![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In mijn ogen is er toch erg veel veranderd ondanks hun zogenaamd immobilisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De gemiddelde Belg/Vlaming is gewoon niet geïntresseerd in politiek, en buiten wat morren als er nen 'dikken' op tv passeert zal die niet van zijn lui kont komen. Voor diegenen die wél wat van de politiek volgen is het echter duidelijk dat er geen beterschap mogelijk is met de huidige structuren & politici, en er is absoluut geen wil vanuit de politiek om hier iets aan te doen. Slavenmentaliteit.... was het maar dat, pure stupiditeit & onverschilligheid, daar zit het'm
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Dit staat te gebeuren met veel zaken, België is langzaamaan aan't kapot gaan aan zijn eigen constructies, en ik verwacht nog vrij zware problemen de komende decenia, geen geld meer voor pensioenen, geen olie meer, klimaatveranderingen (gelieve niet te beginnen over de oorzaken, die doen er niet toe in deze discussie), energietekorten... De toekomst is niet rooskleurig en men blijft maar wat aanmodderen in de shit, en het probleem is niet enkel in België
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Ik ken iemand goed die veel werk in de media doet en veel met onze politiekers moet praten en die mens zegt dat hun leven louter draait rond macht en niets anders..
![]() Die hebben gewoon bijlange het beste niet voor met ons dat is toch duidelijk als je een beetje politiek bewust bent. ![]() Zodra ze hun postje hebben beginnen ze hun wel heel erg belangerijk te voelen, en moeten ze wel meedraaien in de machine, die munt slaat uit de burger, niet meer niet minder.. ![]() Als we in een verre toekomst ooit een "vriendelijk" politiek systeem hebben,met de lagen van de samenleving, dan nog zal er een tijd komen, wanneer alles weer in verval geraakt.. ![]() In, onze wereld tenminste, is alles eindig. Ik wil ook wel minder monopolies, en meer macht aan de bevolking maar als ik onze "leiders" (dat zijn ze ook niet) hoor spreken dan denk ik.. ocharme.. ze hebben wel een héél groot gedacht van hunzelf.. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Soms heb ik de indruk dat mijn land geveild wordt aan de laagste bieder, de vlaming heeft dus een oude rekening te vereffenen en het is niet met de walen. Laatst gewijzigd door Loki : 29 oktober 2009 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu juist het probleem: in België is �*lles communautair. Zowat ieder economisch of maatschappelijk vraagstuk loopt vast wegens een totaal verschillende opinie aan beide zijden van de taalgrens. Hoezeer de media ook probeert om het communautaire steeds maar weer te beperken tot taalgebonden materie en de indruk probeert te wekken dat daarbuiten alles peis en vree is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat is dan de oplossing? Dit? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet noodzakelijk, je kan het communautaire ook op partijniveau brengen met unitaire partijen gebonden aan strenge communautaire regels. Kwestie van u te organiseren, het probleem is niet dat vlamen en walen niet overeen kunnen komen, maar dat de regels om dit te doen onmogelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Loki : 29 oktober 2009 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder sluit ik mij aan bij Z&G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Veel valt er in ieder geval niet te redden...Maar als ik kijk hoe Vlaanderen nu werkt, geloof ik niet dat ze het alleen kunnen, Vlaanderen onafhankelijk betekend vlaanderen in handen van het grootkapitaal. Ik ontken trouwens het communautaire probleem niet, ik zeg alleen dat ze voortkomt vanuit de structuur, de oplossing van een federale staat was slecht, aangezien de federatie het communautaire versterkt. Waar ik mij wel aan stoor is dat men met een unitaire staat onmiddellijk naar het verleden wijst, alsof er maar één soort van werkwijze is binnen een unitaire staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() U snapt het niet, de grondwet naleven is belangrijk, het politiek getouwtrek echter, is te belachelijk voor woorden.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist de reden waarom Wallonië destijds het federalisme wilde: de angst om in een unitaire staat terecht tekomen waarin een zelfbewust Vlaams deel van het land het roer zou overnemen, de richting zou bepalen en zijn democratische meerderheid zou uitspelen; m.a.w. de creatie van wat de Franstaligen noemen 'l'état Belgo-Flamand'. Het federalisme en de daarbijhorende ondemocratische blokkeringsmiddelen zijn juist ingevoerd om dat alles tegen te houden. Een door Vlaanderen geleid België is immers de grootste nachtmerrie van Franstalig België, die nog liever de scheiding zullen aanvragen dan dit te moeten ondergaan. Schaf het federalisme af en België zal uit elkaar vallen omwille van... democratie.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 oktober 2009 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |