Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2009, 08:23   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die films zijn gemaakt in deze tijd, door mensen uit deze tijd, zij weten beter wat er speelt en kan gaan spelen dan de schrijvers van dat geweldadige ouderwetse saaie boek van u. Dus daar moet je je zeker niet door laten leiden.

In verband met de bijbel, heb ik wel duidelijk gezegd :
Citaat:
en ik zeg en meen dit als anti-kaloot
waarmee ik bedoel dat dat boek de grootste oplichting is van alle tijden.

Maar dat wil niet zeggen dat daar geen slimme onderdelen in zitten.

Evengoed zijn hedendaagse films natuurlijk ook maar films.
De schrijvers, de regisseurs, de akteurs, ... zijn geen ofeilbare pauzen.

Afijn, ik griezel van mensen die iets willen bewijzen of aantonen aan de hand van een film die ze gezien hebben. Ik vind hen van een ongelooflijke goedgelovigheid gekombineerd met een enorm kleine intelligensie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 10:22   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In verband met de bijbel, heb ik wel duidelijk gezegd :

waarmee ik bedoel dat dat boek de grootste oplichting is van alle tijden.

Maar dat wil niet zeggen dat daar geen slimme onderdelen in zitten.

Evengoed zijn hedendaagse films natuurlijk ook maar films.
De schrijvers, de regisseurs, de akteurs, ... zijn geen ofeilbare pauzen.

Afijn, ik griezel van mensen die iets willen bewijzen of aantonen aan de hand van een film die ze gezien hebben. Ik vind hen van een ongelooflijke goedgelovigheid gekombineerd met een enorm kleine intelligensie.
Toch proberen veel filmmakers een punt te maken, sommigen hebben er zelfs van tevoren over nagedacht. Een film kan dus best onderdeel van het debat zijn over zo'n onderwerp. Het zijn geen heilige aarheden, nee, maar soms zitten er waarheden in, waarmee natuurlijk niet gezegd is dat er geen grote hoeveelheden onwaarheden inzitten. Op het punt van genetisch gedoe zou ik zelf het debat eerlijk gezegd nog liever ophangen aan science fiction films dan aan de bijbel, simpelweg omdat ze er in ieder geval iets over zeggen, da's a beter dan niets.
Oud 21 oktober 2009, 11:46   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Toch proberen veel filmmakers een punt te maken, sommigen hebben er zelfs van tevoren over nagedacht. Een film kan dus best onderdeel van het debat zijn over zo'n onderwerp. Het zijn geen heilige aarheden, nee, maar soms zitten er waarheden in, waarmee natuurlijk niet gezegd is dat er geen grote hoeveelheden onwaarheden inzitten. Op het punt van genetisch gedoe zou ik zelf het debat eerlijk gezegd nog liever ophangen aan science fiction films dan aan de bijbel, simpelweg omdat ze er in ieder geval iets over zeggen, da's a beter dan niets.

Okee, maar maksimaal tot en met het voorlaatste jaar van de humaniora.

Daarna wordt het tijd om het verschil te zien tussen wetenschap en foefkes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 oktober 2009, 12:55   #24
giserke
Banneling

Standaard

Om uw DNA te laten registreren moet je wel een ferm kieken zijn.

Als je een verzekering of lening wil afsluiten: wacht effe meneer, we zullen eens kijken in de DNA databank om uw erfelijk risico te bepalen.

Bij sollicitatie: wacht effe, even in de databank kijken, oew uw cholesterol is wat aan de hoge kant, of een mogelijke erfelijke ziekte. Die gaan we niet pakken hoor.

En je moet wel echt naïef zijn te denken dat deze gegevens niet in commerciële handen kan vallen.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 oktober 2009 om 12:57.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 12:59   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Roep ik ook al jaren.
Een databank met DNA-gegevens van iedereen. Tegenstanders hebben blijkbaar iets te verbergen.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je met een paspoort rond loopt.
Dus waarom geen databank ? Omdat je die gegevens minder makkelijk kan vervalsen ?
Geef eens even uw adres, ik kom straks eens even kijken bij u thuis.

Of heb je iets te verbergen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 19:09   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Als je een verzekering of lening wil afsluiten: wacht effe meneer, we zullen eens kijken in de DNA databank om uw erfelijk risico te bepalen.

Bij sollicitatie: wacht effe, even in de databank kijken, oew uw cholesterol is wat aan de hoge kant, of een mogelijke erfelijke ziekte. Die gaan we niet pakken hoor.

En je moet wel echt naïef zijn te denken dat deze gegevens niet in commerciële handen kan vallen.
²

Ik had dat al eerder aangehaald met de film Gattaca. Een dystopie die gedoemd is om uiteindelijk werkelijkheid te worden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 oktober 2009 om 19:11.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:26   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar vriend toch,

ten eerste haal je al die gegevens niet uit je dna-profiel;
ten tweede, als je toch iemands profiel wilt weten, dan nodig je hem uit in je kantoor, je biedt hem een koffie of een drankje aan .... en je hebt het. Het zweet op de tas of het glas; het speeksel aan de bovenrand ...

Je weet duidelijk niet wat dna is, en je hebt er schrik van.
Vergelijk: iemand die absoluut niet wil dat je zijn gegevens invoert in je elektronische agenda, want "dan zit hij in de kompjoeter, en wordt dat onmiddellijk raadpleegbaar door elke ambtenaar, vooral de fiskus".

Maar swat, bij de nva zal senator Ide wel zorgen dat we ons op dat vlak niet vergissen ...

Oud 21 oktober 2009, 21:30   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
²

Ik had dat al eerder aangehaald met de film Gattaca. Een dystopie die gedoemd is om uiteindelijk werkelijkheid te worden.

Hier hebdem weer met zijne film hoor.
Heeft uwen huisdokter zijn diplom behaald dank zij kijken naar de Zwartsjwald-kliniek misschien ?

Oud 21 oktober 2009, 22:09   #29
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Okee, maar maksimaal tot en met het voorlaatste jaar van de humaniora.

Daarna wordt het tijd om het verschil te zien tussen wetenschap en foefkes.
Als je het veschil moet kunnen zien moet je het leren zien, en waar leer je dat beter dan ij een medium waar wetenschap, ethiek en foefkes zo in elkaar ovrlopen als in films? Tuurlijk, ik heb ook liever dat het debat voornamelijk door andere dingen wordt bepaald, films zijn toch vooal entertainment, maar als ik moet kiezen tussen een willekeurige SF-film en de bijbel als leidraad oor een debat, ga ik in ieder geval niet voor de bijbel.
Oud 21 oktober 2009, 22:16   #30
Bovenbuur

Standaard

Citaat:

Het bovenste voorbeeld is voorlopig nog geen waarheid, het DNA profiel zoals dat wordt opgeslagen bevat enkel informatie over stukken DNA die nergens voor coderen, maar waar bij mensenwel verschillende varianten in bestaan. Ze kunnen aan je profiel zoals dat nu in gebruik is dus niks over jou zien, hooguit een statistische uitspraak doen over bijvoorbeeld je afkomst omdat bepaalde varianten in bepaalde groepen vaker voorkomen. Het voorbeeld van die cholesterol wordt nooit waar, je kan hooguit zien of iemand aanleg heeft voor een hoge cholesterolwaarde, om de waarde zelf te bepalen moet je niet bij het DNA wezen (eigenlijk is dat net zoiets als de gebroken benen uit die film Gattica, nu die toch al is aangehaald, hij heeft een gebrek, maar dat weten zij niet, het staat tenslotte niet in het DNA). Tuurlijk, deze kant zou het wel op kunnen gaan, dat zou de volgende stap kunnen wezen, maar voorlopig vindt ik het al eng genoeg dat de overheid altijd en overal wil kunnen aantonen of het mogelijk is dat een kleine hoeveelheid van mijn DNA toevallig in de buurt is geweest van waar ze ook een verdachte voor nodig hebben. Dus ik pas het liefst voor die database, ik heb wel iets te verbergen, ik trek toch ook niet midden op straat mijn broek naar beneden...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 oktober 2009 om 22:17.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 23:34   #31
Fakkel
Banneling

Standaard

Citaat:
Roep ik ook al jaren.
Een databank met DNA-gegevens van iedereen. Tegenstanders hebben blijkbaar iets te verbergen.Het is de normaalste zaak van de wereld dat je met een paspoort rond loopt.
Dus waarom geen databank ? Omdat je die gegevens minder makkelijk kan vervalsen ?
Tot er een kerel bij jou inbreekt, die gaat enige schaamhaartjes uit je badkuip of je lavabo plukken , en/ of een gebruikt condoom uit je vuilbak, en dan laat hij dat achter bij een vrouw die hij verkracht heeft...En dan sta je daar met je mond vol tanden...
Fakkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 12:08   #32
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier hebdem weer met zijne film hoor.
Heeft uwen huisdokter zijn diplom behaald dank zij kijken naar de Zwartsjwald-kliniek misschien ?
Nope.
Maar ja ik vermoed dat u zelfs het verschil niet kent tussen een utopie en een dystopie.

PS: Als je 1984 gelezen zou hebben zou je ook weten dat Big Brother eigenlijk niet bestaat. Hij hoeft niet de bestaan aangezien het de mensen zijn die van hem een werkelijkheid maken.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2009 om 12:08.
Oud 22 oktober 2009, 14:08   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakkel Bekijk bericht
Tot er een kerel bij jou inbreekt, die gaat enige schaamhaartjes uit je badkuip of je lavabo plukken , en/ of een gebruikt condoom uit je vuilbak, en dan laat hij dat achter bij een vrouw die hij verkracht heeft...En dan sta je daar met je mond vol tanden...

Ja, goed gevonden zeg !!

Ik was al zoiets van plan, maar dan veel simpeler: ik wou jouw paspoort komen stelen en dat achterlaten bij het slachtoffer van mijn verkrachting ... maar jouw idee is veel snuggerder ....

We kunnen daar nog grappen mee uithalen: jij komt mijn dna pikken uit mijn badkuip, maar ik ben je voor, ik steek die vol met schaamhaar van mijn echtgenote ...

Domoor.

Oud 22 oktober 2009, 14:09   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nope.
Maar ja ik vermoed dat u zelfs het verschil niet kent tussen een utopie en een dystopie.

PS: Als je 1984 gelezen zou hebben zou je ook weten dat Big Brother eigenlijk niet bestaat. Hij hoeft niet de bestaan aangezien het de mensen zijn die van hem een werkelijkheid maken.
Vermoed maar rustig verder.

En weet dat ik meer schrik heb van little sister dan van big brother.

Oud 22 oktober 2009, 14:21   #35
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ja, goed gevonden zeg !!

Ik was al zoiets van plan, maar dan veel simpeler: ik wou jouw paspoort komen stelen en dat achterlaten bij het slachtoffer van mijn verkrachting ... maar jouw idee is veel snuggerder ....

We kunnen daar nog grappen mee uithalen: jij komt mijn dna pikken uit mijn badkuip, maar ik ben je voor, ik steek die vol met schaamhaar van mijn echtgenote ...

Domoor.
Maar met een paspoort kan je voorzichtig omgaan, je kan zorgen dat je het niet verliest, dat lukt je met je DNA niet.
Oud 22 oktober 2009, 15:57   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vermoed dat een flink aantal mensen in dat dorpje in de Vogezen hun dna-profiel toch gaan moeten laten bemonsteren.

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20091022_070

titel: Doorbraak in 25 jaar oude moordzaak in Frankrijk

Citaat:
Het onderzoek naar de mysterieuze moord op het Franse jongetje Grégory heeft 'een spectaculaire sprong' gemaakt door de ontdekking van DNA op een postzegel en brief die de dag na de moord naar de ouders is gestuurd, zo heeft de krant Le Parisien donderdag gemeld.

...

De zaak Grégory heeft in Frankrijk veel opschudding veroorzaakt en is nog steeds niet opgelost.

Grégory Villemin werd op 16 oktober 1984, gebonden aan handen en voeten, dood teruggevonden in de rivier de Vologne. De dag daarna ontvingen de ouders een anonieme brief waarin stond: 'uw zoon is dood. Ik heb me gewroken'.

Oud 22 oktober 2009, 16:20   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakkel Bekijk bericht
Hij kan net zo goed je identiteitskaart stelen en die daar achter laten, toch ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 16:39   #38
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat een flink aantal mensen in dat dorpje in de Vogezen hun dna-profiel toch gaan moeten laten bemonsteren.

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20091022_070

titel: Doorbraak in 25 jaar oude moordzaak in Frankrijk
Citaat:
..........door de ontdekking van DNA op een postzegel en brief.........

De postbode heeft het gedaan...............................

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2009 om 16:41.
Oud 22 oktober 2009, 16:40   #39
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij kan net zo goed je identiteitskaart stelen en die daar achter laten, toch ?
Een gestolen paspoort meld je aan de politie.

Ik zou graag het gezicht van de politieagent zien wanneer je de diefstal van schaamhaar of een condoom komt melden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 oktober 2009 om 16:40.
Oud 23 oktober 2009, 08:36   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst zelf lezen hé: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20102009_024

Titel:
Overval na zeven jaar opgelost dankzij bloedzuiger

Wat gebeurde daar in Australië: twee kriminelen overvielen een oudje in haar afgelegen woning. De polies vond in haar woning een bloedzuiger, waarvan vermoed werd dat die op een van de daders zat.
Het DNA van het bloed in het beestje werd geanalizeerd en de gegevens genoteerd.

Zeven jaar later pakt men een boef, kontroleert men zijn dna ... en dat bleek hetzelfde te zijn als van het mensenbloed in die bloedzuiger.

Schoooon hé .

Maar punt van diskussie: zou het niet beter wettelijk geregeld zijn dat iedereen zijn dna profiel zou opgeslegen worden in een sentraal sisteem ?

Het mijne mogen ze hebben, want ik doe toch geen (grote) kriminele dinges.

Vanzelfsprekend zouden de profielen van alle immigranten ook in dat sisteem moeten zitten. (ik meen dat ze nu al vingerafdrukken afgenomen worden ...)

Of gaan we hier weer in 't lang en in 't breed moeten horen dat ze schrik hebben van big brother.
Persoonlijk ben ik nogal kwaad, niet op big brother, maar wel op criminal sister ... dus ik ben pro.

Voor mij mag dat ook, mijn vingerafdrukken zitten in de states in de compjuter ik heb daar geen probleem mee, ge komt aan de grens, ze pakken een fotoke van u, den duim op de scanner en hop. en willen ze een swapke van mijn gehemelte, ook geen probleem.

Met al die gevens, kunnen ze overigens geweldige verbanden met ziektes, migratiegolven etc. aantonen, prachtig toch.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be