Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 23:41   #21

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij elk volgend bezoek aan dat warenhuis, neem je zo'n karton en aan de kassa doe je dan verwonderd "o, geen korting, ja maar, dan neem ik het niet".
Die warenhuizen zetten niet graag ekstra personeel in om spullen terug te brengen ...

En mail de link van deze draad naar het warenhuis en naar de produsent van dat drankje dat ze bier durven noemen.
Die mail is ondertussen al verstuurd en die handeling aan die kassa ... dat laat ik aan anderen over.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 05:11   #22
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Enkele tijd geleden kocht ik me in de Carrefour een brik pils. Ik koos voor Maes omdat het er nogal interessant uitzag qua prijs. Er ging namelijk twee euro af bij aankoop van zes halve literkes.
Goed ... niet verder bij stilgestaan kwam ik aan de kassa in de veronderstelling dat het onmiddellijk zou worden verrekend. Niets was minder waar ... om de twee euro terug te krijgen moet men de kortingsbon onder voldoende gefrankeerde omslag terug sturen naar Maes. Binnen de paar weken zal het bedrag op je rekening worden gestort.

??????????? Wie doet zoiets ?????????? Niemand toch. En voldoende gefrankeerd wil zeggen dat men er nog een postzegel moet opplakken en er dus geen twee euro meer van overblijft.

Goed ... ik schreef naar Maes met mijn klacht maar kreeg als antwoord gewoon een verkooppraatje (had niets anders verwacht).

Nadien had ik het vergeten totdat ik dit weekend zag dat ze dit truukje opnieuw uithalen.

Ik vind dat dit onder bedrieglijke reclame valt en dus moet verboden worden.
Als de voorwaarden voor de korting klaar en duidelijk leesbaar waren op de verpakking, dan denk ik dat je geen been hebt om op te staan. Zo niet, dan heb je een punt. Kleine lettertjes lezen is niet leuk, maar helpt soms...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:38   #23
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zo'n pilsje is het best als het buiten echt heet is.

Al iemand het nieuwe kasteelbierke "rood" geprobeerd? Tof hoor.
Da's een kasteelbier...maar dan nog zoeter eh
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:48   #24
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Newsflash: reclame is per definitie bedrieglijk.
Oud 15 december 2009, 11:58   #25
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Newsflash: reclame is per definitie bedrieglijk.
Voila, Maes op zich al bier noemen is al bedrieglijk
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 15:57   #26

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Da's een kasteelbier...maar dan nog zoeter eh
Ja inderdaad .. een kasteelbierke ... gaat een beetje naar rodenbach op maar toch beter vind ik en ook een beetje straffer (8°). Mijn eerste kennismaking er mee was positief moet ik zeggen. Kwestie van smaak natuurlijk.
Oud 15 december 2009, 16:02   #27

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Als de voorwaarden voor de korting klaar en duidelijk leesbaar waren op de verpakking, dan denk ik dat je geen been hebt om op te staan. Zo niet, dan heb je een punt. Kleine lettertjes lezen is niet leuk, maar helpt soms...
De kleine letterkes stonden vermeld op de kortingsbon zelf (binnenin) maar om aan die bon te kunnen moest men het eerst kopen (was vastgeplakt aan de verpakking).

En geen been om op te staan ... allemaal goed maar het gaat me eerder om het principe natuurlijk. Ze geven een korting die NIEMAND terug vraagt omdat het te omslachtig is EN zoals ik al vertelde ... als men de postzegel en de envelop aftrekt van die twee euro schiet er helemaal geen twee euro korting over.

En verder ... ieder gezin heeft recht op één korting ... komaan zeg ... da's helemaal om er zeker van te zijn dat men die korting niet terug vraagt hé.
Oud 15 december 2009, 17:23   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele tijd geleden kocht ik me in de Carrefour een brik pils. Ik koos voor Maes omdat het er nogal interessant uitzag qua prijs. Er ging namelijk twee euro af bij aankoop van zes halve literkes.
Goed ... niet verder bij stilgestaan kwam ik aan de kassa in de veronderstelling dat het onmiddellijk zou worden verrekend. Niets was minder waar ... om de twee euro terug te krijgen moet men de kortingsbon onder voldoende gefrankeerde omslag terug sturen naar Maes. Binnen de paar weken zal het bedrag op je rekening worden gestort.

??????????? Wie doet zoiets ?????????? Niemand toch. En voldoende gefrankeerd wil zeggen dat men er nog een postzegel moet opplakken en er dus geen twee euro meer van overblijft.

Goed ... ik schreef naar Maes met mijn klacht maar kreeg als antwoord gewoon een verkooppraatje (had niets anders verwacht).

Nadien had ik het vergeten totdat ik dit weekend zag dat ze dit truukje opnieuw uithalen.

Dat is nochtans een veel gebruikte techniek. Carrefour pakt bijvoorbeeld heel regelmatig uit met dergelijke zaken.

In Frankrijk is het zelfs nog populairder. Om de haverklap doen bedrijven en supermarkten dergelijke promoties.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:17   #29
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

wel welwel, even gelden dat ik hier nog eens iets poste, maar ik wil hier in deze thread, het gaat over korting maar hebben jullie al eens gezien hoe schandalig de prijzen aan het worden zijn? mijn vrouw komt net thuis, zoon had een zak maltsers gevraagd (soort chocolade snack) was wel een grote zak maar ze betaalde haast €4 je leest goed da is bijna 160 oude belgische franken...alles maar dan ook alles gaat schandalig hard van prijs de hoogte in en het lijkt maar niet te stoppen, er moet dringend een halte komen, mensen hebben haast geen koopkracht meer...
Oud 15 december 2009, 19:46   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
wel welwel, even gelden dat ik hier nog eens iets poste, maar ik wil hier in deze thread, het gaat over korting maar hebben jullie al eens gezien hoe schandalig de prijzen aan het worden zijn? mijn vrouw komt net thuis, zoon had een zak maltsers gevraagd (soort chocolade snack) was wel een grote zak maar ze betaalde haast €4 je leest goed da is bijna 160 oude belgische franken...alles maar dan ook alles gaat schandalig hard van prijs de hoogte in en het lijkt maar niet te stoppen, er moet dringend een halte komen, mensen hebben haast geen koopkracht meer...
Geen koopkracht meer ?

Al opgemerkt hoeveel mensen 's middags op het werk geen gewone boterhammen meer eten, maar een 'broodje' gaan kopen voor de prijs van twee grote broden ?

Al opgemerkt dat een gewone koffie niet meer bestaat? 't Moet nu senseo zijn.

Al opgemerkt dat ge te laat zijt als ge op oudejaar nog ergens uw benen onder een gedekte tafel wilt steken in een restaurant ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:55   #31
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Geen koopkracht meer ?

Al opgemerkt hoeveel mensen 's middags op het werk geen gewone boterhammen meer eten, maar een 'broodje' gaan kopen voor de prijs van twee grote broden ?

Al opgemerkt dat ge te laat zijt als ge op oudejaar nog ergens uw benen onder een gedekte tafel wilt steken in een restaurant ?
Dit is jou mening, goed voor u, minimaliseer maar, smiddag broodje op het werk? als er dan nog werk is dan, want dan kun je ook zeggen welk werk? gewone koffie en senseo wat kosten die nu en wat kosten die pakweg een jaar of 5 terug. oudejaar op restaurant gaan? als je geld hebt, was het onlangs niet op het nieuws? horecazaken die dicht gaan omdat ze geen volk verwachten omdat de prijzen hoog zijn? maar ja minimaliseer maar...
Oud 15 december 2009, 19:59   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen koopkracht meer ?

Ne mens moet zijn prioriteiten kennen he, schoof...

wij bakken zelf brood, deftig brood is hier niet te vinden, dat is de hoofdreden...

Ne senseo, ja in mijn geval is het goedkoper ne senseo te maken dan een heel thermos op te gieten en den helft weg te moeten kappen.

Sommige dingen zijn inderdaad duur, ik kijk daar nie gauw naar, maar ik verslik mij soms wel als ik zie wat 100 gram charcuterie moet kosten.

Soms is het zelf nie veel duurder om naar een goeiekoop restaurant/snackbar te gaan, dan zelf bepaalde dingen te kopen. Voor een familie ligt dat anders maar als ge alleen of met 2 zijt durft dat al eens beter uitkomen.

Ja die restaurants bij nieuwjaar, ... ik heb twee zitjes, op tijd zijn he, ... dat is met concerten ook zo, maar ik versta u wel, goeiekoop is dat zeker niet , ik weet al nie meer hoeveel dat het koste want mijn madam heeft dat besteld, maar t was inderdaad iets duurder als naar t frituur gaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:00   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Dit is jou mening, goed voor u, minimaliseer maar, smiddag broodje op het werk? als er dan nog werk is dan, want dan kun je ook zeggen welk werk? gewone koffie en senseo wat kosten die nu en wat kosten die pakweg een jaar of 5 terug. oudejaar op restaurant gaan? als je geld hebt, was het onlangs niet op het nieuws? horecazaken die dicht gaan omdat ze geen volk verwachten omdat de prijzen hoog zijn? maar ja minimaliseer maar...
Minimalizeert gij maar dat de horeka-zaken die sluiten, dit vooral doen omdat ze geen personeel vinden dat dan wil werken.

Bij de weg, ik ga me een nieuwe laptop kopen binnekort. Gaat er een lichtje branden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 december 2009, 20:04   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ne mens moet zijn prioriteiten kennen he, schoof...

wij bakken zelf brood, deftig brood is hier niet te vinden, dat is de hoofdreden...

Ne senseo, ja in mijn geval is het goedkoper ne senseo te maken dan een heel thermos op te gieten en den helft weg te moeten kappen.

Sommige dingen zijn inderdaad duur, ik kijk daar nie gauw naar, maar ik verslik mij soms wel als ik zie wat 100 gram charcuterie moet kosten.

Soms is het zelf nie veel duurder om naar een goeiekoop restaurant/snackbar te gaan, dan zelf bepaalde dingen te kopen. Voor een familie ligt dat anders maar als ge alleen of met 2 zijt durft dat al eens beter uitkomen.

Ja die restaurants bij nieuwjaar, ... ik heb twee zitjes, op tijd zijn he, ... dat is met concerten ook zo, maar ik versta u wel, goeiekoop is dat zeker niet , ik weet al nie meer hoeveel dat het koste want mijn madam heeft dat besteld, maar t was inderdaad iets duurder als naar t frituur gaan.
Mooi voorbeeld van duur worden en toch koopkrachtig zijn: Werchter.

Hoeveel was het vorig jaar voor de ganse periode, kamping inbegrepen? En hoeveel duizenden jongeren (en ouderen) hebben die som neergeteld ?

En dit jaar is het nog duurder, heeft in de gazet gestaan. We zijn benieuwd hoeveel er dit jaar gaan zijn, maar ik gok: bakje vol.

Oud 15 december 2009, 20:04   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De kleine letterkes stonden vermeld op de kortingsbon zelf (binnenin) maar om aan die bon te kunnen moest men het eerst kopen (was vastgeplakt aan de verpakking).

En geen been om op te staan ... allemaal goed maar het gaat me eerder om het principe natuurlijk. Ze geven een korting die NIEMAND terug vraagt omdat het te omslachtig is EN zoals ik al vertelde ... als men de postzegel en de envelop aftrekt van die twee euro schiet er helemaal geen twee euro korting over.

En verder ... ieder gezin heeft recht op één korting ... komaan zeg ... da's helemaal om er zeker van te zijn dat men die korting niet terug vraagt hé.
Niet alleen Maes gebruikt dit soort kortingsbonnen.
Ik denk dat die bedrijven er enkel op uit zijn om naam en adres te kennen van mogelijke klanten; om hen gerichte publiciteit te kunnen opsturen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:14   #36
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Minimalizeert gij maar dat de horeka-zaken die sluiten, dit vooral doen omdat ze geen personeel vinden dat dan wil werken.

Bij de weg, ik ga me een nieuwe laptop kopen binnekort. Gaat er een lichtje branden?
ik had eigenlijk geen andere reactie verwacht...koop uzelf maar een laptop daar lig ik ni wakker van. Maar die uitspraak van je laat duielijk zien hoe jij de dingen minimaliseerd, hetgene dat ik zeg is gestaafd door het nieuws en vele kranten.en dat van u? maar ja u hebt uw mening ik de mijne, zodoende ga maar vlug op je nieuwe laptop "spelen" lol
Oud 15 december 2009, 20:48   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heeft dat ook met dat belachelijke loontje te maken om 'snachts en op feestdagen en in het weekeind te werken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:38   #38

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niet alleen Maes gebruikt dit soort kortingsbonnen.
Ik denk dat die bedrijven er enkel op uit zijn om naam en adres te kennen van mogelijke klanten; om hen gerichte publiciteit te kunnen opsturen.
Ik denk vooral dat bedrijven er op uit zijn om hun producten zogezegd "goedkoop" te verkopen maar als het er op aankomt de korting niet te moeten geven.

Als ik in de winkel deze aanprijzing zag dacht ik werkelijk dat dit een goede koop was mits de aftrok van de korting. Ik ga me echter echt niet bezig houden om die kortingsbon op te sturen om drie weken later twee eurokes op mijn rekening te zien verschijnen en ik ben er van overtuigd dat zowat NIEMAND dat doet. Ondertussen heeft Maes toch maar dapper veel brikskes bier verkocht op die manier.
Oud 15 december 2009, 21:41   #39

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik ben trouwens voor de dagelijkse bierkes overgeschakeld op "KAISER" bier uit de Carrefour. Niet eens zo slecht (wel die van 7,8° nemen) en echt VEEEEEEL goedkoper.
Oud 16 december 2009, 08:16   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi voorbeeld van duur worden en toch koopkrachtig zijn: Werchter.

Hoeveel was het vorig jaar voor de ganse periode, kamping inbegrepen? En hoeveel duizenden jongeren (en ouderen) hebben die som neergeteld ?

En dit jaar is het nog duurder, heeft in de gazet gestaan. We zijn benieuwd hoeveel er dit jaar gaan zijn, maar ik gok: bakje vol.

Zoals ik al zei prioriteiten stellen, ... er zijn nu eenmaal mensen die liever dat doen dan bvb op conge gaan , of muziek kopen, of. ...

ik had tickets voor de Michael Jackson, in de O2, Niet dat we daar zo een verschikkelijke fan van waren, maar kom, we hadden zo in de mot dat het wel eens de laatste kans was om die gast eens bezig te zien en dat het ne serieuse show ging worden, dus via de officiele boekingkanalen, gegaan... Op ne zaterdagmorgen om 3 uur sta ik op om een vlucht te halen, ik flip den tv aan, op BBC world en ik krijg bekanst een attack.... ligt die gast toch wel nie dood zeker...

t komt dus neer op prioriteiten stellen, zoiets combineert ge dan met ne city trip naar Londen he, ge weet dan meteen `s avonds wat doen. ge gaat daar anders hoogstwaarschijnlijk toch ook naar ne musical zien, of iets anders doen, dat ook geld kost. Duur decadent tripke, ja goedkoop is dat zeker niet, maar er zijn andere dingen die ook duur zijn.

Mijne collega zijn kodak bvb... die gast heeft een volledig professionele uitrusting, ge kunt het niet bedenken, of hij heeft het. om eerlijk te zijn wil ik het niet weten wat dat grapke gekost heeft, wel ja ne mens heeft iets over voor zijn hobby, he als ge naar zijnen auto kijkt hebt ge wel veel kans dat er stukken afvallen, maar he, hij bolt toch, en op een of andere magische manier geraakt hij met dat ding door de schouwing.... wat lult ge ook over co2, ... ik denk dat die met zijn machien evenveel vervuilt als 3 nieuwe landrover defenders.

prioriteiten stellen he...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be