![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Een wiskundig bewezen gegeven weegt duizend keer zwaarder door dan het geraaskal van een megalomaan die denkt dat hij de nieuwe Jesus is.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet je eigenlijk wel waar E=mc^2 voor staat? Heb je enig idee wat dat is, de relativiteitstheorie? Weet je eigenlijk waarom je vervolgens deze ene formule met de oeknal en de quantummechanica tot drieeenheid benoemt? EN waarom die drie compleet willekeurige onderwerpen? Enne, als de wetenschap zou fout is en jij een hogere waarheid in pacht hebt, leid uit jouw atoomtheore dan eens kernenergie af. Ja, die is ontdekt met behulp van wetenschappelijke theorieën, vertel jij eens waarom die volgens jou precies werkt zoals die werkt. Beter nog, doe eens een tastbare voorspelling: wat gaan de experimenten met deeltjesversnellers de komende tijd opleveren? Welke deeltjes/(clusters van) ruimteschepen gaan deze ontdekken? Jij weet het, want jij hebt de waarheid in pacht, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() In tegendeel.
Om te geloven moet je helemaal niet nadenken, enkel geloven. Citaat:
Je atoomtheorie had interessant kunnen zijn mocht je er een mooi SF verhaal rond hebben geschreven dat, hoewel niet origineel in oorsprong, toch wel enkele nieuwigheden had kunnen brengen. Dit als realiteit te brengen is echter een brug te ver omdat het in de verste verten niet geloofwaardig is.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus een ontwikkeling van het denken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben altijd bereid om bij te leren. Maar als je denkt dat die drie onderwerpen pure willekeur zijn dan zal de uitleg ook wel pure willekeur worden. Citaat:
Maar dat is natuurlijk veel te moeilijk voor jou om te begrijpen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 januari 2010 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In plaats van denken en begrijpen. Zwak, hoor!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Ontwikkelen betekent evolueren, religies zijn er door de nood om alles te verklaren. Godsdiensten hebben in de loop der jaren alles behalve geëvolueerd, integendeel zelfs, ze hebben afgetakeld.
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Ik zei niet dat de oerknal er is geweest, ik zei dat het een aanneembare theorie is.
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
In het eerste geval is het een onvoorwaardelijk aannemen van een door iemand anders opgestelde premisse. In het tweede geval is het een rationeel evalueren van diezelfde premisse. Wanneer ik zeg dat je verhaal ongeloofwaardig is, dan is dat gebaseerd op de rede en logica en niet op het geloof van een of andere andere hogere macht.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 januari 2010 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gods Rijk bestaat in de microkosmos. Het hele heelal is eigenlijk uit levende wezens opgebouwd en wel speciaal in de microkosmos in de vorm van een oneindig aantal microwezens. De eenheid van dit oneindige aantal microwezens bestaat dan eigenlijk als één wezen, namelijk God zelf. Dus het heelal is als het ware God zelf, dat wil zeggen: het is zijn lichaam en behuizing. Of ook : GOD bestaat als een microwezen in de microkosmos. Niet alleen als één microwezen natuurlijk, maar ook als alle anderen, dat wil zeggen een oneindig aantal. God bestaat bijvoorbeeld in jouw lichaam in de vorm van 10^40 microwezens. Hij en Zij weten dan ook alles over jou, veel en veel meer dan jijzelf weet. Kun je je dat voorstellen? http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus Citaat:
Steeds maar die ouwe godsdiensten tevoorschijn halen dat heeft geen enkele nut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoveel andere verklaringen voor die dingen zijn er niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn atoomtheorie is niet bedoeld om specifieke natuurkundige problemen op te lossen. En de wereld wordt wel verklaard, want die is geëvolueerd uit de hogere wereld in de microkosmos. Lees eerst eens mijn atoomtheorie en probeer dan met iets inhoudelijks te komen. ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Namelijk dat er een scheppende Geest moet zijn achter het bestaan of als grondslag daarvan. En als jij redelijke argumenten tegen mijn atoomtheorie meent te hebben, dan wil ik ze graag horen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik heb harrie op verschillende fora al gevraagd om te bewijzen dat zijn atoomtheorie (dit is echt een eufemisme) een valabel alternatief is voor onze hedendaagse quantummechanica. ik heb hem aangeboden om te demonstreren dat hij de hedendaagse natuurkunde begrijpt door hem een paar simpele vragen te stellen. zijn totaal gebrek aan enige kennis van zaken balanceerde tussen zielig en grappig. maar goed, opnieuw een paar vragen om hem de kans te geven te bewijzen dat hij op zijn minst weet welke theorieën hij zogenaamd weerlegt met zijn compleet krankjorum 'atoomtheorie': 1. hoe wordt een waterstofatoom opgebouwd. geef de vergelijkingen die niels bohr voorstelde om de afstand tussen electron en kern te berekenen. 2. het onze huidige interpretatie van het standaardmodel van deeltjes voorspelt het bestaan van een deeltje dat we 'higs boson' noemen. leg uit waarop die voorspelling gebaseerd is (m.a.w. waarom wordt het bestaan van dit deeltje voorspeld?) en beschrijf de kenmerken waar dat deeltje volgens het standaardmodel aan moet voldoen. 3. supersnarentheorie beschrijft ons heelal in een framewerk van 11 dimensies. leg uit hoe ons 3+1-dimensioneel heelal hieruit kan ontstaan een bijkomende vraag, die ik er in het verleden nog niet aan toevoegde: 4. in een interview met jack spijkerman (http://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY) deed je een voorspelling gebaseerd op jouw theorie. het experiment dat jack spijkerman uitvoerde gaf een uitkomst die tegengesteld was aan jouw theorie. je verklaarde zelf dat je in dat geval je theorie zou intrekken. heb je dat ondertussen gedaan? waarom niet? en nog een laatste vraag: 5. doe jij nu eens een experimenteel toetsbare voorspelling die gebaseerd is op jouw zogenaamde atoomtheorie. als je theorie echt zo revolutionair is en als ze experimenteel toetsbaar is, dan kunnen we misschien samen lobbyen voor wat experimenteertijd in het CERN. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 15 januari 2010 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wordt gewoon door mij geaccepteerd, ook al is ze nogal problematisch. Fout is echter wel dat de quantummechanica van alles en nog wat met waarschijnlijkheid en toevalligheid wil verklaren, zoals het ontstaan van het heelal en het leven. Waar mijn atoomtheorie de logische reden geeft. En ik denk dat jij omgekeerd totaal niks begrijpt van mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik ben filosoof en geen natuurkundige. Citaat:
Citaat:
Bovendien ben ik geen wiskundige om die eenheid van beiden te berekenen. En daarbij is die hele snarentheorie nog niet bewezen en louter theorie. Leg uit wat atomen werkelijk zijn en waarom het hele heelal er vol mee zit en wat wij zelf in de toekomst gaan doen.Oftewel: wat is de zin van het heelal ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
En velen met jou. Maar met dat al weet je nog steeds niet wat atomen zijn, en waar ze vandaan komen. Ik ben geen natuurkundige, maar weet er voldoende van af. Veel meer in ieder geval dan de wetenschappers van mijn atoomtheorie afweten. Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 januari 2010 om 14:17. |
|||||||
![]() |
![]() |