![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat gaat Leterme realiseren op communautair vlak? | |||
De grote, copernicaanse revolutie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Integraal de Vlaamse resoluties van 1999 verwezenlijken |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vlaamse onafhankelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,51% |
BHV splitsen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Een paar bevoegdheden overhevelen naar de deelstaten |
![]() ![]() ![]() |
24 | 61,54% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet voor niets gaat de conversatie tussen de koning en de tovenaar als volgt: - Tovenaar! Jij moet mij helpen want ik ben ten einde raad. Met je bijzondere machten moet jij beletten dat de laaglanders in opstand komen! - Wees gerust, sire! Met één van mijn wondermiddeltjes heb ik tegen morgen wel iets klaar. Laatst gewijzigd door Txiki : 22 november 2009 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed, maar de franstaligen weten dit ook en kunnen nog altijd de regering laten vallen,...zonder dat BHV is geregeld. Een scenario waarvan zowel de franstaligen regeringspartners maar ook CD&V en VLD gruwen. Juist hierdoor kan je ervan opaan dat de franstaligen akkoord zullen gaan met de splitsing,...mits het verkrijgen van compensaties die Brussel en de rand zullen aanbelangen. De tijd dat iets kon afgekocht worden met geld is immers voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken ik niet... zal eens zien in de bib, maar ik vrees er voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franse Gemeenschap die voortaan bevoegdheden mag uitoefenen op het grondgebied van het Vlaams Gewest, inschrijvingsrecht voor inwoners van de faciliteitengemeenten in Brussel, de faciliteitenburgemeesters die voortaan door de Brusselse Regering benoemd worden in plaats van door de Vlaamse, opheffing van de omzendbrief Peeters wat de weg effent naar een de facto tweetaligheid van de faciliteitengemeenten... keuze te over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() De tsjeven gaan niets bereiken en het zal de schuld van de Franstaligen zijn. Er zal gevraagd worden om in het Brussels Parlement een belangenconflict in te roepen om nog meer tijd te krijgen. Uiteindelijk zit men dan bijna aan 2011 en heeft men nog verdere opties: stemming of tussenoplossing...
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 november 2009 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit dat er nu X regeringen zijn en niet 1 regering is een gevolg omdat die ene regering (Belgisch systeem/ land) niet werkte. De oplossing was toen al heel eenvoudig : Splitsen, maar men heeft voor een stapje voor stapje oplossing gekozen > Het huidig " systeem" van meerdere regeringen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op, men gaat het zelfs nog als een overwinning verkopen omdat er geen territoriale uitbreiding van Brussel aan vast hangt. En de Vlamingen zullen het slikken en zijn het bij de volgende verkiezingen al lang weer vergeten. Wedden? Als een derde van de Vlamingen volgens een recente peiling er nog altijd van overtuigd is dat Verhofstadt de Messias is, hoe zouden ze dat dan niet verkocht krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof het niet. De tendens is een tijdje positief geweest, maar er komt geen revolutie, mijn beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Wat gaat er nu op communautair vlak gebeuren?
----------------------------------------------- Dat zal bepaald worden door Franstaligen. Het slavenvolk heeft in deze alleen maar te aanvaarden en ondergaan. Terecht. |
![]() |
![]() |