Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2010, 15:50   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In Brussel heeft men misschien ook het hoofd koel gehouden en zich minder als 1 kudde vee gedragen.
Jammer toch dat er geen corridor naar Brussel komt.

Je weet toch wel wat dat wil zeggen op termijn? Brussel kwijt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:50   #22
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Typische houding van de nouveaux riches die de Vlamingen zijn: er komt iets nieuws en hop: ze moeten er in groep bij zijn; zonder nadenken.

Ander voorbeeld:
Het griepvaccin: in ongeveer alle Vlaamse gemeenten werden sportzalen vrijgemaakt om aan de lopende band te vaccineren. Wie het niet deed werd als een onnozelaar bekeken.
In Wallonië is men veel rustiger gebleven en helemaal niet en masse gaan vaccineren.
Wie had gelijk? Niet de Vlamingen die denken dat ze altijd gelijk hebben.
Nog zo'n idiote vergelijking om stenen kloten van te krijgen ... Er zijn 10.500.000 inwoners in dit onland en slechts 250.000 hebben zich laten inoculeren. Da's 1/42ste van de totale bevolking.

Wie heeft er in dit geval niet nagedacht? De overheid (ONKELINX) die halsoverkop miljoenen van die vaccins heeft besteld bij de pharmapushers? (En ze nu "in stoemelings" aan de WHO cadeau deed)

De media die totaal tegenstrijdige berichtgevingen gaven en op totaal onverantwoorde en respectloze wijze het volk angst inboezemden en een schisma in hun hoofd creëerden?

Of toch de gewone burger, de sukkelaar die overdag kan gaan krotten en z'n kinderen graag ziet en, vertrouwend op de geijkte kanalen, het zekere voor het onzekere nam?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb me niet laten inenten. Niemand trouwens in mijn familie, behalve m'n grootmoeder en dan nog door een Waalse dokter!!
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:52   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel heeft men misschien ook het hoofd koel gehouden en zich minder als 1 kudde vee gedragen.
Hier in Bruxelles wist men eerder van toeten noch blazen, maar geen enkele Vlaming die ik daarover sprak heeft mij daarvoor als een onnozelaar willen bekijken. Wat zijn me die Vlamingen toch flauweriken, zeg.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 16:01   #24
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typische houding van de nouveaux riches die de Vlamingen zijn: er komt iets nieuws en hop: ze moeten er in groep bij zijn; zonder nadenken.

Ander voorbeeld:
Het griepvaccin: in ongeveer alle Vlaamse gemeenten werden sportzalen vrijgemaakt om aan de lopende band te vaccineren. Wie het niet deed werd als een onnozelaar bekeken.
In Wallonië is men veel rustiger gebleven en helemaal niet en masse gaan vaccineren.
Vlaanderen is een pak dichter bevolkt dan Wallonië, daar heb je één dokterspraktijk per twee dorpen dus waarom moet je daar een sportzaal openen aangenomen dat er al een is ? In beide landsdelen hebben risicogroepen een prikje gehad. En in Vlaanderen ook wel wat UberfuSSballers. Misschien daardoor wel dat deze griep zich niet echt als een lopend vuurtje heeft verspreid. Laten we ook niet vergeten dat mensen zeer vlug naar de dokter gingen en steeds zowat in quarantaine gingen.
Als er niets was gedaan kan dit misschien wel een epidemie hebben veroorzaakt.

Het blijft natuurlijk wel een feit dat het Dick Cheney himself was die de ziekte in Mexico heeft uitgezet voor zijn Tamiflubedrijfje maar dat kan je onze overheden niet verwijten.
Oud 10 januari 2010, 16:03   #25
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Ander voorbeeld:
wat maakt het uit? De Vlamingen betalen het toch
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 16:57   #26
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ander voorbeeld:
De Vlamingen zijn dan ook een achterlijk volk, nespa?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 17:29   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ander voorbeeld:

Wie had gelijk, vraag je.

Dat is inderdaad de hamvraag.

Voor een belgisist.

Voor een flamingant is het simpel: ieder heeft gelijk, in zijn eigen kot.

Toegepast in dit onderdeel van de diskussie, namelijk de inenting tegen de zwijntjesgriep:
alle verpleegsters van Vlaanderen en Walenland konden zich gratis, maar niet verplicht laten inenten;
In Walenland gaan weinigen er op in; er zijn uitzonderingen; elke verpleegster mocht kiezen voor zichzelf; elke verpleegster heeft gelijk
In Vlaanderen gaan velen er op in; er zijn uitzonderingen; elke verplee ... bla bla

Maar één konkluzie: we zijn twee verschillende kulturen; we zijn twee verschillende landen.
Eén beleid, of éénzelfde beleid proberen te forseren op beide landen, is absoluut onzinnig.
Samenwerken, als buren, is absoluut nodig; even absoluut nodig als samenwerken met Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant, Nederlands Limburg, De Dutskes van Aachen omstreken, de Luksemburgers, de Fransen van Nord Pas de Calais, de linksrijders van de overkant ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 17:30   #28
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De Vlamingen zijn dan ook een achterlijk volk, nespa?
Het valt heel vaak op dat ze in groep willen optreden.

Zie je ook bij wandeltochten: hele busladingen klitten samen om te "marcheren".
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 17:32   #29
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie had gelijk, vraag je.

Dat is inderdaad de hamvraag.

Voor een belgisist.

Voor een flamingant is het simpel: ieder heeft gelijk, in zijn eigen kot.

Toegepast in dit onderdeel van de diskussie, namelijk de inenting tegen de zwijntjesgriep:
alle verpleegsters van Vlaanderen en Walenland konden zich gratis, maar niet verplicht laten inenten;
In Walenland gaan weinigen er op in; er zijn uitzonderingen; elke verpleegster mocht kiezen voor zichzelf; elke verpleegster heeft gelijk
In Vlaanderen gaan velen er op in; er zijn uitzonderingen; elke verplee ... bla bla

Maar één konkluzie: we zijn twee verschillende kulturen; we zijn twee verschillende landen.
Eén beleid, of éénzelfde beleid proberen te forseren op beide landen, is absoluut onzinnig.
Samenwerken, als buren, is absoluut nodig; even absoluut nodig als samenwerken met Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant, Nederlands Limburg, De Dutskes van Aachen omstreken, de Luksemburgers, de Fransen van Nord Pas de Calais, de linksrijders van de overkant ....
Door Brussel zijn VL en WAL zo vervlochten dat het splitsen onmogelijk is.

Leterme had vanuit Ieper ook gedacht: ach 5 min. en het is opgelost.
Nu hij vaker in Brussel is, heeft hij ingezien dat hij fout zat.
Oud 10 januari 2010, 17:32   #30
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Ja, net als ratten en kakkerlakken beweegt de Vlaming ook graag in groepen. Daar heb je gelijk in.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 10 januari 2010, 17:51   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leterme had vanuit Ieper ook gedacht: ach 5 min. en het is opgelost.
Nu hij vaker in Brussel is, heeft hij ingezien dat hij fout zat.
Iedere vervlochting zonder korridor is ontwarbaar.

Voor Brussel blijven er 101 mogelijkheden om uit te kiezen.
Mijn voorkeur is de volgende:
De echte knoop, Brussel, zou wel eens het enige restant van B. kunnen zijn; waarbij de gemeenschappen hun bevoegdheden blijven uitvoeren vanuit het onafhankelijke Vlaanderen en onafhankelijke Walenland. (haha, een Vatikaanstad van de Belgisisten ...)

En of Leterme gelijk had, dat zal blijken uit de volgende verkiezingsuitslag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 januari 2010 om 17:52.
Oud 10 januari 2010, 17:55   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook op de 21° juli ??

Oud 10 januari 2010, 17:56   #33
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, van die ADHD-toestanden. Er zijn hier een paar dokters en geneeskundestudenten op het forum, kunnen zij misschien es melden wat daar allemaal van aan is, of net niet?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 17:58   #34
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, van die ADHD-toestanden. Er zijn hier een paar dokters en geneeskundestudenten op het forum, kunnen zij misschien es melden wat daar allemaal van aan is, of net niet?
ADHD is een bestaande aandoening. Waarmee ik NIET wil zeggen dat iedereen die Rilatine voorgeschreven krijgt er aan lijdt...

Oud 10 januari 2010, 18:00   #35
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ADHD is een bestaande aandoening. Waarmee ik NIET wil zeggen dat iedereen die Rilatine voorgeschreven krijgt er aan lijdt...
Het verschil tussen de streek rond Kortrijk en elders is onverklaarbaar.
Oud 10 januari 2010, 18:02   #36
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het verschil tussen de streek rond Kortrijk en elders is onverklaarbaar.

Oud 10 januari 2010, 18:05   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 18:07   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je die foto ziet dan weet je toch gelijk wat voor vieze viezerik die man is?
Die man is geen viezerik.
Ik heb de eer en het genoegen gehad een tijdje met die man te mogen optrekken.

Jan is gewoon Jan, een symphatieke man die een luiserend oor heeft voor zijn medemens en zeer goed kan onthouden.
Oud 10 januari 2010, 18:20   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kabouter Pinnemuts Peuk eet nogal graag uit twee borden. Tegen te Walen sjamfoeteren en terzelfdertijd Waal willen worden.

Als ge het mij vraagt: een wat schizofreen persoontje onze kabouter Pinnemuts Peuk. Niet veel humoristisch aan.

_____
Je begrijpt duidelijk niets van politiek.
Oud 10 januari 2010, 18:56   #40
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vast ja, maar helaas is ADHD nog niet meetbaar, maar ze zijn er bijna, toch van Maerlant? ...

Daarom ook roepen geleerden dat ADHD bedrog is. In Australië is er een ware rel om ontstaan in de wetenschappelijke gemeenschap:

http://www.theaustralian.com.au/news...-1111117244523

In Australië zijn ze inmiddels zover om ADHD medicatie aan banden te leggen, na de ontmaskering van een groot fraude schandaal door farmaceutische bedrijven en hoge psychiaters:

http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html

Moet u kijken, de verkoopcijfers van ADHD medicatie in Nederland. Het is een grote schande:

Verkoopcijfers ADHD medicatie (aantal pakjes), bron: stichting farmaceutische kengetallen

ADHD medicatie blijkt na 2-3 jaar gebruik een averechts effect te hebben op de problemen (druk gedrag/concentratieproblemen):

http://www.depers.nl/wetenschap/8656...aan-drugs.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7090011.stm

In het BBC onderzoek komt naar voren dat de problemen na 2-3 jaar gebruik accumuleren.

Maar dan de bijwerkingen... die zijn niet mis.

Wat dacht u van kanker bijvoorbeeld? ADHD medicatie is kankerverwerkkend:

http://www.preventcancer.com/patient...en/ritalin.htm

ADHD medicatie veroorzaakt hartfalen bij kinderen, met de dood als gevolg. Ook bij kinderen met een gezond hart:

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/...009.09040472v1

Gedupeerde ouders: http://ritalindeath.com/

ADHD medicatie remt de lichamelijke groei, met alle gevolgen van dien:

http://www.webmd.com/add-adhd/news/2...s-stunt-growth

ADHD medicatie kan kinderen ook psychotisch maken op termijn, waarvoor dan weer antipsychotica voorgeschreven wordt. En dat is echt puur vergif!

Kortom: het is een grote zwendel waar psychiaters mee bezig zijn. Dat is niet te ontkennen. En voor een 'ziekte' ontbreekt gewoon echt elk bewijs.

Kinderarts: Kinderen worden ziek gemaakt, ADHD is bedrog

Citaat:
In het boek “Het ziekmaken van Amerikaanse Kinderen: Het ontmaskeren van het ADHD Fiasco en het helpen van ouders om de controle terug te pakken” (Thomas Nelson), houden de auteurs niet alleen de voeten van het ADHD kamp aan het vuur - ze gooien het ADHD kamp in het vuur met gekozen texten als “een travestie van de wetenschap” “ondeugdelijk bewijsmateriaal” “een schandaal dat op het punt staat uit te barsten” en “een poging dat heeft geleid tot het ontwikkelen van stoornissen die niet bestaan”.

Specifiek betogen de auteurs dat de “ziektes die niet bestaan” - namelijk ADD (attention-deficit-disorder), ADHD (attention-deficit hyperactivity disorder) en ODD (oppositional defiant disorder) - gebaseerd zijn op slechte wetenschap, zeer waarschijnlijk niet afkomstig van genetische hersenafwijkingen, en welke daarom geen noodzaak hebben voor de schadelijke medicijnen als behandeling.
Er zijn genoeg artsen die aan de bel trekken, maar wie luistert er naar ze? Of wie is er naïef en laat psychiaters hun gang gaan?

Laatst gewijzigd door ArjanD : 10 januari 2010 om 19:06.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be