Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2009, 14:04   #21
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
ik kan me toch ook niet van de gedachte ontdoen dat de moslim, wat dat ook moge zijn, in de eerste plaats bezig is met het kunnen leiden van een ietofwat waardig leven, maw: een dak en een brood.
Het zou me lichtelijk verbazen indien zij stonden te juichen bij de conflicten die in hun wereld voortdurend worden uitgevochten. De meeste mensen willen toch maar gewoon een beetje op hun gemak zijn, geld verdienen en wat tijd doorbrengen met de familie.

Of bennekik mis?
Wel, het zou je kunnen verwonderen. In het "onderzoek" staat dat het belang van hun "religie" in het dagelijks leven volgende percentages haalt:
- Indonesië 99%
- Egypte 98%
- Saudi Arabië 98%
- U.A.E. 98%
- Bangladesh 96%
- Pakistan 95%
- Jordanië 92%
etc.

Ze willen wél hetzelfde als wat wij hebben in de Vrije Wereld, maar willen in de eerste plaats geloven dat ze dat zullen krijgen als ze maar voldoende het voorbeeld van Mohammed volgen. Je weet wat dat betekent: afpersing, onderdrukking, terreur, doodslag, moord, ...
Oud 3 november 2009, 14:08   #22
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wel, het zou je kunnen verwonderen. In het "onderzoek" staat dat het belang van hun "religie" in het dagelijks leven volgende percentages haalt:
- Indonesië 99%
- Egypte 98%
- Saudi Arabië 98%
- U.A.E. 98%
- Bangladesh 96%
- Pakistan 95%
- Jordanië 92%
etc.

Ze willen wél hetzelfde als wat wij hebben in de Vrije Wereld, maar willen in de eerste plaats geloven dat ze dat zullen krijgen als ze maar voldoende het voorbeeld van Mohammed volgen. Je weet wat dat betekent: afpersing, onderdrukking, terreur, doodslag, moord, ...
Het is niet omdat iets een grote rol speelt in je dagelijks leven dat je er daarom ook volledig achter staat.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 14:26   #23
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het is niet omdat iets een grote rol speelt in je dagelijks leven dat je er daarom ook volledig achter staat.
Tja, zo kan je bezig blijven. Maar in hun geval staan ze er ook helemaal achter. Probeer maar eens een van de daden van Mohammed in twijfel te trekken. Dan krijg je 99% van zijn volgelingen over je heen.
Oud 3 november 2009, 14:39   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Indonesië 99%
- Egypte 98%
- Saudi Arabië 98%
- U.A.E. 98%
- Bangladesh 96%
- Pakistan 95%
- Jordanië 92%
etc.

Daar heb je in theorie wel een punt. Als de islam democratie zou veroordelen, maar de moslims bewonderen eigenlijk de democratische staten, dan bestaat er een probleem in de moslimlanden.
Gelukkig is democratie wel verenigbaar met de islam, zoals grote islamitische landen als Indonesië, Pakistan en Bangladesh laten zien.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 14:40   #25
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, zo kan je bezig blijven. Maar in hun geval staan ze er ook helemaal achter. Probeer maar eens een van de daden van Mohammed in twijfel te trekken. Dan krijg je 99% van zijn volgelingen over je heen.
O ja?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 16:16   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik heb nog met die jonge marokkaan op mijn werk gepraat en over die mohammed cartoons;het kwam er zoals verwacht opneer;je mag met iedereen lachen maar niet met mohammed.Die gasten mankeren een vijs of beter gezegt,daarvoor zorgt hun middeleeuwse achterlijke godsdienst voor.Die gasten zijn echt zo dom ze dat allemaal geloven en grotendeels op opvolgen.
Ik heb tegen hem gezegd ivm ramadan;ik zeg tegen hem,dat jij daaraan meedoet begrijp ik wel,is uw probleem maar ik eet en drink wanneer ik wil heb ik hem gezegt en dan zegde em zelf,uwe godsdienst is niet zo zegde deze.

Nuja,ik ben wel katholiek opgevoed maar ik vind alle godsdiensten maar dikke miserie en zever.De één wat meer dan de ander.
Voorzover ik weet zou een katholiek ook moeten vasten of ben ik mis?Nuja,hoevele doen er dit?Buiten een extreem kleine groep niet meegerekent?
Wij laten een boek ons leven niet leiden,de meeste moslims wel.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 17:41   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Daar heb je in theorie wel een punt. Als de islam democratie zou veroordelen, maar de moslims bewonderen eigenlijk de democratische staten, dan bestaat er een probleem in de moslimlanden.
Gelukkig is democratie wel verenigbaar met de islam, zoals grote islamitische landen als Indonesië, Pakistan en Bangladesh laten zien.
Kunnen burgers daar bindende referenda afdwingen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:06   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...sterlingen.htm

Wie heeft nu de misperceptie? Een wereldwijd bekend onderzoeksbureau als Gallup, dat tienduizenden moslims interviewde in veertig landen, of een paar gefrusteerde 'moslimdeskundigen' als Benno Barnard en Etienne Vermeersch?
Ga ondertussen nog maar wat in bepaalde migrantenwijken gaan wandelen.
Vooral 's avonds en 's nachts.
Dat is leuk voor de toekomst, maar we leven hier en nu, en we wachten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:08   #29
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ga ondertussen nog maar wat in bepaalde migrantenwijken gaan wandelen.
Vooral 's avonds en 's nachts.
Dat is leuk voor de toekomst, maar we leven hier en nu, en we wachten...
Ik woon al jaren in de migrantenbuurt van Mechelen. Nooit enig probleem gehad.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:15   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
2000 jaar christendom genegationeerd.
We spreken over onze contreien uiteraard, niet over één of andere sekte in de USA...
Ik dacht dat we de uitwassen van het christendom van ons hebben afgeschud. Wie geen interesse heeft trekt zich dat geen seconde meer aan!
Nogal wat anders dan de islam NU! Hoeveel doden en gekwetsten hebben ze vandaag weer op hun geweten, zelfs onder hun eigen mensen? Voor wat voor grootse feiten heeft de sharia vandaag weer gezorgd, wereldwijd?

En nu de hamvraag: hoe lang zal het nog duren vooraleer de islam in hetzelfde verdomhoekje zit als het christendom nu?
Wie nog het christendom wil uitdragen of ernaar leven die kan dat ongestoord doen, maar krijgt gegarandeerd op z'n donder indien hij/zij daar anderen ongevraagd mee lastig valt!
Ook zo met de islam nu?
Oud 3 november 2009, 19:18   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk voor jou, en zoveel te beter!
Maar geef toe dat er ook andere informatie te lezen valt over "het gebrek aan problemen in migrantenbuurten"...
Eén zwaluw maakt de lente niet.
Oud 3 november 2009, 19:21   #32
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mag ik weten waar je woont, stuur het me in pm.
Ik zou wel graag is met jou rond de tafel zitten om is te communiceren met jou.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:23   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
ik denk eerlijk gezegd niet dat zij op zoek zijn naar een dak en brood.
moslims offeren zonder problemen hun kinderen op voor de strijd, laten hun kleine hummeltjes voorgaan in gebieden waar het geweten is dat er mijnen liggen enz.

mij lijkt het niet dat liefde maar eerder haat de rode draad is in hun leven maar hopelijk ben ik mis!
Meen je dit serieus? Denk je hier weer te geven hoe alle Moslims/ de meerderheid van de Moslims/ de gemiddelde Moslim denkt en voelt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:32   #34
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Proficiat,nog zo goed voor u.Je bent net zoals alle anderen,je kijkt alleen naar je eigen.
Terwijl jij ligt te slapen of elders bent gebeuren helaas voor u zaken die andere mensen nu net wel tegen komen hetgeen jij afdoet alsof het allemaal niet erg is aangezien jij nooit nog problemen hebt gezien of zelf bent tegen gekomen.
Het zou al helemaal al erg zijn mocht iedereen die er loopt of woont aangevallen zou worden.
Feit is;er zijn mensen die 30jaar lang in bv antwerpen of mechelen wonen en nog nooit zijn overvallen,je hebt er evenzeer andere die er evenlang wonen maar op 1jaar tijd wel 4keer overvallen zijn.
Voor u maakt dat uw conclusie;het is allemaal zo erg niet,het is toch veilig,ik ben nog nooit wat tegen gekomen.
Mijn broer en maar gaan mss 2 tal keer per jaar naar antwerpen en de 2de maal ze er aantal jaren geleden naartoe gingen zijn ze 's avonds overvallen geweest en met een mes bedreigd.
In mijn gemeente vanhetzelfde;op een bepaald moment hoorde ik opeens er al 2 weken lang inbraken waren enz....Bij ons op dat moment (nog) niet terwijl we er slechts 4km vanaf wonen.Dus kan ik nethetzelfde als u doen en zeggen,geen probleem,tis allemaal nikske jong,bullshit,je moet niet alleen naar je eige kijken,je moet alles in z'n geheel bekijken.

In brussel op, klaarlichte dag worden 3 jonge gasten aangevallen door 10 allochtonen,bestolen en in ziekenhuis geslagen zonder enige reden maar ook hier alweer,geen kat die ervan afweet natuurlijk.
In antwerpen evenzeer op klaarlichte dag komt een 12jarig meiske van school mee haar velo en word alweer door zelfde tegen gehouden en moest haar fiets afstaan,alweer weten de meeste mensen dit niet.
Oud 3 november 2009, 19:34   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meen je dit serieus? Denk je hier weer te geven hoe alle Moslims/ de meerderheid van de Moslims/ de gemiddelde Moslim denkt en voelt?
Dat klopt gedeeltelijk wel ja,alleen de moeders zijn er optegen natuurlijk,die willen dit niet,dit is hetgeen ik allesins duidelijk heb kunnen zien mar ze rekruteren weldegelijk die klein mannen en maken hen blaaskes wijs en ondertussen moeten deze zich niet gaan opofferen.
Makkelijk toch;zoveel mogelijk klein mannen maken en deze gebruiken of zeg maar misbruiken voor hun schandalige zelfmoordakties.

Ik weet de meeste moslims net zoals u en mij een normaal leven willen leiden.Ik zie hier in belgie op bepaalde plaatsen de moslims oke zijn en aan de andere kant zoals in brussel en antwerpen een enorm gevaar zijn voor de maatschappij.
Oud 3 november 2009, 19:42   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dat klopt gedeeltelijk wel ja,alleen de moeders zijn er optegen natuurlijk,die willen dit niet,dit is hetgeen ik allesins duidelijk heb kunnen zien mar ze rekruteren weldegelijk die klein mannen en maken hen blaaskes wijs en ondertussen moeten deze zich niet gaan opofferen.
Makkelijk toch;zoveel mogelijk klein mannen maken en deze gebruiken of zeg maar misbruiken voor hun schandalige zelfmoordakties.

Ik weet de meeste moslims net zoals u en mij een normaal leven willen leiden.Ik zie hier in belgie op bepaalde plaatsen de moslims oke zijn en aan de andere kant zoals in brussel en antwerpen een enorm gevaar zijn voor de maatschappij.
Wat klopt er gedeeltelijk wel ja?
Wat heb jij duidelijk kunnen zien?

Beweer je dat Moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om hen te misbruiken voor zelfmoordacties?

Alle Moslims in Brussel en Antwerpen zijn een enorm gevaar voor de maatschappij? Wat houdt dit enorme gevaar in?
Oud 3 november 2009, 19:54   #37
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat klopt er gedeeltelijk wel ja?
Wat heb jij duidelijk kunnen zien?

Beweer je dat Moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om hen te misbruiken voor zelfmoordacties?

Alle Moslims in Brussel en Antwerpen zijn een enorm gevaar voor de maatschappij? Wat houdt dit enorme gevaar in?
Hola,ik heb het over in die islamlanden waar ze weldegelijk heel wat kinderen opofferen en deze als zelfmoordcommando gebruiken.Een kind van 7jaar die volledig om met bommen en weet ik vol rond zich hangt,je gaat mij niet wijsmaken die kleinen dit zelf heeft gedaan zenne.
Ik zag toen die moeder als een gek naar buiten stormen,dat zegt al heel veel toch?
In die landen hebben de vrouwen sowieso al geen rotte moer te zeggen.

Alle,ik gebruik nooit het woord alle.Ik zeg alleen dat moslims in die grootsteden bepaalde onder hen en het zijn er heel wat allesins krapuul zijn en een gevaar zijn.Er gebeurt nogal wat zenne in die buurten.
En wat er nu nog niet is kan nog altijd komen zenne.
Hoe talrijker ze er worden hoe slechter en zeker aangezien ze er hier niks of nauwelijks wat aandoen.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 3 november 2009 om 19:54.
Oud 3 november 2009, 20:21   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hola,ik heb het over in die islamlanden waar ze weldegelijk heel wat kinderen opofferen en deze als zelfmoordcommando gebruiken.Een kind van 7jaar die volledig om met bommen en weet ik vol rond zich hangt,je gaat mij niet wijsmaken die kleinen dit zelf heeft gedaan zenne.
Ik zag toen die moeder als een gek naar buiten stormen,dat zegt al heel veel toch?
In die landen hebben de vrouwen sowieso al geen rotte moer te zeggen.

Alle,ik gebruik nooit het woord alle.Ik zeg alleen dat moslims in die grootsteden bepaalde onder hen en het zijn er heel wat allesins krapuul zijn en een gevaar zijn.Er gebeurt nogal wat zenne in die buurten.
En wat er nu nog niet is kan nog altijd komen zenne.
Hoe talrijker ze er worden hoe slechter en zeker aangezien ze er hier niks of nauwelijks wat aandoen.
Dan moet je duidelijk schrijven wat je bedoeld, anders zouden we je nog kunnen verkeerd begrijpen. Deze draad gaat immers over een studie uitgevoerd bij Moslims in 40 landen!

Welke landen bedoel je met "die Moslimlanden"?
Bedoel je Saoedie Arabië? Iran? Senegal? Albanië? Jordanië? Marokko? Turkije? Egypte? ....

Omdat jij gezien hebt dat er kinderen op die wijze misbruikt worden denk jij dat alle Moslim-mannen uit "die Moslimlanden" zoveel mogelijk zonen willen om die zonen te misbruiken voor zelfmoordacties? Of wens je nog iets te verduidelijken?

Er zit daar inderdaad crapuul tussen; maar er zit evenveel potentieel crapuul tussen niet-Moslims. In die zin heb je niets te vrezen.
Oud 3 november 2009, 20:25   #39
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, ik meen dit serieus. is gebaseerd op het feit dat ik niét met oogkleppen op rondloop en vrij goed geïnformeerd ben (inside info) over de realiteit rondom mij.

indien de gemiddelde moslim zich anders voelt, moet hij zich anders gedragen; de gemiddelde mens is geen gedachtenlezers.

als je ziet hoe vele moslims zich gedragen, is het normaal dat je "liefde" niet als een sleutelwoord ziet bij hen.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 20:28   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
yep, ik meen dit serieus. is gebaseerd op het feit dat ik niét met oogkleppen op rondloop en vrij goed geïnformeerd ben (inside info) over de realiteit rondom mij.

indien de gemiddelde moslim zich anders voelt, moet hij zich anders gedragen; de gemiddelde mens is geen gedachtenlezers.

als je ziet hoe vele moslims zich gedragen, is het normaal dat je "liefde" niet als een sleutelwoord ziet bij hen.
Ik zie "liefde" niet als sleutelwoord bij jou.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be