Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2010, 18:20   #21
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij dat het kennen van een notoir Belgisch terroristenleider moet behoren tot de meest elementaire basiskennis van de hoofdredacteur van een grote Belgische krant. Dat niet weten zou hetzelfde zijn als een hoofdcommisaris van politie die verklaart pakweg Dutroux, Patrick Haemers of nu (actueel) seriemoordenaar Janssen niet te kennen of herkennen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat hij nieteens 5 Amerikaanse presidenten kan linken aan een recent tijdperk, terwijl hij wel geschiedenis en politieke wetenschappen heeft gestudeerd aan diverse universiteiten. Die Vandermeersch slaat een modderfiguur, zo simpel is dat en wie dat hier niet inziet of wenst te weerleggen wil waarschijnlijk op een goed blaadje staan bij hem... Alweer een teken van laffe vriendjespolitiek waar zoveel in dit apenland op gebaseerd is... "Ons kent ons" dus laten we elkaar maar blijven lof toezwaaien, "daar worden we beiden beter van". Zoals Linda de Win snerend opmerkte toen ze in de slotseconden door Vandermeersch werd uitgeschakeld: "Ik zou niet durven winnen van hem..."
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 19:13   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat het kennen van een notoir Belgisch terroristenleider moet behoren tot de meest elementaire basiskennis van de hoofdredacteur van een grote Belgische krant. Dat niet weten zou hetzelfde zijn als een hoofdcommisaris van politie die verklaart pakweg Dutroux, Patrick Haemers of nu (actueel) seriemoordenaar Janssen niet te kennen of herkennen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat hij nieteens 5 Amerikaanse presidenten kan linken aan een recent tijdperk, terwijl hij wel geschiedenis en politieke wetenschappen heeft gestudeerd aan diverse universiteiten. Die Vandermeersch slaat een modderfiguur, zo simpel is dat en wie dat hier niet inziet of wenst te weerleggen wil waarschijnlijk op een goed blaadje staan bij hem... Alweer een teken van laffe vriendjespolitiek waar zoveel in dit apenland op gebaseerd is... "Ons kent ons" dus laten we elkaar maar blijven lof toezwaaien, "daar worden we beiden beter van". Zoals Linda de Win snerend opmerkte toen ze in de slotseconden door Vandermeersch werd uitgeschakeld: "Ik zou niet durven winnen van hem..."
Zalig de armen van geest.
Zoveel belang hechten aan een TV spel, niet te geloven.

En nee, ik moet niemand verdedigen, ik heb er geen voordeel bij of Peter wint of niet. Ik heb er geen voordeel bij of Peter onderuitgaat of niet.

Ik wil wel degene die deze draad geopend heeft eens zien deelnemen aan de Slimste mens of aan een ander kwis.
Oud 17 januari 2010, 19:53   #23
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

De Slimste Mens is mijn inziens zeer laagdrempelig, als je maar een bekende kop hebt is dat voldoende... en in staat bent de stront van een olifant te onderscheiden van de stront van een hond... (voorbeeldje van een zogenaamde foto-ronde waaraan ik dacht Bart Dewever werd onderworpen)... Nee meneer 007, ik heb zelf deelgenomen ooit aan de Canvascrack en ben drie afleveringen overeind gebleven wat niet niks is gezien het niveau veel hoger ligt en de selectiecriteria zeer streng zijn (je moet op voorhand een hondertal vragen oplossen van niveau en een goede score behalen). Ik daarentegen ken welzeker Pierre Carette herkennen en weet waarvoor die staat en ben nochtans GEEN journalist. En terwijl het voor ons zou gaan om een spelletje, gaat het bij Vandermeersch over BEROEPSKENNIS...
Oud 17 januari 2010, 20:03   #24
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als ze hem de 5 duurste restaurants van vlaanderen vragen Dan had hij het geweten, maar 5 amerikaanse presidenten ho maar
En gij vindt dat normaal
²
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 20:04   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Meld u dan terstond aan voor de positie van hoofdredacteur bij DS..de samenleving zal er wel bij varen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 20:18   #26
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Bwah, ik vind De Standaard niet slecht.
Rubbish. De Tijd is superieur.

De Standaard pretendeert een kwaliteitskrant te zijn maar dat is alleen maar het is alleen maar ogenschijn (niet al te veel foto's, geen koppen met vette "chocolade letters"...). Van echte diepgang is geen sprake. De abonnees blijven abonnees om dezelfde reden als de abonnees van de andere landelijke Belgische kranten: loyaliteit aan hun politieke partij
Oud 17 januari 2010, 20:25   #27
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Meld u dan terstond aan voor de positie van hoofdredacteur bij DS..de samenleving zal er wel bij varen..
Daarvoor heb ik geld en koninkelijke connecties nodig om via achterpoortjes een Harvard diploma aan te schaffen (net als Peter Vandermeersch)
Oud 17 januari 2010, 22:35   #28
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Het is en blijft doodeenvoudig: Wie als gewone burger geen onderscheid kan maken tussen de C.C.C. en de P.K.K. weet bitter weinig, wie dat als HOOFDREDACTEUR van EEN BELANGRIJKE KRANT niet kan is een UILSKUIKEN en kan beter een ander vak kiezen, punt.
Oud 17 januari 2010, 23:11   #29
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Als morgen een gediplomeerd automonteur 3 van de 5 getoonde auto-onderdelen geheel niet bij naam kan noemen, dan kan ie binnen de kortste keren inpakken, gelijk bij eender welk ernstig beroep trouwens.
Blijkbaar mogen geschoolde hoofdredacteurs van elke beroepsernst ontheven zijn, net als hun politieke broodheren.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 07:41   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Slimste Mens is mijn inziens zeer laagdrempelig, als je maar een bekende kop hebt is dat voldoende... en in staat bent de stront van een olifant te onderscheiden van de stront van een hond... (voorbeeldje van een zogenaamde foto-ronde waaraan ik dacht Bart Dewever werd onderworpen)... Nee meneer 007, ik heb zelf deelgenomen ooit aan de Canvascrack en ben drie afleveringen overeind gebleven wat niet niks is gezien het niveau veel hoger ligt en de selectiecriteria zeer streng zijn (je moet op voorhand een hondertal vragen oplossen van niveau en een goede score behalen). Ik daarentegen ken welzeker Pierre Carette herkennen en weet waarvoor die staat en ben nochtans GEEN journalist. En terwijl het voor ons zou gaan om een spelletje, gaat het bij Vandermeersch over BEROEPSKENNIS...
Waaw, wat een zelfverheerlijking.
Mijnheer zet zichzelf graag in de bloemetjes, nu begrijp ik de aanval oo PV.
Oud 18 januari 2010, 07:42   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is en blijft doodeenvoudig: Wie als gewone burger geen onderscheid kan maken tussen de C.C.C. en de P.K.K. weet bitter weinig, wie dat als HOOFDREDACTEUR van EEN BELANGRIJKE KRANT niet kan is een UILSKUIKEN en kan beter een ander vak kiezen, punt.
Het grootste uilskuiken is volgens mij de starter van deze draad.
Man wat een pretentie heb jij toch.
Oud 18 januari 2010, 07:45   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als morgen een gediplomeerd automonteur 3 van de 5 getoonde auto-onderdelen geheel niet bij naam kan noemen, dan kan ie binnen de kortste keren inpakken, gelijk bij eender welk ernstig beroep trouwens.
Blijkbaar mogen geschoolde hoofdredacteurs van elke beroepsernst ontheven zijn, net als hun politieke broodheren.
Maar nee, waar haalt ge dat nu.
Auto-onderdelen wijzigen zo vaak dat een automonteur constant moet bijscholen, als hij die kans niet krijgt van zijn baas......

En wat een belang hechten jullie toch aan de deelname aan een zeer populaire kwis?
Oud 18 januari 2010, 08:11   #33
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Alsjeblieft zeg ! Omdat iemand niet de juiste naam op een foto kan plakken !!
(De foto van een notoir amateurterrorist nota bene !). Je kunt dus perfect weten wat de CCC was, en wie, wat ze gedaan hebben en waar ze voor stonden, maar dat telt allemaal niet mee : nee het kiekje, dat is wat telt.
Bon, wie dus wil scoren in dat programma weet wat hem te doen staat : niet De Standaard lezen, maar Story en Dag Allemaal en...

Laatst gewijzigd door nihao : 18 januari 2010 om 08:17.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:39   #34
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Maar nee, waar haalt ge dat nu.
Auto-onderdelen wijzigen zo vaak dat een automonteur constant moet bijscholen, als hij die kans niet krijgt van zijn baas......
Sorry Guido, maar iemand die aan het hoofd staat van een grote autogarage, kan zich zulke dingen ook niet permitteren, zelfs niet bij de allernieuwste modellen die hij verkoopt.
Trouwens, in vergelijking zou het hier dan ook gaan om auto-onderdelen uit de jaren '70-'80 en voor zover ik weet, zien die er ook nog steeds hetzelfde uit, net zoals de figuren op de nieuwsbeelden van toen.
Mocht dit een examen geweest zijn, dan was ie dik gebuisd.

Het gaat hier dus niet over een journalist van een plaatselijk parochieblad, maar wel over de hoofdredacteur van een nationale kwaliteitskrant, puntjes op de i dus, en dan mogen zijn kennistekorten wel eens wenkbrauwfronsend beoordeeld worden, los van zijn andere kwaliteiten uiteraard.

Ach, toen een reporter destijds aan Liberace (de amerikaanse Eddy Wally) vroeg, of hij het niet erg vond dat mensen hem uitlachten antwoordde ie heel gedecideerd: "Sure, when I go the bank, I 'm crying my eyes out."

En binnen 3 maand kent niemand nog zijn naam.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be