Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2009, 13:32   #21
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Antwerpenaren zijn niet bepaalde de meest intelligente Vlamingen. oeps, ok nog waar, ze zijn niet eens Vlamingen...

Dat ze hun provinciestadje nog niet eens mobiel leefbaar en bereikbaar willen houden zegt genoeg over hoe dik hun nek wel moet zijn.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 16:14   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Antwerpenaren zijn niet bepaalde de meest intelligente Vlamingen. oeps, ok nog waar, ze zijn niet eens Vlamingen...

Dat ze hun provinciestadje nog niet eens mobiel leefbaar en bereikbaar willen houden zegt genoeg over hoe dik hun nek wel moet zijn.
Maar uiteindelijk doen wij met ons provinciestadje nog altijd wat wij willen. Het voorgelegde project kwam de Antwerpenaar zijn mobiliteit helemaal niet ten goede (om nog te zwijgen over de leefbaarheid van de stad), maar was gericht op doorgaand verkeer dat niets te zoeken heeft in de stad. Als het je niet bevalt, dan rij je maar langs Brussel. Of beter nog, neem de westelijke route.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:27   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

In naam van alle nee-stemmers:

Graag gedaan.

En ga nu op een ander zagen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:49   #24
Randa
Burgemeester

Standaard

Zaterdag naar de boekenbeurs, tram 24 aan de Stenenbrug in Borgerhout, tram stopt, rijd niet verder, wat nu, 200 meter verder aan de Roma komt een bus weet er iemand,
lopen tot aan den halt, bus komt doet toer langs oud gemeentehuis van Borgerhout en dan Plantijn-Moretuslei zo naar het Station, waarom ? werken in de Carnotstraat,

plezant zulle, en wanneer gaat die Liefkenshoektunnel eens tolvrij zijn, noem mij eens de wegen in Wallonië waar tol geheven wordt, ik weet nog de tijd dat we in de voetgangers
tunnel tol moesten betalen, ik geloof tot in de vroege jaren 50, en toen vroegen de mensen ook al hoeveel tunnels er inWallonië lagen waar tol moest betaald worden, de vraag stellen is ze beantwoorden, namelijk geen enkele
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:55   #25
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

De poten van onder uw stoel, bijvoorbeeld?
Oud 11 november 2009, 20:02   #26
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maar uiteindelijk doen wij met ons provinciestadje nog altijd wat wij willen. Het voorgelegde project kwam de Antwerpenaar zijn mobiliteit helemaal niet ten goede (om nog te zwijgen over de leefbaarheid van de stad), maar was gericht op doorgaand verkeer dat niets te zoeken heeft in de stad. Als het je niet bevalt, dan rij je maar langs Brussel. Of beter nog, neem de westelijke route.
Is Antwerpen nog leefbaar?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 22:33   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard O. Vervoer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Gratis voor wie? Voor zij die het gebruiken, allesinds, niet voor zij die het mogen bekostigen. Treinen, trams en bussen komen namelijk niet uit de lucht gevallen. Energie ook niet. Arbeid ook niet.

En in afwezigheid van een degelijke kostenberekening, die niet mogelijk is wanneer er geen prijzen worden gevraagd, kan er geen efficiëntieberekening zijn.

We zouden al eens kunnen beginnen met het afschaffen van verkeerslichten die voor onnodige wachttijden zorgen, snelheidsgeboden die het verkeer hopeloos vertragen en vaste rijstroken die de capaciteit van wegen beperken. Het is namelijk al verscheidene keren aangetoond dat die dingen een zware negatieve impact hebben op de verkeersdoorstroming.

En misschien ook eens wat intelligenter omspringen met verkeersknooppunten. Voetgangers en gemotoriseerd verkeer over dezelfde paar vierkante meter laten passeren is echt geen goed idee bij drukke wegen.

Benadrukking van verkeerscompetentie (bestuurscompetentie) in plaats van verkeersprotocollen (verkeersregels) zou ook een ferme stap in de goeie richting zijn.
Het O. Vervoer hoeft niet volledig kosteloos te zijn
Als de tarieven l�*�*g zijn, is het al genoeg.
De suggesties die je naar voor brengt zijn misschien goed maar tussen droom en daad staan praktische bezwaren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 22:37   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Liefkenshoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
plezant zulle, en wanneer gaat die Liefkenshoektunnel eens tolvrij zijn, noem mij eens de wegen in Wallonië waar tol geheven wordt, ik weet nog de tijd dat we in de voetgangers
tunnel tol moesten betalen, ik geloof tot in de vroege jaren 50, en toen vroegen de mensen ook al hoeveel tunnels er inWallonië lagen waar tol moest betaald worden, de vraag stellen is ze beantwoorden, namelijk geen enkele
Juist ! Het tolgeld v.d. Liefkenshoektunnel moet afgebouwd worden vb in 2 jaar.
Heel wat problemen zouden daarmee verkleinen of zichzelf oplossen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 november 2009 om 22:38.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 02:36   #29
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het O. Vervoer hoeft niet volledig kosteloos te zijn
Als de tarieven l�*�*g zijn, is het al genoeg.
Ik had het over werkingskosten. Die kunt ge niet reduceren door uw ticketje goedkoper te maken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 16:04   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want als we 'ja' hadden gestemd, dan had jij die twee dagen niet in de file gestaan, natuurlijk. Niemand van de 'nee'-stemmers (of een zeer kleine, domme minderheid) vindt dat er niets moet gebeuren. Trouwens, op de uren die jij geeft staat het verkeer zowat in heel West-Europa stil. Misschien volgende keer het openbaar vervoer proberen?
Als er 'ja' was gestemd, dan had ik ook in de file gestaan, maar dan wist ik dat er voor de toekomst wat wordt gedaan aan het probleem.

Voor wat betreft het openbaar vervoer : om hetzelfde traject te volgen waar ik was, moet je overstappen. Op zich veel tijdverlies, laat staan dat ze verder ook stilstaan in de file. En dan heb ik het nog niet over de onaangename en oncomfortabele overvolle bussen en trams tijdens de piekuren...

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 november 2009 om 16:08.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 16:06   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Te voet.......Met de fiets........Maaarrrrrr !!!!met de "fiets"kan men er soms ook niet door!!!!
Niets aan te doen beste mensen,maak er het beste van.
Met de auto.......doe gerust uw krantje mee,en een beetje eten en drinken want.........T'kan lang duren héé!!!
De fiets is een oplossing, maar dus niet als je met een pak en een tas vol staaltjes in de regen naar twee klanten moet. Plus het feit dat fietsen levensgevaarlijk tijdens zo'n piekuren.
Oud 13 november 2009, 16:07   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Verleden week nog eens op ene gewone werkdag door België gereden. Héél opvallend. Provincie Luik tunnel in Luik, en autostrade rond Luik rustig doorrijden. Vanaf dat je enkel km voorbij de taalgrens bent. Snelheidsbeperking tot 70km DIe vrachtwagen die aan 55/60 voor je rijdt kan je onmogelijk veilig voorbijsteken. 4 keren maar 30 mogen rijden (tijdens middag) aan scholen waar geen leerling te zien is. 3 of 4 baanswegen die versmald werden tot 2 rijbanen. Openbaar vervoer? totaal geen alternatief voor de wagen.

Ik krijg toch zo het gevoel dat de Vlaamse regering niet echt goed bezig is. Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen? Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid.
Een beetje wat ik bedoelde.
Oud 13 november 2009, 16:11   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een tunnel dus. Geen viaduct door de stad.
Het oosterweel project was een combinatie van brug en tunnel. Het was een goed project.

Maar nu dus niets meer. Klaar. We staan de volgende 20 jaar helemaal stil, met een file die meer en meer uren per dag gaat duren, draaiende motoren, meer en meer pollutie, fijn stof op elke vierkante meter van 't stad, noem maar op....

Citaat:
Antoon had het over een rit van zeven minuten. In die straal rond A'pen kan je overal geraken met het openbaar vervoer. Toegegeven, als je zwaar geladen bent is dat vervelend/onmogelijk. Ik woon in het centrum van de stad en gebruik mijn auto alleen als ik verder weg moet. Anders, te voet of met het OV.
OV is geen geldig alternatief. Zeker niet in Antwerpen.
Oud 13 november 2009, 16:16   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Rode last? Een van de voornaamste redenen voor de fileproblematiek in Vlaanderen is het pendelverkeer. In geen enkel land van Europa zijn mensen zo lang onder weg om naar hun werk te gaan als in België omdat de voorlopers van de CD&V vonden dat mensen op hun parochie moesten blijven wonen in plaats van te verhuizen naar regio waar men werkt.
Onzin. Hetzelfde probleem stelt zich een beetje overal, behalve dat ze daar geen decennia lang zeuren en zeveren wanneer ze een brug en/of tunnel moeten bouwen.
Oud 13 november 2009, 16:16   #35
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ben deze week twee keer in Antwerpen moeten zijn, telkens op twee verschillende plaatsen. Het verkeer staat er op bepaalde uren gewoon stil.

Ik dacht dat het wat overdreven was, voor de propaganda, maar nee hoor, je staat echt letterlijk stil, af en toe beweegt er wat, maar wel heel traag.

Een traject welke ik op een zondag heb uitgeprobeerd om zeker goed te zijn wanneer ik dat voor mijn werk moest doen, blijkt zonder file (zondag) 7 minuten te duren, maar dus de twee andere keren ( donderdag 9u en dinsdag 16u ) heb ik er telkens meer dan drie kwartier over gedaan.

Als je eindelijk de files voorbij bent en over de ring rijdt, dan merk je dat op dat moment ook de ring volledig vast zit, in beide richtingen.

... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig!

Neem de trein en de fiets en/of de tram
da's veel leuker en goedkoper en beter voor het milieu en tegen de files.
Oud 13 november 2009, 16:17   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Neem de trein en de fiets en/of de tram
da's veel leuker en goedkoper en beter voor het milieu en tegen de files.
Is spijtig genoeg geen geldig alternatief. Lees mijn vorige berichten.
Oud 13 november 2009, 16:20   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Graag gedaan.

Snuif lekker uw dagelijkse dosis fijn stof wanneer u een uur onderweg bent in 't stad. Blij voor u dat u daar tevreden mee bent.

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 november 2009 om 16:20.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 16:51   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er 'ja' was gestemd, dan had ik ook in de file gestaan, maar dan wist ik dat er voor de toekomst wat wordt gedaan aan het probleem.
Ja, dan had je in de toekomst in de file gestaan op een viaduct.

Schoon uitzicht, dat dan weer wel. Allee, als ze daar geen geluidsmuren zetten uiteraard.
Oud 13 november 2009, 16:52   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het oosterweel project was een combinatie van brug en tunnel. Het was een goed project.

Maar nu dus niets meer. Klaar. We staan de volgende 20 jaar helemaal stil, met een file die meer en meer uren per dag gaat duren, draaiende motoren, meer en meer pollutie, fijn stof op elke vierkante meter van 't stad, noem maar op....
Dat viaduct zou daar geen bal aan gedaan hebben. Het aantal auto's dat langs Antwerpen passeert zou waarschijnlijk zelfs nog toegenomen zijn, zodat de problemen zouden verergeren.

Geef mij dus maar files, misschien schrikt dat vrachtwagens af, die dan ergens anders gaan rijden.
Oud 13 november 2009, 16:53   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snuif lekker uw dagelijkse dosis fijn stof wanneer u een uur onderweg bent in 't stad. Blij voor u dat u daar tevreden mee bent.
Ik ben tevreden dat we met succes een verergering van het probleem al hebben voorkomen. De oplossing komt dan nog wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be