Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is dit voldoende als genoegdoening naar de slachtoffers?
Ja 2 18,18%
Nee 5 45,45%
Keine ahnung 4 36,36%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2009, 01:37   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ja en niemand die het voor ze opneemt.
Kunt ge echt niets bedenken om hun daden te vergoelijken ?
Dat hoeft deze keer niet voor filo daar het deze keer om autochtone jongeren gaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 01:55   #22
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zit hier met elastische kaakspieren (ik ben niet groot maar het is toch knap dat ik gezeten op een bureaustoel mijn kin de grond heb weten raken... 20 minuten lang). Mijn behang is spontaan van de muur gevallen, er vormen zich vulkanen in mijn straat en het aantal UFO-meldingen in de buurt is ook toegenomen na het lezen van dit artikel.

Vooreerst even duidelijk maken, voor Bhairav hier binnenstormt om over te leuteren over 'het volk' dat straffen wil zien, dat het me niet gaat om bestraffing. Het gaat me eerder over hoe laag geleden materiële en geestelijke schade wordt ingeschat.

Vindt u een 1.670 euro schadevergoeding (die 650 euro gaat naar de staat, dus daar hebben die mensen niets aan) genoeg om de stress van drie jaar van het gevoel van gestalkt te worden, om de materiële beschadigingen, de paranoia die je gaat kweken als je 's ochtends weer eens buitenkomt en je afvraagt of je post weer gaat doorweekt en stinkend naar verschaalde urine zal zijn met het extraatje dat je weer je brievenbus mag uitkuisen en die post er met plastieken handschoenen uithalen. Is dat voldoende om de stress drie jaar te dragen om je iedere dag weer af te vragen waar weer iemand in je tuin z'n gevoeg heeft gedaan? Om je deur te openen en vast te stellen dat er weer een stukje tuin is verwoest dat je dan weer moet herstellen. Is het genoeg dat je mensen zodanig uit hun slaap en geluk moet halen dat ze verdorie camerabewaking laten installeren (en ik denk niet dat dat onder renovatie-subsidies valt)?

Ik zeg neen. Nogmaals, het gaat me niet om bestraffing, maar het gaat me om wat die mensen hebben ondergaan in die 3 jaren en dat niet kan worden afgedaan als een eenmalig studentikoos grapje van een paar zatte jongelingen. En dus ook de vraag hoe ze best kunnen worden vergoed voor het aangedane leed.

Als die Scouts leiders al niet over geld beschikken, dan had ik de rechter op z'n minst in het oor willen fluisteren dat naast die schamele 1.670 euro voor drie jaar aan stress, die twee daarnaast nog een alternatieve straf krijgen die eruit bestaat om minstens 3 jaar alle tuinwerk van hun slachtoffers te doen. En dat op voorwaardelijke wijze. Indien ze daaraan verzaken, moeten ze een boete krijgen die overeenkomt met de echte mentale en fysieke schade die ze hebben aangericht.
Ik heb gezegd. We kunnen dat ook pollen.
Akkoord, maar drie jaar zonder duidelijk motief? Dat lijkt me niet geloofwaardig. Maar als het zo zou zijn zouden ze er nog eens extra straf voor moeten krijgen, plus vergoeding voor de camera's.
Plus een extra straf omdat scoutleiders een voorbeeldfunctie hebben. Plus een levenslang verbod om nog deel uit te maken van scouts of dergelijke organisatie.
Oud 5 november 2009, 02:02   #23
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hear hear. Ik ben doorgaans pacifist... maar of ik mezelf zoiets geen 3 jaar lang laten welgevallen voor er een camera staat? Hoogspanning op de brievenbus zou nog leuk zijn, maar je moet ergens opletten voor een aanklacht wegens doodslag of moord tegen jezelf. Dan ben je dubbel slachtoffer. Als kleinburger wil ik echt niet een paar jaar in een cel voor wraak op een paar idioten.
Weiden met vee zijn meestal omgeven door schrikdraad, tamelijk hoge spanning, absoluut niet dodelijk maar als je er in aanraking mee komt zal je het geen twee keer doen.
Oud 5 november 2009, 10:24   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De mensen beginnen u te kennen fil.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 november 2009 om 10:25.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 16:47   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou nu eens op met je allochtonen-fixatie. Het waren autochtonen en het gaat over hoe je de slachtoffers eventueel min of meer schadeloos kan stellen.
Wie schreef iets over allochtonen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 00:15   #26
De Pure Waarheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Het koppel waar ze gingen pissen & kakken waren ...VB'ers !
De Pure Waarheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 00:16   #27
De Pure Waarheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Akkoord, maar drie jaar zonder duidelijk motief? Dat lijkt me niet geloofwaardig. Maar als het zo zou zijn zouden ze er nog eens extra straf voor moeten krijgen, plus vergoeding voor de camera's.
Plus een extra straf omdat scoutleiders een voorbeeldfunctie hebben. Plus een levenslang verbod om nog deel uit te maken van scouts of dergelijke organisatie.
Juist.
De Pure Waarheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 01:34   #28
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Pure Waarheid Bekijk bericht
Raar.
Ik ben heel lang geleden ook scout geweest VVKS (voor een paar maanden). Nu terugkijkend op toen zie ik het als een para-militaire organisatie gebaseerd op Nationalisme en Conservatisme.

Laatst gewijzigd door rikbe : 7 november 2009 om 01:40.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 22:08   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Pure Waarheid Bekijk bericht
Ze hadden het dus uitgelokt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 22:47   #30
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heeft u gelijk. Wat euro's kunnen die geestelijke schade niet dekken. Maar evenzeer kan het opsluiten van die twee voor pakweg een jaar of zo ook die schade niet dekken. Mijn punt is dat ik me afvraag hoe je zulke schade kan dekken en vooral waarom over zulke dingen niet wordt nagedacht. Ik stel gewoonweg vast, en u mag van mening verschillen met me, dat dat koppel eigenlijk door die rechter serieus in het nadeel is gesteld gezien de algehele schade die is aangericht. Ik hou daarbij rekening met het feit dat het artikel geen uitlokking of conflict met die twee daders vermeldt.
Mijn excuses voor de late reactie.

Daar moet inderdaad eens goed over nagedacht worden. Of die mensen in het nadeel zijn gesteld weet ik niet, ik heb dan ook op optie nummer drie gestemd. Ik hoop dat de som geld die ze krijgen op zijn minst genoeg is om de materiële schade te kunnen dekken. Los daarvan lijkt het op het eerste gezicht wat magertjes maar nogmaals: ik ben helemaal niet thuis in dit soort zaken.

Als ik slachtoffer was van zulke praktijken zou ik wat er met die jongens gaat gebeuren veel belangrijker vinden dan dat geld. Dat hun ouders daarvoor zouden opdraaien en zij zelf verder ongemoeid worden gelaten zou voor mij onaanvaardbaar zijn.
Nu, ze zullen wel "begeleid worden voor hun overmatig alcoholgebruik en een cursus daderinzicht krijgen" maar sta me toe om vooral met dat tweede eens goed te lachen.
Ik ken dat soort toestanden, hopeloos naïeve sociaal medewerkers die wat bejaarde hippiezever komen verkopen lijkt mij een betere omschrijving.

Citaat:
Hear hear. Ik ben doorgaans pacifist... maar of ik mezelf zoiets geen 3 jaar lang laten welgevallen voor er een camera staat? Hoogspanning op de brievenbus zou nog leuk zijn, maar je moet ergens opletten voor een aanklacht wegens doodslag of moord tegen jezelf. Dan ben je dubbel slachtoffer. Als kleinburger wil ik echt niet een paar jaar in een cel voor wraak op een paar idioten.
Als ik hierop verder ga zullen we het hebben over het nut en onnut van de mannen met knuppels. Voer voor een andere draad lijkt me.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be