Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2009, 10:49   #21

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 10:55   #22

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom geeft Peeters niet toe, dat GM gewoon vrij kan doen waar ze zin in hebben, dat de politieke wereld niets te koeken heeft over multinationals.

Vroeger niet, nu niet.

Dat zou pas een eerlijk signaal zijn naar de arbeiders toe.
De regering(en) zouden massaal moeten doorkrijgen dat ze beter op geen enkele manier multinationals voordelen geven. Daarentegen zouden ze al hun energie moeten stoppen in de kleine en middelgrote ondernemingen. Eens die ondernemingen groot genoeg zijn zouden ze er dan weer hun handen moeten afhouden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:18   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
De regering(en) zouden massaal moeten doorkrijgen dat ze beter op geen enkele manier multinationals voordelen geven. Daarentegen zouden ze al hun energie moeten stoppen in de kleine en middelgrote ondernemingen. Eens die ondernemingen groot genoeg zijn zouden ze er dan weer hun handen moeten afhouden.
Met het geld dat ze reeds hebben uitgegeven aan multi-nationals om hier werk te behouden, hadden ze reeds lang bedrijven kunnen oprichten die wel renderen en werkzekerheid bieden.

Frankrijk heeft dit reeds bewezen met Gaz du France en Suez, twee van de best renderende bedrijven in de wereld, die voor meer dan de helft eigendom zijn van de Franse staat.

Air-France, het meest rendabele luchtvaartbedrijf, met als meerderheidsaandeelhouder de Franse staat.
KLM; met als meerderheidsaandeelhouder de Nederlandse staat.

MSC, met als meerderheidsaandeelhouder het Vaticaan.

Maar de meeste staatsbedrijven in Europa mislukken omdat men niet de meest bekwame mensen aan de top plaatst, maar politieke vriendjes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:36   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat ze daar beter ambulances gaan beginnen bouwen.
Al die zotten met hun waanzinnige voorstellen moeten toch ooit eens opgehaald worden hé?
Oud 28 november 2009, 12:47   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Al die zotten met hun waanzinnige voorstellen moeten toch ooit eens opgehaald worden hé?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 14:28   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 01:18   #27
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Renesse Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.

Citaat:
Zot zien doe geen zeer, 't jukt een beetje

De EU zou kunnen het nut van oosterse stijl massage inzien i.e. Tui Na, Shiatsu en zelfs reflexology en ze kunnen een hele nieuwe industrie starten. Moe je ma denken hoeveel massagebanken d'r nodig zouden zijn als all de ordes van geneesheren of hoe die ook noemen in hun desbetreffende land samen overeen konden komen. So what als het placebo is? Zolang het werkt voor de individueel, who cares?
En sod , ze kunnen de massagebanken in Antwerpen maken. Probleem opgelost.

En de jeuk is over
Oud 29 november 2009, 01:50   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht

Mooi staaltje van linkse politiek
Links? Kris Peeters, links? Sinds wanneer noem jij zo iemand links?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:38   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Antwoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Juist.... nog nooit idd. zo'n onzin gehoord.
Een SUV is niet het antwoord.
Het antwoord is een kleine elektrische wagen met verwisselbare batterijen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:44   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het gaat om een kleine SUV type nissan Qashqai die verbruiken niet meer dan een gewone sedan hoor.
SUV is SUV.
Oud 30 november 2009, 09:06   #31
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
SUV is SUV.
Onzin :
Sandero Stepway 1.5 dCi 5.3l/100km
Qashqai 1.5 dci 5.4l/100km
Qashqai 2+ 1.6(benzine) 7l
BMW X1 2.0 5.7l
Volkswagen Tiguan 2.0 5.9l
Toyota RAV4 2.2 6l

Ford focus 2.0tdci 5.5l
Alfa Romeo 147 jtdm 5.7l
Chevrolet Aveo 1.6(benzine) 6.7l
Mitsubishi Lancer 1.8 benzine 7.7l
Skoda Octavia 1.6 benzine 7.4l

Dus nee wat je zegt is onzin SUV's hoeven niet meer te verbuiken dan doorsnee wagens, integendeel zelfs.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 19:23   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin :
BMW X1 2.0 5.7l
Toyota RAV4 2.2 6l

Ford focus 2.0tdci 5.5l
Alfa Romeo 147 jtdm 5.7l

Dus nee wat je zegt is onzin SUV's hoeven niet meer te verbuiken dan doorsnee wagens, integendeel zelfs.
Dat weet ik ook wel, voor de steden is de SUV een onaangepast voertuig, dat veel te groot is om er mee in de stad rond te rijden. Niet dat ik hiermee akkoord ben maar.....
Oud 10 december 2009, 23:23   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zouden fabrieken niet weg trekken hier?

Onze ministers zijn toch ook bij de eersten om in het eurocircus te gaan solliciteren?
Oud 11 december 2009, 00:31   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin :
BMW X1 2.0 5.7l
Toyota RAV4 2.2 6l

Ford focus 2.0tdci 5.5l
Alfa Romeo 147 jtdm 5.7l

Verbruik zuinige auto wijkt 45 procent af
Het praktijkverbruik van auto’s die honderd gram CO2 per kilometer of minder uitstoten, wijken in de praktijk gemiddeld 45 procent af van het opgegeven verbruik.

Travelcard en TNO hebben becijferd dat de zuinigste auto’s, die tot honderd gram CO2 per kilometer uitstoten, in de praktijk gemiddeld 45 procent méér verbruiken dan de fabrieksnorm. Dat meldt het vakblad Fleetmotive. Travelcard heeft middels de brandstofpassen inzage in het praktijkverbruik van 240.000 auto’s.

Gemiddeld ligt bij alle dieselauto’s het verbruik achttien procent hoger dan de fabrieksnorm en bij benzineauto’s is dat zestien procent. “Het praktijkverbruik representeert steeds minder de praktijk”, beweert Travelcard-directeur Jan-Reint Vink. “De fabrikanten optimaliseren de auto’s voor de meting waarmee het normverbruik wordt vastgesteld. Dat heeft niks meer te maken met hoe men in het dagelijks leven rijdt.”
Het grote verschil onder auto’s met een lage CO2-uitstoot komt onder alle merken voor. “De laatste tijd zijn hybrides in een verdomhoekje geraakt, maar ook de reguliere benzine- en dieselauto’s zijn niet zo zuinig als beweerd.” Travelcard hoopt dat wagenparkbeheerders rekening houden met de praktijkafwijkingen, zodat er geen nacalculaties hoeven te komen.

Ook deed het brandstofkaartenbedrijf onderzoek naar de zogeheten ‘Premium’ brandstoffen. Die zijn bij benzine vier procent en bij diesel zes procent duurder dan de reguliere brandstofsoorten. In de praktijk zorgen dergelijke benzines voor een verbruik dat een procent lager ligt, bij diesel is dat 0,5 procent. “Vanuit financieel oogpunt raad ik daarom af deze brandstoffen te tanken”, vindt Vink.

Bron: Autoweek.nl Tekst: Nic de Boer
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 07:38   #35
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Verbruik zuinige auto wijkt 45 procent af
Het praktijkverbruik van auto’s die honderd gram CO2 per kilometer of minder uitstoten, wijken in de praktijk gemiddeld 45 procent af van het opgegeven verbruik.

Travelcard en TNO hebben becijferd dat de zuinigste auto’s, die tot honderd gram CO2 per kilometer uitstoten, in de praktijk gemiddeld 45 procent méér verbruiken dan de fabrieksnorm. Dat meldt het vakblad Fleetmotive. Travelcard heeft middels de brandstofpassen inzage in het praktijkverbruik van 240.000 auto’s.

Gemiddeld ligt bij alle dieselauto’s het verbruik achttien procent hoger dan de fabrieksnorm en bij benzineauto’s is dat zestien procent. “Het praktijkverbruik representeert steeds minder de praktijk”, beweert Travelcard-directeur Jan-Reint Vink. “De fabrikanten optimaliseren de auto’s voor de meting waarmee het normverbruik wordt vastgesteld. Dat heeft niks meer te maken met hoe men in het dagelijks leven rijdt.”
Het grote verschil onder auto’s met een lage CO2-uitstoot komt onder alle merken voor. “De laatste tijd zijn hybrides in een verdomhoekje geraakt, maar ook de reguliere benzine- en dieselauto’s zijn niet zo zuinig als beweerd.” Travelcard hoopt dat wagenparkbeheerders rekening houden met de praktijkafwijkingen, zodat er geen nacalculaties hoeven te komen.

Ook deed het brandstofkaartenbedrijf onderzoek naar de zogeheten ‘Premium’ brandstoffen. Die zijn bij benzine vier procent en bij diesel zes procent duurder dan de reguliere brandstofsoorten. In de praktijk zorgen dergelijke benzines voor een verbruik dat een procent lager ligt, bij diesel is dat 0,5 procent. “Vanuit financieel oogpunt raad ik daarom af deze brandstoffen te tanken”, vindt Vink.

Bron: Autoweek.nl Tekst: Nic de Boer

De berekening is natuurlijk boerenbedrog, ze doen er alles aan om zo weinig mogelijk uitstoot te hebben.
Ze gebruiken:
- de oparijstijl.
- Gewone velgen (aluminium is te zwaar).
- Geen reservewiel in het koffer (spuitbus is lichter).
- Geen bagage, hoe miniem ook (in werkelijkheid heeft iedereen wel iets in zijn koffer liggen.
- De tank maar ten dele gevuld (een volle tank is gewicht).
- Een persoon of het gewicht van een persoon van 70 kg.
- Ze zetten geen airco op.
- Ze rijden niet met de lichten aan.
- Hoe het zit met tegenwind of rijwinden weet ik niet, waarschijnlijk wordt hier wel rekening mee gehouden, al is het maar wiskundig.
Oud 11 december 2009, 09:13   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Nu vanuit overheidsstandpunt geredeneerd:

hoeveel geld kun je geven of teruggeven aan een firma om de tewerkstelling hier te houden ?

Stel dat we 0 lasten heffen op de arbeid, dan worden al die arbeiders op slag ipv 45.000euro bvb kosten ze nog 20.000euro. of zeg maar 56% goedkoper
Stel dat we 0% btw heffen op de productie van auto's, dan worden al die auto's nog eens 17% goedkoper

Dus als je de CUMUL maakt van die twee lasten: heb je feitelijk dat een overheid een bedrijf begint te subsidieren wanneer ze meer steun geeft dan die 17% op de omzet en 55% op de loonlasten....

Ik denk niet dat er OOIT meer subsidies gegeven zijn dan die twee vermelde bedragen.
Ik maak mij zelfs sterk, ik denk niet dat er één bedrijf meer subsidies krijgt, tenzij alle overheidsparasiterende bedrijven van het type ziekenbond, vakbond
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:03   #37
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin :
BMW X1 2.0 5.7l
Toyota RAV4 2.2 6l

Ford focus 2.0tdci 5.5l
Alfa Romeo 147 jtdm 5.7l

forget it! rav4 2.2 = 12L stad en 8L autostrade
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:14   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu vanuit overheidsstandpunt geredeneerd:

hoeveel geld kun je geven of teruggeven aan een firma om de tewerkstelling hier te houden ?

Stel dat we 0 lasten heffen op de arbeid, dan worden al die arbeiders op slag ipv 45.000euro bvb kosten ze nog 20.000euro. of zeg maar 56% goedkoper
Stel dat we 0% btw heffen op de productie van auto's, dan worden al die auto's nog eens 17% goedkoper

Dus als je de CUMUL maakt van die twee lasten: heb je feitelijk dat een overheid een bedrijf begint te subsidieren wanneer ze meer steun geeft dan die 17% op de omzet en 55% op de loonlasten....

Ik denk niet dat er OOIT meer subsidies gegeven zijn dan die twee vermelde bedragen.
Ik maak mij zelfs sterk, ik denk niet dat er één bedrijf meer subsidies krijgt, tenzij alle overheidsparasiterende bedrijven van het type ziekenbond, vakbond

Als we er dan nog bijtellen wat het zou kosten indien deze mensen geen werk zouden hebben......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be