Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2009, 16:37   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko Bekijk bericht
De minst geïntegreerde bevolkingsgroep gaat eens zeggen hoe anderen zich moeten integreren. Ik moet Johan inderdaad gelijk geven omtrent het hypocriet zijn…
Zo dat wist ik niet

joden werken hier niet ? en spreken niet de nederlandse taal ?? volgen hier geen onderwijs ? oefenen hier geen beroep uit ? betalen hier geen belastingen ?

apart van hun 'klederdracht' en hun 'religie' zie ik toch wel weinig van die 'imman achtig' toestanden van joden die eens gaan uitleggen op TV dat wij belgen racist zijn.

Ze hebben wel hun zenuwtrekje rond alle oorlogssymboliek, maar anders denk ik als je wilt vergelijken dat je mag stellen dat joden dramatisch minder in de criminaliteit zijn, substantieel beter de taal beheerse, fantastisch goede tewerkstellingskansen hebben in onze maatschappij, op vele vlakken voorbeeldige burgers zijn die meestal perfect geintigreerd zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 18:15   #22
Randa
Burgemeester

Standaard

en weinig joden of geen, die van het OCMW moeten gesteund worden, hebben zelf hun hulpkassen en zorgen voor hun ouderen.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 18:22   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Freilich is een belachelijke lul.

Voila...ben ik ineens ook nog eens antizionist of jodenhater of jodofoob of hoe heet dat ding ook weer...
Oud 22 oktober 2009, 18:36   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Freilich is een belachelijke lul.

Voila...ben ik ineens ook nog eens antizionist of jodenhater of jodofoob of hoe heet dat ding ook weer...
Ben liever een Frielichofoob eigenlijk.
Oud 22 oktober 2009, 19:40   #25
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mij komt die houding als hypocriet over.
Mij niet.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 19:40   #26
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Meer dan hypocriet. Discriminerend.
Neen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 08:02   #27
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En een namaak katholieke bisschop die op 6 december de scholen en straten afdweilt, (met een symbolische zwarte slaaf erbij!)
En ik die altijd dacht dat Piet (niet Mbongo of Zwazezu) zwart was omdat hij door de schoorsteen kruipt en dat dit niets met ras of racisme te maken heeft. Maar goed dat er politiek correcten zijn om met het verzuurde schuim op de lippen, al mijn illusies te doorbreken.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:14   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Na de swastika sleuren we de Afgaanse boerka en erbij.
Hoeveel boerkas zag jij ooit op straat? hoeveel zag jij ooit op straat?
Zelfs in het zo vredige Brugge zag ik deze zomer toevallig een bootje op de reien met daarin exclusief 2 Arabieren en 4 vrouwen met een bourka.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:16   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Joden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zo dat wist ik niet

joden werken hier niet ? en spreken niet de nederlandse taal ?? volgen hier geen onderwijs ? oefenen hier geen beroep uit ? betalen hier geen belastingen ?

apart van hun 'klederdracht' en hun 'religie' zie ik toch wel weinig van die 'imman achtig' toestanden van joden die eens gaan uitleggen op TV dat wij belgen racist zijn.

Ze hebben wel hun zenuwtrekje rond alle oorlogssymboliek, maar anders denk ik als je wilt vergelijken dat je mag stellen dat joden dramatisch minder in de criminaliteit zijn, substantieel beter de taal beheerse, fantastisch goede tewerkstellingskansen hebben in onze maatschappij, op vele vlakken voorbeeldige burgers zijn die meestal perfect geintigreerd zijn.
Da's een schot in de roos !
Proficiat .
Oud 23 oktober 2009, 11:19   #30
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het allerbelangrijkste is echter dat wij er ons, als minderheidsgroep, terdege van bewust zijn dat de Joodse wetten en leefregels er zijn voor onze gemeenschap. En die dienen niet te worden opgedrongen aan anderen", aldus Freilich
Het is een gemeenschap in een gemeenschap of dat daadwerkelijk "intergratie" is ik betwijfel het.
Oud 23 oktober 2009, 11:25   #31
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan hypocriet. Discriminerend.
En een namaak katholieke bisschop die op 6 december de scholen en straten afdweilt, (met een symbolische zwarte slaaf erbij!), d�*t moet kunnen, kerstalletjes overal ook, een ganse maand religieuze propaganda alom ook, maar meisjes met een hoofddoek? die zijn er teveel aan in ons "katholieke" streekje. (katholiek, maar bijna zonder katholieken!)

December, maand van de hypocrysie.
uw zwarte slaaf is wel nen witte schoorsteenveger he broerke. nie zeveren he!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:48   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Callisto Bekijk bericht
Het is een gemeenschap in een gemeenschap of dat daadwerkelijk "intergratie" is ik betwijfel het.
Wat is écht integratie inderdaad, apparte scholen of gemengde scholen, of gemengde wijken enz...

Ik denk dat zowel Moslims als Joden niet over één kam te scheren zijn als het op 'integratie' aankomt dus een algemeen oordeel over wie de minst geïntegreerde is is nogal moeilijk lijkt me. Ik herinner me een bericht van hoe een groep Joden hun geloofsgenoten waarschuwden België te meiden omdat Antwerpen een inburgeringskursus wou verplicht maken. Dat is toch geen houding die op integratie wijst, eerder segregatie. Onder de Moslims vind je dan weer eerder meer mensen die sociale problemen zoals geweld veroorzaken in België op dit moment. Ik zou er geen wedstrijdje van maken. Als er 'westerse' waarden zijn die dienen verdedigd te worden doe het dan op een niet hypocriete manier, anders verdedig je ze niet, integendeel je schaad ze.

De pot die de ketel verwijt, dat is hypocriet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 oktober 2009 om 12:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 18:02   #33
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat is écht integratie inderdaad, apparte scholen of gemengde scholen, of gemengde wijken enz...

Ik denk dat zowel Moslims als Joden niet over één kam te scheren zijn als het op 'integratie' aankomt dus een algemeen oordeel over wie de minst geïntegreerde is is nogal moeilijk lijkt me. Ik herinner me een bericht van hoe een groep Joden hun geloofsgenoten waarschuwden België te meiden omdat Antwerpen een inburgeringskursus wou verplicht maken. Dat is toch geen houding die op integratie wijst, eerder segregatie. Onder de Moslims vind je dan weer eerder meer mensen die sociale problemen zoals geweld veroorzaken in België op dit moment. Ik zou er geen wedstrijdje van maken. Als er 'westerse' waarden zijn die dienen verdedigd te worden doe het dan op een niet hypocriete manier, anders verdedig je ze niet, integendeel je schaad ze.

De pot die de ketel verwijt, dat is hypocriet.
integratie betekent ...minimale kost, maximale winst
Oud 23 oktober 2009, 21:10   #34
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
En een namaak katholieke bisschop die op 6 december de scholen en straten afdweilt, (met een symbolische zwarte slaaf erbij!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
En ik die altijd dacht dat Piet (niet Mbongo of Zwazezu) zwart was omdat hij door de schoorsteen kruipt en dat dit niets met ras of racisme te maken heeft. Maar goed dat er politiek correcten zijn om met het verzuurde schuim op de lippen, al mijn illusies te doorbreken.
Het is heel verwarrend en natuurlijk geschiedenis vervalsend om de Sinterklaas te zien lopen met kennelijk vrolijke blije Zwarte Pieten.
Hoe anders was hun echte lot: slaaf zijn. Dus voortaan moet Sinterklaas rond gaan met onderdanige duidelijk slaafse Pieten die hij ter illustratie van de juiste verhoudingen afrost met zijn staf.

Er is al aksie geweest om de Zwarte Pieten te vervangen door multiculturele Pieten of door helemaal geen Pieten.
Zwarte Piet staat weer eens ter discussie

Meer over dit racistisch fenomeen en wat eraan te doen is Actie tegen racistisch fenomeen van Zwarte Piet :

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 23 oktober 2009 om 21:12.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 21:18   #35
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de swastika sleuren we de Afgaanse boerka en erbij.
Hoeveel boerkas zag jij ooit op straat? hoeveel zag jij ooit op straat?
Toen ik gister ochtend de straat uit liep en de hoek omsloeg, zag ik er heel veel. Ik heb ze maar niet geteld want ik heb de benen genomen.
De burka bende
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 21:41   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hergé

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Het is heel verwarrend en natuurlijk geschiedenis vervalsend om de Sinterklaas te zien lopen met kennelijk vrolijke blije Zwarte Pieten.
Hoe anders was hun echte lot: slaaf zijn. Dus voortaan moet Sinterklaas rond gaan met onderdanige duidelijk slaafse Pieten die hij ter illustratie van de juiste verhoudingen afrost met zijn staf.

Er is al aksie geweest om de Zwarte Pieten te vervangen door multiculturele Pieten of door helemaal geen Pieten.
Zwarte Piet staat weer eens ter discussie

Meer over dit racistisch fenomeen en wat eraan te doen is Actie tegen racistisch fenomeen van Zwarte Piet :
Jij steunt waarschijnlijk ook de aktie tegen "Kuifje in Congo" ?
Oud 23 oktober 2009, 21:53   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
joden werken hier niet ?
Veel vragen ineens. En al die vragen vragen bovendien om veralgemening. Erop antwoorden is dus in algemene termen onmogelijk.

Sommige joden werken hier niet. Ze rentenieren. Anderen zijn werkloos, schoolgaande of huisvrouw. Die werken allemaal niet.
Anderen werken wel. Als arbeider, bediende of zelfstandige. Sommigen hebben een bedrijf, zijn ondernemer.

In algemene zin kan je zeggen dat de werkloosheid lager ligt dan bij mensen van Arabische afkomst. De scholingsgraad ligt doorgaans iets hoger. Dat is geen geheim: mensen van Arabische afkomst zijn er in ons land bijna het slechtst aan toe (met uitzondering van Roma en mensen zonder papieren). Dat blijkt zowel op gebied van onderwijs als werkgelegenheid.
Als je de recente OESO- en PISA-rapporten naleest, merk je dat mensen van Arabische afkomst er in België ook slechter aan toe zijn dan elders in Europa. Qua onderwijs loopt het bij hen hier vaker mis dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland. Het ligt dus niet zozeer aan de mensen van Arabische afkomst (want die zijn in de omringende landen dezelfde) maar aan ons onderwijssysteem en meer nog aan de geplogenheden, gewoontes en attitudes in het onderwijs. Daarvoor bestaat een naam: structureel racisme.
De OESO-rapporten wijzen op hetzelfde probleem met betrekking tot werkgelegenheid. Nergens - met uitzondering van het notoire Polen - is de werkloosheidsgraad zo hoog als hier. Je kan dat wijten aan de luiheid van mensen van Arabische afkomst, maar dan is het toch hoogst bevreemdend dat diezelfde mensen van Arabische afkomst in Nederland, Duitsland en Frankrijk een pak minder lui blijken te zijn dan hier. Sommigen wijzen naar ons systeem van werkloosheid en de zgn. loonval. Maar er zijn nogal wat aanwijzingen die aantonen dat ook racisme en discriminatie bij werkgevers een belangrijk rol speelt.
Joden hebben daar doorgaans minder last van. Enerzijds omdat een zeer groot deel van de joden die hier wonen compleet onherkenbaar zijn aangezien ze noch qua kledij, noch qua huidskleur noch qua taal, cultuur of religie opvallen. Zij hebben geen uiterlijke kenmerken waarop ze beoordeeld kunnen worden. Derhalve lijden ze niet onder discriminatie of racisme. Een ander deel van de joodse gemeenschap heeft een semi-gesloten economisch systeem waarbij ze louter met andere joden handelen, werken of tewerkgesteld worden. Bovendien zijn er nogal wat arme joden ook - toch in Antwerpen - maar zoals dat gaat met armoede: die is niet zichtbaar.

Citaat:
en spreken niet de nederlandse taal ??
Sommigen spreken Nederlands. lang niet allemaal. Er zijn er nogal wat die Russisch spreken. Zeker in de buurt van het Centraal Station. Er zijn er natuurlijk heel veel die Jiddisch spreken, een klein deel spreekt Hebreeuws. Althans vloeiend. En nogal wat joden spreken hoofdzakelijk Frans en veeleer slecht Nederlands.

Citaat:
volgen hier geen onderwijs ?
Onderwijs is verplicht. Dat geldt voor joden zowel als voor mensen van Arabische oorsprong en voor Belgen. Maar er is geen schoolplicht en er is de vrijheid van schoolkeuze. Daarom zie je dat er joodse scholen bestaan waarvan sommigen een bijzonder strikt religieus leerplan volgen dat vaak veel weg heeft van indoctrinatie. In die scholen zitten jongens en meisjes nooit samen maar apart. Ze doen ook geen activiteiten samen.
Voor meisjes hebben die scholen overigens geen belang: hun functie in het leven ligt al vast: ze zullen trouwen, hun man terwille zijn, kinderen baren en daarvoor zorgen. That's about it.
Veel andere joden zijn niet religieus en wensen hun kinderen dus naar Vlaamse scholen te sturen waar ze het gewone leerplan volgen en op geen enkele manier (tenzij vaak door discipline en intelligentie) opvallen.

Citaat:
betalen hier geen belastingen ?
Hiermee raakt u een zeer teer punt aan. Joden staan natuurlijk al eeuwen bekend als sjacheraars en geldwolven. Ik vermoed dat joden die hun belasting niet betalen daarvoor door de fiscus op de vingers zullen worden getikt. Net als jij en ik. Zoals bekend gaat er in België nogal wat zwart geld rond en is een niet onbelangrijk deel van onze economie niet fraudebestendig. Joden vormen daarop natuurlijk ook geen uitzondering. Een eenvoudige googlesearch naar de combinatie 'diamant fraude antwerpen' levert 15.400 hits op. Die zullen niet allemaal terecht zijn, maar wie het Antwerps economisch leven wat volgt, valt niet achterover als het parket weer eens binnenvalt bij een diamantair. Let wel: niet alle diamantairs zijn joden. Er zijn nogal wat Indiërs bij ook.

Citaat:
Ik weet niet of u Jiddisch verstaat en vaak in Antwerpen komt. Dat is weliswaar niet op televisie maar het geeft een interessant beeld van hoe - sommige - joden over gojim denken. Dat is niet altijd even verheven, mag u weten. Overigens zie ikzelf ook niet zoveel 'imamachtigen' op televisie Belgen voor racist uitschelden. Maar ik kijk dan ook zo weinig mogelijk televisie. Dat is namelijk zeer slecht voor de mentale gezondheid.

Citaat:
Ze hebben wel hun zenuwtrekje rond alle oorlogssymboliek
Joden zijn doorgaans bijzonder gevoelig voor racisme, antisemitisme en haatzaaiërij. Ik zou dat geen zenuwtrekje noemen. Ik kan die gevoeligheid namelijk bijzonder goed begijpen. Zo gaat dat als je je hele familie verliest aan zwartzakken.

Citaat:
maar anders denk ik dat je mag stellen dat joden dramatisch minder in de criminaliteit zijn
Ik vind dat een zeer gewaagde uitspraak. Als het gaat om sjachochentrek, ja dan zeker. Ook bij auto-inbraken, winkeldiefstallen, enz zullen wellicht minder joden betrokken zijn dan mensen van Arabische afkomst. Maar u beperkt zich wel tot de kleine criminaliteit. Als we het over witteboordcriminaliteit hebben, ben ik helemaal niet zo zeker dat uw stelling correct is. En zoals we weten: daarbij gaat het niet om 125 € die uit de sjacoche van Mevr. De Bruyn werd gestolen. Ter illustratie:
Citaat:
Miljardenfraude bij Diamantfirma

Het gerecht onderzoekt een grootschalige witwasoperaties bij de Antwerpse diamantfirma Omega Diamonds. Twee zakenmannen, geen onbekenden in de Antwerpse diamantwijk, zouden op die manier miljarden euro hebben verdiend.

Omega Diamonds boekt al jaren grote winsten met de handel in goedkope diamant uit Angola en Congo. De Belgische fiscus wordt al die tijd gepasseerd omdat alles via bedrijfjes in Dubai, Tel Aviv en Genève wordt geregeld. Via ingewikkelde constructies wordt zwart geld opnieuw in de legale economie gepompt. Ook in België. Volgens de krant De Tijd is het bedrijf de op één na grootste invoerder van diamanten in Antwerpen.

Woekerwinsten
De spilfiguren, Ehud Laniado en Sylvain Goldberg, maakten op die manier woekerwinsten terwijl de Belgische staat gigantische bedragen misliep.
of een heel andere zaak:
Citaat:
Centraal in het onderzoek staat dus Monstrey World Wide Services, het belangrijkste koerierbedrijf in Antwerpen voor de verzending van diamanten. Het bedrijf, dat honderden diamantairs tot zijn klanten mag rekenen, ontwikkelde een systeem om diamanten in het zwart te kunnen verhandelen. Van dat systeem werd gretig gebruik gemaakt door de klanten. Volgens de speurders zouden meer dan 200 bedrijven een beroep hebben gedaan op de diensten van Monstrey World Wide Service. De fraude zou tot in de honderden miljoenen euro's oplopen.
U ziet dat de bedragen van een andere grote orde zijn dan de diefstal van een autoradio, twee gsm's en een portefeuille. In het geval van de diamantfraude loopt de samenleving bijzonder veel schade op. Dat voelen we in onze inkomsten en dus de uitgaven van de overheid. Bovendien komen dergelijke rechtszaken vaak op de lange baan, worden er batterijen advocaten opgezet en zoals we weten verjaren fraudezaken with a little help from their friends in dit land nog wel eens. Doorgaans wordt er ook redelijk discreet mee omgesprongen omdat het toch steeds gaat over bijzonder achtbare leden van de samenleving.
In het andere geval lezen we elke dag in HLN en op politics.be hoe gruwelijk Mohamed B. wel tekeer is gegaan bij diefstal van 54,5€ en kan het klootjesvolk daar hun frustratie en woede in de kolommen uiten zodat op het einde van het verhaal iedereen met een tevreden gevoel in slaap kan vallen. Met uitzondering van Mohamed B. en Mevr. De Bruyn wellicht.

Om maar te zeggen: ik ben er helemaal niet zeker of de door u vermelde joden qua criminaliteit de maatschappij minder schade berokkenen dan de mensen van Arabische afkomst.
En ik ben er noch minder van overtuigd dat de algemeenheden die u hier als algemene waarheden verkoopt, correct zijn.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 oktober 2009 om 22:01.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 22:17   #38
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
...

ik vrees wel dat het aan dovemansoren is gericht en je "stel dat", "wat als", of "jefke van hierrechtover heeft dit/dat gezien" antwoorden zal krijgen welke volgens sommige veel betere argumenten zijn dan de uwe

toch bedankt!
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 23:48   #39
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

ik vrees wel dat het aan dovemansoren is gericht en je "stel dat", "wat als", of "jefke van hierrechtover heeft dit/dat gezien" antwoorden zal krijgen welke volgens sommige veel betere argumenten zijn dan de uwe

toch bedankt!
Ik zie dat de goede oude vooroordelen tegen de joden het nog steeds goed doen ...
Het Oog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 00:01   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oog Bekijk bericht
Ik zie dat de goede oude vooroordelen tegen de joden het nog steeds goed doen ...
Op politics.be toch
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be