![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verkies de leugens van de grote zenders en persagentschappen, die staan tenminste niet vol gênante schrijffouten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Lifestyle heeft de media overwoekerd" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over de keuzevrijheid, niet over wat jij van die kranten vind.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Face it, jouw dictatoriaal droomwereldje krijgt hier nooit nog een kans. De mensen achten hun vrijheid te heilig. En terecht.
Laatst gewijzigd door Pietje : 22 oktober 2009 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moest je afkerig staan van radicaal-linkse en radicaal-rechtse analyses omtrent dit onderwerp, wat te denken van tal van kritieken die je in het centrum van het politieke spectrum hoort. Ik heb het dan over de Knack-link van Nestor, of over initiatieven als Medialens. Zelfs hier op het forum wijzen mensen zoals Johan Bollen (en anderen) regelmatig op de partijdige berichtgeving en de marktlogica die erachter zit. Je kan al die analyses moeilijk van je afwimpelen door te verwijzen naar het radicaal-rechtse gedachtegoed van Nestor. Als je zijn ideeën echt wenst aan te vallen, dan kan je volgens mij beter trachten aan te tonen dat pluriforme media mogelijk zijn. Het is daar waar Nestor een andere (en zeker niet minder zinvolle) analyse maakt dan de analisten van het centrum of van enkele linksen. Met een verdediging van de huidige 'pluriformiteit' en 'informering' ga je m.i. al te snel zonder argumenten vallen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 oktober 2009 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 oktober 2009 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ofwel ben je nu aan het liegen, ofwel weet je gewoon niet beter. Ik gok op het laatste.
Wereldwijde nieuwsstromen worden gcreëerd door de machtige mediaconcerns en de kapitaalsgroepen die ze in handen hebben. Berlusconi in Italië is een schoolvoorbeeld maar er zijn er nog diverse andere (Rupert Murdoch of wat dichter bij huis de Van Thillo's, de John De Mol's van deze wereld). U kan kiezen tussen titels van kranten en tijdschriften, maar de inhoud en de teneur is en blijft politiek-correct en schatlichtig aan de machtige groepen. Het verschil zit hem enkel in een differentiatie volgens welk marktsegment ze beogen. Geloof me, het is een valse vrijheid die je hebt, één van de vele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Als je ziet hoeveel kranten gewoon letterlijk Belga-artikels overnemen, dan vraag ik mij af hoeveel keuze je hebt. Ik zou veel liever de tijd terughebben waarbij elke krant een eigen duidelijke ideologische stempel had.
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() grappig dat Nestor elk politiek, werkend, systeem als een "dictatuur" ziet, enkel en alleen om zijn eigen enge politieke voorkeur op te dringen met als excuus, het "hetzelfde".
flauw excuus om fascisme in de nota bene de 21ste eeuw te introduceren, jongeman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2009 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van het feit of dat zo is of niet, vind jij dat het de moeite loont om het fascisme/nazisme hier terug te installeren ??
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Nazisme/fascisme was ook niet het ideale systeem, anders had het wel nog bestaan. Echter, zolang mensen zoals jij (en nog vele anderen, ik viseerde jou trouwens niet Pietje) vinden dat het de moeite loont om het huidige systeem te behouden en zelfs nog te belonen met een stem om de zoveel jaar, schiet het alleszins ook niet op.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling