in een goede zaak ongeveer 60 uur gewerkt hebben die week 60 uren maal 9€ per uur = 540€ per week.
Je loonstrookje zal waarschijnlijk vermelden 12 uur per week werken aan 9€ bruto.
Er is wel 1 voorwaarde, je zal moeten werken met de juiste ingesteldheid, en dat denk ik ontbreekt je, je zal waarschijnlijk zagen over alles en nog wat en sommige dagen niet kunnen komen omdat je moet internetten of zo.

Ik heb in mijn loopbaan tientallen afwassers gehad, maar slechts enkele die hun beroep aankonnen.
Leuk onderschrift dat je hebt.
Oud 20 oktober 2009, 11:48   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het tweede.

Citaat:
Precies.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:52   #18
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ne goeie plongeur is geld waard. Althans, in een grijs verleden heb ik er dik mee verdiend.

Rond 1990 kwam ik, als scholier die in't weekend ging afwassen, naar huis met ongeveer een maandloon van een geschoold arbeider. Ik werkte wel tot 28 uur op 2 dagen.

En Karma, het is geen licht werk. Ja, de borden enzo kunnen met de afwasmachine, maar in een goed restaurant wil de chef onberispelijk gereedschap, en die wil zijn messen, potten en pannen niet in de machine zien.

Eigenlijk. Met de huidige kosten die ik heb aan't huis.... ik zou eens moeten horen dat ze op die plek me nog kunnen gebruiken als afwasser.
Men neme 1 telefoongids, rubriek restaurants, u pikt er een restaurant uit de buurt uit, bel en vraag of ze een afwasser zoeken en hop u bent aan het werk.

Overdreven? Ja misschien, maar u zal geen driemaal hoeven te bellen hoor en iedereen die u belt zal uw telefoonnummer willen om u te bellen als er een plaats vrij komt. Het verloop is immers groot.

PS: Ik ben bijna zekers dat eno2 nu zal zeggen dat hij geen telefoon heeft
Oud 20 oktober 2009, 11:54   #19
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ik zou niet gaan afwassen, nee.
om de simpele reden dat ik dat fysiek niet aankan.
dus dan liever eventjes van spaargeld leven (als ik dat tegen dan heb ) dan mijn nek- en rugproblematiek nog erger maken.
maar ik zou wel envelopkes gaan plakken ofzo.
spijtig genoeg heb je dan geen tijd voor bijscholing enzo terwijl je werkloos bent
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:55   #20

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ook niet ZOOO zwaar hoor dat werk, tenzij je natuurlijk zoals jij hier schrijft 14 uren per dag werkt.
Heb dit als jobstudent, heel lang geleden dus, ook nog een hele tijd gedaan maar dan telkens voor een uur of vier, vijf (enkel 's avonds).
Het restaurant begon echter op een bepaald moment steeds minder klanten te krijgen met als resultaat dat de afwasser werd bedankt voor bewezen diensten en niet meer werd vervangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be