![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de doostraf pijnloos uitgevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 26,32% |
ja met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
neen met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() interessante vraagstelling.
Ik heb niets te vrezen, dus kies maar |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer eens op het internet beelden van eksekusies te zoeken. Van de Chinezen denk ik niet dat je er veel zult vinden, alhoewel zij op dit vlak de kroon spannen. Maar in Islamitische landen zijn ze niet zo beschroomd daarover. Integendeel, ze komen er graag voor uit. Dus mag ik mijn vraag herhalen: is daar een bizarre hersenkronke voor nodig?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ja.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() ik ben tegen de doorstraf maar indien toegepast ja
we zijn geen barbaren he |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Pijnloos zal ze wel zijn, de doodstraf in België, vermits ze niet meer bestaat. Maar ik denk dat het makkellijk is om de doodstraf pijnloos uit te voeren. Met de guillotine , of een nekschot, ben je toch op slag dood ?
Maar of ze pijnloos MOET uitgevoerd worden weet ik niet eigenlijk . Verdient iemand die een ander gedurende uren gemarteld heeft voor hem/haar te vermoorden een snelle en pijnloze dood ? De vraag blijft open. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen de doodstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, vergassen met gifgas is uit de mode, vergassen met stikstof te goedkoop en te humaan, dus dat word niet gedaan.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ieder beschaafd mens vindt dat dat erover is. Daarom werd de doodstraf in beschaafde landen afgeschaft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op dit vlak ben ik blij dat er mensen boven mijn bestaan de knoop van zulke beslissingen doorhakken.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2009 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gebeurtenissen in 't gevang daar in Leuven: bijna 2 onschuldige mensen dood, en één misdadiger dood.
Hadden ze hem indertijd de doodstraf gegeven en die ook uitgevoerd, dan was de misdadiger dood, maar niks geen 2 onschuldige mensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en als hij de lotto had gewonnen had hij rijk geweest zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |