![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder twijfel. Bediendes zullen het niet zijn, of beter nog, ambtenaren zullen het niet zijn want die profiteren niet. Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 november 2009 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verantwoorde microkredieten zijn van een ander allooi, maar ik vraag me af of ze hier nut hebben. Uiteindelijk gaat het bij onze behoeftigen die lenen meestal maar om twee zaken: - Ze willen koste wat kost hun status verhogen - ze willen financiële putten vullen (door er nog een diepere te graven) In andere situaties, waar armen bv moeten lenen om hun ziekenhuiskosten te betalen, is het 'moeten lenen' op zich al immoreel en een falen van de overheid.
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De nieuwe huurwet is een krabbenkooksel van de sossen.
Waarborg daalt van 3 naar 2 maand , het wordt voor iedereen dus makkelijker om dit te betalen. huurder kan vlugger uitgedreven worden , niet asociaal bedoeld , immers , vroeger duurde het een half jaar , resultaat , de huurder stond met duizenden euro achter , en dan begint het spel , deurwaarders , loonbeslag , schuldbemiddeling ... Nu vliegt de huurder na 2 maand , waarborg in beslag nemen en hij kan vertrekken naar beter oorden ![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang armen een minderheid vormen is er geen enkel probleem. De meerderheid compenseert wel. De problemen beginnen als quasi armen - met internetverbinding en steeds op de hoogte van de actualiteit - het opnemen voor de echte armen, en in hun naam spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er geen betaalbare woningen meer genoeg zijn, dan is het meer dan tijd dat de staat ingrijpt. Ze kunnen beginnen met de leegstand eens grondig onder ogen te zien.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overleven van die staat zelf is meer dan een volle dagtaak geworden ondertussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik ooit een lening wou aangaan kreeg ik nul op het rekest. Ik was een risico geval : gescheiden met 2 jonge kinderen. Nochtans had ik vast werk. Maar ja, misschien wisten die banken bij voorbaat dat mijn firma jaren later de boeken zou sluiten ![]() Het gevolg is natuurlijk dat ik voor de rest van mijn leven zal mogen huren. Als mijn stempelgeld om wat voor reden dan ook ooit niet meer voldoende is, kan ik ook uit mijn woning gezet worden. Als ik dat krediet wel had gekregen, was mijn huisje nu afbetaald geweest. Dank u, verstandige kredietverleners.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja ...
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen me te herinneren dat er voor zulke gevallen indertijd een OCMW opgericht werd - zullen het wel te druk hebben met andere dingen zeker?
![]() 't Is maar waar de prioriteiten liggen...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 november 2009 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er hier ene zever verkoopt zijt gij het wel. Ga snel gaan kijken naar blockbuster van wat ge nu moet antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die wanna-be huurders moeten maar es leren werken voor hun geld. Dan konden ze die huren wel betalen.
Of aanvaarden ze dat geen huisje tuintje boompje kunnen huren.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef iedereen werk en dito inkomen. Wie verdient zorgt sowieso voor een onderkomen. Zo bezorgen we elkander en ons kinderen geen last. Uw redenering over leegstand vind ik achterhaald. Met de leegstaande krotten bewoonbaar te maken door subsidies los je het probleem niet op. Verre van. Je verbaast mij op dat vlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raven. Mee eens. Maar wil je ze dan ook in uw broekzak houden zodat ik er gen last van heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() in vlaanderen moet ook iedereen apart wonen hé.
want ze kunnen mekaar niet luchten hier. dat zet druk op de vraag en doet de prijzen stijgen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 november 2009 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah zo. Ondanks mijn sympathieke vrouw en drie lieve kinderen wil ik een huisje of appartementje voor mij alleen. Consequent blijven hé M.
Laatst gewijzigd door Rudy : 30 november 2009 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen alleenstaanden dan niet in weelde leven ? Ze hoeven enkel aan zichzelf te denken, geen lasten zoals een gezin onderhouden. Waarom zouden ze zich ongelukkig moeten voelen ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 30 november 2009 om 21:48. |
![]() |
![]() |