Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2009, 19:45   #21
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

2 appartementen. Zielig. Als het toch zo ne goeie katholiek is neemt hij er zeker 100 op in 1 van zijn buitenverblijven.
Oud 19 december 2009, 21:53   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
2 appartementen. Zielig. Als het toch zo ne goeie katholiek is neemt hij er zeker 100 op in 1 van zijn buitenverblijven.
En nog een stuk of twintig in zijn Yacht.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 21:55   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Promotiestunt, niets meer, niets minder !
Charmeoffensief noemen ze dat.
Oud 19 december 2009, 21:58   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Onzen Albert mag altijd bij mij in de hof een tent komen zetten, indien hij dakloos word en al zijn geld en bezittingen in beslag genomen zijn door de kersverse Vlaamse Republiek. Ik zal dan ingang laten betalen aan toeristen die zijn bohemerskamp willen komen bezichtigen en fotograferen, en van de opbrengst daarvan geef ik hem een procentje, zodat hij brood en patatten kan kopen. Een lapje grond om groenten te planten, en eventueel wat kiekens en varkens te kweken krijgt hij ook in pacht van mij. Iedereen heeft recht op een 2de kans.
Onze Albert zal niet met lege handen vertrekken als hij ooit zijne C4 krijgt. Daar mag je wel zeker van zijn.
Oud 19 december 2009, 22:01   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De meeste woningen die "onze" koning in gebruik heeft zijn van de koninklijke schenking (om geen erfenisrechten te moeten betalen).
Van deze apartementen weet ik het niet.
Die van Laken trekken in alle opzichten het laken naar zich

Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2009 om 22:03.
Oud 19 december 2009, 22:41   #26
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard Daklozen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Twee appartementen waar de bedienden konden wonen, als ik het goed begrepen heb, maar alles is van de koninlijke schenking dus van ons.
wie houd hier wie voor den aap,
zouden er nu echt nog mensen zijn, die zo iets bejubelen, als steun aan daklozen,

Of er bejubeld wordt,laat ik in het midden.
Ik zou als die dakloze,die nu ergens buiten of in he Noordstation slaapt,maar wat blij zijn,een onderdak te vinden.
En dat appartement zou van ons,lees VAN U zijn,wat heb jij hiervoor gedaan,Randa???
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:43   #27
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Ik zou als die dakloze,die nu ergens buiten of in he Noordstation slaapt,maar wat blij zijn,een onderdak te vinden.
En dat appartement zou van ons,lees VAN U zijn,wat heb jij hiervoor gedaan,Randa???

En de Koning heeft dan toch maar een geste gedaan,en het is DAT WAT TELT...
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:16   #28
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij, of ik, aan een bedelaar 1 eurocent in de hand drukken, hebben wij ook een geste gedaan. Toch hebben wij ons dan als gierigaarden gedragen, en met de arme mens in feite de spot gedreven. Jouw, of mijn fortuin vergelijkend met dat van de koning, komt hetgeen hij nu gedaan heeft op hetzelfde neer.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 07:25   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het van de koninklijke schenking is, belastingen betaald en in het andere geval ook.
Oud 20 december 2009, 07:25   #30
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Den Albert heeft wel plaats voor 5,000 daklozen in zijn kast in Laken.
Als ik iets aan een goed doel geef, is het altijd minstens 20 euro en ik heb het niet te breed. Wat nodig is, is geen geste van met zijn polleke in de lucht schudden, maar een echte daad.

Laatst gewijzigd door forzaflandria : 20 december 2009 om 07:25.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 07:46   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat als de vrieskou voorbij is?
Wanneeer vertrekken deze mensen weer?
Krijg je hulp om je appartement terug te ontruimen?

Veel vragen hé, waarom stel ik ze?

Ik heb in het verleden asielzoekers opgevangen via het OCMW.
Bij nacht en ontij werden deze mensen binnengebracht, soms 3 �* 4 gezinnen tergelijkertijd.
Bij 1 gezin liep het mis, zij weigerden terug te vertrekken, na 1,5 jaar zijn ze uiteindelijk uit vrije wil vertrokken.

Ik schreef vreemdelingenzaken aan, geen gehoor.
Ik schreef het OCMW aan, geen gehoor.
Ik schreef de politie aan, geen gehoor.
Uiteindelijk ben ik geholpen door Het Nieuwsblad, ik was toen wel al 1,5 jaar ouder.

De steen ligt er nog, ik stoot me er echter niet meer aan.

Waarschijnlijk moet BB slechts met zijn vingers knippen om het appartement terug vrij te krijgen.
Oud 20 december 2009, 09:08   #32
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En nog een stuk of twintig in zijn Yacht.
Vergeet ook de achterbank van de Lotus van Laurent niet. Of heeft die geen achterbank ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:13   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
<uiteindelijk gaat het om 1300 daklozen. De koning vangt er al een stuk of 6 op. Als nu nog een stuk of 300 andere rijkaards een appartementje of studio ter beschikking stellen is het opgelost.

Andere mogelijkheid : hoeveel kot(t?)en staan er nu in Gent, Brussel, Luik en Leuven vrij tijdens het kerstverlof ?
Oud 20 december 2009, 09:25   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
<uiteindelijk gaat het om 1300 daklozen. De koning vangt er al een stuk of 6 op. Als nu nog een stuk of 300 andere rijkaards een appartementje of studio ter beschikking stellen is het opgelost.

Andere mogelijkheid : hoeveel kot(t?)en staan er nu in Gent, Brussel, Luik en Leuven vrij tijdens het kerstverlof ?
Als ik al een kot had dat nu leegstond, dan nog zou er geen vreemde in mogen huizen.

Egoïstisch? Liever egoïst dan iemand die nadien moet janken dat alles vernield is en dat ik ze er niet meer uit krijg.

Eigenlijk kan het niet erg genoeg zijn (spijtig voor de mensen) maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen.

Het proces tegen fedasiel is nog zoiets om je op te ergeren, er zijn 69 gezinnen die samen reeds meeer dan 110.000 euro ontvangen hebben omdat wij niet in staat waren om ze op te vangen. Mismoedig wordt je ervan, dienen daarvoor onze belastingen? Moeten wij daarvoor zo hard werken?

Er moet dringend werk gemaakt wortden van een sluitend asielbeleid. Mensen zonder papieren onmiddellijk het land uit, dit zijn mensen die ons moedwillig willen misleiden. Mensen uit een regio waar geen gevaar is, onmiddellijk het land uit. Gewoon metten mee maken, zo van die heel korte.
Oud 20 december 2009, 10:27   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het valt me tegen van u eigenlijk, u klinkt de laatste tijd niet alleen heel zuur maar ook als een vervelende betweter.
2
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 10:50   #36
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het valt me tegen van u eigenlijk, u klinkt de laatste tijd niet alleen heel zuur maar ook als een vervelende betweter.
Het zou me plezier doen als je nu echt eens het bewijs zoudt leveren van wat jij hier beweert. Ik zeg gewoon dat Leterme himself in het parlement de inbreng van de koning vermeldde en dat ik dat edelmoedig vind. Wat van veel andere rijke stinkaards niet kan worden gezegd.

En dus ben ik een betweter ?

En wat Born2BeWild daarop te zeggen heeft zal mij, zoals heel veel anderen hier op het forum worst wezen. Die past beter op een OuwehoerenForum.
Oud 20 december 2009, 10:52   #37
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als ik al een kot had dat nu leegstond, dan nog zou er geen vreemde in mogen huizen.

Egoïstisch? Liever egoïst dan iemand die nadien moet janken dat alles vernield is en dat ik ze er niet meer uit krijg.

Eigenlijk kan het niet erg genoeg zijn (spijtig voor de mensen) maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen.

Het proces tegen fedasiel is nog zoiets om je op te ergeren, er zijn 69 gezinnen die samen reeds meeer dan 110.000 euro ontvangen hebben omdat wij niet in staat waren om ze op te vangen. Mismoedig wordt je ervan, dienen daarvoor onze belastingen? Moeten wij daarvoor zo hard werken?

Er moet dringend werk gemaakt wortden van een sluitend asielbeleid. Mensen zonder papieren onmiddellijk het land uit, dit zijn mensen die ons moedwillig willen misleiden. Mensen uit een regio waar geen gevaar is, onmiddellijk het land uit. Gewoon metten mee maken, zo van die heel korte.
Juist, maar daar dient de overheid juist iets aan te doen ! En dat is het verwijt dat men de regering maakt en Leterme in het bijzonder.
Oud 20 december 2009, 11:02   #38
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Onze Albert zal niet met lege handen vertrekken als hij ooit zijne C4 krijgt. Daar mag je wel zeker van zijn.
Is het eigenlijk mogelijk om hem echt helemaal financieel uit te kleden, dat wil zeggen dat hij werkelijk geen rotte cent meer heeft? Ik zou al zijn activa in beslag laten nemen door de Vlaamse staat en daarmee een hulporganisatie oprichten om arme dutsen te helpen.
Oud 20 december 2009, 11:27   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niet als hij er het lof nog voor krijgt ook. Nogmaals, HIJ doet niets als het op onze kosten is. Ik kan ook vanalles doen op jullie kosten hoor. Niets is makelijker dan dat.
ministers doen niet anders;, op ons kosten kadootjes uitdelen, en dan een beetje later de factuur presenteren.

Neem nu die regularisatie van die vluchtelingen: de factuur zal wel volgend jaar goed zichtbaar zijn, hoop dat het parlement toch wel zoals een goeie manager betaamt daarover maandelijks een rapport vraagt en in grafiek visualiseert: wat kost die regularisatie, en hoeveel werken er hier al in de officiele economie en in de zwarte economie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 11:28   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Het zou me plezier doen als je nu echt eens het bewijs zoudt leveren van wat jij hier beweert. Ik zeg gewoon dat Leterme himself in het parlement de inbreng van de koning vermeldde en dat ik dat edelmoedig vind. Wat van veel andere rijke stinkaards niet kan worden gezegd.

En dus ben ik een betweter ?

En wat Born2BeWild daarop te zeggen heeft zal mij, zoals heel veel anderen hier op het forum worst wezen. Die past beter op een OuwehoerenForum.
ELke rijke stinker wordt 50% afgeroomd, is hij dan nog uberhaupt verplicht om edelmoedig te zijn tov ontwikkelingslanden, arme mensen, sociale gevallen etc ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be