![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
idd. Belg blijven en zeker de Groot-Nederlander niet beginnen uit te hangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Noord-Nederlandse nuchtere, sobere mentaliteit bestond trouwens al van voor Reformatie. Die dienen we natuurlijk evenmin over te noemen moesten we in één land met Nederland leven. Noem me trouwens een land op dat wèl een eenheidsworst is. Waarom stelt u alles zo zwart-wit voor (en dan nog op paniekerige wijze bovendien)? Maar ik begrijp wat u bedoelt, een Vlaming moet beseffen dat hij op zichzelf ook veel waard is. Ik maak echter wel het onderscheid tussen Groot-Holland en Groot-Nederland (ouderwetse naam evenwel). Ik spreek liever over de Lage Landen (historische naam waarbij de Walen vanouds niet graag toe gerekend worden, want de naam klopt niet voor hen). Indien BeNeLux in een federale staat zou verenigd zijn zou "België" nog de beste naam van al zijn, ironisch gezien.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 december 2009 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, ik geef even aan. Het verschil tussen iemand uit Leeuwarden, Urk en Breda.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor je vertrekt controleren of : - Je 100% gezond bent want ziek zijn is er onbetaalbaar. - Nagaan of je maag de Hollandse troep aankan. - Zeker zijn dat je geen claustrofobie krijgt in de kleine Hollandse rijtjeshuizen. - Het kunt opbrengen om minstens één keer per jaar in Oranje outfit jezelf belachelijk te maken. - Of je het aankan om je taal radicaal overhoop te gooien. - Altijd in je achteruitkijkspiegel turen om te zien of "Blik op de Weg" niet achter je rijd. - De telefoonnummers van "Opsporing Verzocht" en "Oplichters" van buiten leren. - Een trekhaak op je auto laten monteren om de indruk te wekken dat je van sleurhutten houdt. - Het verbruik van je auto in Kilometers per Liter omrekenen. - Frituren worden Papatzaken. - In het buitenland word je met de nodige argwaan bejegend als ze je lelijke nummerplaat zien. -Weten wat een "Stomerij" is. Conclusie : TOTAAL ONLEEFBAAR !!! Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 december 2009 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zeker allemaal in de leer geweest bij Hugo Camp. Belgen kunnen beter niet naar Nederland gaan ,want het zo eng in het buitenland.Lekker bij moeder thuis en om de kerktoren ,dat is wat een Belg betaamt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe een berg cliché's afschieten.
Citaat:
Citaat:
Gut ja, dat soort van keuken is niet goed voor bureauplanten die een hele dag in hun kantoortuin te zitten vegeteren. In dat geval kan ik je een Pocon Dieet aanraden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conclusie : TOTAAL ONLEEFBAAR !!! Voor U wel, bevooroordeelde. Ik heb er geen enkel probleem mee. When in Rome, do like the Romans. Wat van mij, desondanks mijn in Rotterdam geboren vader, een echte Vlaming maakt.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dat de Nederlanders ook de Indonesche keuken aanvaarden.
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij bent echt weer zo een type die de naakte waarheid als haat vertaald. Onder de kerktoren was het het goed leven hoor, in ieder geval beter dan nu onder de minaret.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echte Vlaming is overal welkom als emigrant. Zelfs in zandbakkiestan.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Ik zou graag in Nederland gaan wonen. Enkel nog een job vinden daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van alles geprobeerd, maar het trok op geen zak, behalve een of ander panekoekenhuis, da kunnen ze dan weer wel, als je ze ergens traditioneel ne pannekoek op ommelet laat bakken, ok. overigens vind ik zo een kroket uit de muur best wel lekker. En nergens zo veel ambiance meegemaakt als in de studentencafe`s in Groningen, ... (daar hebben we een paar nachten serieus t verken uit gehangen, maar wel op importbier... ) na een heineken wis ik al dat dat heel slecht ging aflopen dus ben ik maar zware bieren beginnen heisen... (da kost daar veel, maar uiteindelijk komt u dat goedkoper, 1 duvel is het equivalent van ongeveer 2 liter heineken... ) ik had niks mijne maat zo ziek als nen hond, echt waar, ja we hebben daar wel plezier gemaakt, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht er iemand over mij de hele tijd bezig zijn in termen van dergelijke stompzinnige cliché's en belachelijke veralgemeningen, ik zou zelf ook niets liever doen dan die persoon eens een flinke kloot aftrekken. Als je dus nog eens opgelicht wordt door een 'ollander: proficiat, je hebt er zelf om gevraagd en je hebt het gewoon verdiend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgicistische uitspraak van Patatzaken.
Het is dat, of een typo, maar aangezien Belgicisten perfect zijn, is een Typo onmogelijk.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stukken duurder dan België om zelf een woning te kopen en ook veel strenger gereguleerd daar. Supermarkten zijn er wel (iets) goedkoper dan België, maar ik betwijfel of je dat eruit gaat halen als je er zelf gaat bouwen. Ook veel kleinere huizen en appartementen dan hier in België.
Wel een toffe mentaliteit, ik ben er vroeger een paar keer uitgeweest en ga nu nog af en toe naar Maastricht/Eindhoven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hypotheekaftrek levert een groot fiscaal voordeel op, zeker ivg met wat je hier in België terugkrijgt, maar dat compenseert imo toch niet voor de kost die je moet maken. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je in Nederland gaat wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Lage Landen en De Nederlanden betekenen hetzelfde, maar in plaats van België zouden we het dan niet over Belgica moeten hebben?
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 december 2009 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |