![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk mogen kinderen niet stemmen; kinderen weten nog helemaal niets van politiek,.. en moeten alles nog leren. Ik vind dat u het wel heel ver gaat zoeken nu.
Maar zeg eens, waarop baseert u u dan als u stelt dat sommigen meer rechten en plichten hebben dan anderen? Wat is gelijkwaardigheid dan voor u? |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
zelfs als lid van een racistische (=die bevolkingsgroepen per definitie ongelijk acht) partij onderschrijf ik dat ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() nee ik ben geen holebi, ik ken echter wel holebi's en ik vond dit een duidelijk voorbeeld. Het is duidelijk dat het blok holebi's minder rechten zou toekennen dan hetero's.
Ik woon ook in Antwerpen en ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn met vreemdelingen. Elke partij heeft goede en slechte punten. Mij stoort het vertrekpunt waaruit het Blok vertrekt; voor mij zou iedere volwassen mens gelijkwaardig behandelt moeten worden, en eveveel rechten en plichten hebben. Hoi, moi** Als ik het goed begrijp ben jij holebi ? ik ben er zeker van dat dit nog het minste probleem is voor het vlaamblok. Waar het blok voor op komt is inderdaad voor ons volk die gediscrimineerd word in eigen land, bv. door slachtoffer te zijn van een laffe daad, dit gaat van moord tot kruimeldief. Ik spreek voor Antwerpen als er iets gebeurt vooral zware feiten ,het zijn bijna altijd vreemdelingen (Marokkanen) Ikzelf ben al twee maal bestolen geweest door vreemdelingen, waardoor ik bijna aan de grond zat niemand komt u bijstaan, ze doen alles voor de daders maar niet voor de slachtoffers, de daders hebben meer rechten, dan de slachtoffers. Het vlaamsblok is ook voor het nationalisme, maar ik denk dat hier andere mensen meer over kunnen vertellen....[/quote] |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#30 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het huidig recht verbiedt polygamie en polyandrie, vormt dit dan geen discriminatie? |
||
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Eh... effe tussendoor...
Waarom je niet op het Blok stemt weten we nu dus... Maar je kan maar op één partij stemmen, he. Op alle andere zal je dus niet stemmen. Ga je nu voor al die partijen óók vertellen waarom je er niet op stemt (kwestie van niet te discrimineren, he, want dat is héél erg stout ! 8) )
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op een gelijklopende manier is het huwelijk ontstaan als de verbintenis tussen man en vrouw. Wat is er dan zo raar aan dat men dat gewoon wil respecteren ? Als homosexuelen zo graag willen trouwen, en dat wordt niet toegelaten, dan kunnen ze toch nog altijd zelf een alternatief ritueel in het leven roepen ? Niemand zou hen dat beletten, hoor...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In Frankrijk wordende afwijkende seksuele belevingsvormen ook niet wettelijk gehonoreerd. Frankrijk hanteert niet alleen een onderscheid tussen de burger en niet-burger, maar ook tussen wie in aanmerking komt voor het huwelijk en wie niet. Is het Vlaams Blok in Frankrijk misschien aan de macht? |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Ah neen, he ! Als man wordt je geweerd uit de vrouwentoiletten, en v.v.
De situatie bij holebi's die niet mogen trouwen, is te vergelijken met de volgende denkbeeldige situatie : mannentoiletten bestaan wél, en vrouwentoiletten bestaan niet. Vrouwen mogen bovendien niet binnen in de mannentoiletten. Wat is nu de meest logische oplossing voor dit hypothetisch probleem ? a) ofwel wordt er voor de vrouwen een equivalent (een vrouwentoilet dus) ontwikkeld b) ofwel staat men toe dat de vrouw hun gevoeg doen op het mannentoilet ('t zou geen zicht zijn, maar allez...) Je zal dit een belachelijke vergelijking vinden, maar ze klopt wel degelijk. Het huwelijk is ONTSTAAN als een ritueel waarbij man en vrouw elkaar eeuwige trouw beloven. Je kan niemand kwalijk nemen dat men dat ritueel in ere wil houden in zijn oorspronkelijke vorm. Ik ben er zeker van dat moslims het niet fijn zouden vinden moest men plots zeggen "Dat moet hier maar eens gedaan zijn met dat schapenslachten. Vanaf nu eten jullie varken !". Het huwelijk is dus niet bedoeld voor homosexuuelen, net zoals een pissijn niet bedoeld is voor vrouwen. Gelukkig is het nu al lang opgelost in die zin dat er ook voor dames aparte toiletten zijn. Volkomen analoog zou ik het maar logisch vinden indien men voor homo's een aparte rite ontwikkelt waarin mensen van hetzelfde geslacht elkaar eeuwige trouw kunnen beloven. Zonder daarbij dus een eeuwenoude traditie te ontwortelen. Snap je 't een beetje ??? ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In plaats van het huwelijk open te stellen voor holebi's, zou ik ervoor geopteerd hebben de wet op de samenlevingscontracten aan te passen (bv. wat betreft het erfrecht) en enkele standaardcontracten op te stellen. Dat zou ervoor moeten zorgen dat de rechten gelijk zijn. Maar waarschijnlijk beschouwen holebi's de benaming "homohuwelijk" symbolisch. En om in te pikken op het "op de angst van mensen inspelen" en "het stigmatiseren van bevolkingsgroepen", moet er gezegd worden dat dit eerder een gevolg ervan is dat een politieke partij probeert een thema op de politieke agenda te kunnen plaatsen. Of gaan we de LSP ervan beschuldigen een sfeer van haat te ontwikkelen rond de kapitalisten? Of Groen! rond de vissers? Of de BUB rond alles wat nog maar naar seperatisme riekt? |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Gelijkwaardigheid is geen natuurlijk gegeven, het is een notie die wij in onze maatschappij hebben ingevoerd en waarmee we aangeven dat wij bepaalde rechten erkennen waarvoor het onderscheid tussen bepaalde groepen niet relevant is. Wie dit onderscheid wel maakt, maakt zich schuldig aan discriminatie. Wat ik met mijn vergelijking wilde doen aanvoelen, is dat die "gelijkwaardigheid" van "bepaalde groepen" voor "bepaalde rechten", een kwestie van definitie is. Het is niet meer dan normaal dat Playboy een vrouw weigert op basis van haar uiterlijk; het is al heel wat minder normaal dat ze een vrouw zouden weigeren op basis van nationaliteit. Sociale zekerheid is een recht voor alle Belgen. De meesten vinden het niet discriminerend dat zelfstandigen een ander systeem van sociale zekerheid hebben dan werknemers, maar wel discriminerend als allochtonen zouden ondergebracht worden in een ander systeem. Als je het huwelijk definieert als een wettelijke verbintenis tussen een ongehuwde man en een ongehuwde vrouw, is het per definitie geen discriminatie om homoseksuelen te weigeren, maar wel om een koppel te weigeren op basis van hun intelligentie. Als je het huwelijk definieert als een verbintenis tussen twee volwassen ongetrouwde individuen, is het discriminatie om twee homoseksuelen te weigeren, maar niet om een koppel te weigeren waarvan de man al een wettige echtgenote heeft. Als je het huwelijk definieert als een verbintenis tussen twee volwassen individuen, is het discriminatie om iemand polygamie te ontzeggen op basis van afkomst, maar niet omdat hij of zij minderjarig is. Of men twee verschillende groepen als gelijkwaardig beschouwt wat betreft het toekennen van een bepaald recht, of integendeel bepaalde eigenschappen in aanmerking neemt voor het selectief toekennen van dat recht, wordt bepaald door de definitie van het desbetreffende recht, en door de heersende moraal. |
||
![]() |