![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn excuses dat ik nog aan fatsoenlijke wetenschap doe.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar haal jij jouw pretenties om een klassensysteem te verdedigen? Juist ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gaat dat dan over het publiek onderwijs, of over het privaat onderwijs?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Zegt de heer met de totale conflatie van "is" en "ought". Als je maar goed kan slapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu jij antwoorden op de mijne.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu alweer de essentie: normatieve definities zijn niet bruikbaar in de wetenschappen.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Natuurlijk denk je dat niet, omdat het zelfs je niet zou opvallen wanneer het door jouw ruit aan 250 km/uur zou vliegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Zoals gezegd, het valt je zelf niet op. Dus maakt vrij weinig uit of ik nu beweer dat er een normatieve invulling bestaat in de sociale wetenschap, vermits je door dergelijke dogmatiek het toch niet via kritische analyse kan vinden. De conflatie is er dus weldegelijk, je bevestigt ze telkens opnieuw.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 november 2009 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij 'mijn' normatief stelsel wilt definiëren als een klassesysteem, gebaseerd op uw falende kennis van economische wetenschap, is natuurlijk uw zaak. Ik wil zelfs erkennen dat wat ik verdedig in uw ogen een klassesysteem is. Maar zoals al vaker opgemerkt: als de arbeider-kapitalist een uitbuitingsrelatie is wegens fundamenteel onvrijwillig, dan is de relatie belastingsbetaler-overheid dat ook, wegens analoge redenen. Als de staat toch maar een vehikel is van de kapitalistische klasse (en een enorm machtig nog eens), waarom dan niet mee de legitimiteit van de staat onderuit halen? Het gros van alle fondsen van de staat worden toch gehaald bij die arbeidersklasse; dus het is duidelijk wat objectief de grootste bedreiging is van de arbeidersklasse.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is dus geen conflatie. Eenvoudige trucjes zoals 'ik zal het toch niet uitleggen, want je begrijpt het niet' helpen daar bij niet bepaald. Ga je nu al antwoorden op de (toch niet zo moeilijke) vragen, of ga je om de cirkel heen blijven dansen, zoals zo vaak?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 november 2009 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De assumptie dat ze deze kloof niet op eigen kracht kunnen overbruggen is er gekomen naar aanleiding van empririsch onderzoek. Van alle personen in armoede bleek dat niemand zonder hulp uit de armoedeproblematiek geraakte. Indien dat toch gebeurde hervielen ze na minder dan een jaar terug in armoede. Naar dit feit gebeurde verschillend onderzoek, vandaar dat dit dan ook aan de armoededefinitie is toegevoegd. Overgins dient opgemerkt dat de definitie daarmee nog niet anti-liberaal is. Dat mensen in armoede de kloof niet op eigen houtje kunnen overwinnen, dient nog niet noodzakelijk te zeggen dat een overheid deze taak op zich dient te nemen.
![]() |
![]() |
#38 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() filosofie?
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat voor jou een blijk van gebrek aan kennis, vermits ik jouw normativiteit weiger te onderschrijven. Alleen tracht ik mijn ideologie te laten mediëren via kritische meta-theorie (filosofie) om dan te komen tot wetenschappelijke uitspraken, bij jou is dat compleet afwezig. De staat is, nogmaals, geen verpersoonlijking noch verdinglijking van een bepaalde agenda. Het zit verweven in de dagdagelijkse ideologische praktijken. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 november 2009 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Wetenschap is altijd normatief. De enige manier om daar wetenschappelijk met om te gaan is dat wetenschappers dit ook toegeven, zodat mensen die die informatie benaderen weten wat de normatieve achtergrond is die de wetenschapper gebruikt.