![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je al in den bak gezeten ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 57,14% |
Nee , ondanks het feit dat ik crapuul ben |
![]() ![]() ![]() |
8 | 28,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was en er is wel degelijk overbevolking. Destijds en nu.
En er is een verschil tussen een arresthuis en een gevangenis, de nieuwe wandeling is een arresthuis en geen gevangenis. Niet dat er geen gevangenen zitten, ze zitten daar allemaal gevangen trouwens. Maar een arresthuis is in afwachting van bv een vonnis, een voorlopige hechtenis zeg maar. Een gevangenis is na de veroordeling, als ze zeker zijn dat ze u dus een tijdje mogen houden.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die hebben daadwerkelijk het strengste regime, die zitten 23 uur per dag op cel, in goede tijden. Met stakingen en langzaam aan akties van de cipiers 24 op 24. Veroordeelden en zeker lang veroordeelden hebben een losser regime. Zodus, nee, het kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Degenen die overblijven , we waren met 4 zaten in de televisiezaal met de cipiers te kaarten. Ik was de enige niet vluchtgevaarlijke , ik zat in voorarrest voor relatief lichte feiten , ik mocht om de haverklap zonder cipier naar mijn cel gaan om iets te halen . Ik zat op het eerste verdiep , en ik dacht , welke gevangenen zouden op het tweede huizen . ik spiedde door de klepkes ![]() Niemand ![]() De volgende dag , een andere vleugel , tweede verdiep ![]() Niemand ![]() Volgende dag weer andere vleugel , eerste verdiep ![]() Niemand ![]() Tweede verdiep ![]() Niemand ![]() En zo ben ik dat te weten gekomen ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker dat je er geweest bent?
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zat in een situatie dat ik heel den bak kon bespieden en de resultaten waren schokkend ![]() Op welk verdiep zat jij trouwens ? En welke werkplaats ? Ik zat in B , 50 enveloppen tellen en in een kartontje steken ![]() Verder , de turken waren in de meerderheid , ik zei steeds, toerk sterke man en ik was hun vriend . Nadien heb ik me dat sterk beklaagd , ik kon niet buiten komen in Gent of ik kwam er zo één tegen , bieste vriend voer altid ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Linkse vleugel , onderaan isoleercellen , douches , werkplaats A . Vleugel voor u , waar de zotten zaten , slechts 1 keer geweest . vleugel rechts , onderaan douches en cellen voor gehandicapte gevangenen , werkplaats B en doorgang naar de wandeling .
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik werkte in de ploeg en deed zo wat herstellingen links en rechts daar.
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ge waart toch geen fatique ( weet niet hoe dat juist geschreven wordt ) , en welke periode was het ?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De isolatie cellen zitten/zat niet in de gangen. (cachot bedoel je toch?) En er is daar meer dan 1 koer voor de wandeling. Alhoewel ik meestal in de leeuwenkuil zat.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 oktober 2009 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt waarschijnlijk op den Annex gezeten. (syndrome bedoel ik)
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 oktober 2009 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ploeg (werkzaamheden algemeen..herstellingen en prutsen )
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt er ook die denken dat ze het strengste regime ondergaan hé.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is den Annex ?
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb eerst een paar dagen op secreet gezeten , zogezegd totale afzondering wat mij nog beviel ook , dat was op het gelijkvloers , laatste cel links in gang links . Dan mocht je luchten op je eentje in zo'n getraliede kooi , is dat de leeuwenkuil ? Ik heb dat maar 1 keer gedaan , en het regende nog ook ![]() Over welke tijd praat jij juist ?
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geen reacties
![]() De medegevangenen zitten blijkbaar aan de neuroleptica en liggen in coma ![]() Goed zo , nog een anecdote . In elke gevangenis wordt drugs gebruikt , niet een klein beetje , geen 50 % junks zoals de pers zegt maar meer dan 90 % . Zat ik daar ooit eens op een cel met 4 , die drie anderen maar blowen als rotte kiekens . De cipiers wisten dat maar deden er niets aan . Heb dan maar een cel alleen gevraagd en gekregen ook . Dat is de situatie in het Belgische gevangeniswezen . Niet dat het slecht is in den bak , je hebt de maandag en de vrijdagkantine , kon je bestellen wat je wou . Als je geld op je rekening had ![]() De junks hadden niets , ik had alles . Telkens blauwe druiven en gebraden kiekens besteld , zat ik dat op te eten voor hun neus . En zij maar kwijlen . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die tweede koer wordt minder gebruikt, meer voor bv mensen die in halve vrijheid zitten omdat ze niet in contact zouden komen met anderen (wat redelijke zware bullschit is maar zo werken ze daar dikwijls) En zo een getraliede kooi buiten noemen ze de leeuwenkuil ja. (als een leeuw in een kooi dus ) En ik spreek over een paar jaar voor u. '80-'90 Er is daar ook nog een 3é koer voor de vrouwen en een verdiep onder de gevangenis met cellen die leeg staan (officieel dan toch) Het kan en het zal wel zo zijn dat er constant veranderingen bezig zijn in organisatie en verdelingen. Gent is een relatief goede gevangenis in vergelijking met sommige anderen. Soms is het daar overbevolkt en soms is het daar relatief kalm...dit kan allemaal zeer snel overslaan naargelang transfers, vonnissen, arresten en noem maar op. Je hebt blijkbaar een uitzonderlijk kalm moment meegemaakt.
![]() |