Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 15:46   #21
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Niet enkel is het dreigen om 'iemand te grazen te nemen' bij wet verboden, het is ook een ernstige persoonlijke aanval die in vele gevallen zou geresulteerd hebben in een permaban.

En Voltaire was niet zwart. Was het maar verboden om te liegen

Er staat nergens dat ik hem te grazen zou gaan nemen of willen nemen.

Verder ben ik een schrijver, geen kick-boxer.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 januari 2010 om 15:47.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:18   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Eerst was het alleen "dreigen," nu is het "Fysieke bedreiging"
idd wat een laffe fysieke bedreiging van jou kant zeg, bah en later de pogroms wat gaan vergelijken met je eigen situatie
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:21   #23
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Verder ben ik een schrijver, geen kick-boxer.
Dat is jammer genoeg niet te merken aan de manier waarop jij met forum leden omgaat.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:30   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ach, egmond is immers de slechtste niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:22   #25
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, egmond is immers de slechtste niet.
Nee hoor.
Heb net gezien in zijn onderschrift dat ik een complement gekregen heb.
Of Zapatista er ook zo over denkt is natuurlijk een andere zaak
Oud 11 januari 2010, 21:18   #26
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

De waarschuwing is voor het uiten van dreigementen. De categorietitel van de waarschuwing (die vast staat) is echter "Fysieke bedreiging", meer zit er niet achter.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 14:07   #27
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet enkel is het dreigen om 'iemand te grazen te nemen' bij wet verboden, het is ook een ernstige persoonlijke aanval die in vele gevallen zou geresulteerd hebben in een permaban.

Waarom dan geen permaban? Wordt ik als zwarte die het opneemt voor zwarten en moslims dus voorgetrokken?
Oud 13 januari 2010, 14:09   #28
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Dat is jammer genoeg niet te merken aan de manier waarop jij met forum leden omgaat.
Van mijn kant stel ik vast dat veel forummers Stillen zijn, racisten en dom. Mag ik daaraan geen uiting geven? Ik krijg ook veel beledigingen te voorduren, vandaar die openbare negeerlijst. Ben jij zelf ook één van de Stillen op dit forum?
Oud 13 januari 2010, 14:10   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mijn kant stel ik vast dat veel forummers Stillen zijn, racisten en dom. Mag ik daaraan geen uiting geven? Ik krijg ook veel beledigingen te voorduren, vandaar die openbare negeerlijst. Ben jij zelf ook één van de Stillen op dit forum?
je stelt dat vast.

hoe stel jij dat vast?
Oud 13 januari 2010, 14:10   #30
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
De waarschuwing is voor het uiten van dreigementen. De categorietitel van de waarschuwing (die vast staat) is echter "Fysieke bedreiging", meer zit er niet achter.
Egmond Codfried heeft dat ding dat zich jantje noemt niet bedreigd.
Oud 13 januari 2010, 14:11   #31
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je stelt dat vast.

hoe stel jij dat vast?
Observeren.
Oud 13 januari 2010, 14:50   #32
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop met belachelijke zever te posten, en misschien krijgt ge dan een beetje respect. Of zijt gij ook een gewitte stille racist?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 14:50   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tututut! Waarom heette hij "Voltaire" denk je ? In de tijd dat ze in Frankrijk trouwens nog Oud-Nederlands praatten (tenminste onder de elite) wilde die naam trouwens zeggen "vol teire". Hierbij is "teire" het oud-nederlandsche woord voor "teer". Nadien, met de Franse revolutie, die ervoor gezorgd heeft dat de oud-nederlandstalige (en uiteraard zwarte) elite een kopje is kleiner gemaakt, heeft men die naam herschreven als "Voltaire", om het fonetisch in 't frans laten te kloppen. Met andere woorden, Voltaire (in werkelijkheid dus "Vol Teire") was eigenlijk de bijnaam van een zwarte. Uiteraard was het een zwarte. In Frankrijk voor de Franse revolutie konden enkel zwarten naar school gaan en leren schrijven. Maar omdat Voltaire vaak onder het gewone (blanke) volk kwam waar men het niet gewoon was om iemand met donkere huidskleur te zien, had men hem een bijnaam gegeven: vol teer ! (zwart, dus).

Trouwens, dit is toepasselijk op verschillende Franse intellectuelen. Descartes ook. Dat is eigenlijk een gewone vervorming van het oud-nederlands De Scwarte.

Ik zou kunnen doorgaan, maar mijn quotum zever voor vandaag is opgebruikt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:22   #34
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ga je mond wassen met (uiteraard bruine) zeep.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:48   #35
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tututut! Waarom heette hij "Voltaire" denk je ? In de tijd dat ze in Frankrijk trouwens nog Oud-Nederlands praatten (tenminste onder de elite) wilde die naam trouwens zeggen "vol teire". Hierbij is "teire" het oud-nederlandsche woord voor "teer". Nadien, met de Franse revolutie, die ervoor gezorgd heeft dat de oud-nederlandstalige (en uiteraard zwarte) elite een kopje is kleiner gemaakt, heeft men die naam herschreven als "Voltaire", om het fonetisch in 't frans laten te kloppen. Met andere woorden, Voltaire (in werkelijkheid dus "Vol Teire") was eigenlijk de bijnaam van een zwarte. Uiteraard was het een zwarte. In Frankrijk voor de Franse revolutie konden enkel zwarten naar school gaan en leren schrijven. Maar omdat Voltaire vaak onder het gewone (blanke) volk kwam waar men het niet gewoon was om iemand met donkere huidskleur te zien, had men hem een bijnaam gegeven: vol teer ! (zwart, dus).

Trouwens, dit is toepasselijk op verschillende Franse intellectuelen. Descartes ook. Dat is eigenlijk een gewone vervorming van het oud-nederlands De Scwarte.

Ik zou kunnen doorgaan, maar mijn quotum zever voor vandaag is opgebruikt
http://www.unc.edu/~kelahan/Descartes.jpg

http://www.thatmarcusfamily.org/phil.../Descartes.GIF

http://www.ocw.cn/NR/rdonlyres/Lingu..._descartes.jpg

http://www.library.usyd.edu.au/libra...scartes3-1.jpg

Descartes

De laatste ´verklaring´ die men, de ideologische racisten, vonden voor mijn zwarte portretten is dat de koperen grafeer plaat door een schimmel is aangetast. Opvallend blijft dat deze boze schimmel altijd alleen het gezicht en de handen aantast en nooit de witte kantenkraag. Overigens vraag ik mij af of de witte kantenkragen en molensteenkragen vanwege hun kleur ook en speciale functie hadden. Benadrukken van de zwarte en gekleurde huid, bv.
Oud 13 januari 2010, 17:18   #36
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand te grazen nemen?

Waar komt de zegswijze iemand te grazen nemen vandaan?

Iemand te grazen nemen heeft verschillende betekenissen. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) noemt

'iemand voor de gek houden',
'iemand bedriegen',
'iemand te pakken nemen' en
'iemand lichamelijk letsel toebrengen'.

Ook kan het

'iemand mores leren',
'iemand een verlies toebrengen',
'een grap met iemand uithalen' betekenen.

Deze zegswijze gaat terug op een grap of spelletje waarbij iemand onverhoeds met gras werd bedolven. F.A. Stoett vermeldt: "Onder grazen moet men in eigenlijke zin verstaan iemand in het hooiland onder 't afgemaaide gras bedelven (...)."

Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) geeft bij grazen het volgende citaat: "Een paar andere wilde vermaken (...) natuurlijk nu ook al lang uit de mode, zijn 't grazen en 't hooien. 't Gras en 't hooi vervingen hier 't zand (van het 'met zand zouten')."

Kennelijk werden er vroeger ook wel mensen bij wijze van grap onder het hooi bedolven. Bij zouten vermeldt het WNT iemand in of met zand zouten, wat wilde zeggen: "iemand bij wijze van speelsch vermaak inwrijven met zand".
Bullshit Egmond. De context was "je bent een vuile nazi, ik hoop dat iemand je te grazen neemt, dan heb je iets om over te klagen". Dat gaat niet om een grap. Dat is iemand iets toewensen, dat ligt een stapje boven "ik zou het niet erg vinden als". Is het bedreiging? Geen flauw idee, maakt me geen zak uit. Wel wil ik als afsluiter nog even toewensen dat iemand jou eens goed onder het hooi bedelft, om te testen of de mods ook waarschuwingen uitdelen als je niet op de driehoek drukt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be