![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
joden werken hier niet ? en spreken niet de nederlandse taal ?? volgen hier geen onderwijs ? oefenen hier geen beroep uit ? betalen hier geen belastingen ? apart van hun 'klederdracht' en hun 'religie' zie ik toch wel weinig van die 'imman achtig' toestanden van joden die eens gaan uitleggen op TV dat wij belgen racist zijn. Ze hebben wel hun zenuwtrekje rond alle oorlogssymboliek, maar anders denk ik als je wilt vergelijken dat je mag stellen dat joden dramatisch minder in de criminaliteit zijn, substantieel beter de taal beheerse, fantastisch goede tewerkstellingskansen hebben in onze maatschappij, op vele vlakken voorbeeldige burgers zijn die meestal perfect geintigreerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() en weinig joden of geen, die van het OCMW moeten gesteund worden, hebben zelf hun hulpkassen en zorgen voor hun ouderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Freilich is een belachelijke lul.
Voila...ben ik ineens ook nog eens antizionist of jodenhater of jodofoob of hoe heet dat ding ook weer...
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben liever een Frielichofoob eigenlijk.
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() En ik die altijd dacht dat Piet (niet Mbongo of Zwazezu) zwart was omdat hij door de schoorsteen kruipt en dat dit niets met ras of racisme te maken heeft. Maar goed dat er politiek correcten zijn om met het verzuurde schuim op de lippen, al mijn illusies te doorbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat zowel Moslims als Joden niet over één kam te scheren zijn als het op 'integratie' aankomt dus een algemeen oordeel over wie de minst geïntegreerde is is nogal moeilijk lijkt me. Ik herinner me een bericht van hoe een groep Joden hun geloofsgenoten waarschuwden België te meiden omdat Antwerpen een inburgeringskursus wou verplicht maken. Dat is toch geen houding die op integratie wijst, eerder segregatie. Onder de Moslims vind je dan weer eerder meer mensen die sociale problemen zoals geweld veroorzaken in België op dit moment. Ik zou er geen wedstrijdje van maken. Als er 'westerse' waarden zijn die dienen verdedigd te worden doe het dan op een niet hypocriete manier, anders verdedig je ze niet, integendeel je schaad ze. De pot die de ketel verwijt, dat is hypocriet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 oktober 2009 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Hoe anders was hun echte lot: slaaf zijn. Dus voortaan moet Sinterklaas rond gaan met onderdanige duidelijk slaafse Pieten die hij ter illustratie van de juiste verhoudingen afrost met zijn staf. Er is al aksie geweest om de Zwarte Pieten te vervangen door multiculturele Pieten of door helemaal geen Pieten. Zwarte Piet staat weer eens ter discussie ![]() Meer over dit racistisch fenomeen en wat eraan te doen is Actie tegen racistisch fenomeen van Zwarte Piet : Laatst gewijzigd door Mahalingam : 23 oktober 2009 om 21:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De burka bende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel vragen ineens. En al die vragen vragen bovendien om veralgemening. Erop antwoorden is dus in algemene termen onmogelijk.
Sommige joden werken hier niet. Ze rentenieren. Anderen zijn werkloos, schoolgaande of huisvrouw. Die werken allemaal niet. Anderen werken wel. Als arbeider, bediende of zelfstandige. Sommigen hebben een bedrijf, zijn ondernemer. In algemene zin kan je zeggen dat de werkloosheid lager ligt dan bij mensen van Arabische afkomst. De scholingsgraad ligt doorgaans iets hoger. Dat is geen geheim: mensen van Arabische afkomst zijn er in ons land bijna het slechtst aan toe (met uitzondering van Roma en mensen zonder papieren). Dat blijkt zowel op gebied van onderwijs als werkgelegenheid. Als je de recente OESO- en PISA-rapporten naleest, merk je dat mensen van Arabische afkomst er in België ook slechter aan toe zijn dan elders in Europa. Qua onderwijs loopt het bij hen hier vaker mis dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland. Het ligt dus niet zozeer aan de mensen van Arabische afkomst (want die zijn in de omringende landen dezelfde) maar aan ons onderwijssysteem en meer nog aan de geplogenheden, gewoontes en attitudes in het onderwijs. Daarvoor bestaat een naam: structureel racisme. De OESO-rapporten wijzen op hetzelfde probleem met betrekking tot werkgelegenheid. Nergens - met uitzondering van het notoire Polen - is de werkloosheidsgraad zo hoog als hier. Je kan dat wijten aan de luiheid van mensen van Arabische afkomst, maar dan is het toch hoogst bevreemdend dat diezelfde mensen van Arabische afkomst in Nederland, Duitsland en Frankrijk een pak minder lui blijken te zijn dan hier. Sommigen wijzen naar ons systeem van werkloosheid en de zgn. loonval. Maar er zijn nogal wat aanwijzingen die aantonen dat ook racisme en discriminatie bij werkgevers een belangrijk rol speelt. Joden hebben daar doorgaans minder last van. Enerzijds omdat een zeer groot deel van de joden die hier wonen compleet onherkenbaar zijn aangezien ze noch qua kledij, noch qua huidskleur noch qua taal, cultuur of religie opvallen. Zij hebben geen uiterlijke kenmerken waarop ze beoordeeld kunnen worden. Derhalve lijden ze niet onder discriminatie of racisme. Een ander deel van de joodse gemeenschap heeft een semi-gesloten economisch systeem waarbij ze louter met andere joden handelen, werken of tewerkgesteld worden. Bovendien zijn er nogal wat arme joden ook - toch in Antwerpen - maar zoals dat gaat met armoede: die is niet zichtbaar. Citaat:
Citaat:
Voor meisjes hebben die scholen overigens geen belang: hun functie in het leven ligt al vast: ze zullen trouwen, hun man terwille zijn, kinderen baren en daarvoor zorgen. That's about it. Veel andere joden zijn niet religieus en wensen hun kinderen dus naar Vlaamse scholen te sturen waar ze het gewone leerplan volgen en op geen enkele manier (tenzij vaak door discipline en intelligentie) opvallen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het andere geval lezen we elke dag in HLN en op politics.be hoe gruwelijk Mohamed B. wel tekeer is gegaan bij diefstal van 54,5€ en kan het klootjesvolk daar hun frustratie en woede in de kolommen uiten zodat op het einde van het verhaal iedereen met een tevreden gevoel in slaap kan vallen. Met uitzondering van Mohamed B. en Mevr. De Bruyn wellicht. Om maar te zeggen: ik ben er helemaal niet zeker of de door u vermelde joden qua criminaliteit de maatschappij minder schade berokkenen dan de mensen van Arabische afkomst. En ik ben er noch minder van overtuigd dat de algemeenheden die u hier als algemene waarheden verkoopt, correct zijn.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 oktober 2009 om 22:01. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik zie dat de goede oude vooroordelen tegen de joden het nog steeds goed doen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |