Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 01:22   #21
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zolang je geen cliché's van je land uitstraalt (i.e. bekrompenheid, conservatief karakter, ingedokenheid, achterbaksheid) vallen ze inderdaad best wel mee, die Nederlandse vrouwen. En natuurlijk moet je nog steeds jezelf blijven.
Het probleem is dat zoveel Vlamingen/Belgen hun Hollands menen te moeten imiteren, geen wonder dat dat dan een afknapper is...

Ik heb één keer prijs gehad met één uit Den Haag, toch, maar dat was in Brussel van alle steden.

idd. Belg blijven en zeker de Groot-Nederlander niet beginnen uit te hangen...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 01:30   #22
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
idd. Belg blijven en zeker de Groot-Nederlander niet beginnen uit te hangen...
Zelfs toen de Nederlanden verenigd waren in een politieke unie (in de Habsburgse tijd, en zelfs tijdens de Opstand) was het karakter tussen noord en zuid verschillend.
De Noord-Nederlandse nuchtere, sobere mentaliteit bestond trouwens al van voor Reformatie. Die dienen we natuurlijk evenmin over te noemen moesten we in één land met Nederland leven.

Noem me trouwens een land op dat wèl een eenheidsworst is. Waarom stelt u alles zo zwart-wit voor (en dan nog op paniekerige wijze bovendien)? Maar ik begrijp wat u bedoelt, een Vlaming moet beseffen dat hij op zichzelf ook veel waard is. Ik maak echter wel het onderscheid tussen Groot-Holland en Groot-Nederland (ouderwetse naam evenwel).

Ik spreek liever over de Lage Landen (historische naam waarbij de Walen vanouds niet graag toe gerekend worden, want de naam klopt niet voor hen). Indien BeNeLux in een federale staat zou verenigd zijn zou "België" nog de beste naam van al zijn, ironisch gezien.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 december 2009 om 01:51.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 06:11   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Noem me trouwens een land op dat wèl een eenheidsworst is.
Oh, ik geef even aan. Het verschil tussen iemand uit Leeuwarden, Urk en Breda.
Oud 8 december 2009, 08:09   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik vraag me af ... als Belg immigreren naar Nederland ... zou dat een goede zaak zijn?

Weet iemand wat de voordelen/nadelen zijn?

Hoe zit het met de papierwinkel?

Indien men daar werkloos wordt ... hoe gaat dat dan als Belg?

Hoe zit het met het pensioen?

Kortom ... een heleboel vragen ... Wie helpt hier een handje?

Voor je vertrekt controleren of :

- Je 100% gezond bent want ziek zijn is er onbetaalbaar.

- Nagaan of je maag de Hollandse troep aankan.

- Zeker zijn dat je geen claustrofobie krijgt in de kleine Hollandse rijtjeshuizen.

- Het kunt opbrengen om minstens één keer per jaar in Oranje outfit jezelf belachelijk te maken.

- Of je het aankan om je taal radicaal overhoop te gooien.

- Altijd in je achteruitkijkspiegel turen om te zien of "Blik op de Weg" niet achter je rijd.

- De telefoonnummers van "Opsporing Verzocht" en "Oplichters" van buiten leren.

- Een trekhaak op je auto laten monteren om de indruk te wekken dat je van sleurhutten houdt.

- Het verbruik van je auto in Kilometers per Liter omrekenen.

- Frituren worden Papatzaken.

- In het buitenland word je met de nodige argwaan bejegend als ze je lelijke nummerplaat zien.

-Weten wat een "Stomerij" is.

Conclusie : TOTAAL ONLEEFBAAR !!!

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 december 2009 om 08:10.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 08:27   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik vraag me af ... als Belg immigreren naar Nederland ... zou dat een goede zaak zijn?

Weet iemand wat de voordelen/nadelen zijn?

Hoe zit het met de papierwinkel?

Indien men daar werkloos wordt ... hoe gaat dat dan als Belg?

Hoe zit het met het pensioen?

Kortom ... een heleboel vragen ... Wie helpt hier een handje?
Bezint eer ge begint, want het eten trekt daar op geen kloten, hun hoogste culinaire prestatie is een kroket uit de muur.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 08:42   #26
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bezint eer ge begint, want het eten trekt daar op geen kloten, hun hoogste culinaire prestatie is een kroket uit de muur.
De Hollanderhaat viert weer hoogtij hier
Zeker allemaal in de leer geweest bij Hugo Camp.

Belgen kunnen beter niet naar Nederland gaan ,want het zo eng in het buitenland.Lekker bij moeder thuis en om de kerktoren ,dat is wat een Belg betaamt.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 08:49   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Effe een berg cliché's afschieten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Kwatch, je bent wel verplicht van een persoonlijke of familiale ziekteverzekering aan te gaan, maar je hebt wel de persoonlijke keuze welke verzekering. Je kan gaan voor een minimum, of voor "alles inbegrepen" opzet, en je kan veranderen naar gelang je het goed vind.

Citaat:
Wat kan er nu mis zijn met de Boerekeuken? Die is net hetzelfde als hier hoor.
Gut ja, dat soort van keuken is niet goed voor bureauplanten die een hele dag in hun kantoortuin te zitten vegeteren. In dat geval kan ik je een Pocon Dieet aanraden.

Citaat:
- Zeker zijn dat je geen claustrofobie krijgt in de kleine Hollandse rijtjeshuizen.
Al eens in een 1920 fabrieksrijwoning in onze voormalige industriegebieden geweest?

Citaat:
- Het kunt opbrengen om minstens één keer per jaar in Oranje outfit jezelf belachelijk te maken.
Zeer zeker niet verplicht. Bijna geen van mijn Nederlandse vrienden heeft hier boodschap, maar nemen er ook geen aanstoot aan.

Citaat:
Waals, naargelang streek, of Nederlands. Geef een welwillige Vlaming de kans, en hij spreekt zelfs het chinees van de achterbuurten van Shanghai.

Citaat:
- Altijd in je achteruitkijkspiegel turen om te zien of "Blik op de Weg" niet achter je rijd.
Met een paar 1000 km op de baan in Nederland per jaar heb ik hier geen probleem mee. Onze "Robin Hood" Flitsers in België hebben ook weinig aan me. Laat staan de Blik op de Weggers.

Citaat:
Hey, het werkt, ben je bang voor je eigen hachje? Kwestie, U bent nogal BelgoMonarchistisch.

Citaat:
- Een trekhaak op je auto laten monteren om de indruk te wekken dat je van sleurhutten houdt.
Een trekhaak is praktisch. En een sleurhut zou een leuke optie zijn om Chateau Maniak te vervangen op evenementen.

Citaat:
Mijn wagen doet 14 kilometer per liter. Kost me welgeteld 15 seconden om te herrekenen. Waw, een stuk van je leven-als je een fruitvlieg bent.

Citaat:
Minder verschil in taal dan bijvoorbeeld de dialectverschillen binnen België. Ocharme. Frituur, Friterie(met accent en tongval uit het stenen tijdperk) of Bistro in't Frans. We zullen die patatzaak er maar bijnemen. op zijn minst hebben ze satesaus.

Citaat:
- In het buitenland word je met de nodige argwaan bejegend als ze je lelijke nummerplaat zien.
Als ze ergens de waalse haan op het nummerbord zijn walgen zelfs de Fransen.

Citaat:
Dat leer je wel na een paar dagen in Nederland. In het slechtste geval heb je een wasserette, anders heb je een droogkuis.

Voor U wel, bevooroordeelde.
Ik heb er geen enkel probleem mee. When in Rome, do like the Romans.
Wat van mij, desondanks mijn in Rotterdam geboren vader, een echte Vlaming maakt.
Oud 8 december 2009, 08:50   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gelukkig dat de Nederlanders ook de Indonesche keuken aanvaarden.
Oud 8 december 2009, 08:51   #29
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht

Belgen kunnen beter niet naar Nederland gaan ,want het zo eng in het buitenland.Lekker bij moeder thuis en om de kerktoren ,dat is wat een Belg betaamt.
Hollanderhaat????? Waar?
Jij bent echt weer zo een type die de naakte waarheid als haat vertaald.
Onder de kerktoren was het het goed leven hoor, in ieder geval beter dan nu onder de minaret.
Oud 8 december 2009, 08:51   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgen, da's duidelijk, bekrompen, enggeestige burgertjes die liever de absolute veiligheid van onvrijheid aanvaarden.

Een echte Vlaming is overal welkom als emigrant. Zelfs in zandbakkiestan.
Oud 8 december 2009, 09:12   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Belgen, da's duidelijk, bekrompen, enggeestige burgertjes die liever de absolute veiligheid van onvrijheid aanvaarden.
Niet echt. Ik zou graag in Nederland gaan wonen. Enkel nog een job vinden daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 09:14   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hollanderhaat, maar nee gij, ge moest eens weten met hoeveel hollanders ik bevriend ben, maar ze kunnen gewoon nie koken,... Deze zomer nog hopeloos geprobeerd om een deftig restaurant te vinden in holland.

Van alles geprobeerd, maar het trok op geen zak, behalve een of ander panekoekenhuis, da kunnen ze dan weer wel, als je ze ergens traditioneel ne pannekoek op ommelet laat bakken, ok.

overigens vind ik zo een kroket uit de muur best wel lekker. En nergens zo veel ambiance meegemaakt als in de studentencafe`s in Groningen, ... (daar hebben we een paar nachten serieus t verken uit gehangen, maar wel op importbier... ) na een heineken wis ik al dat dat heel slecht ging aflopen dus ben ik maar zware bieren beginnen heisen... (da kost daar veel, maar uiteindelijk komt u dat goedkoper, 1 duvel is het equivalent van ongeveer 2 liter heineken... ) ik had niks mijne maat zo ziek als nen hond, echt waar, ja we hebben daar wel plezier gemaakt,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 09:16   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zijn Papatzaken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 09:22   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De telefoonnummers van "Opsporing Verzocht" en "Oplichters" van buiten leren.
Mocht er iemand over mij de hele tijd bezig zijn in termen van dergelijke stompzinnige cliché's en belachelijke veralgemeningen, ik zou zelf ook niets liever doen dan die persoon eens een flinke kloot aftrekken. Als je dus nog eens opgelicht wordt door een 'ollander: proficiat, je hebt er zelf om gevraagd en je hebt het gewoon verdiend.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 09:23   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat zijn Papatzaken?
De Belgicistische uitspraak van Patatzaken.

Het is dat, of een typo, maar aangezien Belgicisten perfect zijn, is een Typo onmogelijk.
Oud 8 december 2009, 10:21   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Stukken duurder dan België om zelf een woning te kopen en ook veel strenger gereguleerd daar. Supermarkten zijn er wel (iets) goedkoper dan België, maar ik betwijfel of je dat eruit gaat halen als je er zelf gaat bouwen. Ook veel kleinere huizen en appartementen dan hier in België.

Wel een toffe mentaliteit, ik ben er vroeger een paar keer uitgeweest en ga nu nog af en toe naar Maastricht/Eindhoven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 10:36   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stukken duurder dan België om zelf een woning te kopen en ook veel strenger gereguleerd daar. Supermarkten zijn er wel (iets) goedkoper dan België, maar ik betwijfel of je dat eruit gaat halen als je er zelf gaat bouwen. Ook veel kleinere huizen en appartementen dan hier in België.

Wel een toffe mentaliteit, ik ben er vroeger een paar keer uitgeweest en ga nu nog af en toe naar Maastricht/Eindhoven.
Naar de Peppermill ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 10:49   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Duurdere woningen maar als je gaat voor een hypotheek zou ik toch eens naar de hypotheekaftrek kijken. Dan wordt je woning opeens wel gewoon betaalbaar....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 11:17   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duurdere woningen maar als je gaat voor een hypotheek zou ik toch eens naar de hypotheekaftrek kijken. Dan wordt je woning opeens wel gewoon betaalbaar....
Die hypotheekaftrek levert een groot fiscaal voordeel op, zeker ivg met wat je hier in België terugkrijgt, maar dat compenseert imo toch niet voor de kost die je moet maken. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je in Nederland gaat wonen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 11:23   #40
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs toen de Nederlanden verenigd waren in een politieke unie (in de Habsburgse tijd, en zelfs tijdens de Opstand) was het karakter tussen noord en zuid verschillend.
De Noord-Nederlandse nuchtere, sobere mentaliteit bestond trouwens al van voor Reformatie. Die dienen we natuurlijk evenmin over te noemen moesten we in één land met Nederland leven.

Noem me trouwens een land op dat wèl een eenheidsworst is. Waarom stelt u alles zo zwart-wit voor (en dan nog op paniekerige wijze bovendien)? Maar ik begrijp wat u bedoelt, een Vlaming moet beseffen dat hij op zichzelf ook veel waard is. Ik maak echter wel het onderscheid tussen Groot-Holland en Groot-Nederland (ouderwetse naam evenwel).

Ik spreek liever over de Lage Landen (historische naam waarbij de Walen vanouds niet graag toe gerekend worden, want de naam klopt niet voor hen). Indien BeNeLux in een federale staat zou verenigd zijn zou "België" nog de beste naam van al zijn, ironisch gezien.
Om alleen die verschillen tussen Noord en Zuid te zien, gaat mij wat kort door de bocht. De meeste identificeerden zich met hun hertogdom of graafschap, zeker naar buiten toe, waar intern stad en streek belangrijk was. Met andere woorden er waren verschillen tussen Vlamingen (graafschap!), Brabanders, Hollanders, ''Gelderlanders'' (feitelijk Gelre) etc., kortom er waren verschillen, maar het was complexer dan alleen een verschil tussen Noord en Zuid.

De Lage Landen en De Nederlanden betekenen hetzelfde, maar in plaats van België zouden we het dan niet over Belgica moeten hebben?

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 december 2009 om 11:25.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be