![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder moet je natuurlijk niet voor berggeit gaan spelen met een licht en zuinig wagentje. Dat weet elk kind. Net zoals een zware Range Rover not done is om dagelijks aan te schuiven in de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog trager?
mijn kinderen zijn nu al sneller met hun fiets of te voet, dan ik met mijn auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten we binnenkort op onze knieën doorheen de straten schuifelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gaat hier niet om eco wagentjes, het gaat om de techniek van veel te snel in een hoge versnelling schakelen. Trouwens waarom zou je met een zuinig wagentje niet boven geraken, minder gewicht om naar boven te sleuren, alleen de versnellingsverhoudingen moeten goed liggen en je moet weten wanneer je moet schakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De korte rit die ik moet doen van t werk naar huis doe ik zo goed als altijd met de fiets, alleen als er geen opstoppingen zijn, wordt ik geklopt door de auto op dat traject (4 km) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALS ze daardoor het ecologie zouden helpen zijn ze bereid dat te doen. Goed ik geef u dus de andere mogelijke vragen: stel dat Mercedes morgen een betaalbare wagen op de markt brengt die 1liter verbruikt aan 150km/u en electrisch door stad kan rijden, bent u bereid die wagen te kopen... en 100% zegt ja... Goeie enquete hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Yep, had zelfde reactie toen ik die cursus kreeg. Maar het bleek toch zo te zijn. Natuurlijk, als je met een dikke monovolumer rijdt is dat niet zo gemakkelijker, maar een modale moderne gezinswagen (bv type VW passat): no problemo: 50 per uur in vijfde.
Met mijn wagen (ongeveer zelfde klasse) doe ik 70 km in zesde. Verbruik is met 1.3 liter gezakt.
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleszins, ECO driving heeft niets te maken met traag rijden, hé. Mij hebben ze geleerd zo snel mogelijk op te trekken maar ook snel mogelijk te schakelen om zo snel mogelijk tot aan mijn hoogste versnelling te geraken. Het werkt. Meer nog, tijdens de cursus bleken we ALLEMAAL: 1. minder te verbruiken 2. het parcours SNELLER te hebben afgelegd dan 'gewoon' ALLEMAAL, hé.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef wel toe in omstandigheden waar je juist ietske te traag moet rijden om in die hogere versnelling te mogen ... vb. bij mij kan ik op gewone wegen niet in 5° blijven aan 70 per uur. 75 per uur zou wel gaan. Met de auto van mijn grote sjef, gaat dat weer wel. Maar swat, wat ook speelt: een vermindering van het aantal aksidenten met een tiende van een prosent, geeft reeds een enorm grote daling van de ekologische voetafdruk ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Is dat niet standaard in de rijschool?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
minder ongevallen, minder uitbetalen, lagere premies, meer marktaandeel. Pech natuurlijk dat elke autoverzekeraar zou profiteren van de daling van aksidenten ... Wat aantoont dat jouw bijdrage maar wat gezever in de marge is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh ja, gij zijt minder gehaast dan uw kinderen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens sommigen hier, blijkt eko-draaiving het volgende te zijn:
liever aan 70 per uur in 6° versnelling door de dorpskern, in weerwil van het tijdelijk oplichtend bord "30 per uur, overstekende schoolkindjes".
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 20 waar je nu 30 mag
40 waar je nu 50 mag 60 waar je nu 70 mag 80 waar je nu 90 mag en 110 op de snelweg.... dan kan ik beter een cilinder of drie, vier loskoppelen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nóg trager??? Zijn die zot geworden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
als ik op de steenweg zit rij ik in 5de versnelling net boven de toegelate 70km/u. Trager dan 70 in 5de da gaat ni, dan proetelt de motor al met mijn 75pk'ke en moet ik naar 4de schakelen. Hetzelfde verhaal voor 50km/u wegen in 4de. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Daar dan vervolgens uit concluderen dat de "helft van de Belgen dit wil" en dat de politiek maar moet volgen is tendentieus. Maar van mij mag daar gerust een referendum over gehouden worden. Eens benieuwd hoeveel mensen daarvoor op een zondag uit hun bed gaan komen en of dan nog steeds de helft van de Belgen daarvoor is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja inderdaad, ecodriving is 70km/u overaal, een en dezelfde optimale snelheid met minimale uitstoot. Gedaan met 30km/u te rijden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2009 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die 10 km minder vind ik dat dat iets is waar je zelf over beslist, ik pas mij altijd aan, aan de omstandigheden, Als ik door de sneeuw aan het rijden ben tegen 60 op een autostrade, is dat omdat het echt niet sneller kan, 130 is hier de maximumsnelheid, dus daar blijf ik onder, ze hebben hier nu trajectcontrole. En 130 is een schoon snelheid. |
|
![]() |
![]() |