Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 00:53   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad. Chavez zijn ware aard komt boven nu hij geen blad meer voor de mond neemt. Dat die vent nu ook bewondering heeft voor Mugabe, Idi Amin en Carlos vind jij dus een normale reaktie? Ik vind dat Chavez een serieuze kemel schiet. Jij niet dus.
Is hij een massamoordenaar, zoals Bush?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 02:26   #22
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Dat BBC artikel is maar een samenraapsel van uit de context gegrepen foute uitspraken over de jaren heen imo...

Zijn relatie met de jakhals is oud nieuws.
Stond in de Knack een paar jaar geleden.
Als ik me niet vergis heeft hij hem zelf bezocht in Parijs.
Welke vuile geheimen heeft de jakhals in zijn carriere ontdekt eigenlijk?

Anyway, zoals Johan reeds aanhaalde is er geen enkele mediabron die ECHT iets over de situatie in Venezuela te vertellen heeft.
Dat doet me vermoeden dat er wat op til is...
Oud 25 november 2009, 06:49   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En maar spartelen als een half -doodgeklopte paling. Ik heb Bush al voldoende bekritiseerd, iets dat jij gewoon nooit kan als het over je linkse maatjes gaat. Jouw Bush-obsessie grenst ondertussen aan het psychiatrisch maniacale. Durf je binnenkort Obama ook afschilderen als massamoordenaar als er een hoop van je Taliban-vriendjes het loodje leggen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:03   #24
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Durf je binnenkort Obama ook afschilderen als massamoordenaar als er een hoop van je Taliban-vriendjes het loodje leggen?
Hoe? Verschilt Obama van Bush dan?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:31   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
half -doodgeklopte paling.
psychiatrisch maniacale.
je Taliban-vriendjes
De bal was moeilijk dus tackle je maar?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 01:59   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En maar spartelen...
yep.

Het ook maar durven duiden dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada is genoeg om meteen Bush te mogen verwelkomen, oftewel de steeds weerkerende zware tegenargumentatie in elke discussie, als dat nog een discussie mag heten.

Ik neem aan dat het gaat over Bush Junior, hé? Want ze zijn allebei al een tijdje weg...

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 november 2009 om 02:00.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:45   #27
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Chavez heeft er weer een paar vijanden bij.
Funcionarios de Uganda ofendidos por elogios de Chávez a Am�*n

Dankzij het Internet dringen spotprenten van Chavez ook door in Venezuela:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:05   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Vandaag verneem ik dat er in 2009 in Colombia nog steeds 29 vakbondsleden vermoord werden. Het aantal vermoorde journalisten is er afgenomen (nu is Mexico rekordhouder). Er is nu een situatie van zelfcensuur met de dood tot gevolg indien je bepaalde themas durft aankaarten. Vergelijk dát eens met Venezuela en besef dat de hetze tegen Chavez niet veel meer is dan een media hetze tegen een regime dat 'niet gehoorzaam' is aan degenen die Latijns Amerika tot achtertuin willen degraderen, niet zozeer een regime dat op een of andere wijze de mensenrechten op een uitzonderlijke wijze zou schenden.

Over Colombia hoor je geen kwaad woord in de 'media'. Daardoor weet je dat de hetze tegen Chavez NIETS te maken heeft met een bezorgdheid over mensenrechten.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2009 om 15:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:16   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Goede vraag. Toch roepen sommigen hier impliciet op tot moord op een democratisch verkozen staatshoofd van een land dat niet andere landen invadeert voor hun olie te bemachtigen, maar in tegendeel zelf in de kijker loopt van dezelfden die elders reeds olie zijn gaan stelen, toevallig ook nog eens de eigenaars van de media die door de oproepers tot moord blijkbaar probleemloos geloofd worden.
Oud 30 november 2009, 23:21   #30
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Dankzij het internet dringt de waarheid door ....

Misschien als je eens tijd hebt de film
"the revolution will not be televised bekijken"

Twee Ieren zijn toevallig aanwezig tijdens de staatsgreep van de CIA op Chavez in 2002 en kunnen alles van binnen uit filmen!!

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 30 november 2009 om 23:22.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 08:40   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Dankzij het internet dringt de waarheid door ....

Misschien als je eens tijd hebt de film
"the revolution will not be televised bekijken"

Twee Ieren zijn toevallig aanwezig tijdens de staatsgreep van de CIA op Chavez in 2002 en kunnen alles van binnen uit filmen!!
Kan allemaal wel zijn, maar waar u naartoe wilt in deze discussie mij een raadsel.

Chavez neemt het op voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.

Een zogenoemde poging tot staatsgreep die al dan niet door de CIA of door iemand anders zou georganiseerd zijn is hier geen excuus voor.

Of wel misschien?
Oud 1 december 2009, 10:19   #32
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een zogenoemde poging tot staatsgreep die al dan niet door de CIA of door iemand anders zou georganiseerd zijn
Misschien toch even de documentaire bekijken of andere, historische informatie opzoeken...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:56   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Misschien toch even de documentaire bekijken of andere, historische informatie opzoeken...
Allee, ik zal het even anders schrijven :

Een poging tot staatsgreep door de CIA georganiseerd is geen excuus voor het feit dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.

Blij zo?

En nu eens een inhoudelijk antwoord, want die heb ik van jullie, onvoorwaardelijke vrienden van die vreselijke Chavez, nog helemaal niet gelezen.

Lijkt mij ook logisch, gezien die man zijn houding gewoon onverdedigbaar is.
Oud 1 december 2009, 16:33   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een poging tot staatsgreep door de CIA georganiseerd is geen excuus voor het feit dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.
Via citaten in stukjes gehakt en zonder duidelijke datum noch plaatsvermelding noch bronvermelding. Ik heb niet kunnen bevestigen wát Chavez nu precies zou gezegd hebben en in welke context deze veelprater sprak.

De poging tot staatsgreep tegen Chavez is wel een reden om de man steun te laten zoeken waar hij het op de eerste plaats misschien niet zou zoeken. Laten we eerlijk zijn. Tegen het leger van Colombia (laat staan dat van de VS) is Venezuela niet opgewassen. De dreiging vanuit die landen naar Venezuela toe is concreet.

Toon me een terrorist aan wie Chavez onderdak verleent (wat toch nog een graadje erger is als 'lipservice' niet waar?), zoals opeenvolgende VS regeringen dat met Carilles doen, waarvan geweten is dat hij een lijnvliegtuig heeft opgeblazen. Volgens jouw logica zijn die VS regeringen nu 'onverdedigbaar' geworden. Kortom je verspreid maar wat propaganda die de wederkerigheidstest niet kan doorstaan.

P.S. Ik beschouw me niet als een 'onvoorwaardelijk verdediger' van Chavez. Ik beschouw me als een 'politiek atheïst' zou ik eerder zeggen. Dat u dat niet bent is wel duidelijk.

Venezuela gaat met steun van Rusland een Kalashnikov fabriek bouwen tussen haakjes. Dat soort van militaire initiatieven valt in het niet vergeleken met de veel indrukwekkerende legers van bv. Colombia, Mexico, Chili, of Brazilië, maar toch wordt zowat elke militaire aankoop van Vezezuela als een soort van 'agressie' voorgesteld in de media, en goedgelovigen nemen dat allemaal over.

Dat Chavez meent 'de Jakhals' te moeten verdedigen, zou me niet verwonderen. Het zou te begrijpen kunnen zijn als een dreigement dat bepaalde zaken niet ongestraft zullen blijven gericht naar degenen toe die pogen hem om te brengen, iets dat bv. door Antoon gepropageerd wordt, wat diens extremisme duidelijk toont. Maar dan nog lijkt het me dat Chavez in dat geval te ver gaat en zijn militaire achtergrond hier naar boven komt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2009 om 16:54.
Oud 2 december 2009, 01:30   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
.... Ik heb niet kunnen bevestigen wát Chavez nu precies zou gezegd hebben en in welke context deze veelprater sprak.....
....
....
....
P.S. Ik beschouw me niet als een 'onvoorwaardelijk verdediger' van Chavez. .....
....
....
Tuurlijk.

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 2 december 2009 om 01:31.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 01:48   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.

.
Gezien de antichavez mediacampagne in het westen moet men inderdaad voorzichtig zijn met berichten. Het zou niet de eerste keer zijn dat er leugens verspreid worden mbt Chavez. Maar zoals ik schreef zou het me niet verwonderen moest hij Carlos verdedigen. Maar Carlos zit wel in de gevangenis.

19 Iberoamerikaanse landen (alsook Spanje, Portugal en Andorra) vroegen vandaag om de berechtiging van Carilles. Maar de VS blijft deze terrorist onderdak bieden. Cubaanse Lijnvliegtuigen neerhalen is tot nu toe geen reden om achtervolgt te worden in de VS. Je mag er zelfs openlijk over stoefen en dan nog mag je vrij rondlopen...al meer als 20 jaar Antoon.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 december 2009 om 01:52.
Oud 2 december 2009, 13:25   #37
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vandaag verneem ik dat er in 2009 in Colombia nog steeds 29 vakbondsleden vermoord werden. Het aantal vermoorde journalisten is er afgenomen (nu is Mexico rekordhouder). Er is nu een situatie van zelfcensuur met de dood tot gevolg indien je bepaalde themas durft aankaarten. Vergelijk dát eens met Venezuela en besef dat de hetze tegen Chavez niet veel meer is dan een media hetze tegen een regime dat 'niet gehoorzaam' is aan degenen die Latijns Amerika tot achtertuin willen degraderen, niet zozeer een regime dat op een of andere wijze de mensenrechten op een uitzonderlijke wijze zou schenden.

Over Colombia hoor je geen kwaad woord in de 'media'. Daardoor weet je dat de hetze tegen Chavez NIETS te maken heeft met een bezorgdheid over mensenrechten.
De waarheid mag altijd herhaald worden !
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 17:45   #38
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Chavez zijn ware aard komt boven nu hij geen blad meer voor de mond neemt. Dat die vent nu ook bewondering heeft voor Mugabe, Idi Amin en Carlos vind jij dus een normale reaktie? Ik vind dat Chavez een serieuze kemel schiet. Jij niet dus.
Laat maar zo...U hebt immers te maken met linkse verraders die geen ogenblik laten schieten om de westerse samenleving af te kraken tot op de grond. Maar jammer genoeg blijven ze hier wel wonen inplaats van te emigreren naar hun rode arbeidersparadijzen met boomschors als ontbijt.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 17:51   #39
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Carlos is een huurmoordenaar - geen terrorist met politieke aspiraties.
Jullie geven hem te veel eer, en Chavez zeker. Die wil graag de nieuwe Bolivar worden.
Verder heb ik geen mening over Venezuela, ik weet er te weinig van af, behalve gruwelverhalen over Isla Marguerita waar ik overigens de waarheid niet van kan controleren.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 14 januari 2010 om 17:52.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 19:19   #40
respublica
Minister

Standaard

Ik wil alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met Antoon. Het is schandalig dat sommige mensen hier een zotte dictator als Chavez verdedigen, terwijl ze oproepen om democratisch verkozen presidenten af te zetten. Maar de democratie is blijkbaar voor heel wat mensen toch niet zo belangrijk.

Ik denk dat heel wat huidige amerika-haters spijt zullen krijgen wanneer landen als China de wereldhegemonie overnemen en het een pak onethischer doen.

Laatst gewijzigd door respublica : 14 januari 2010 om 19:21.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be