Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 19:49   #21
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dieren mishandelen heeft niks, maar dan ook niks met enige cultuur of waarden en normen te maken. Dat geldt zo voor bijvoorbeeld corrida's en dat geldt ook voor onverdoofd slachten van eender welk dier.
Het mishandelen heeft alles met cultuur en andere normen en waarden te maken.
In België hebben we geen stierengevechten, in Spanje wel; het maakt deel uit van hun cultuur.
Hetzelfde voor het onverdacht halalslachten : het maakt deel uit van de islamitische cultuur.
Het heeft geen enkele zin dat te ontkennen.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 19:50   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
In België hebben we geen stierengevechten, in Spanje wel; het maakt deel uit van hun cultuur.
Hetzelfde voor het onverdacht halalslachten : het maakt deel uit van de islamitische cultuur.
Hier kan ik je niet meer helpen Pietje, Cut heeft in deze gelijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 19:54   #23
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

En plots gaan heel wat rechtse rakkers voor één keertje aan de kant van Gaia staan. "Ocharme die beestjes, sla dood die Muzelmannen".
Oud 25 november 2009, 19:57   #24
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
In ons land moeten ze dat nu eenmaal wel!
Zo simpel is dat. Dit is geen islamitisch land he.
Heb ik dat gezegd?
Oud 25 november 2009, 20:00   #25
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Ik kan echt kwaad van dit soort dierenleed, en ik kan ook kwaad worden over mensen die selectief verontwaardigd zijn. Als moslims dieren onverdoofd slachten, dan zijn ze allemaal daar, maar de rest van het jaar, als duizenden dieren worden afgeslacht door de bio-industrie, hoor je er niets van, laat staan dat mensen hun biefstuk ervoor zouden laten.
Oud 25 november 2009, 20:01   #26
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieren mishandelen heeft niks, maar dan ook niks met enige cultuur of waarden en normen te maken. Dat geldt zo voor bijvoorbeeld corrida's en dat geldt ook voor onverdoofd slachten van eender welk dier.
Het heeft er alles mee te maken. Jouw redenering gaat gewoon uit van een arrogante westerse houding die uitgaat van de superioriteit van haar waarden en normen.

Als dieren slachten, en de manier waarop niets met cultuur of waarden en normen te maken heeft, hoe verklaar je dan de Japanse eetcultuur inzake levende vis? Of de Afrikaanse omgang met aapjes?

Pietje, lees eens een boek.
Oud 25 november 2009, 20:02   #27
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Neen jarno
Oud 25 november 2009, 20:02   #28
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik kan echt kwaad van dit soort dierenleed, en ik kan ook kwaad worden over mensen die selectief verontwaardigd zijn. Als moslims dieren onverdoofd slachten, dan zijn ze allemaal daar, maar de rest van het jaar, als duizenden dieren worden afgeslacht door de bio-industrie, hoor je er niets van, laat staan dat mensen hun biefstuk ervoor zouden laten.
Zo zijn er, maar lang niet iedereen die vindt dat halal-slachtingen hier niet thuis horen zijn selectief verontwaardigd!
Oud 25 november 2009, 20:02   #29
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
En plots gaan heel wat rechtse rakkers voor één keertje aan de kant van Gaia staan. "Ocharme die beestjes, sla dood die Muzelmannen".
En plots gaan de verdraagzame, linkse rakkers aan de kant van de dierenbeulen staan. "Sla die beestjes maar dood, liefst met veel bloed, gespartel en minutenlange doodsreutels, t'is multicultuur en dus moeten we onze normen haten en verguizen en die van ons kiesvee ten allen prijze ophemelen. Laten we en cours de route die rechtse rakkers ook snel nazificeren, criminaliseren, demoniseren. Daar zijn we fantastisch goed in als we zonder argumenten zitten, maar toch ons grote gelijk willen halen."
Oud 25 november 2009, 20:03   #30
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Neen jarno
Ah! Dacht 't wel!
Oud 25 november 2009, 20:04   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Spanje is méér dan 80 % tégen die corridas, er zijn verscheidene actiegroepen die er tegen protesteren en petities verzamelen, zij vinden corridas helemaal geen deel van hun cultuur, maar wrede martelingen - vele gemeenten en steden hebben het dan ook reeds afgeschaft of verboden.
Zelfs de meeste Spanjaarden zien deze wrede martelingen niet langer als 'traditie' of 'cultuur', de meesten schamen zich er zelfs voor!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 20:05   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is een lokale visie. Het betreft een Europees probleem, een probleem waar ik geen selectieve achtervolging tegen 1 geloofsgroep van wil maken, maar een lange termijn oplossing voor wil zien. Pesten is gemakkelijk, ook via wetjes, oplossen vraagt wat meer dan wat pestwetjes.

Dierenwelzijn is van belang. Het moment van het sterven is slechts een momentopname. Laten we eens kijken hoe dieren leven in de industriële landbouw en we zien weer een voorbeeld van schijnheiligheid door de aandacht te leggen op het moment van het sterven.

Best trouwens vegetariër te worden dezer dagen. Dat lijkt me de enigste echt ethische houding gezien de wijze waarop de moderne samenleving voedseldieren behandelt. Verbeter de wereld begin met jezelf in plaats van met een moslim.
Kom gerust eens een kijkje nemen hoe wij de dieren die bij ons lopen, behandelen. Katten, vissen, ganzen, eenden, kippen en schapen alles bij elkaar al snel een 60-tal. Hier hoeft niemand voor zijn leven te vrezen, (behalve diegenen van mijn eigen soort die hier niets te zoeken hebben welteverstaan) integendeel, ieder krijgt een zo goed mogelijke individuele verzorging tot ze op natuurlijke wijze, van pure ouderdom, de geest geven.
Om terug naar uw islamieten te komen. We hebben absoluut geen nood aan het importeren van achterlijke barbaarse rituelen, er is hier al genoeg dierenleed op te lossen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 20:05   #33
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat is toch niet? Gaia komt toch ook op voor de varkens etc?
ELK dier moet zonder fysiek geweld moeten sterven.
Oud 25 november 2009, 20:09   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Zo zijn er, maar lang niet iedereen die vindt dat halal-slachtingen hier niet thuis horen zijn selectief verontwaardigd!
Links is echt verontwaardigd, rechts is selectief verontwaardigd.
Oud 25 november 2009, 20:10   #35
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In Spanje is méér dan 80 % tégen die corridas, er zijn verscheidene actiegroepen die er tegen protesteren en petities verzamelen, zij vinden corridas helemaal geen deel van hun cultuur, maar wrede martelingen - vele gemeenten en steden hebben het dan ook reeds afgeschaft of verboden.
Zelfs de meeste Spanjaarden zien deze wrede martelingen niet langer als 'traditie' of 'cultuur', de meesten schamen zich er zelfs voor!
Ik weet dat en ben gelukkig met die intiatieven. Ik gebruik dit onrecht dan ook niet om ander onrecht te vergoelijken, zoals een typische reflex is ter linkerzijde van zodra er een barbaarse praktijk uit de islamcultuur ter sprake komt.
Oud 25 november 2009, 20:15   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat en ben gelukkig met die intiatieven. Ik gebruik dit onrecht dan ook niet om ander onrecht te vergoelijken, zoals een typische reflex is ter linkerzijde van zodra er een barbaarse praktijk uit de islamcultuur ter sprake komt.
Vergoelijk ik de rituele slachtingen ?

Laatst gewijzigd door Pietje : 25 november 2009 om 20:15.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 20:16   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergoelijk ik de rituele slachtingen ?
Ik hoop van niet Pietje, een veroordeling van die praktijken heb ik nog nooit gehoord van jou.
Oud 25 november 2009, 20:16   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou ik dat moeten aanvaarden ?? Cultuur en "normen en waarden" ? Den boom in, ermee.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 20:18   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ok, ik heb het nu gehoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be