![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
In Nederland schijnen de snelfietspaden een zeker (gunstig) effect te sorteren op de files en de luchtvervuiling.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Het gaat vooruit... het gaat ontzettend snel vooruit...in Nederland.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet het fietspad is het probleem, maar wel de soms laag kwalitatieve uitwerking ervan in België. Ga eens in Nederland fietsen en je ziet onmiddellijk dat het heel anders kan!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zouden we op het vlak van fietspaden een voorbeeld kunnen nemen aan onze frankofone vrienden net achter de taalgrens ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het wordt letterlijk afgesneden aan de grens.
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En antwoord nu eens eerlijk: komt het omgekeerde van wat jij nu gevonden hebt, geen tien keer meer voor ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Heb jij daar al intensief studie naar gedaan soms? Het punt is dat als ik de raad van Jan zou opvolgen, ik het omgekeerde van zijn beoogde standpunt zou opmerken.
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gisteren fietste ik over het jachtpad langs het kanaal - als ik daar moet zijn, ga ik altijd over het jachtpad om zeker niet in de weg van auto's te komen - en geloof me of niet: er reed een auto over het jachtpad. En het was heel zeker niet de bruggewachter of een arbeider die er voor beroepsbezigheden moest zijn! Vandaag rij ik op het fietspad in mijn straat en daar staat een mini-busje dwars over het fietspad geparkeerd, waarschijnlijk bij gebrek aan parkeerplaats, ik kon maar net door over het voetpad. Als fietser tracht ik het zware verkeer zoveel mogelijk uit de weg te blijven maar dikwijls heb ik het gevoel dat de auto's de fietsen zoeken. Die twee voorbeelden zijn echt geen uitzondering, wat voor zin heeft het me op alle mogelijke manieren te beschermen als de auto's niet gewoon op de baan blijven.
|
|
|
|
#30 |
|
Minister-President
|
Waarom zitten jullie allemaal te klagen over fietspaden ?
5 klikken om het te melden : http://www.meldpuntfietspaden.be/
|
|
|
#31 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Intensieve studie ... toen ik jou de eerste keer zag, dacht ik dat jij een intensieve studie waart.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wel beste Eno,
Draag bij aan uw verlangen tot betere fietspaden en wordt zelfstandige fietspad-verbeteraar?
|
|
|
#34 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als fietser erger ik me blauw aan de automobilisten maar als automobilist erger ik me blauw aan de fietsers. 't probleem zal dus wel ergens in het midden liggen zeker. In ieder geval vind ik dat er veel te weinig aandacht gaat naar heel de problematiek. Om een voorbeeld te geven ... veel zou al opgelost zijn door op bepaalde oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers verkeerslichten te zetten met drukknoppen. Je weet wel ... je drukt en twee minuten later wordt het rood voor de ander. Samen oversteken en hup terug groen voor de automobilist. Fietsers en voetgangers moeten dan ook maar even wachten van oversteken ipv met de kop naar beneden zonder te kijken te pas en te onpas over te steken zonder eerst te groeperen. Voordeel is dat ze dan vooral dat ze meer in groep oversteken en zolang er niet gedrukt wordt het groen blijft voor de automobilist. Ook dit weten ze al heel lang in Nederland want daar zie je dit allemaal veel meer dan hier. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
- op heel wat fietspaden ligt vuil, stenen en worden gaten en scheuren van oudere fietspaden niet herstelt, die gaten en scheuren op de weg worden wel netjes hersteld op tijd en stond, dus vooral de iets oudere fietspaden zijn geen fietspaden maar afval zones - de nieuwste fietspaden dan, heel wat gemeentes hebben niet veel op de fiets gezeten anders zouden ze weten dat die mooie klinkertjes, of kasseitjes of grind allemaal niet zo fietsvriendelijk zijn en vooral in de winters als het gevroren heeft of vooral als het geregend heeft is dit levensgevaarlijk maar de meeste modern aangelegde fietspaden bestaan uit die mooie klinkers maar iedereen weet dat na een paar winters die klinkers verre van nog mooi liggen en het een gevaarlijke bedoeling is om op te rijden - op heel wat wegen is het fietspad niet meer dan de openbare weg met een stippellijn dus echt veel onkosten zijn hier niet aan Waarom rijden nu veel mensen met de fiets op de weg? omdat elke fiets of het nu een koersfiets of gewone fiets niet gemaakt is om veldcross te doen op slechte fietspaden, de banden niet gemaakt zijn om op grind te rijden. maar het grootste gevaar is omdat de meeste fietspaden nog direct langs de weg lopen en bij slechte staat een zodanig groot risico vormen om te vallen dat men op de weg rijd want als je valt op een fietspad net als er een auto langskomt ben je er ook geweest voor de moeite daarom rijden veel fietsers op de weg, net uit veiligheid. het zijn de automobilisten die dan er een levensgevaarlijk spelleke van maken en gefrusteerd kort langs een fietser rijden en proberen hem te hinderen. en dit alleen maar omdat je eventjes moet vertragen als je pech hebt om je inhaal maneuver niet te kunnen doen, zielig hoor |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Fietspaden moeten beschermd worden door manshoog gewapend beton.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
![]()
Anders zijn is ook gewoon ![]() ![]() Laatst gewijzigd door rikus : 13 november 2009 om 00:52. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
|
|