![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie je al een echte blikseminslag naar het net afleiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De roestige vadsigheid heeft het weten verborgen te houden voor vele mensen die simpel van geest zijn. Hun senten zoeken in zo van die kleine hoekjes ... dat is momenteel hun lot. Eigen schuld, dikke bult. Mensen die deze nieuwe taks niet graag betalen, hadden maar om een flamingantenpartij moeten stemmen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als mijn thuis -netje afgekoppeld is. Anders word het wat duur. Maar ideaal als burenpestertje, dat wel.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook zulke buren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buren die bliksemafleiders op't net zouden aankoppelen? Wow, dat zou toch het nieuws al gehaald moeten hebben.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als de klusser de nodige vergunningen hiervoor krijgt en voldoet aan alle wettelijke veiligheidsregels dan zou ik het kunnen voor een stuk aanvaarden maar niet iedereen kan zomaar zijn eigen biogas tank gaan maken want dan zal het ni lang duren vooraleer we hele wijken zien in rook opgaan volgens mij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we voor Vivant stemmen, stemmen we voor VLD, de ergste in zijn soort.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biogas is minder gevaarlijk dan de vele gasleidingen die overal in de grond steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bedenk maar eens, 95% van de gasfornuiseigenaars gebruikt een rubber slang tussen gaskraantje en gasfornuis. Normaal gezien moet zo'n rubber slang 2jaarlijks vervangen worden. Wie doet dat nu? BTW, mijn gasfornuis is aangekoppeld met een koperen buis.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar en in welke wet staat een gasslang tweejaarlijks vervangen moet worden? Een koperen aansluiting is enkel aan te raden als het toestel muurvast staat, in het andere geval kunnen spanningen ervoor zorgen dat je lekken krijgt.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben redelijk thuis in de materie.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt mijn gasinstallatie dan niet afgekeurd?
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Het verbaasd me niets dat ze het weer vooral bij de gewone burger gaan halen. Het is maar €5 hier, een euro daar. De politici begrijpen gewoon niet dat dat voor vele werknemers oploopt. Zij, als ze het al moeten betalen, merken het amper.
Wat de opbrengsten uit elektriciteit betreft is het simpel. Suez betaald niet dus komen ze het bij ons halen. Als Suez toch iets betaald rekenen ze dat gewoon door aan ons, onze factuur stijgt dus ook de procentuele bijdrage op je factuur. Des te minder ze begrijpen dat het moeilijk is voor gewone mensen om die extra's te betalen hoe meer ze begrijpen dat grote bedrijven hulp en steun nodig hebben. De enigen waar ze dat geld kunnen halen is bij de gewone werknemers. Dat vind je zelfs terug in de kleinere zaken. Al jaar en dag klagen internetgebruikers in België (ook Vlaanderen dus) over downloadlimieten. Geen gehoor. Nu krijgt microsoft een probleem met die limieten voor een toepassing op hun X-box en onmiddellijk worden er onderzoekscommissies opgericht. "gewone" mensen tellen niet voor politici. Of het nu Vlaanderen, België, Europa of de wereld gaat maakt niet uit.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En huisinstallaties worden alleen gekeurd bij nieuwbouw. Tot aan de gaskraan in de keuken dus.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zeer moeilijk om een gasslang te vinden met een recente datum op.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar, LPG installaties in wagens horen alleen gecontroleerd te worden tijdens de autocontrole. En als je AIB niet laat afkomen voor je thuisinstallatie- wat ook al niet verplicht is, moet je die €100 niet ophoesten. Maar alle flexibele slangen specifiek voor aardgas/methaan/LPG/propaan/butaan zijn gemarkeerd en moeten in theorie een datumlabel krijgen. Althans, dat werd ons duidelijk gemaakt tijdens de opleiding die ik gevolgd heb bij een bekende wereldwijde slangenfabrikant.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat wel degelijk over een vaste installatie waarop toestellen aangesloten worden / zijn. De keurder keur de installatie tot aan het toestel (het toestel zelgf dus niet). Ik heb ooit een gaskraantje, waar een gasbek of een friteuse op aangesloten kan worden, moeten dichtmaken met een stuk slang met een bout in. Dit om gasverlies te vermijden bij het per ongeluk opendraaien van de kraan. Voor de rest heb ik nog nooit een opmerking gekregen. De installatie is aangesloten op een tank van 1600 liter. Deze tank wordt 5 jaarlijks gekeurd door?????, in opdracht van Primagaz. De jaarlijkse keuring is een verplichting opgelegd door de gemeentelijke overheid om mijn uitbatingsvergunning te krijgen.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.cjsm.vlaanderen.be/jeugdb...ilig_extra.pdf
Hier staat iets over gasslangen, een cursus die ik onlangs volgde.