![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wreed hoe ze met daklozen omgaan he
![]()
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naast ons ma hebben ze vorig jaar ook het gebouw gekraakt en eerlijk gezegd ... na enkele maanden was het gebouw niet meer om aan te zien. Verwaarlozing, vandalisme, grafitti overal op muren, ramen en deuren ... Kapot gegooide vensters die natuurlijk niet werden vervangen waardoor weer en wind baas geworden was .... Vuiligheid, braaksel op de stoep ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Aan onze kust staan duizenden tweedeverblijvers-appartementen 80% van de tijd leeg. Moeten die dan ook maar gekraakt worden? Iemand die zich wederrechtelijk toegang verschaft tot andersmans eigendom begaat een crimineel feit. En dient dus ook streng gestraft te worden. Het is maar door de laks- en traagheid van ons gerechtelijk apparaat dat uitwassen als 'kraken' kunnen bestaan. Zero tolerance is de enige oplossing.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als een fabrieksgebouw leeg staat voor een jaar, mag een ander bedrijf, dat al een jaar op zoek is naar een geschikte lokasie, er zomaar inkruipen.
Rare maatschappelijke organizasie, lijkt me. Het gaat zo tegen de natuur van de mens in, dat er op korte tijd gegarandeerd dikke vodden van gaan komen. (dikke vodden: niet ekstremistische mensen die op ekstremistische partijen gaan stemmen, knokploegen om krakers te ontzetten ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allemaal de schuld van die krakers natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Knokploegen tegen krakers.
Krakers zorgen voor opstootje Westermarkt Citaat:
Citaat:
Het is al voorgekomen dat een verbouwing van een leegstaande woning niet mag door gaan omdat de krakers dat niet willen. Die hebben dan meer rechten dan een wettelijk normale echte huurder, die dat niet mag weigeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Waar zijn we hier mee bezig? Niet verwonderlijk dat het oude Europa aan sneltreinvaart de dieperik inraast. Volledig losgeslagen en normloos.
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Nee, dat is volgens mij het probleem van het economische systeem.
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kraak gerust de overheid. Dan wil ik zelfs nog financieel steunen ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die nieuwe wet zet dus een schefgegroeide situatie recht. Mooi zo! Kraken is en blijft ordinaire inbraak en diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Bedoel je ONS economisch systeem? Het Westerse? Dat de overgrote meerderheid van de bevolking welstellend - tot zelfs rijk - heeft gemaakt? Vreemd.
![]() |
#34 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook het argument van 'maar die krakers knappen die panden op' is klinkklare nonsens: voor elk succesvol project (het blijft overigens gewoon diefstal en inbraak) toon ik je tien gevallen (en dan ben ik vriendelijk) waar de krakers het pand simpelweg verwoestten. Toen ik jonger was heb ik een aantal kraakpanden vanbinnen gezien: verval, vlooien, geen sanitair, gestolen (en gevaarlijke) elektriciteit, druggebruik ... Citaat:
http://www.ravagedigitaal.org/index.....php~mainFrame http://www.ravagedigitaal.org/2004%2B16/rozenstraat.htm http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...iet_weg__.html http://www.at5.nl/artikelen/12113/kn...-gekraakt-pand Mooie bijverdienste voor criminele types: je laat je gewoon betalen door de eigenaar van het pand en verjaagt vervolgens de krakers. Het plezier van een paar van die krakerstypes bij elkaar te rammen is voor hen trouwens eerder een bonus dan een ongemak. Kortom, mooie nieuwe wet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch beter dan vroeger waar de kleine minderheid rijk was en de overgrote meerderheid in absolute armoede leefde. Ja absolute armoede, niet dat soort relatieve armoede waar tegenwoordig veel mee gezwaaid wordt: 'ik kan mij geen €400 dure gsm kopen, dus ik ben arm'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ons mondiale economisch systeem heeft de overgrote meerderheid van de bevolking welstellend - tot zelfs rijk - gemaakt? Tel eens goed!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Minima krijgen 450 euro voor lcd-televisie Citaat:
|
||
![]() |