![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is wat men wel of niet beledigend beschouwt 100% subjectief en totaal arbitrair. Daarom bestaat vrijheid van meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet kan een geloof geen klacht indienen en bekritiseren is voor sommige gelovigen al beledigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Religie kan niet diep genoeg de grond in geboord worden. Geen enkele religie verdient ook maar het minste greintje respect, diegene die ze beoefent soms wel, maar zeker niet omwille van diens religieuze opvattingen.
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is niet zo, ik zit hier te discussiëren met veel forumleden (en hun berichten lezen) die geloof (of islam of religie) kritiseren zonder dat als belediging te zien. Zieke mensen (die beledigen en uitschelden) is een ander verhaal, ze gaan gewoon zonder aarzeling naar negeerlijst.
Laatst gewijzigd door porpo : 21 november 2009 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij niet, de bronnen van de islam staan daar vol met kritiek van niet-moslims en vervolgens reacties daarop.
Waarom mag je geloof niet beledigen? Zie, er is geen verschil tussen deze vraag en "waarom mag je mij niet beledigen". Mijn geloof is belangrijker dan mijzelf, begrijp je dat niet? Dat kan. Welk geloof bedoel jij? Een geloof die niet serieus genomen wordt? Dit is een ander vehaal, maar mijn geloof in God de Schepper, de openbaringen, de profeten en hiernamaals, neem ik echt serieus. Ik bedoel écht serieus nemen met mijn verstand, met mijn hart, met mijn geweten en met mijn gevoel, overtuiging en intuïtie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat gewoon te ver, als we nu al niet meer met God mogen lachen...
In de toekomst zal men misschien een remedie vinden en dan zullen religieuze gekken behandeld en geholpen kunnen worden. Nu laten we die maar vrij rondlopen natuurlijk, met alle gevolgen vandien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet alleen dat, maar ook omdat ge niet kunt bewijzen dat de behoefte aan geloof in God, niet natuurlijk is.
En ook omdat ge niet kunt bewijzen dat de geschiedenis van profeten, openbaringen en wonderen een leugen is. En ook omdat ge geen andere logische verklaring hebt voor het ontstaan van de mens en alle systemen in het universum. Ga dat gewoon niet proberen tenzij ge met iets nieuws komt dat nog niet in de topic "Waarom bent u atheïst?" is vermeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 21 november 2009 om 20:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga dat gewoon niet proberen tenzij ge met iets nieuws komt dat nog niet in de topic "Waarom bent u atheïst?" is vermeld. ?!! Laatst gewijzigd door porpo : 21 november 2009 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hijzelf iets stuurde zouden die verhalen bij alle volkeren hetzelfde zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Jawel. God stuurde de boodschappers, profeten en openbaringen.
Citaat:
Ja, je kan dat gemakkelijk zeggen, maar God de Scheper is de absolute waarheid, en de mens is een speciale schepsel: - Bewust en kan nadenken. - Een keuze maken. - Verantwoordelijkheid dragen voor de beslissingen. Laatst gewijzigd door porpo : 21 november 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De fout van de gelovige is dat hij denkt de waarheid reeds te kennen. Citaat:
De mensen veranderen er niets aan, ze blijven naar de waarheid zoeken en komen daardoor tot andere inzichten. Gelovigen zijn bang van die nieuwe inzichten omdat deze hun geloof kunnen ondermijnen en ze tot het inzicht komen dat die profeten ook de absolute waarheid niet kenden. Of erger het geloof voor eigen gewin gebruikten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Absoluut een geloof, maar wel een geloof die gebaseerd is op de geschiedenis (profeten, openbaringen en wonderen), behoefte aan geloof en religie, geen andere betere verklaring dan de God boven de natuur.
En ((Hij stuurde helemaal niets)) is wiskunde of zoiets? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 21 november 2009 om 22:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het geen fout is, waarom mogen sommige gelovigen bepaalde lessen niet volgen ? Citaat:
Leuk hé die welles nietes spelletjes. Citaat:
Geef mij maar een wetenschapper die zijn opvattingen met bewijzen staaft. Citaat:
Waarom mogen sommige gelovigen bepaalde lessen niet volgen ? Wat is de taak van de duivel ? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Geschiedenis van de mensheid, geschiedenis van culturen en religies en alles.
Citaat:
Neem dan de complexiteit van een cel. Dat bevestigt mijn geloof in de God boven de natuur. Citaat:
Ik geloof, maar ik geloof op basis van een realistische overtuiging. Geen aannames en hypothesen. Lessen die gewoon geen zin hebben, en volledig gebaseerd zijn op aannames zonder sterke argument = tijd verspillen. Citaat:
Waarom zou x dit doen? Je geloof zelfs niet in x en je begint hier over x "dat is fout" .. "dat is geloof" .. "dat is fout" .. te zeggen. Duidelijk hoe je een discussie voert om te discussiëren. Niet erg zolang je maar respect toont, en niet begint te beledigen of weet ik veel wat nog. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 21 november 2009 om 23:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag over de duivel past perfect bij het onderwerp waarom men sommige lessen niet wenst te volgen. Die lessen zijn immers het woord van de duivel en alle profeten verbieden naar de duivel te luisteren. Zij wisten ook wel dat hun volgelingen wel eens zouden kunnen gaan twijfelen als ze zelf beginnen na te denken. |
|
![]() |
![]() |