Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 13:23   #21
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En die leiders zijn in corruptie begonnen in 1830, bewust.
Als de wortel rot is, de stam en bladeren ook verziekt.
Dus belgie met wortel en tak omhakken en de gezonde vlaamse tak trug op de goeie boom enten.
Wanneer gaat dat gebeuren?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 13:36   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Daarom kan Vlaanderen beter samen gaan met Nederland.Dan zijn ze eindelijk eens van die latijnse corruptie af.
En dan allemaal in krek hetzelfde huis als je buren wonen, in een verkaveling die inwisselbaar is met duizend andere verkavelingen, bij gerenoveerde stadscentra die er in heel Nederland allemaal precies hetzelfde uitzien.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:11   #23
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Iedereen zit hier maar bezig met corruptie zonder zich af te vragen wat corruptie is en hoe dat gemeten wordt. Toch wel relevant niet? Want ge moogt er zeker van zijn dat wat die onderzoekers vinden dat corruptie is, niet hetzelfde is als wat uw buikgevoel erover zegt. Bvb Zwitserland verliest punten omdat het een geheimhoudingswet heeft voor banken. Ge moogt nu voor of tegen die geheimhoudingswet voor banken zijn, maar volgens mij, is dat duidelijk geen voorbeeld van corruptie.
Citaat:
Ten slotte wil ik er ook op wijzen dat de daling niets te maken heeft met concrete corruptieschandalen (je titel is dus op zijn minst tendentieus), maar met het feit dat "België onvoldoende maatregelen en preventieve instrumenten [heeft] voorzien voor het signaleren van onregelmatigheden en corruptie".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:29   #24
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Regels aan je laars lappen is gewoon verslavend.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:39   #25
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we maar met zijn alle dan maar chinees gaan leren spreken.
Dat wordt nog meer gesproken dan het Frans of Engels.
Oud 18 november 2009, 14:45   #26
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Kennelijk is er geen verschil.
Want de Vlamingen zwijgen in alle talen.
Jij maakt een boude bewering, jij bezorgt ons de cijfers.
Oud 18 november 2009, 14:47   #27
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Jij maakt een boude bewering, jij bezorgt ons de cijfers.
De cijfers zijn niet van mij.
Mooi goedkoop ,om dit soort onderzoeken te bagatelliseren.
Oud 18 november 2009, 14:55   #28
Steve_M

Standaard

Citaat:
De cijfers zijn niet van mij.
Mooi goedkoop ,om dit soort onderzoeken te bagatelliseren.
Excuseer, jij beweerde dat er een verschil was tussen Vlaanderen en Wallonië, daar heb ik dus geen cijfers over gezien. Als je ze hebt, geef ze dan. Heb je ze niet, maak dan geen ongefundeerde insinuaties.

Twee, ik bagatelliseer niets. Wat ik schreef over die cijfers was nl. de duiding die de organisatoren van dit onderzoek gaven. Wat is er het goedkoopst: wat cijfertjes uit een onderzoek lichten en daaruit concluderen dat "België steeds corrupter wordt" of de duiding bij die cijfers meegeven (nl. dat België gedaald is in die ranking omdat er bepaalde instrumenten niet bestaan om de corruptie te meten)?
Oud 18 november 2009, 15:04   #29
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Excuseer, jij beweerde dat er een verschil was tussen Vlaanderen en Wallonië, daar heb ik dus geen cijfers over gezien. Als je ze hebt, geef ze dan. Heb je ze niet, maak dan geen ongefundeerde insinuaties.
Het was geen bewering ,het was een vraag aan de Vlamingen.
Oud 18 november 2009, 15:08   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het was geen bewering ,het was een vraag aan de Vlamingen.
Tja, als jij de conclusie dan trekt:

Citaat:
Kennelijk is er geen verschil.
Want de Vlamingen zwijgen in alle talen.
dan vind ik dat kort door de bocht. Ik heb daar in ieder geval geen cijfers over. Voel je vrij me te overtuigen van het tegendeel.
Oud 18 november 2009, 18:26   #31
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Twee, ik bagatelliseer niets. Wat ik schreef over die cijfers was nl. de duiding die de organisatoren van dit onderzoek gaven. Wat is er het goedkoopst: wat cijfertjes uit een onderzoek lichten en daaruit concluderen dat "België steeds corrupter wordt" of de duiding bij die cijfers meegeven (nl. dat België gedaald is in die ranking omdat er bepaalde instrumenten niet bestaan om de corruptie te meten)?
Ik heb het sterke vermoeden dat Nederlandstalig België in dergelijke ranglijstjes erg naar beneden wordt getrokken door Franstalig België.

Vlaanderen staat meestal veel dichter bij Nederland, als je het sec bekijkt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:45   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik heb het sterke vermoeden dat Nederlandstalig België in dergelijke ranglijstjes erg naar beneden wordt getrokken door Franstalig België.

Vlaanderen staat meestal veel dichter bij Nederland, als je het sec bekijkt.
Vermoedens zijn weinig waard. Alsof Vlamingen niet even goed een reputatie hebben als het gaat om kleinschalige corruptie. Ik zou de mensen die een bouwvergunning hebben gekregen via-via de kost niet willen geven (dat zijn die lui wiens huisjes de laatste jaren afgebroken worden), of diegenen die een parkeerboete laten verdwijnen, of zaakvoerders die via een kennis of familielid hun belastingsaangifte op de stapel 'niet te controleren' laten leggen. Herman De Croo heeft zo ooit eens uitgepakt op tv met zijn gigantisch archief in de kelder. Allemaal dossiers van mensen die 'hij ooit eens had geholpen'.
Oud 18 november 2009, 21:48   #33
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermoedens zijn weinig waard. Alsof Vlamingen niet even goed een reputatie hebben als het gaat om kleinschalige corruptie. Ik zou de mensen die een bouwvergunning hebben gekregen via-via de kost niet willen geven (dat zijn die lui wiens huisjes de laatste jaren afgebroken worden), of diegenen die een parkeerboete laten verdwijnen, of zaakvoerders die via een kennis of familielid hun belastingsaangifte op de stapel 'niet te controleren' laten leggen. Herman De Croo heeft zo ooit eens uitgepakt op tv met zijn gigantisch archief in de kelder. Allemaal dossiers van mensen die 'hij ooit eens had geholpen'.
Nederland heeft ook wel zijn 'kleine corruptie'. Kennelijk meer in Limburg dan in het Noorden, maar afijn. Maar daar ging het niet om, het ging om een algemene indicatie van het nivo corruptie, niet over de totale afwezigheid ervan.

Er is uiteraard wel een wereld van verschil als je dat vergelijkt met oost-europese of bijna alle afrikaanse staten, waar je zonder smeermiddel ueberhaupt niets voor elkaar krijgt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 13:19   #34
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nederland heeft ook wel zijn 'kleine corruptie'. Kennelijk meer in Limburg dan in het Noorden, maar afijn. Maar daar ging het niet om, het ging om een algemene indicatie van het nivo corruptie, niet over de totale afwezigheid ervan.

Er is uiteraard wel een wereld van verschil als je dat vergelijkt met oost-europese of bijna alle afrikaanse staten, waar je zonder smeermiddel ueberhaupt niets voor elkaar krijgt.
Hoe meer naar het Zuiden ,des te groter wordt de corruptie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be