![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De welvaartsstaat bestaat niet | |||
De stelling klopt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 33,33% |
de stelling klopt niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
de stelling klopt in zekere mate |
![]() ![]() ![]() |
5 | 41,67% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() zeg dat tegen die honderduizend bijgekomen werklozen.
En tegen die zeven procent van de actieve bevolking die zo gelukkig is wel te mogen werken, maar tegelijk zo ongelukkig van daar niet et kunnen van leven. Jouw platte clichés zijn aardig wat vermoeiender dan mijn 1001 vertellingen van armoede dag en nacht. Eeen beetje respect voor ouderen hé (vooral als die aan body-building doen) Ik ben 64,99999999 jaar oud en genoot wel het twijfelachtig voorrecht vijftien jaar geen baan meer te kunnen krijgen waarop ik kon overleven (ik zeg niet eens: leven) De autostrade naar de armoede dus, behalve dat ik toen al zeven jaar gewerkt had onder de armoededrempel... Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Iemand die niet gescheiden is en die zijn huis niet aan zijn ex heeft moeten afstaan, die kan natuurlijk riant leven van een uitkering, vooral als hij een extra-anciënniteitsuitkering krijgt.
Jaja, van een uitkering kan je ook riant leven. Kijk maar eens naar al die voorgepensioneerden... Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() xx
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() het is natuurlijk overduidelijk dat de welvaartstaat vooral voor de sukkelaars niet bestaat.
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is er wel welvaart en daar mag gerust nog wat meer van afgesnoept worden voor de vele levenslange werklozen te behoeden voor werk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() De legaliteit van het minimumloon kan me gestolen worden, in de praktijk kan je er zelfs als asceet niet op overleven.
Als taxichauffeur kwam ik zeven jaar lang achtduizend frank per maand te kort, met mijn dop slechts vierduizend. Ik rook niet, drink niet, eet geen vlees, heb geen tv geen wasmachine geen frigo geen pc geen gsm, geen auto uiteraard en ga niet uit. Maw ik leef als een Zen asceet, en dat deed ik al toen ik nog werkte. trouwens, als ik geen asceet was, dan was ik al dood. Vandar dat mijj sympathie uitgaat naar mensen die het met niet meer dan ik moeten stellen, maar die daar niett zo goed op ingesteld zijn en daar dus gruwelijk onder lijden. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Halverhongerend overleven, dat is volgens sommige clichédenkertjes, die van geen enkele armoedepraktijk aan den lijve op de hoogte zijn, dus de welvaartstaaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Partijlid
|
![]() De welvaartstaat bestaat wel, de 'wel-zijn'staat niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U verdiende dus meer met de dop dan met u loon als taxichauffeur, dat wil toch zeggen dat de staat een redelijk hoge dop geeft. En ik denk ook dat we hier te maken hebben met iemand die te lang teveel heeft opgedaan (dit is relatief, maar ten opzichte van je verdiende is dit waarschijnlijk het geval geweest) en daar nu de gevolge van draagt, neem daar nog een echtscheiding en een verloren huis bij en je zit in de problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit mogelijk gemaakt wordt zonder dat je ook maar 1 poot hoeft uit te steken dan is dit het beste voorbeeld van een welvaartsstaat. Het is toch geweldig dat iemand uberhaupt kan overleven op de kap van de werkende bevolking en diezelfde werkende bevolking nog kan schofferen door te zeggen dat ze niet genoeg geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Je moet wel als een asceet leven. Besparen op alles wat gezond is en ongezonde shit binnensmikkelen. Iemand psychisch en lichamelijk kapotmaken.
Jaja...ik hoop dat de naft weer snel boven de 100 dollar staat. Dan komt het werkvolk weer bleiten dat het uitgemolken wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Zolang ze dat loon moeten kapotbelasten om al de doppers te onderhouden zal dat niet gebeuren !
Kip. Ei.
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Kip. En daarnaast wil ik ook niets liever dan dat iedereen een job heeft. Maar dat werkt enkel niet in deze welvaartstaat. Laatst gewijzigd door Woetse : 6 januari 2010 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar meer algemeen gezegd: als ge Opel Antwerpen als bedrijf zwaar belast, dan zullen ze nogal rap zijn om hun schup af te kuisen, en dan moogt ge vergif nemen dat Volvo Gent zich zal haasten om een uitbreiding hier bij ons te verkiezen boven elders. Maar ja, als ge liever drie jaar wacht op een bestelling van een auto, dan een Lada krijgt, om vervolgens een brood te gaan kopen met een voedselbon in een winkel die maar drie dagen op zeven bevoorraad wordt .... wel, goed voor 1000 Chinezen, maar liever niet met den deze ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |