Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2009, 15:00   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Nultolerantie tegen gevaarlijke misdadigers, ja.
Niet tegen mensen die een formulier verkeerd invulden. Zoals gezegd, het heeft niets met doping te maken. Een boete ware beter dan een schorsing.
Wat jij daar voorstelt is nul-komma-iets-tolerantie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:14   #22
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Gezonde boerenlogica is geen bron van wet. Trouwens wat de ene logisch vindt, is dat niet altijd voor een ander. Men heeft duidelijke wetten nodig, ja, en geen wetten die men moet beginnen interpreteren. Want dan beginnen de problemen omdat niet iedereen dezelfde interpretatie aanhoudt... en tot slot, je moet leren leven met de gevolgen van gemaakte keuzes. Daarom vind ik de reactie van Anciaux zo super hypocriet.
Als ik een brood steel omdat mijn kind honger lijdt , overtreed ik de wet . Maar mijn boerenverstand zegt dat ik geen andere keuze had . Moet ik dan gestraft worden voor diefstal ( volgens de wet ) of gelden er verzachtende omstandigheden omdat ik mijn boerenverstand gevolgd heb ?

Wanneer een wet in strijd is met "gezond boerenverstand" is er iets mis met die wet .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:30   #23
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik reeds zei, "gezond boerenverstand" is zeer subjectief.

Misschien heeft je kind wel honger omdat jij al je geld aan alcohol en drugs spendeert... Maar in dat geval voorziet de wet expliciet de mogelijkheid dat de rechter verzachtende omstandigheden in aanmerking neemt bij het bepalen van de strafmaat. De sanctie is daar dan ook mogelijks veel lager en kan gaan van opschorting van straf tot daadwerkelijke gevangenisstraf.

Maar daar heeft de wetgever in het kader van de strafwet expliciet in die mogelijkheden tot gradatie voorzien. Hier heeft de decreetgever geoordeeld dat de minimumstraf 1 jaar schorsing is, overeenkomstig de WADA-code. Mijn boerenverstand zegt me ook dat als een regelgeving geen tanden heeft, ze ook niet gerespecteerd wordt. En dat als je je eigen regels niet toepast, je zeker niet serieux zal genomen worden.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:48   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Velen onder ons zullen elke week wel een time-report voor hun werkgever moeten invullen, en daarenboven hun planning in hun kalender opgeven. Mogelijk ook nog eens bijkomende tijdsrapporteringen voor klanten en/of projecten.
Stel je voor dat 3 keer iets vergeten invullen ontslag zou betekenen, of toch minstens één jaar zonder wedde. Zou je dat redelijk vinden ?
Door tegelijk superstreng op te treden tegen futiliteiten en zeer losjes ten overstaan van ernstige feiten verliest "de wet" gewoon al haar authoriteit. Dan spreek ik nog niet (allé, nu wel dus) over de gevallen waar het gerecht haar administratie niet correct uitvoert. Dan worden niet de verantwoordelijken gestraft, maar alle bewijsmateriaal tegen verdachten gewoon onbestaande verklaard en die mag dan beschikken. Excuse me, maar dat is wel erger dan dat whereabout formuliertje niet invullen.

<sarcasm>Ipv het inkomen en carrière van de tennissers te kelderen had men kunnen doen zoals bij veel ernstiger misdadigers. Hen een enkelband geven. Weten ze ook direct waar ze zitten. </sarcasm>

Laatst gewijzigd door Zucht : 7 november 2009 om 15:51.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:05   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zijn niet betrapt, dat is juist.

Het is daarom misschien dat ze "vergeten" waren van te laten weten waar ze zaten.

Dat is allemaal wel heel gemakkelijk, we zijn niet betrapt. Omdat ze niet gecontrolleerd konden worden ja.
Zie naar die Mallise zijn gezicht, het lijkt wel doortrokken van de doping.
Juist !
Ze hadden al méérdere keren hun "formuliertje" niet ingevuld en/of verstuurd.
Trouwens, hun "manager" moet dat doen. Die heeft daar de tijd én de middelen voor. Het is duidelijk kwade wil. Ik geloof niet in Sinterklaas.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:10   #26
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Ik geloof niet in Sinterklaas.
dus papieren niet invullen en dan halve finale spelen op US open?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:24   #27
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Er is inderdaad weinig te nuanceren aan nultolerantie. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de voorstanders ervan.

Nultolerantie is immers nultolerantie, en geen nul-komma-iets-tolerantie.
Het is te zien tegen wat natuurlijk. Geen nultolerantie tegen bijvoorbeeld revisionisme wat mij betreft .

Het is de laatste tijd toch wel duidelijk welke groepen het regime viseert en een nultolerantie voert:

1. nationalisten
2. sporters
3. automobilisten

Daarintegen zie je een pamperbeleid naar:

1. jongerenbendes
2. vreemdelingen (samengaand met het eerste vaak, maar niet altijd)
3. druggebruikers
4. dieven en overvallers
5. moordenaars

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 november 2009 om 16:28.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:27   #28
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zijn niet betrapt, dat is juist.

Het is daarom misschien dat ze "vergeten" waren van te laten weten waar ze zaten.

Dat is allemaal wel heel gemakkelijk, we zijn niet betrapt. Omdat ze niet gecontrolleerd konden worden ja.

Zie naar die Mallise zijn gezicht, het lijkt wel doortrokken van de doping.
Mee eens.

Niemand durft nog te beweren maar het is juist waarschijnlijker dat de twee bezig waren met doping.

Andre Agassi deed ook zoiets (werd pas onlangs openbaar gemaakt) - en blijkt dat hij weldegelijk "on the juice" was... en dat jarenlang
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 7 november 2009 om 16:34.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:28   #29
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is te zien tegen wat natuurlijk. Geen nultolerantie tegen bijvoorbeeld revisionisme.
Nog een aanhanger van het nul-komma-iets-tolerantie.
Oud 7 november 2009, 16:31   #30
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik zelf ben geen voorstander van nultolerantie. Ik ben het nooit geweest. Maar ik zet zeer graag een wassen neus op bij diegenen die, van zodra er een allochtoon negatief in het nieuws kom, nog het liefst een vuurpeloton lieten aanrukken, maar die zich nu duizend bochten wringen om deze uitspraak te kunnen aanvechten.
Je moet ook eens denken wat het belang is voor het natie en voor het eigen volk. Topsporters brengen nu éénmaal prestige mee voor de natie en wat mij betreft mag in dat kader al één en ander door de vingers worden gezien of zelfs achtergehouden. Uiteraard moeten we iedere fout die een buitenlandse sporter maakt aanklagen en uitbuiten. Gewoon een eigen volk eerst sportbeleid. Spanje en Italië doen dit al jaren en met succes zo blijkt.

Het is niet wijs om twee tennissers die in de top 100 van de wereld zitten te schorsen, wanneer het zelfs van de Internationale Tennis Federatie ITF niet hoeft.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 november 2009 om 16:32.
Oud 7 november 2009, 16:34   #31
Max van Dietschland

Standaard

Als vreemdelingenbendes het varken uithangen in onze steden gaat dat in tegen het belang van onze Vlaamse volksgemeenschap, dus streng optreden.

Zo simpel is het allemaal. Gewoon eigen volk eerst en het belang van de natie, van het Rijk vooropstellen.

Oud 7 november 2009, 16:40   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als vreemdelingenbendes het varken uithangen in onze steden gaat dat in tegen het belang van onze Vlaamse volksgemeenschap, dus streng optreden.

Zo simpel is het allemaal. Gewoon eigen volk eerst en het belang van de natie, van het Rijk vooropstellen.
LOL Die Max, de natie... Het Rijk...

Zeg toch gewoon duidelijk wat je bedoelt Max, de CVP-natie, het CVP-rijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:42   #33
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet wijs om twee tennissers die in de top 100 van de wereld zitten te schorsen, wanneer het zelfs van de Internationale Tennis Federatie ITF niet hoeft.
Bullshit

Malisse en Yanina waren "on the juice", daarvan ben ik overtuigd.

Agassi werd ook zo getolereerd en wat blijkt nu?: Jarenlang drogeerde hij zich suf om 'op niveau' te blijven tenissen
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 7 november 2009 om 16:46.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:46   #34
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
De Malisse en Yanina waren "on the juice" daarvan ben ik overtuigd.
Moest het zo zijn is het onze taak niet om ze te pakken, het zijn de buitenlanders die we moeten stekken. Hoe klein en dwaas kun je zijn.

Zo hebben we al talloze van onze topsporters door de stront gehaald: neem nu Johan Museeuw, de Leeuw van Vlaanderen. Waarom was heel die heisa nodig. Spanje bijvoorbeeld beschermt zijn sporters tot op het hoogste niveau. En met succes. In tal van sporten hebben ze grote kampioenen.

Oud 7 november 2009, 16:50   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het zo zijn is het onze taak niet om ze te pakken, het zijn de buitenlanders die we moeten stekken. Hoe klein en dwaas kun je zijn.

Zo hebben we al talloze van onze topsporters door de stront gehaald: neem nu Johan Museeuw, de Leeuw van Vlaanderen. Waarom was heel die heisa nodig. Spanje bijvoorbeeld beschermt zijn sporters tot op het hoogste niveau. En met succes. In tal van sporten hebben ze grote kampioenen.
Het zijn toch geen echte Vlamingen he Max: Wickmayer en Malisse lijken mij toch wel wat volksvreemde namen.

Dus misschien wel goed dat de Vlaamse overheid ze heeft "te stekken".

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 november 2009 om 16:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 17:09   #36
driewerf

Standaard

Citaat:
Je moet
Ik moet? Ik moet niks, en zeker niet van jou.
Citaat:
ook eens denken wat het belang is voor het natie en voor het eigen volk. Topsporters brengen nu éénmaal prestige mee voor de natie en wat mij betreft mag in dat kader al één en ander door de vingers worden gezien of zelfs achtergehouden.
O ja? Welke prestige zou dat meebrengen? Waarom zou ik mij daar beter bij moeten voelen? Gewoon om dat Wickdingeske dezelfde pas heeft als ik? Ik heb aan haar prestaties nochtans geen enkele verdienste en zie er ook geen enkel belang in.

Citaat:
Uiteraard moeten we iedere fout die een buitenlandse sporter maakt aanklagen en uitbuiten.
Waarom? Welk voordeel hebben we daarbij?

Citaat:
Gewoon een eigen volk eerst sportbeleid. Spanje en Italië doen dit al jaren en met succes zo blijkt.
o ja? In welk opzicht heeft dat hen vooruit geholpen? Zijn er minder werklozen daardoor? heeft de crisis is er daardoor minder hard toegeslagen?
Citaat:
Waarom niet, als ze zich niet aan de wet kunnen houden?
Oud 7 november 2009, 17:09   #37
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het zijn toch geen echte Vlamingen he Max: Wickmayer en Malisse lijken mij toch wel wat volksvreemde namen.

Dus misschien wel goed dat de Vlaamse overheid ze heeft "te stekken".
En wat doet dat er nu weer toe?
Oud 7 november 2009, 17:11   #38
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Gezonde boerenlogica is geen bron van wet. Trouwens wat de ene logisch vindt, is dat niet altijd voor een ander. Men heeft duidelijke wetten nodig, ja, en geen wetten die men moet beginnen interpreteren. .
Hebben ze nochtans gedaan in de zaak Tom Boonen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 17:14   #39
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Conscience draait zich om in zijn graf, beste Andere-Dommekracht
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 17:19   #40
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hebben ze nochtans gedaan in de zaak Tom Boonen.
Neen, daar hebben ze bij de Vlaamse Gemeenschap ook strikt de regeltjes toegepast: namelijk Boonen was gepakt op cocaine buiten competitite, dat is volgens de dopingreglementering geen dopingfeit waarvoor men sportief kan gestraft worden (alleen als men gepakt wordt op het gebruik van cocaine tijdens competitie en niet er buiten) maar wel een strafrechtelijk beteugeld feit zodat het door de VG werd gemeld aan het parket.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be