![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als graag achter een boomzitten , moet kunnen !! kbegrijp uw bezorgdheid !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kunnen ze klacht indienen bij het CGKR als verdoken racisme.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint wel erg beklemmend te worden in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N91ITI23
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 december 2009 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 december 2009 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je maar. Het is niet nieuw. 20 gevallen op 20 000 bij een leasingmaatschappij die met veel voorkomende wagens werkt.
Op 5 000 000 nummerplaten is dat dus 5000 wagens. Valt al bij al nog mee. Maar wat gaan die camera's daaraan verhelpen?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het mijn recht dan niet meer om me te verbergen?
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom mogen we niets verbergen?
Belangrijke vraag hé? Wat zegt het wetboek hier over? Iemand die dat weet?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je het hebt over uw privacy die aangetast word: u loopt op straat. Iedereen ziet u. Nu ook een camera. Ze gaan ze niet in uw huis zetten.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ethiek
Privacy is onderdeel van veel ethische kwesties. Er bestaat vaak een spanningsveld tussen privacy en bepaalde andere belangen, zoals strafvordering en bestrijding van ongewenst gedrag. Zo hebben bepaalde wetten die werden ingevoerd in het kader van de oorlog tegen het terrorisme (zoals de Amerikaanse Patriot Act) voor beroering gezorgd omdat het de privacy van burgers zou aantasten. Aan de andere kant claimen voorstanders dat het verlies van deze privacy vele andere grote voordelen, zoals een betere bestrijding van terrorisme, zouden opleveren. Een andere kwestie betreft personalisatie van computersystemen. Wederom is de vraag of de opslag van gegevens (verlies van privacy) opweegt tegen de voordelen van beter op de gebruiker afgestemde computerfunctionaliteit. Ethiek bindt formeel niet, wetgeving wel. Rechtsnormen zijn echter mede gebaseerd op ethische overwegingen van de wetgever. Ethiek kan verder gaan dan wetgeving: niet alles wat onfatsoenlijk, dus onethisch is, is onrechtmatig. België In België is het recht op privacy vastgelegd in artikel 22 van de Belgische Grondwet. De materie wordt verder geregeld door de wet van 8 december 1992 voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, het Koninklijk besluit van 13 februari 2001 ter uitvoering van de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en het Koninklijk besluit van 17 december 2003 tot vaststelling van de nadere regels met betrekking tot de samenstelling en de werking van bepaalde sectorale comités opgericht binnen de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Verantwoordelijk voor de controle is een onafhankelijk overheidsorgaan, Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer (CBPL) genoemd. ----- Nu ben ik er nog niet aan uit wat het is. Is het ons recht ons te verbergen..anoniem..ons te verplaatsen of is het ons recht niet? Mag men via computer correspondentie /camera /zomaar uw gegevens natrekken zonder een uitdrukkelijk voorwerp te zijn van een strafrechterlijk onderzoek naar uwe persoon ten laste? ugh
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ja, maar waarom zou men dat doen?
![]() |
#38 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 5 december 2009 om 22:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is misschien vreemd van u te willen verbergen. Maar daarom nog niet minder uw recht dan het recht u niet te verbergen.
Liegen is ook een recht, staat ergens in het strafwetboek. Als ik nu wil liegen om iets te verbergen, is dat dan mijn recht of is het dat niet? Ik zeg maar iets. Als ik nu wil liegen over mijn afgelegde km per jaar..dat is mijn recht net zoals het de fiscus hun recht is om na te zien of dat wel klopt. Kwestie van de één tegen de ander natuurlijk maar alle twee staan ze in hun recht. Nu met camera systeem en registratie van al mijn gereden km binnen x aantal tijd ontzeggen ze me mijn recht van te liegen over mijn km's. ugh
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |