![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overal in Kinshasa hangen er posters van De Gucht, heb ik ergens gelezen
![]()
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Zoals ik reeds zei in het andere topic:
"Racistisch" zeggen ze? Dat is merkwaardig. De Gucht heeft namelijk niet 1 keer over huidskleur gesproken. Of nationaliteit in het algemeen. Heel zijn tekst is gericht op een regering die bij een land hoort, en hoe deze functioneert. Nooit is er gezegd dat dit komt omdat deze specifiek bij een bepaald land hoort. Moest ook maar 1 van die dingen wel gedaan zijn, dan zou men er racisme in kunnen zien, maar dat is dus niet gebeurd. De Congoleese regering past een kinderachtige taktiek toe: De Gucht uitmaken voor alles dat lelijk is, in de hoop dat andere mensen te veel schrik hebben om het te weerleggen. "Racist" wordt hier gebruikt als toverwoordje, in de hoop dat niemand zal durven zeggen dat het niet waar is, gewoon omdat het woord uitgesproken is.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien had jij dat ook beter gedaan voor je van de daken schreeuwde dat Degucht zich racistisch uitgelaten heeft, want nergens is ook maar enigszins een racistische ondertoon te bespeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoewel ik bijna allergisch ben aan het zicht van DeGucht, deze banning van Congo is totaal ten onrechte en bewijst alleen maar dat hij de vinger op de wonde weet te leggen.
Zelfs de VN gesponsorde missies mondde uit in massa verkrachtingen & geplunder.... ![]()
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Hoe vetter de puist, des te dikker hij barst?
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Volgens mij is deze geen spontane reactie van de Congolese chefs. De Gucht was duidelijk ondiplomatiek, maar verre van racistisch. Het is eerder een soort gecalculeerde overdrijving vermomd als compenserend gedrag tegen de "oude Belgie" (Belgie ten tijde van Leopold2/Lumumba/Katanga.. etc). Een mooie excuus die Kinshasa altijd van pas komt.
Als De Gucht slim is zal hij goed aan doen Obama erbij te betrekken (en niet alleen zijn baas Barosso). Amerikaanse diplomaten zullen de Congolese authoriteiten nooit (zonder provocatie) publiekelijk schofferen en tot "persona non grata" verklaren. Een tijd lang waren ze verwend met "vriend" Louis Michel en het liefst wellen ze hem terug (of zijn zoon of iemand anders uit de politieke kliek rond Michel) Laatst gewijzigd door Bertie : 7 januari 2010 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ge meent het
Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 januari 2010 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Hoe staat het met de koers van United Distillers?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een koekje van eigen deeg voor Racistje De Gucht. Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 januari 2010 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Karel de Grote-De Gucht krijgt maar wat hij verdient met al zijn arrogantie en misprijzen voor gewone mensen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik hoor hem nog altijd zijn fortis aandelen relativeren..stelt niets voor was maar voor €40.000 of zoiets.sorry met zo een man kan ik mij niet identificeren..hautaine type uit een elitair milieu..
Ook al is dit in dit dossier niet echt ter zake..maar als ie in Congo zijn even aimaibele zelve is sta ik niet versteld van de reacties daar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"The rich control the government, the media the law"
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, De Gucht is een erg arrogant figuuur die in zijn luxe-kasteel woont in Berlare. Hij is wereldvreemd in die zin dat hij geen enkele affiniteit heeft met de gewone bevolking, noch in België, noch in Congo. Hij heeft totaal geen inlevingsvermogen, denkt enkel vanuit zijn egocentrisch standpunt. In Congo logeert hij in de beste en in luxueuze omstandigheden. Eigenlijk zou men die betweter eens in een camion moeten steken en hem de de 'weg' opsturen, hem doen afzien net zoals de gewone Congolezen die de 'weg', zijnde putten, kraters, ravijnen afleggen en gewoon lijden omdat er geen degelijke wegen zijn. Dan had hij misschien zelf aan de lijve ondervonden hoe de mensen lijden en had hij misschien ingezien dat goede wegen een prioriteit zijn voor de Congolese bevolking en niet die blablabla over 'democratie'. Het is bovendien niet fair van De Gucht om de puinhoop die Mobutu heeft nagelaten op het conto te schrijven van Kabila. Het gaat inderdaad niet goed met Congo en de huidige regering is niet volledig vrij te pleiten, maar deze staat voor een enorme, zij het onmogelijke opgave. Als Karel De Grote het allemaal zoveel beter weet, kan hij misschien zijn kandidatuur indienen bij de volgende presidentsverkiezingen in Congo. Zien wat hij er als 'president' zou van bakken. Laatst gewijzigd door Neptunus : 8 januari 2010 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
De boodschap zoals hij overkomt: ''Toen wij, blanke superieure Belgen, het nog voor het zeggen hadden in Congo ging alles goed. Nu jullie, inferieure zwarte Afrikanen, het zelf moeten doen gaat het mis.'' Noem het zoals je wilt: paternalistisch, racistisch, betuttelend. Plak er maar een etiketje op maar positief zal het niet worden. De boodschap komt zo over omdat België niet echt afstand heeft genomen van de misstanden uit de koloniale tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De corrupte racistische pathologische leugenaar die regelmatig van voorkennis verdacht wordt zal het de domme negerkens eens gaan uitleggen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 januari 2010 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Het feit dat de man zoiets ongestraft kan zeggen, geeft toch wel een beeld van het huidige politieke wereldje binnen de EU.
Ik ga me zo langzamerhand afvragen wat daar allemaal gebeurt - doet me denken aan het boek van L. Wibberley: De Muis die Brulde ......
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gucht kan bij mij nog op enige sympathie rekenen, omdat hij een grote bek heeft en knopen durft door te hakken. Deze kwaliteit ontbreekt elk ander Vlaams politicus.
|
![]() |
![]() |