Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2009, 16:20   #21
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja jong, we leven in een nietsontziende bloedige dictatuur . Speel maar voort.
Kun jij het puntje van je neus zien?
Citaat:
En daaruit kies ik wat ik wil lezen. In jouw droomwereld zou die keus er niet zijn.
Ja, je doet maar. Een journalistje van een zogenaamde kwaliteitskrant had het vandaag nog tot tweemaal toe over "Dominus Lesus" (i.p.v. Iesus).

Ik verkies de leugens van de grote zenders en persagentschappen, die staan tenminste niet vol gênante schrijffouten.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 16:40   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Kun jij het puntje van je neus zien?

Ja, je doet maar. Een journalistje van een zogenaamde kwaliteitskrant had het vandaag nog tot tweemaal toe over "Dominus Lesus" (i.p.v. Iesus).

Ik verkies de leugens van de grote zenders en persagentschappen, die staan tenminste niet vol gênante schrijffouten.
Je beslist dus zelf wat je leest, geen probleem. In jouw "mussolini-droomwereldje" heb je die mogelijkheid niet. Daar beslist een handvol kwieten in jouw plaats daarover.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 16:50   #23
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beslist dus zelf wat je leest, geen probleem. In jouw "mussolini-droomwereldje" heb je die mogelijkheid niet. Daar beslist een handvol kwieten in jouw plaats daarover.
De "ontzuilde" kranten van vandaag brengen alleen eenheidsworst. Vroeger was dat nog enigszins anders.

"Lifestyle heeft de media overwoekerd"
Oud 22 oktober 2009, 16:54   #24
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
De kranten moeten worden ontdaan van alle bijlagen die enkel dienstdoen als advertentiefuiken. De marktlogica moet dringend weer ondergeschikt worden gemaakt aan de journalistieke kwaliteit. Lifestyle heeft de media overwoekerd. Tegenwoordig kan iemand pas hoofdredacteur worden als hij of zij goed kan koken.
Ook nu beslist een "handvol kwieten" voor jou, Pietje. Zoals eerder gezegd: politiek gaat over welke kwieten moeten beslissen voor jou.
Oud 22 oktober 2009, 16:56   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "ontzuilde" kranten van vandaag brengen alleen eenheidsworst. Vroeger was dat nog enigszins anders.
Het gaat over de keuzevrijheid, niet over wat jij van die kranten vind.
Oud 22 oktober 2009, 16:58   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook nu beslist een "handvol kwieten" voor jou, Pietje. Zoals eerder gezegd: politiek gaat over welke kwieten moeten beslissen voor jou.
Zever, ik beslis zelf wat ik lees of naar wat ik kijk.
Face it, jouw dictatoriaal droomwereldje krijgt hier nooit nog een kans. De mensen achten hun vrijheid te heilig. En terecht.

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 oktober 2009 om 16:58.
Oud 22 oktober 2009, 17:00   #27
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Face it, jouw dictatoriaal droomwereldje krijgt hier nooit nog een kans. De mensen achten hun vrijheid te heilig. En terecht.
Oud 22 oktober 2009, 17:14   #28
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over de keuzevrijheid, niet over wat jij van die kranten vind.
Ik had niet de indruk dat Nestor zijn mening ventileerde. Hij maakte een analyse die steeds vaker gemaakt wordt, en dat zowel door rechts, door links als door het democratische centrum. Zo komt men ook aan de linkerkant van het politieke spectrum tot de vaststelling dat media gedomineerd worden door een marktlogica die media en politiek domineert. Ik verwijs hiervoor o.m. naar Chomsky.

Moest je afkerig staan van radicaal-linkse en radicaal-rechtse analyses omtrent dit onderwerp, wat te denken van tal van kritieken die je in het centrum van het politieke spectrum hoort. Ik heb het dan over de Knack-link van Nestor, of over initiatieven als Medialens. Zelfs hier op het forum wijzen mensen zoals Johan Bollen (en anderen) regelmatig op de partijdige berichtgeving en de marktlogica die erachter zit. Je kan al die analyses moeilijk van je afwimpelen door te verwijzen naar het radicaal-rechtse gedachtegoed van Nestor.

Als je zijn ideeën echt wenst aan te vallen, dan kan je volgens mij beter trachten aan te tonen dat pluriforme media mogelijk zijn. Het is daar waar Nestor een andere (en zeker niet minder zinvolle) analyse maakt dan de analisten van het centrum of van enkele linksen. Met een verdediging van de huidige 'pluriformiteit' en 'informering' ga je m.i. al te snel zonder argumenten vallen.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 oktober 2009 om 17:17.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:20   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Lifestyle heeft de media overwoekerd"
Toen ik de link opende verscheen dit bericht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knack in haar consequente doen
Beste bezoeker,

In samenwerking met InSites organiseren wij momenteel een onderzoek om onze website te verbeteren en een beter beeld te krijgen van onze bezoekers.

Als u deelneemt, kunt u een LCD televisie winnen.

Wenst u deel te nemen?
Het is altijd mooi om zien wanneer een blad als Knack de centrale idee van haar artikels zo sterk onderbouwt.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 oktober 2009 om 17:30.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:40   #30
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel ben je nu aan het liegen, ofwel weet je gewoon niet beter. Ik gok op het laatste.

Wereldwijde nieuwsstromen worden gcreëerd door de machtige mediaconcerns en de kapitaalsgroepen die ze in handen hebben. Berlusconi in Italië is een schoolvoorbeeld maar er zijn er nog diverse andere (Rupert Murdoch of wat dichter bij huis de Van Thillo's, de John De Mol's van deze wereld).

U kan kiezen tussen titels van kranten en tijdschriften, maar de inhoud en de teneur is en blijft politiek-correct en schatlichtig aan de machtige groepen. Het verschil zit hem enkel in een differentiatie volgens welk marktsegment ze beogen. Geloof me, het is een valse vrijheid die je hebt, één van de vele.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:43   #31
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Als je ziet hoeveel kranten gewoon letterlijk Belga-artikels overnemen, dan vraag ik mij af hoeveel keuze je hebt. Ik zou veel liever de tijd terughebben waarbij elke krant een eigen duidelijke ideologische stempel had.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:46   #32
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als je ziet hoeveel kranten gewoon letterlijk Belga-artikels overnemen, dan vraag ik mij af hoeveel keuze je hebt. Ik zou veel liever de tijd terughebben waarbij elke krant een eigen duidelijke ideologische stempel had.
Reactionair!!!

F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 01:38   #33
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

grappig dat Nestor elk politiek, werkend, systeem als een "dictatuur" ziet, enkel en alleen om zijn eigen enge politieke voorkeur op te dringen met als excuus, het "hetzelfde".

flauw excuus om fascisme in de nota bene de 21ste eeuw te introduceren, jongeman.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:14   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
grappig dat Nestor elk politiek, werkend, systeem als een "dictatuur" ziet, enkel en alleen om zijn eigen enge politieke voorkeur op te dringen met als excuus, het "hetzelfde".

flauw excuus om fascisme in de nota bene de 21ste eeuw te introduceren, jongeman.
Ach, wat wil je, hij kickt nu eenmaal op een "sterke leider" . Iedere nacht droomt hij dat de jaren 1933-1945 terugkomen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2009 om 10:15.
Oud 23 oktober 2009, 10:55   #35
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:

Los van het fascisme/nazisme gekweel dat hier tegenwoordig gangbaar is: vind jij dan dat ons huidig systeem werkt of wat?
Oud 23 oktober 2009, 15:16   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Los van het fascisme/nazisme gekweel dat hier tegenwoordig gangbaar is: vind jij dan dat ons huidig systeem werkt of wat?
Los van het feit of dat zo is of niet, vind jij dat het de moeite loont om het fascisme/nazisme hier terug te installeren ??
Oud 23 oktober 2009, 15:24   #37
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Los van het feit of dat zo is of niet, vind jij dat het de moeite loont om het fascisme/nazisme hier terug te installeren ??
Nazisme/fascisme was ook niet het ideale systeem, anders had het wel nog bestaan. Echter, zolang mensen zoals jij (en nog vele anderen, ik viseerde jou trouwens niet Pietje) vinden dat het de moeite loont om het huidige systeem te behouden en zelfs nog te belonen met een stem om de zoveel jaar, schiet het alleszins ook niet op.
Oud 23 oktober 2009, 15:35   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Nazisme/fascisme was ook niet het ideale systeem, anders had het wel nog bestaan. Echter, zolang mensen zoals jij (en nog vele anderen, ik viseerde jou trouwens niet Pietje) vinden dat het de moeite loont om het huidige systeem te behouden en zelfs nog te belonen met een stem om de zoveel jaar, schiet het alleszins ook niet op.
het voordeel van "het huidige systeem" itt fascisme/nazisme, is dat politieke opponenten niet vermoord worden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2009 om 15:45.
Oud 23 oktober 2009, 15:37   #39
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik had niet de indruk dat Nestor zijn mening ventileerde. Hij maakte een analyse die steeds vaker gemaakt wordt, en dat zowel door rechts, door links als door het democratische centrum. Zo komt men ook aan de linkerkant van het politieke spectrum tot de vaststelling dat media gedomineerd worden door een marktlogica die media en politiek domineert. Ik verwijs hiervoor o.m. naar Chomsky.

Moest je afkerig staan van radicaal-linkse en radicaal-rechtse analyses omtrent dit onderwerp, wat te denken van tal van kritieken die je in het centrum van het politieke spectrum hoort. Ik heb het dan over de Knack-link van Nestor, of over initiatieven als Medialens. Zelfs hier op het forum wijzen mensen zoals Johan Bollen (en anderen) regelmatig op de partijdige berichtgeving en de marktlogica die erachter zit. Je kan al die analyses moeilijk van je afwimpelen door te verwijzen naar het radicaal-rechtse gedachtegoed van Nestor.

Als je zijn ideeën echt wenst aan te vallen, dan kan je volgens mij beter trachten aan te tonen dat pluriforme media mogelijk zijn. Het is daar waar Nestor een andere (en zeker niet minder zinvolle) analyse maakt dan de analisten van het centrum of van enkele linksen. Met een verdediging van de huidige 'pluriformiteit' en 'informering' ga je m.i. al te snel zonder argumenten vallen.
Pietje begrijpt alleen maar one-liners.
Oud 23 oktober 2009, 15:44   #40
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Semantisch heeft het woord "dictatuur" weinig om het lijf. Jij gaat heel je leven dictaten krijgen en opvolgen, democratie of geen democratie. Hoeveel dictaten zul je echter zelf opleggen?
Citaat:
Ik heb het woord nergens uitgesproken, jonkvrouwe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be