Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2009, 09:05   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik heb mij eens drie keer moeten verzetten in een drie kwart en meer lege filmzaal omdat iedereen persé in zijn aangeduide zetel wou plaats nemen. zaten we daar met zen alle op een hoopje en ik helemaal omsingelt.
Ja, da is het voordeel en het nadeel,

ge verstaat wel, dat als ik een halve dag op voorhand de beste plaats boek, ik niet toelaat dat een of andere pieman, net op die zetel gaat zitten, dan moet m ook maar op tijd zijn, of zijn hersens gebruiken als m zijn ticketten koopt, opkrassen dus.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 09:10   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
O wat HAAAAAAAAAAT ik statistiek! Ik heb er altijd een rothekel aan gehad en de kans is groot dat ik het zal blijven haten.
make that 2

trouwens, met al hun ingewikkelde berekeningen, komen ze dikwijls tot niks, want het hangt dikwijls af van parameters die ze niet eens in de hand hebben.

Wiskunde is een exacte wetenschap, maar stastiek... wat hebt ge in godsnaam aan het feit te weten dat ge x kansen hebt dat 4 dobbelstenen alle 4 een 6 gooien... als je dat 9 keer na mekaar van den eerste keer gooit, hebt ge gewoon puur geluk gehad, als je dat 9000 keer niet lukt, gewoon pech.

Gemidelden en afwijkingen om geregistreerde data te gaan bespreken, en trends te gaan bedenken, dat is iets anders, dat is een nuttig iets dat meestal wel ergens door iemand die de materie goed kent en de parameters goed kent, in iets nuttig kan omgezet worden.
Oud 22 december 2009, 09:12   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je goede recht. Net als boekhouden trouwens... beiden heb ik altijd vreselijk gevonden, maar ik spreek me zeker niet uit over mensen die er goed in zijn of er hun dagelijks sneetje brood meer verdienen. Maar tov. die dingen heb ik echt een afkeer. Ieder waar ie goed in is, zeker?
ah boekhouden dat is dan weer iets anders he, uw rekening moet op het einde op 0 staan, fouten kunt ge dus eigenlijk niet maken, en zelf als ge maakt (door iets verkeerds in te schrijven ) zijn ze te traceren...

maar het is wel een saaie hobby , dat is wel waar.
Oud 22 december 2009, 09:56   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't is een NWO-complot van Poldavische zionisten tegen Vlamingen.
* lachband *
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 16:31   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Dit vind ik de elegantste uitleg.

In de hoop dat de beroepswiskundigen geen bezwaar opperen.

In elk geval boeiend om de verschillende benaderingen te zien.
Een andere uitleg waarom het aantal plaatsen niet relevant is :

Als nr. 1 een verkeerde plaats kiest MOET er op een gegeven moment iemand zijn plaats bezet vinden en ergens anders moeten gaan zitten. (waarschijnlijkheid is 100%)
Stel dat bijv. nr 50 het slachtoffer is.
Nu zitten we terug in de uitgangssituatie maar dan met een opera van maar 51 plaatsen. Nummer 50 neemt ofwel de plaats van nr. 1 en al de rest heeft zijn eigen plaats, of hij neemt die van een ander en we zijn weer vertrokken.
Of je nu begint met 1000, 100 of 50 plaatsen, maakt niet uit.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be