![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de dokter belt, dan komt hij langs.
Als de dokter niet langs gaat na gebelt te zijn en er gebeurd iets dan wordt hem misdadige nalatigheid ten laste gelegd. Het is het èèn of het ander. Heeft de vrouw hem gebelt ja of nee? Ah voila! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is volstrekte zever. Als een arts gebeld wordt voor een ingegroeide teennagel hoeft hij helemaal niet langs te komen. Beetje jaloers of het inkomen van de dokter ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Pas op, ik kan altijd wel meer geld gebruiken, daarniet van. Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 november 2009 om 14:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou volstaan te zeggen dat hij er op zijn 14 daags bezoekje wel eens naar zal kijken. Maar nee dikwijls maken ze er dan nog avond of weekend bezoekjes van...wat nog veel duurder is. En uiteraard vullen ze het wel zelf aan met te zeggen "bel me als het niet of wel beter is". Het is misbruik maken van de situatie en dat weten ze zelf maar al te goed genoeg. Wat ik me afvraag is hoeveel er van die charlatans zo rondlopen?
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is juridisch sowieso zever: als de vrouw niet handelingsbekwaam is, dan gaat je theorietje al niet op. Afgezien van alle juridische elementen is er ook nog zoiets als deontologie: ik mag hopen dat je moeder of vader nooit dement wordt en vervolgens gepluimd wordt door een of andere ordinaire oplichter. Of ga je hier dan ook de stoere komen uithangen: ze hebben het toch zelf gezocht? Ik betwijfel het sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een arts mogen we "meer" verwachten op maatschappelijk vlak, dan van een loodgieter.
Als een loodgieter zo vaak langs moet komen bij een zwakbegaafde, vb. omdat die telkens belt dat er een kraantje kapot is, maar de loodgieter draait eens aan dat kraantje en beweert dat hij het hersteld heeft en zijn faktuurke vervolgens int ... dan is dat schandelijk misbruik van die zwakbegaafde. Loodgieter moet van mij de gevangenis in vliegen. Die dokter hoort tweemaal zo lang in den bak te zitten, dan die loodgieter. Beiden hebben het madammeke niet geholpen, beiden hebben haar gepluimd, maar de dokter heeft een vertrouwenspozisie. (die dokter heeft dan daarenboven nog de sosiale zekerheid gepluimd; hij wist maar al te goed dat zijn spelleke maar kon draaien dank zij de tussenkomst van de ziekenkas). Twee jaar bak voor de dokter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat heeft mijn vader en moeder hier nu mee te maken. Uw vergelijkingen lopen ernstig mank, het gaat hier tenslotte niet over een "ordinaire oplichter" maar over een huisarts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Het is zo op grote schaal, ze wachten opzettelijk om na een bepaald uur te komen, om te kunnen doorrekenen.
Ook veel van die graaiers vestigen zich in de achtergestelde buurten en vragen aan hun patienten vellen met roze, witte, blauwe of gele klevers en die huisartsen bestelen via de derdebetalersregeling de RIZIV aan honderd per uur. De patienten die ze eruit pikken zijn er die niet weten welke dag het in de week is, loopt het fout, getuigen ongeloofwaardig voor de rechtbank. Onnodig te vertellen wat die lafaards uitspoken bij alleenstaande bejaarden ( grootmoeder zit in een serviceflat en weet genoeg van andere mensen, slachtoffers en familie, maar de meesten zwijgen voor de rust en uit angst pestacties van de huisdokter en zijn bevriende collega's ) Ook doen er dagelijks hun ronde ( zogezegd ) in de bejaardenhuizen, instellingen, lijstje indienen , geen controle, onbeperkt stelen, geen controle, datum, stempel en handtekening en op de rekening van meneer doktoor ) Klachten bij RIZIV halen weinig uit, is zoals klacht indienen wanneer je slachtoffer bent van medische fouten, een maffiabende, allemaal vriendjes, advocaten en rechters, gerechtsdeskundigen tot in de hoogste kringen. Er zal helaas nooit enige verandering in komen. De man in de opening waarvan sprake is , zal gewoon verder kunnen doen nadien. ( waarom Vermassen ? de schrik moet er goed inzitten, nietwaar ) Laatst gewijzigd door BlueThunder : 11 november 2009 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Sommige zeer rijke patienten die niet meer buiten kunnen, totaal geisoleerd leven,geen familie, enkel de huisdokter zien,...zitten dan ook volledig in handen van den doktoor, medicatie, geld afhandig maken, nalatenschap, eigendommen... ken zelf meerdere gevallen van in de jaren tachtig. Soms wreed te moeten vastellen,sommige hippies in studententijd die van OCMW leefden, studiebeurzen,... op 10 jaar tijd in kasten van villa's en herenhuizen leven. Nu zou er een wet bestaan die dat onmogelijk maakt... het leven is niet zwart wit. Ook in de verpleegkunde ( thuiszorg... ) gebeuen die dingen ... en wie zal er nadien komen klagen ? niemand, tenzij er plots een erfgename opduikt uit het niets...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze belte hem regelmatig, zo blijkt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het is hier een forum, geen rechtbank he. Schuldig tot zijn onschuld bewezen is
![]() Hoe dan ook, 5000 doktersbezoeken aan een licht mentaal gehandicapte vrouw op zo'n korte tijdsspanne. Hij zal zijn Jef Vermassen goed kunnen gebruiken, dunkt me. Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 november 2009 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het pluimen van zwakbegaafden zit daar niet bij; integendeel. Evenmin ben ik rechter. Maar ik "spreek wel luidop" wat ik vind dat de maatschappij met zo'n dokter moet doen. Ik probeer te stemmen op partijen die zoiets ongeveer in hun programma hebben staan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat te denken van de volgende manier om zwakbegaafden te pluimen?
Jaren geleden zat mijn echtgenote haar verstandelijke gehandicapte broer een tijdlang in een psychiatrie te wachten tot er een plaats vrij was in een home. (is met wachtlijsten) Hij heeft daar nooit een dokter gezien, noch iets gehad wat men een behandeling kan noemen, gewoon net zoals zovelen daar zitten ganse dagen en meer niet. 160'000 bfr/maand aan dokterkosten en pilletjes. Wij kregen daar een overzicht van via de mutualiteit omdat we bewindsvoerder over hem zijn. Misschien wilde de mutualiteit ons wel een hint geven? En er is nog een "en", zijn pensioen (gehandicapten krijgen een pensioen) ging volledig op aan verblijfskosten. Als ik nu zeg dat hij letterlijk alle dagen gehakt kreeg als eten en dat zijn slaapvertrek (en anderen hun slaapvertrek) bestond uit een houten chambret met een lapjesdeken gemaakt van overschotjes als deur gelooft iemand dat? Ander geval, andere manier maar hetzelfde qua zwakke mensen pluimen. België zit vol van die zaken. Letterlijk vol !
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 november 2009 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, als zo een menske haar eigen familie nie meer ziet, en er is iemand die haar komt verzorgen, comisiekes, doen , nekeer meekpakken naar hier en naar daar etc... aan wie heeft zo een mens dan het meest, ? Neef die samen met zijn vrouw en de 2 snotters alleen bij nieuwjaar eens langskomt om te zien of tante aandeelhouder nog niet met haar pikkels omhoog ligt, en na het afgeven van een doos pralienen uit den aldi, de enveloppekes incaseren, na een half uur staan ze terug buiten. Of de Jef, die alle dagen de post uit de brievenbus komt halen, hem een uurke in de keuken zet, een babelke doet, en `s avonds de boodschappen voor de volgende dag komt brengen. Pas op veel van die mensen zijn al blij dat ze een keer op de week nekeer iemand op bezoek krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal hem ook goe kunnen betalen, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |